Μπάρα

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Τη συντήρηση του Π.Α.Θ. «060» του Λ.Σ - ΕΛ/ΑΚΤ ανέλαβε το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος»



Το ΠΑΘ «060» δραστηριοποιείται ήδη επιχειρησιακώς στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου



Γράφει: ο Λεωνίδας Μπλαβέρης

Την κάλυψη των αναγκών συντηρήσεως του Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) «ΦΟΥΡΝΟΙ» («060») του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή ανέλαβε από σήμερα το Κοινωφελές Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» - Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Ερεύνης και Παραδόσεως, συνδράμοντας έτσι σημαντικώς στην αποστολή του Σώματος.

Η αξιέπαινη αυτή πρωτοβουλία και προσφορά του Ιδρύματος «αποτελεί αναγνώριση του σημαντικού έργου που επιτελείται από το ΛΣ– ΕΛΑΚΤ, ιδιαίτερα στις ευαίσθητες ακριτικές περιοχές της πατρίδας μας και επιβεβαιώνει το αδιάλειπτο και διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον, καθώς και την ευαισθησία του Ιδρύματος “Μαρία Τσάκος” για την ενίσχυση του πολυσχιδούς και πολυσήμαντου έργου του» σημείωναν πηγές του Σώματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΠΑΘ «060» δραστηριοποιείται ήδη επιχειρησιακώς στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου, με έμφαση στην ευρύτερη περιοχή των νησιών που έχουν δεχτεί την μεγαλύτερη πίεση των προσφυγικών ροών, όπως το νησί της Χίου και το νησιωτικό σύμπλεγμα των Οινουσσών, που αποτελεί και την έδρα του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος».


Λ.Σ.Μ.

Πηγή: PARAPOLITIKA


.

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2016

«ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΓΕΜΑΤΟ ΟΠΛΑ ΠΡΟΣΑΡΑΞΕ ΣΤΗΝ ΚΩ»



ΕΚΤΑΚΤΟ. KΩΣ, ΩΡΑ 04:45: «ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΓΕΜΑΤΟ ΟΠΛΑ» ΠΡΟΣΑΡΑΞΕ ΣΤΗΝ «ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ» ΤΗΣ ΦΡΕΓΑΤΑΣ ΓΙΑΒΟΥΖ. ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ. ΑΝΑΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ. ΚΑΜΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ

 
Μεταφέρουμε με πλήρη επιφύλαξη αλλά από καλές πηγές το περιστατικό που μας αφηγούνται αξιόπιστα μέλη της τοπικής κοινωνίας που γνωρίζουν.
«Στις 4:45 το πρωί σήμερα, ημέρα Δευτέρα, στην περιοχή Αμόγλωσσα, της ΚΩ , εκεί όπου το 1996, είχε προσαράξει η φρεγάτα Γιαβούζ και είχε δημιουργήσει κρίση με την Ελλάδα, προσάραξε κατά ύποπτο τρόπο το τουρκικό πλοίο «Αλκατράζ», νηολόγησης Αλικαρνασσού. Στην περιοχή πήγαν ψαράδες αλλά και δύτες. Ψαράδες είδαν το πλήρωμα να πετάει κασόνια με βαρύ οπλισμό στη θάλασσα. Το πλοιάριο ήταν τύπου σκούμπα ντάιβνγκ. Έχουν γίνει συλλήψεις».
Αυτά μας μετέφεραν, αυτά γνωρίζουμε. Εάν το λιμενικό έχει άλλη πληροφόρηση, ας τη δώσει. 

Πηγή: ΜΑΚΕΛΕΙΟ.gr


Σχόλιο ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΩΝ


Μετά από δικές μας έρευνες διαπιστώσαμε μέσω του marinetraffic ότι πράγματι το συγκεκριμένο πλοίο υπάρχει στάσιμο στην περιοχή. Τα Πλήρη στοιχεία του Τουρκικού ALCATRAS είναι εδώ>>

Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2016

"Συμμετοχή Ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού σε επιχείρηση Έρευνας - Διάσωσης" ( Βίντεο, εικόνες )




Αρχική δημοσίευση: Πολεμικό Ναυτικό

Κοινοποίηση από όπου το αποτυπώσαμε:  Ναύαρχος ε.α. Αθανάσιος Παναγόπουλος Π.Ν.



Πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου 24 Δεκεμβρίου 2016, ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού (τύπου S70B, Aegean Hawk), μετά από αίτημα του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), συμμετείχε σε επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης στη θαλάσσια περιοχή εγγύς ακτών βορείως νήσου Άνδρου.
Από 06:03 έως 08:20, το ελικόπτερο απομάκρυνε τα 9 μέλη του πληρώματος (3 από Πολωνία, 1 από Ουκρανία, 1 από Λιθουανία και 4 από Φιλιππίνες) του φορτηγού πλοίου CABRERA, σημαίας Αντίγκουα Μπαρμπούντα.
Το πλοίο είχε προσαράξει σε απόκρημνη κατακόρυφη βραχώδη ακτή, ενώ ταυτόχρονα κλυδωνιζόταν και βυθιζόταν σταδιακά, γεγονός που περιόριζε τις κινήσεις του ελικοπτέρου.
Στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες (άνεμοι εντάσεως 30 κόμβων, σε συνδυασμό με βροχή και περιωρισμένη ορατότητα).
Όλα τα μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν σώα στο ελικοδρόμιο Κοτρωνίου Μαραθώνα της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού, όπου παρελήφθησαν από ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και ΕΚΑΒ.

Σχόλιο δικό μου:

《Για το Πολεμικό Ναυτικό δεν υπάρχουν Γιορτές & αργίες - όλες οι ημέρες είναι ίδιες! 》
Αθανάσιος Παναγόπουλος









Το Βίντεο από την Επιχείρηση.





Πηγή: Προφίλ facebook Αθανάσιος Παναγόπουλος 


.

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πράσινη Νέμεσις - Πράξη 2η (Προειδοποιητικό μήνυμα)



 



Να έχουμε το νού μας μπορεί και να είναι Αλήθεια, ΔΙΑΔΩΣΤΕ το..

*Το προειδοποιητικό μήνυμα όπως στάλθηκε σε καθεστωτικά

Προϊόντα των μεγαλοεταιρειών Coca Cola, Nestle, Unilever και ΔΕΛΤΑ (αναλυτικότερα αναφέρονται παρακάτω) έχουν δηλητηριαστεί με χλωρίνη και υδροχλωρικό οξύ. Για ένα διάστημα, το οποιο δε θα αποκαλύψουμε καθώς δε θέλουμε να αποσυρθούν μερικώς οι παρτίδες που κυκλοφορούν, απαλλοτριώσαμε από γνωστες αλυσίδες super market σε όλη την Αττική τα προϊόντα αυτά.

Η σάλτσα για Ceasar σαλάτες τις Hellmans (που ανήκει στην Unilever) ήταν αρκετά εύκολη. Απλά τραβήξαμε το καπάκι με δύναμη, χωρίς να ξεσφραγιστει, αφαιρέσαμε 10mL του προϊόντος και προσθέσαμε 10mL χλωρίνη. Ανακινήσαμε, και το προϊόν δεν παρουσιάζει καμια εμφανή αλλοίωση.

Για το ''Φρέσκο γάλα'' της ΔΕΛΤΑ ήταν επίσης απλή η διαδικασία. Το μονο που χρειάστηκε ήταν να εμβολίσουμε μια σύριγγα στο πάνω μέρος της συσκευασίας, να γείρουμε τη συσκευασία, να αφαιρέσουμε 20mL του προϊόντος και να γεμίσουμε με 20mL υδροχλωρικό οξύ (HCl). ξαναπιεσαμε το χαρτόνι για να σιγουρευτούμε ότι δε στάζει και βεβαιωθήκαμε πως είναι σαν καινούργιο.

Για τις σάλτσες ντομάτας Pummaro (της Unilever) ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία με το γάλα, με τη διαφορα ότι χρειάστηκε να ανασηκώσουμε λίγο το πάνω μέρος της συσκευασίας, ώστε να τοποθετηθεί η σύριγγα, να αφαιρέσουμε 10mL προϊόν και να γεμίσουμε με 10mL υδροχλωρικό οξύ. Έπειτα απλά συγκολλήσαμε τα πλαϊνά του πάνω μέρους με λίγη κολλα σε ένα λεπτό πινέλο.

Για τα προϊόντα τις Nestle και της Coca Cola ακολουθήθηκε η εξής διαδικασία: ξεκολλήσαμε ελάχιστα την ετικέτα τους, και στο σημείο της κολλας ανοίξαμε με πυρωμένο τσιμπιδάκι πολύ λεπτή τρυπα ώστε να χωρα ισα ισα η μύτη της σύριγγας και να αφαιρέσουμε 20mL απ' τα προϊόντα, επανατοποθετώντας 20mL υδροχλωρικού οξέως. Σφραγίσαμε την τρυπα με ελαχιστη σιλικόνη και απλά ξανακολλήσαμε την ετικέτα. Δεν υπήρξε κάποια εμφανής παραμόρφωση του προϊόντος.

Καθ' όλη τη διάρκεια τις διαδικασίας φροντίσαμε ώστε να μην αφήσουμε καθόλου γενετικό υλικό που να μπορεί να μας ταυτοποιησει, και επίσης μετά το τέλος τις διαδικασίας για όλα τα προϊόντα, καθαρίστηκαν επαρκώς, για ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά.

Πιο συγκεκριμένα, απαλλοτριώθηκαν και δηλητηριάστηκαν:
-12 σάλτσες για Ceasar σαλάτες της Hellmans (Unilever)
-23 συσκευασίες σάλτσα ντομάτας Pummaro ''Κλασσική'' (Unilever)
-11 συσκευασίες σάλτσα ντομάτας Pummaro ''Πιο συμπυκνωμένη'' (Unilever)
-35 συσκευασίες ''Φρέσκο γάλα'' της ΔΕΛΤΑ
-12 μπουκάλια Nestea ροδάκινο, της Nestle
-10 μπουκάλια Nestea λεμόνι, της Nestle
-29 μπουκάλια Coca Cola Light

Τα δηλητηριασμένα προϊόντα θα επανατοποθετηθούν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων super market σε όλη την Αττική. Να είστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να αποτραπεί κάπως η διαδικασία επανατοποθέτησης, καθώς όπως τα απαλλοτριώσαμε έτσι και θα τα βάλουμε πίσω (μακριά από κάθα είδους ''ματια'', ηλεκτρονικά και μη). Η επανατοποθέτηση των προϊόντων θα ξεκινήσει 3 μέρες ακριβώς μετά την αποστολή του συγκεκριμένου μηνύματος (δηλαδή θα ξεκινήσει από τις 22/12/2016) και θα διαρκέσει ακριβώς 2 εβδομάδες (μέχρι τις 5/1/2017).

Επιχειρησιακή στοχοθεσία της συγκεκριμένης δράσης είναι το σαμποτάζ των παραπάνω εταιρειών μέσω της πλήρους απόσυρσης των προϊόντων τους για τις 2 αυτές εβδομάδες, καθιστώντας σαφές πως δεν αποσκοπούμε να προκαλέσουμε οποιαδήποτε ζημια σε καταναλωτές. Χτυπώντας το μαρκετιστικο προφίλ των συγκεκριμένων μεγαλοεταιρειών, επιδιώκουμε να τους προκαλέσουμε οικονομικό πλήγμα, καθώς, αν θέλουν να είναι ''ασφαλείς'' οι πελάτες τους, θα πρέπει να αποσύρουν όλες τις παρτίδες των προϊόντων που θα είναι στα ράφια για όλο το διάστημα κατά το οποιο θα διαρκέσει η δράση.

Για τη δημοσίευση του συγκεκριμένου προειδοποιητικού μηνύματος καθιστούμε υπεύθυνα τα καθεστωτικά μέσα στα οποια έχει αποσταλεί (Καθημερινή, Ζούγκλα, Bloko, Newsbeast). Σε περίπτωση μη δημοσίευσης, με ο,τι αυτό συνεπάγεται, καθαρά υπεύθυνα θα είναι πάλι τα συγκεκριμένα μέσα.

Με την ολοκλήρωση της δράσης θα δημοσιευτεί αναλυτικό κείμενο ανάληψης ευθύνης.



Πηγή και περισσότερες φωτογραφίες: Indymedia






 Οι τύποι είναι ψυχασθενείς και δολοφόνοι...κάνουν την επανάσταση τους εναντίον τών πολυεθνικών δηλητηριάζοντας προϊόντα τροφίμων που περνούν στο κόσμο ! 





Να έχουμε το νού μας μπορεί και να είναι Αλήθεια, ΔΙΑΔΩΣΤΕ το..





«Εκδήλωση για τα 10 χρόνια λειτουργίας του Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παίδων Πολεμικού Ναυτικού»





Την συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας γιόρτασε το «Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παίδων Πολεμικού Ναυτικού» τό Σάββ 17 Δεκ 2016, στο Αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου.
«Είναι το μόνο κέντρο που παρέχει ολοκληρωμένη ανίχνευση και πρόληψη, ενώ παράλληλα κάνουμε διάγνωση για νευροαναπτυξιακές διαταραχές και θεραπευτική παρέμβαση» τόνισε στο STAR ο Aρχιπλοίαρχος και επιστημονικής Διευθυντής του ΚΕΦΠ, Δημοσθένης Δαμιανός.
Τον Νοέμβριο του 2006, η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού στα πλαίσια της συνεχούς αναβάθμισης των κοινωνικών παροχών στις οικογένειες του Στρατιωτικού και Πολιτικού Προσωπικού, αποφάσισε την δημιουργία του Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παιδιών.
Σήμερα παρέχει τις υπηρεσίες του σε παιδιά οικογενειών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 10 χρόνων λειτουργίας του, λειτούργησε χριστουγεννιάτικο μπαζάρ δώρων για την ενίσχυση του κέντρου.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση στην οποία βραβεύτηκαν εργαζόμενοι και εθελοντές στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παίδων.









 Πηγή: STAR GR





Ευχαριστούμε τον Ναύαρχο ε,α, και Πρόεδρο του Δ.Σ. του Πολεμικού Μουσείου Αθανάσιο Παναγόπουλο για την ενημέρωση.




.

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2016

Τελετή Εγκαινίων Προσομοιωτή Διαρροής της Σχολής Ελέγχου Βλαβών

 
Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016 ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Δημήτριος Βίτσας εγκαινίασε το νέο προσομοιωτή διαρροής της Σχολής Ελέγχου Βλαβών του Κέντρου Εκπαίδευσης Παλάσκας. Με αυτήν την ευκαιρία έγιναν και τα αποκαλυπτήρια της επιγραφής με την νέα ονομασία που θα φέρει η Σχολή Ελέγχου Βλαβών “Πλοίαρχος (Μ) Κωνσταντίνος Αράπης”, ο οποίος ήταν ο Αος μηχανικός του Αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ, που έγινε διάσημο κατά τον Β' ΠΠ για τον επικό πλου από τα νησιά του Αιγαίου προς την Αλεξάνδρεια χωρίς πλώρη.
Στην τελετή παρέστησαν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Γεώργιος Γιακουμάκης ΠΝ, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Σταμάτιος Ράπτης, μέλη του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου, ο τελευταίος επιζών του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ Γεώργιος Τασσάς, ο οποίος υπηρετούσε ως Ναύτης Μηχανικός, κατά την πρόσκρουση του πλοίου σε νάρκη, στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και μέλη της ευρύτερης Ναυτικής και Ναυτιλιακής κοινότητας.
Όπως σημείωσε και στην ομιλία του ο Αρχηγός ΓΕΝ, με το νέο προσομοιωτή ενισχύεται σημαντικά η ρεαλιστικότητα της εκπαίδευσης των πληρωμάτων σε θέματα αντιμετώπισης διαρροής σε Πολεμικό Πλοίο, με σημαντικό προσδοκώμενο όφελος για την αύξηση της επιβιωσιμότητας μέσων και προσωπικού, σε συνθήκες μάχης ή ατυχήματος. Παράλληλα αναβαθμίζονται οι εγκαταστάσεις της Σχολής Ελέγχου Βλαβών, καθώς στον ήδη υφιστάμενο προσομοιωτή καταπολέμησης πυρκαγιάς και καπνού, προστίθεται ένας σύγχρονος προσομοιωτής διαρροής, σηματοδοτώντας τη μετεξέλιξη της Σχολής, σε ένα ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Κέντρο για την ασφάλεια στη θάλασσα. Με την ενεργοποίηση του εν λόγω προσομοιωτή καταδεικνύονται απτά τα οφέλη της συνέργειας μεταξύ των φορέων της χώρας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε εξ ολοκλήρου τη σχεδίαση και το συντονισμό υλοποίησης, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε συνεργασία με άλλες ιδιωτικές εταιρίες ανέλαβαν την κατασκευή και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ παρείχε την αμέριστη αρωγή του, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση ενός άρτιου έργου, εντός χρονοδιαγράμματος, αποκλειστικά με εγχώριους πόρους και μέσα και με κόστος υποπολλαπλάσιο των εναλλακτικών επιλογών.
Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις και μέσα του ΠΝ είναι στη διάθεση των φορέων της χώρας, με κύριους αποδέκτες τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας, αλλά και των συμμάχων χωρών για την εξυπηρέτηση των κοινών στόχων, επιδιώξεων και συμφερόντων.
Η Σχολή Ελέγχου Βλαβών θα φέρει εφεξής την επωνυμία “Πλοίαρχος (Μ) Κωνσταντίνος Αράπης”, ως ελάχιστο δείγμα τιμής και αναγνώρισης των εξαίρετων πράξεων του Αου Μηχανικού του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ και στο πλαίσιο της ανάδειξης επιφανών προτύπων για τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού. Το κατόρθωμα του Α/Τ ΑΔΡΙΑΣ είναι από τα επιφανέστερα παραδείγματα επιτυχούς ελέγχου βλαβών σε πολεμικές επιχειρήσεις, παγκοσμίως και οφείλεται στην ηγεσία του Κυβερνήτου Ιωάννη Τούμπα, στις εξαιρετικές ικανότητες του Αου Μηχανικού Κωνσταντίνου Αράπη, χάρις στις οποίες επιτεύχθηκε η υποστύλωση και προσωρινή στεγανοποίηση του πλοίου και στο ακαταμάχητο πνεύμα του πληρώματος του.

Για να δείτε την ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας πατήστε εδώ


Αντιπλοίαρχος Σπυρίδων Πολλάτος ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ











Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016

Επίσημη Επίσκεψη Διοικητού του 6ου Στόλου ΗΠΑ στην Ελλάδα


Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, συναντήθηκε στο γραφείο του, με τον Διοικητή του 6ου Στόλου ΗΠΑ (US 6th Fleet), Vice Admiral Christopher W. Grady, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.
Στην συνάντηση, στην οποία παρέστη και ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Γεώργιος Γιακουμάκης ΠΝ, συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Πηγή: Γ.Ε.Ε.Θ.Α. 


.

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016

«ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ»







ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου:

Το ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ γιορτάζει τα Χριστούγεννα με μια ολοήμερη γιορτή. Ένα εορταστικό πρόγραμμα για παιδιά Προσχολικής ηλικίας και Δημοτικού. Κουκλοθεατρική παράσταση, βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, κεράσματα και εικαστικά θα ταξιδέψουν τα παιδιά στο μαγευτικό κλίμα των ημερών με μουσική, χορό και πολλά τραγούδια!

Αναλυτικό πρόγραμμα Εκδήλωσης:

Ολοήμερα Εορταστικά Εργαστήρια: 11:00 - 19:30

1. Αγαπημένε Αϊ-Βασίλη: Τα παιδιά γράφουν, σφραγίζουν και στολίζουν το γράμμα τους στον Αϊ-Βασίλη.
2. Μια πυξίδα μαγική τον Αϊ-Βασίλη στο Μουσείο οδηγεί: Τα παιδιά με την καθοδήγηση των ξωτικών δημιουργούν δικές τους πυξίδες και ρολόγια για να βοηθήσουν τον Αϊ-Βασίλη να βρει τον δρόμο να πάει τα δώρα στα παιδιά.
3. Χριστουγεννιάτικο Νεραϊδόσπιτο: Η καλή νεράιδα των Χριστουγέννων υποδέχεται τα παιδιά στο μαγικό της νεραϊδόσπιτο και το φωτίζουν με αστέρια.
4. Ο Αϊ-Βασίλης ζαχαροπλάστης: Ο Αϊ-Βασίλης και η γυναίκα του φτιάχνουν και γεύονται μαζί με τα παιδιά ζαχαρωτά κεράσματα.


Κουκλοθεατρική Παράσταση και Μουσικοκινητικά Παιχνίδια: 17:30-19:30

5. Μαγικό γράμμα στον Αϊ-Βασίλη: Κουκλοθεατρική παράσταση με αφήγηση, προβολή βίντεο και διάδραση με τα παιδιά.
6. Καλαντο-παιχνιδίσματα: Χριστουγεννιάτικα τραγούδια, κάλαντα και μουσικοκινητικά παιχνίδια με τον Αϊ- Βασίλη και τα ξωτικά του.




Υπεύθυνη προγράμματος:
Βάσω Λίπα, Δρ. Ιστορίας – Αρχαιολογίας, Μουσειο-παιδαγωγός
ΜΟΥΣΑ Υπηρεσίες Πολιτιστικής Εκπαίδευσης



Η είσοδος είναι ελεύθερη




Πηγή; Πολεμικό Μουσείο Αθηνών 





Ενημέρωση από το προφίλ στο facebook του Ναυάρχου και Προέδρου το Δ.Σ. του Πολεμικού Μουσείου, Αθανάσιου Παναγόπουλου




Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

Με 42 χρόνια καθυστέρηση τιμήθηκαν οι ήρωες των Νοράτλας



Γράφει ο: Λεωνίδας Μπλαβέρης 
 



Με τη Διαμνημόνευση του Αστέρος της Αξίας και Τιμής τιμήθηκαν οι συμμετέχοντες πληρώματα αέρος στην επιχείρηση «Αποστολή ΝΙΚΗ» της 21ης Ιουλίου 1974, για τη μεταφορά των καταδρομέων της Α’ Μοίρας Αμφιβίων Καταδρομών από την Κρήτη στην Κύπρο, στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο στη Σχολή Ικάρων στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας στο Τατόϊ.

Έτσι έκλεισε ένας «κύκλος» 42 ετών για την Ηθική αποκατάσταση των αεροπόρων-πολεμιστών αυτών, οι οποίοι υπηρέτησαν την Πατρίδα, τιμώντας τον όρκο τους και πραγματοποιώντας μία κατ’εξοχήν ανορθόδοξη αεροπορική πολεμική αποστολή στην Κύπρο, όπως επισήμανε ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαίτσης στην προσφώνησή του. «Οι ήρωες της ΠΑ ξεπέρασαν και αυτά τα όρια των αεροσκαφών τους Νοράτλας στη διάρκεια της επιχείρησης ΝΙΚΗ την 21η Ιουλίου 1974 και βρέθηκαν για διάφορους λόγους εν μέσω καταιγιστικών πυρών, εχθρικών και φιλίων, όπως επισήμανε χαρακτηριστικώς.

Για την αποστολή διατέθηκαν 20 αεροσκάφη Νοράτλας και 10 αεροσκάφη C-47B Ντακότες. Από αυτά αποφασίστηκε τελικώς να χρησιμοποιηθούν τα 20 Νοράτλας, από τα οποία τα 15 χρησιμοποιήθηκαν για τη φόρτωση των περίπου 400 καταδρομέων της Μοίρας και στα υπόλοιπα 5 φορτώθηκαν τα βαρέα όπλα, ο βαρύς οπλισμός και τα πυρομαχικά της Μοίρας. Στη διάρκεια της αποστολής απογειώθηκαν τελικώς 15 Νοράτλας καθώς τα υπόλοιπα αν απογειώνονταν μετά τα μεσάνυχτα θα επέστρεφαν ημέρα με αποτέλεσμα να θεωρείται βέβαιη η προσβολή τους από τους Τούρκους. Από τα 15 αυτά αεροσκάφη στην Κύπρο έφτασαν 13, καθώς τα υπόλοιπα δύο επέστρεψαν στη Ρόδο, καθώς παρουσίασαν βλάβες. Από τα 13 το ένα («ΝΙΚΗ-4») κατερρίφθη βληθέν από φίλια πυρά ενώ ήταν στην τελική για να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας. Σκοτώθηκαν το τετραμελές πλήρωμά του Αντισμήναρχος (Ι) Βασίλειος Παναγόπουλος, Αντισμήναρχος (Ι) Στέργιος
Συμεωνίδης, Ανθυποσμηναγός Γεώργιος Δάβαρης και Αρχισμηνίας (Ρ) Ηλίας
Άνθιμος, καθώς και 28 από τους 29 επιβαίνοντες καταδρομείς. Ακόμα στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας παρέμειναν καθώς χτυπήθηκαν σοβαρά από φίλια πυρά άλλα τρία Νοράτλας («ΝΙΚΗ-6» προσγειώθηκε χτυπημένο, «ΝΙΚΗ-3» υπέστη σοβαρότατη βλάβη και «ΝΙΚΗ-12» χτυπήθηκε στη δεξαμενή λαδιού).

Από τα 13 αεροσκάφη που έφτασαν στην Κύπρο και τους 52 αεροπόρους που τιμήθηκαν στη σημερινή τελετή παρευρέθηκαν είτε αυτοπροσώπως, είτε συγγενείς τους οι 41 εξ αυτών, καθώς οι υπόλοιποι 12 για διάφορους λόγους δεν παραβρέθηκαν στην τελετή.

Από την πλευρά των τιμηθέντων ο Υποπτέραρχος (Ι) Ανδρέας Στραβοπόδης  επισήμανε ότι η λήθη του χρόνου δεν διέγραψε τα γεγονότα δίνοντας τη δυνατότητα στους επερχόμενους να παραδειγματίζονται και να προετοιμάζονται για νέες θυσίες
«Μετά από 42 χρόνια έγιναν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση  με την
αναγνώριση των τότε εμπλεκομένων» τόνισε, προσθέτοντας: «Η 354 ΜΤΜ, με τα αεροσκάφη Νοράτλας, μπήκε στην καρδιά των γεγονότων σημαιοφόρος στην  προσπάθεια να βοηθήσει τον Ελληνισμό» επισήμανε στην ομιλία του.

Τις τιμητικές διακρίσεις στους 41 παριστάμενους, εκ των 52
συμμετεχόντων στην επιχείρηση, απένειμαν ο ΥΕΘΑ, και οι Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, ΓΕΣ Αντιστράτηγος Βασίλειος Τελλίδης και φυσικά ο φιλοξενών την εκδήλωση Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαίτσης.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΥΕΘΑ, έκανε αμέσως αποδεκτό το αίτημα των σημερινών τιμηθέντων να επισκεφθούν την Κύπρο για να προσκυνήσουν στο σημείο της πτώσεως του αεροσκάφους Νοράτλας, πετώντας με ένα από τα σημερινά αεροσκάφη της 354 ΜΤΜ, τα μεταφορικά αεροσκάφη C-27J Spartan.

Τα παριστάμενα πληρώματα αέρος στην επιχείρηση ΝΙΚΗ, που τιμήθηκαν  σήμερα ήταν τα εξής:



Στην τελετή παρέστησαν βουλευτές από όλα τα κόμματα της Βουλής, διατελέσαντες Αρχηγοί ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ, αντιπροσωπείες στελεχών της ΠΑ, και μαθητές της Σχολής Ικάρων και της ΣΤΥΑ.








Πηγή: PARAPOLITIKA



.

«ΑΜΜΩΝΙΑΣ»: ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΟΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ Π.Ν.


"Αμμωνιάς" είναι το όνομα του BB1, του πρώτου σκάφους που θα παραδοθεί επισήμως σε λίγες ημέρες στο Πολεμικό Ναυτικό, από το πρόγραμμα 4 συνολικά σκαφών με σκοπό τη μεταφορά προσωπικού για το Πολεμικό Ναυτικό.
Το πρόγραμμα ναυπήγησης και των 4 σκαφών έχουν αναλάβει τα Νέα Ελληνικά Ναυπηγεία της Spanopoulos Group στη Σαλαμίνα. Το «ΑΜΜΩΝΙΑΣ» ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 2016, ενώ μέσα στους επόμενους 14 μήνες θα παραδοθούν τα υπόλοιπα αδελφά πλοία BB2, BB3 και BB4.
 
 
Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά από Έλληνες, προσωπικό των Ελληνικών Ναυπηγείων του ομίλου Σπανόπουλου.
Οι βασικές του διαστάσεις είναι: Ολικό μήκος 24m και πλάτος 6,5m.
Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 450hp, μία ηλεκτρογεννήτρια και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνίας και ναυσιπλοΐας ενώ επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 12,5 κόμβων, με μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών πλέον του πληρώματος.
Μετά τις επιτυχημένες δοκιμές εν πλω υπό την επίβλεψη της ομάδας παραλαβής του Πολεμικού Ναυτικού και του αρμόδιου Νηογνώμονα, αναμένεται να παραδοθεί σε λίγες ημέρες στο Πολεμικό Ναυτικό.

  
Το "ΑΜΜΩΝΙΑΣ" αποτελούσε ένα από τα 6 ιερά πλοία (τριήρης) της αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας , το οποίο χρησιμοποιούταν από τους Αθηναίους σε ιερές και δημόσιες αποστολές.
Το νέο πλοίο μεταφοράς προσωπικού για το Πολεμικό Ναυτικό μαζί με τα αδελφά του, θα πραγματοποιούν πλόες από Περαμα  Σαλαμίνα και απο Πειραιά Σαλαμίνα, όπως τα παλαιότερα ιστορικά πλέον αντίστοιχα μικρά πλοία «ΠΑΝΔΩΡΑ» Α419 και «ΠΑΝΔΡΟΣΟΣ» Α420.
Για το arxipelagos.com
Σίμος Μιχάλογλου, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
 

 
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ


 












 


 
 
Πηγή:  arxipelagos.com



Ευχαριστούμε τον Ναύαρχο ε.α. Αθανάσιο Παναγόπουλο ΠΝ που μας το υπενθύμισε δημοσιεύοντας το στο προφίλ του στο facebook.




.

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2016

Παρουσίαση της νέας έκδοσης της Υ.Ι.Ν.«Μεθ' Ορμής Ακαθέκτου. Επίτομη Ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού 1821 – 1945».



Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 18.00 θα παρουσιαστεί στo χώρο του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος η νέα έκδοση της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού «Μεθ' Ορμής Ακαθέκτου. Επίτομη Ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού 1821 – 1945».Την έκδοση θα παρουσιάσουν ο Επίτιμος Α΄ Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ Αντιναύαρχος Ιωάννης Παλούμπης, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού Πλοίαρχος Λεωνίδας Τσιαντούλας, ο καθηγητής Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Ευάνθης Χατζηβασιλείου, καθώς και ο συγγραφέας του βιβλίου Υποπλοίαρχος  Παναγιώτης Γέροντας.

Η έκδοση έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην βιβλιογραφία που σχετίζεται με την ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς είναι η πρώτη φορά που η σύγχρονη ιστορία του Όπλου συγκεντρώνεται σε ένα μόνο τόμο. Στις σελίδες του εξιστορείται η εξελικτική πορεία του Πολεμικού Ναυτικού από τον Τρινήσιο Στόλο (Ύδρα, Σπέτσες και Ψαρά) σε ένα οργανωμένο στρατιωτικό σύστημα. Εξετάζει μάλιστα αυτή την εξέλιξη σε όλους τους τομείς: Στόλος, Ναύσταθμος, ναυτική εκπαίδευση, καινοτομίες – τεχνολογικές εξελίξεις και επιχειρήσεις. Παράλληλα γίνονται και οι απαραίτητες αναφορές και αναλύσεις στην πολιτική και στρατιωτική πραγματικότητα της Ελλάδας, διότι ως μέρος της ελληνικής κοινωνίας, ο κόσμος του Πολεμικού Ναυτικού πάντοτε επηρεαζόταν από αυτήν.

Η αφήγηση, αν και συνοπτική, είναι περιεκτική και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθώς στηρίζεται σε πρωτογενείς πηγές και ιστορικά αρχεία διαφόρων φορέων (Υπηρεσία Ιστορίας Ναυτικού, Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, Εθνικό και Ιστορικό Μουσείο, Γενικά Αρχεία του Κράτους, Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού κ.α), ενώ παράλληλα πλαισιώνεται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό και ντοκουμέντα, πολλά από τα οποία παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό για πρώτη φορά.

Ο τίτλος του βιβλίου «Μεθ’ ορμής ακαθέκτου» προέρχεται από το περίφημο σήμα του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη πριν από την Ναυμαχία της Έλλης: «Με την δύναμην του Θεού, τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με την πεποίθησιν της νίκης εναντίον του εχθρού του Γένους».
           
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό. Το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος ευρίσκεται  στον Πειραιά, Ακτή Θεμιστοκλέους, Μαρίνα Ζέας. (τηλ.  2104516264)


Πληροφορίες: Υπηρεσία Ιστορίας Ναυτικού, τηλ. 210 3484245, email: yin_naftep@navy.mil.gr

Πηγή: Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος 



..

Ευχές για το Νέο έτος






Χο Χο Χο..

Ευτυχισμένος ο Καινούργιος Χρόνος
Με Υγεία και Ευτυχία το 2017

ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ


.

Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ


ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ.

Γράφει ο:  Χαράλαμπος Γιακουβάκης

Όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Υποβρυχίων, το ετήσιο μνημόσυνο υπέρ των πεσόντων κατά τον Β! Παγκόσμιο Πόλεμο 108 Αξιωματικών – Ανθυπασπιστών – Υπαξιωματικών και Ναυτοδιόπων των Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ – ΓΛΑΥΚΟΣ – ΤΡΙΤΩΝ – ΚΑΤΣΩΝΗΣ καθώς και των αποβιωσάντων εν καιρώ ειρήνης πτυχιούχων της Σχολής Υποβρυχίων.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι: Υποναύαρχος Βασίλειος Θεολογίτης Π.Ν, Αρχιπλοίαρχος Ιωάννης Αλεξόπουλος Π.Ν. Ιωάννης Αγγελόπουλος Π.Ν, σύσσωμη η Διοίκηση Υποβρυχίων με επικεφαλής τον Διοικητή Πλοίαρχο Δημήτριο Μήλα Π.Ν, κυβερνήτες – Ύπαρχοι – Ανθυπασπιστές και Υπαξιωματικοί πληρώματα των Υποβρυχίων, πρόεδροι συλλόγων και πλήθος συναδέλφων εν αποστρατεία.

Στο τελετουργικό της ημέρας και στην δράση των υποβρυχίων κατά τον Β! Παγκόσμιο Πόλεμο αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων Αντιναύαρχος Π. Ραδίτσας Π.Ν ε.α:
«Αξιότιμες Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συνάδελφοι καλημέρα.
Εδώ είμαστε και πάλι. Εμείς που υπηρετήσαμε και αυτοί που ακόμα υπηρετούν στα «μαύρα πλοία», τα αγαπημένα μας Υποβρύχια. Εκεί όπου καταλάβαμε τι σημαίνει ευθύνη, εμπιστοσύνη, αλληλεξάρτηση. Εκεί που μάθαμε τι σημαίνει εμπεριστατωμένη γνώση και τι αξία έχει σε δύσκολες στιγμές. Εκεί που δείξαμε σε όλους τι σημαίνει δέσιμο ενός πληρώματος, ανεξάρτητα βαθμών αλλά παράλληλα μη ξεχνώντας την ιεραρχία του ποτέ. Είμαστε εδώ, γιατί δώσαμε μια υπόσχεση, όχι σε κάποιον άλλον, αλλά στον εαυτόν μας, ότι δεν θα ξεχάσουμε ποτέ και ότι θα τιμούμε πάντα, αυτούς που υπηρετώντας σε υποβρύχια, έδωσαν την ζωή τους για την πατρίδα. Αυτούς, που μαζί με άλλους δημιούργησαν την παράδοση στη Διοίκηση Υ/Β. Μια παράδοση που έχουμε υποχρέωση να διατηρήσουμε βρισκόμενοι είτε σε ενέργεια είτε σε αποστρατεία.
Για μία λοιπόν ακόμη φορά, συγκεντρωθήκαμε για να διατρανώσουμε ότι αυτοί που έδωσαν την ζωή τους για την πατρίδα, θα έχουν, όσο εμείς ζούμε, την ευγνωμοσύνη μας , τον σεβασμό μας και την ιερή υπόσχεση ότι δεν θα ξεχαστούν. Αντωνίου, Στάμου, Χατζηκωσταντής, Μαριδάκης, Τουρνάς, Κονίδης, Μέρλιν, Αρσλάνογλου, Κωστάκος, Δανιόλλος, Άννινος, Λάσκος, Τρουπάκης, Μυκόνιος, Ρουσσέν, Καβαλούδης, Σταράκης, Ξένος, είναι μερικά από τα ονόματα των 105 νεκρών των πληρωμάτων των Ελληνικών Υ/Β κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι τα ονόματα που το Πολεμικό Ναυτικό, τιμώντας την υπέρτατη θυσία τους, έδωσε σε πλοία του στόλου μας. Μια τιμή που αντανακλάται και στη Διοίκηση Υ/Β που αναλογικά, σύμφωνα δηλαδή με τον αριθμό υπηρετούντων σε αυτήν, είχε το μεγαλύτερο ποσοστό απωλειών από όλες τις Διοικήσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων κατά τον Β! Π.Π.

Τιμούμε λοιπόν όλους αυτούς που έπραξαν το καθήκον τους, πιστοί στον όρκο που δώσανε να υπερασπίζονται τις σημαίες μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματός τους. Και Σημαία δεν είναι μόνο το ιερό σύμβολο κάθε Έθνους, αλλά η ιδέα του ίδιου του Έθνους . Υπερασπίζονταν λοιπόν την ίδια την ιδέα του Έθνους, της πατρίδας, στην οποία έδωσαν, το πολυτιμότερο δώρο του θεού προς τον άνθρωπο, την ζωή τους. Τα ονόματά τους αποτυπώθηκαν σε λίγες από τις πάμπολλες χρυσές σελίδες της ιστορίας της Ελλάδας. Πράξη σαν αυτή, να πεθάνεις δηλαδή για την πατρίδα, χωρίς στιγμή να σκεφτείς τι χάνεις ή τι αφήνεις πίσω σου, είναι πράξη ηρωισμού. Δεν θα πρέπει λοιπόν να τους θυμόμαστε ευκαιριακά, αλλά θα πρέπει να τους θυμόμαστε και κυρίως να τους τιμούμε πάντα, γιατί χάρη σ΄ αυτούς, αλλά και σε άλλους σαν αυτούς, σήμερα υπάρχουμε και ζούμε ελεύθεροι.
Είναι ιδιαίτερη τιμή για τον Σύνδεσμό μας η παρουσία όλων σας αλλά θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ πρώτα στην παρουσία δύο ανθρώπων πολύ αγαπητών και ιδιαίτερα σεβαστών στην οικογένεια του Πολεμικού Ναυτικού, από όλους τους αποστράτους και τα εν ενεργεία στελέχη του. Ανθρώπων των οποίων η ζωντάνια και η ενεργητικότητα μας καθηλώνει, η πραότητα και η ευγένεια μας παραδειγματίζει, η παρουσία τους στις όποιες εκδηλώσεις μας, μας γεμίζει χαρά και μας τιμά. Αναφέρομαι στον πρώην Διοικητή Υποβρυχίων και Αρχηγό Στόλου, τον βετεράνο του Βου ΠΠ, τον Ναύαρχο Γεώργιο Μόραλη και στον πρώην Διοικητή Υποβρυχίων και βετεράνο του Βου ΠΠ, ναύαρχο Δημήτριο Δούση. Κύριοι Ναύαρχοι καλώς ήλθατε και πάλι.
Kύριοι Ναύαρχοι του Α.Ν.Σ κύριοι ανώτατοι αξιωματικοί κύριε Διοικητά Υ/Β κύριε Επιστολεύ κύριοι Κυβερνήτες και πληρώματα των Υ/Β μας Η παρουσία σας στην σημερινή εκδήλωση αποδεικνύει έμπρακτα ότι η στρατιωτική ηγεσία, αποδίδει τις δέουσες τιμές στη μνήμη των συναδέλφων μας, πληρωμάτων των Υ/Β κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδος, πιστοί στον όρκο τους, στις αξίες του Έθνους και στις παραδόσεις του Πολεμικού Ναυτικού.
Κύριες και κύριοι, αγαπητά μέλη του Συνδέσμου μας, αγαπητοί φίλοι,
Πέραν του μνημοσύνου, είναι επιβεβλημένη μια μικρή ιστορική αναδρομή στις συνθήκες της εποχής, στη δράση των απολεσθέντων Υ/Β μας και την θυσία στο βωμό της πατρίδας των συναδέλφων μας.
Το ξέσπασμα του πολέμου βρίσκει την Ελλάδα με έξι Υ/Β (ΚΑΤΣΩΝΗΣ, ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ΠΡΩΤΕΥΣ, ΝΗΡΕΥΣ, ΤΡΙΤΩΝ , ΓΛΑΥΚΟΣ). Εξ αυτών τα 5 ήταν επιχειρησιακά ενώ το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ βρισκόταν σε μακρά ακινησία λόγω ανάγκης εκτεταμένων επισκευών και αλλαγής συστοιχίας. Τα Υ/Β αυτά, είχαν ναυπηγηθεί το 1927 -28 είχαν δηλαδή ηλικία άνω των 12 ετών. Όχι τόσο η παλαιότητα της κατασκευής τους αλλά κυρίως η παρωχημένη για την εποχή τεχνολογία τους, αν και δημιουργούσε πολλαπλά προβλήματα στα πληρώματά τους, δεν στάθηκε εμπόδιο στο να αναλάβουν δράση από τις πρώτες μέρες του Ελληνοϊταλικού πολέμου.
Μία φράση του αειμνήστου Ναυάρχου Σακελλαρίου, Αρχηγού Στόλου στη περίοδο του πολέμου αποδίδει καλύτερα από κάθε άλλο σχολιασμό την κατάστασή τους:«…μόνο από το Ελληνικό Ναυτικό και από τα άξια πληρώματα τους μπορούσαν να διατηρηθούν στην ενέργεια και να δράσουν, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο κράτος θα ήταν εκτός υπηρεσίας…».
Μετά την κατάρρευση του μετώπου και την μεταστάθμευση του στόλου στην Αλεξάνδρεια, στην Διοίκηση Υ/Β παραχωρήθηκαν από τους Βρεττανούς, δύο Υ/Β, το ΜΑΤΡΩΖΟΣ και το ΠΙΠΙΝΟΣ. Το τέλος του πολέμου την βρίσκει με τα μισά, αφού χάθηκαν τα ΠΡΩΤΕΥΣ – ΓΛΑΥΚΟΣ – ΤΡΙΤΩΝ – ΚΑΤΣΩΝΗΣ.
Πώς όμως χάθηκαν αυτά τα Υ/Β; ποια ήταν η τελευταία τους δράση;

Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ
Το απόγευμα της της 26 Δεκεμβρίου 1940, απέπλευσε από τον Ναύσταθμο για την τρίτη περιπολία του. Έλαβε αποστολή να εκτελέσει πολεμική περιπολία στο στενό του ΟΤΡΑΝΤΟ και ειδικότερα στην περιοχή έξω από τον κόλπο της Αυλώνας, με προγραμματισμένη επιστροφή στη Βάση του την 8 Ιανουαρίου 1941.
Στις 10 το πρωί στις 29 Δεκεμβρίου 40 το Ελληνικό ατμόπλοιο ΙΩΝΙΑ, υπέκλεψε σήμα SΟS, ακολουθούμενου από το σήμα κινδύνου λόγω επιθέσεως από Υ/Β. Και τα δύο σήματα αυτά προέρχονταν από το Ιταλικό ατμόπλοιο SARDEGNA σε στίγμα που βρισκόταν στην είσοδο του κόλπου Αυλώνας. Τα σήματα αυτά τα αναδιαβίβασε στο Αρχηγείο Ναυτικού. Στην περιοχή του στίγματος δρούσε το Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ και όσοι γνώριζαν τον τομέα του, στο άκουσμα αυτής της είδησης, πανηγύριζαν για την επιτυχία του αυτή. Η ευφορία αυτή στο προσωπικό του Ναυτικού αλλά και στην Ελληνική κοινή γνώμη κρατούσε μέρες, αλλά το Υ/Β για όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα δεν έδινε σημεία ζωής.
Στους γνωρίζοντες τις διαδικασίες των Υ/Β, η ανησυχία για την τύχη του μεγάλωνε, επειδή για μέρες ακόμη, το Υ/Β εξακολουθούσε να τηρεί την περίεργη σιγή του. Πέρασε και η ημερομηνία επιστροφής του που ήταν στις 8 Ιανουαρίου 41 και η αγωνία και η ανησυχία αυξανόταν που το Υ/Β δεν είχε φανεί στον Ναύσταθμο. Έτσι στις 09:25 της 10 Ιανουαρίου 1941 στην αγωνιώδη προσμονή, έριξε μακάβριο φως, μια σχετική είδηση του ραδιοφωνικού σταθμού της Ρώμης. Σύμφωνα με την είδηση αυτή στις 10 το πρωί της 29 Δεκεμβρίου 1940, το Ιταλικό Τορπιλοβόλο ΑΝΤΑΡΕΣαντελήφθη ίχνη Τ/Λ και αμέσως μετά 3 ν.μ μακριά του είδε την ΠΡ ενός Υ/Β για λίγο έξω από τη θάλασσα. Το Ιταλικό σκάφος κατευθύνθηκε ταχύτατα προς το σημείο που είχε γίνει ορατό το Υ/Β, ετοιμάζοντας ταυτόχρονα 4 βόμβες βάθους ρυθμισμένες να εκραγούν σε μέγιστο βάθος. Ενώ ετοιμαζόταν για την βολή ξαφνικά μπροστά του εμφανίστηκε πάλι το ΠΡ τμήμα του Υ/Β μέχρι τον πυργίσκο να βγαίνει από την θάλασσα. Ακολούθησε βίαιος εμβολισμός του Υ/Β. Η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει. Το Τορπιλοβόλο έπαθε αρκετές ζημιές με τον εμβολισμό αλλά κατόρθωσε να ρίξει τις βόμβες του. Το Υ/Β αναδύθηκε τελείως για λίγο με μεγάλη κλίση και αμέσως εξαφανίσθηκε κάτω από τα νερά. Μετά από λίγο εμφανίστηκαν στην επιφάνεια της θάλασσας φυσαλίδες, κηλίδες πετρελαίου και συντρίμμια. Από το Ιταλικό πλοίο καθαιρέθηκε βάρκα για ανεύρεση και περισυλλογή ναυαγών αλλά μόνο συντρίμμια μαζεύτηκαν.
Αυτές οι λεπτομερείς ειδήσεις οδήγησαν στο θλιβερό συμπέρασμα της ένδοξης απώλειας του Υ/Β. Το Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ Υ-3 ήταν το πρώτο που απωλέσθηκε και η απώλειά των 48 μελών του, λύπησε βαθύτατα όλο το ναυτικό και ιδιαίτερα το προσωπικό των υπολοίπων Υ/Β, αλλά ταυτόχρονα γιγάντωσε ακόμα περισσότερο τις ψυχές τους. Ο χαμός του συγκλόνισε την Ελληνική κοινή γνώμη, γιατί ήταν παράλληλα και η πρώτη απώλεια του Ναυτικού μας. Το πώς και κατά πόσο επηρέασε και την πνευματική ελίτ της εποχής η υπέρτατη αυτή θυσία, φανερώνει και το ποίημα «Ο ΠΡΩΤΕΥΣ» που έγραψε ο ποιητής μας Άγγελος Σικελιανός προς τιμή των ηρωικών νεκρών του.

Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ
Από τα τέλη του ’41 το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ και μετά το τέλος της δεύτερης πολεμικής περιπολίας του, βρίσκεται στη Βαλέτα της Μάλτας για γενική επισκευή. Στις 27 Φεβρουαρίου 1942 το λιμάνι της Βαλέτα, δέχεται επίθεση από την γερμανική Luftwaffe. Κατά την επίθεση αυτή σκοτώνονται ο Κυβερνήτης του υποβρυχίου Πλωτάρχης Βασίλης Αρσλάνογλου και ο Ανθυποπλοίαρχος Ιωάννης Κωστάκος. Στις 4 Απριλίου 1942 το λιμάνι δέχεται και πάλι επίθεση από τα γερμανικά αεροσκάφη, με αποτέλεσμα το ανήμπορο να αντιδράσει Υ/Β, να βληθεί και να βυθιστεί άδοξα μέσα σε δυο λεπτά. Η διασωθείσα σημαία του όμως, προσεφέρθη από τους τραυματίες του πληρώματος του Υ/Β, στον Βρεττανό ιατρό που τους περίθαλψε ως ένδειξη ευγνωμοσύνης. Αυτή η σημαία παρεδόθη από την Ελληνίδα σύζυγό του ιατρού, στη οικογένεια Αναστασοπούλου με σκοπό να επιστραφεί στο Πολεμικό Ναυτικό. Τον Νοέμβριο του 2012 αυτό έγινε πράξη. Η σημαία αυτή πλέον κοσμεί το γραφείο του Διοικητού Υ/Β.

Υ/Β ΤΡΙΤΩΝ
Στην 15η πολεμική περιπολία του, με κυβερνήτη τον υποπλοίαρχο Ε. Κοντογιάννη, στις 16 ΝΟΕ 1942 ευρισκόμενο στο Στενό Καφηρέα με αποστολή την αποβίβαση πρακτόρων και πολεμικού υλικού στην Κάρυστο εντοπίζει εχθρική νηοπομπή και επιτίθεται. Εντοπίζεται όμως και καταδιώκεται από Γερμανικό ανθυποβρυχιακό. Η καταδίωξη άρχισε στην περιοχή έξω από το Γαύριο της Άνδρου στις 18.30 και τελείωσε στις 22.35 βόρεια του στενού Καφηρέα. Μετά από πέντε επιθέσεις με συνολικά 58 Βόμβες βάθους και αφού αχρηστεύθηκαν τα πηδάλια βάθους και διευθύνσεως, τα βαθύμετρα, οι αντλίες, η γυροσκοπική πυξίδα, χαλάρωσαν οι σφιγκτήρες των καθόδων, αχρηστεύθηκε ο δεξιός κινητήρας του υποβρυχίου, κατέπεσε ο άξονας της αριστερής μηχανής, έσπασαν οι κοχλίες στήριξης των μηχανών και άρχισε να εκλύεται χλώριο από τις βρεγμένες συστοιχίες, ο Κυβερνήτης διέταξε ανάδυση και «εξόρμηση δια πυροβόλου». Η άνισος αλλά ηρωική αναμέτρηση καταλήγει στη βύθιση δια εμβολισμού του Υ/Β, την απώλεια 24 και την αιχμαλωσία 28 εκ των μελών του πληρώματος, ενώ οι Νικόλαος Μαρουλάς (Αρχικελευστής ηλεκτρολόγος) και Δ. Παπαδημητρίου (Δίοπος ηλεκτρολόγος) διέφυγαν κολυμπώντας προς την Εύβοια διαφεύγοντας στην συνέχεια προς την Μέση Ανατολή. Παράλληλα όμως με τη περισυλλογή των τραυματισμένων ναυαγών, μελών του πληρώματος του ΤΡΙΤΩΝ από τους Γερμανούς, αφαιρέθει από το βυθιζόμενο υποβρύχιο η πολεμική του σημαία. Η σημαία αυτή παρέμεινε στα χέρια του κυβερνήτη του Γερμανικού ανθυποβρυχιακού, υποπλοιάρχου Τζέρο Κλάινερ (Gero Kleiner), ως πολεμικό ενθύμιο/λάφυρο μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου 1972, οπότε σε αναγνώριση του ηρωισμού και της γενναιότητος του τότε πληρώματος, την παρέδωσε σε ειδική τελετή, στον τότε Πλωτάρχη Ιωάννη Μανιάτη, Κυβερνήτη παραλαβής του νέου υποβρύχιου ΤΡΙΤΩΝ S-112. Η πολεμική σημαία του ΤΡΙΤΩΝ βρίσκεται σήμερα στο γραφείο του Διοικητού Υ/Β.

Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ
Στην 7η πολεμική περιπολία του, ευρισκόμενο βόρεια της Σκιάθου στις 14 Σεπτεμβρίου, το ΚΑΤΣΩΝΗΣ με κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Λάσκο, παρέμεινε σε περισκοπικό βάθος περιπολώντας κοντά στις ανατολικές ακτές του Πηλίου, περιμένοντας την διέλευση του ένφορτου πλοίου που σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχε συλλέξει, ερχόταν από την Θεσσαλονίκη. Τις απογευματινές ώρες ευρισκόμενο βόρεια της Σκιάθου, αναδύθηκε, και έλαβε την πληροφορία από ένα μικρό ιστιοφόρο ότι ο καπνός που εκείνη την στιγμή διακρινόταν βόρεια στο βάθος του ορίζοντα, προερχόταν από μεγάλο ατμόπλοιο. Ο κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Β. Λάσκος θεωρώντας ότι επρόκειτο για το στόχο που περίμενε, διέταξε την άμεση κατάδυση του υποβρυχίου και πορεία προς το σημείο όπου είχε εμφανιστεί ο εχθρικός στόχος. Παράλληλα, ετοιμάσθηκαν οι πρωραίοι και πρυμναίοι τορπιλοσωλήνες, δόθηκαν οι τελευταίες οδηγίες και το υποβρύχιο τέθηκε σε κατάσταση «πολεμικής έγερσης». Στις οκτώ το βράδυ, διατάχθηκε ανάδυση. Η ομοχειρία του πυροβόλου πήρε θέση και το Υ/Β έπλευσε εν επιφανεία, και με τις δύο του μηχανές, εναντίον του εχθρικού στόχου. Βρισκόμενο σε απόσταση 2.000 μέτρων από τον εχθρικό στόχο, διέκρινε ότι αυτός αιφνίδια εξέπεμψε σήμα αναγνώρισης. Κατανοώντας ο Λάσκος ότι επρόκειτο περί εχθρικού πολεμικού πλοίου, έδωσε αμέσως διαταγή ταχείας κατάδυσης η οποία εξετελέσθη φέρνοντας το Υ/Β σε περισκοπικό βάθος. Παραμένοντας σε περισκοπικό βάθος ο ΚΑΤΣΩΝΗΣ διαπίστωσε ότι το εχθρικό πλοίο εξέπεμπε με ηχοεντοπιστική συσκευή. Το εχθρικό πλοίο ήταν γερμανικό ανθυποβρυχιακό που φθάνοντας πάνω από τον ΚΑΤΣΩΝΗ, πριν αυτός εκδηλώσει επίθεση, εξαπέλυσε τρεις δέσμες βομβών βάθους, με μικρά χρονικά διαστήματα ρίψης αναμεταξύ τους που εξερράγησαν πλησίον του Υ/Β προκαλώντας σοβαρές βλάβες, ανωμαλίες και διαρροές. Η κατάσταση εντός του Υ/Β ήταν δραματική: πηδάλια βάθους εκτός, έκλυση χλωρίου, γυροπυξίδα εκτός, βραχυκυκλώματα. Η αντίδραση του Λάσκου ήταν να διατάξει επείγουσα ανάδυση. Με το άνοιγμα της καθόδου του πυργίσκου βγήκαν στην γέφυρα ο κυβερνήτης, Βασίλης Λάσκος, ο Ανθχος Τρουπάκης ο Σμρος Λαμπρινούδης, η ομοχειρία του πυροβόλου καθώς και μέλη του πληρώματος. Αμέσως άρχισε η τροφοδότηση του πυροβόλου με πυρομαχικά από την πυριτιδαποθήκη του πλοίου προς την γέφυρα. Το πυροβόλο του ΚΑΤΣΩΝΗ άρχισε να βάλλει εναντίον του γερμανικού ανθυποβρυχιακού το οποίο άρχισε να ανταποδίδει τα πυρά με όλα τα βαριά και ελαφρά πολυβόλα που έφερε. Παραστατικά αναφέρει ο ύπαρχος του Κατσώνης, υποπλοίαρχος Ηλίας Τσουκαλάς:
«Υπό του υποβρυχίου εβλήθησαν εν όλω 12 βολαί πυροβόλου εκ των οποίων 4-5 επιτυχείς βολαί, επέτυχον να σιγήσουν το πρυμναίο πυροβόλον της κορβέττας, η οποία τότε έστρεψεν την πρώραν και επλησίασεν ολοταχώς προς εμβολισμόν. Η τελευταία βολή εβλήθη υπό του υποβρυχίου από αποστάσεως 50 μέτρων κατά της κορβέττας και την έπληξεν εις την γέφυραν. Εν τω μεταξύ η εχθρική κορβέττα, εγχείρισεν μετά τον εμβολισμόν, με ανάποδα και από εγγυτάτης αποστάσεως από της πρύμνης του υποβρυχίου, έβαλλεν με όλον τον όγκον του πυρός της και με χειροβομβίδας, τυφέκια και περίστροφα κατά της γεφύρας και επί των θαλασσερμάτων. Τότε υπήρξαν πάρα πολλά τα θύματα και εκ των επιπλεόντων εγγύς του πλοίου. Ο κυβερνήτης έπεσεν εν τη εκτελέσει του καθήκοντος επί της γεφύρας ομού μετά των λοιπών της ομοχειρίας του πυροβόλου. Τα σιδηρελάσματα της γεφύρας πλησίον της καθόδου του πυργίσκου ήσαν διάπυρα και εφλέγοντο.» Ο ίδιος πάντα εντός του Υ/Β προσπαθούσε να αποτρέψει το μοιραίο. Όταν πλέον τα πάντα είχαν κριθεί, ήταν αυτός που έδωσε την διαταγή εγκατάλειψης και βγήκε τελευταίος από την πρωραία κάθοδο την ώρα που το ΚΑΤΣΩΝΗΣ εβυθίζετο με μεγάλο θετικό εκκρεμές.
«Συμπαρέσυρεν εις την υστάτην αυτήν κατάδυσιν το ιερόν του φορτίο, τους νεκρούς του Κυβερνήτου, Αντιπλοιάρχου Λάσκου και των άλλων εκείνων γενναίων, οι οποίοι είχαν πέσει εις την Γέφυραν, τον πυργίσκον και το πυροβόλον, ηρωικοί υπερασπισταί της τιμής της Παρίδος », γράφει ο ναύαρχος Δ. Φωκάς στο βιβλίο του: «Έκθεσις επί της δράσεως του Β. Ναυτικού κατά τον Πόλεμον 40 - 44»
Απωλέσθησαν 32 μέλη του πληρώματος ενώ 17 αιχμαλωτίσθηκαν. Τρείς διασωθήκαν κολυμπώντας (Υπχος Τσουκαλάς και Υποκελευστής Α΄ Τσίγκρος στη Σκιάθο , Υποκελευστής Α΄ Αντωνίου στις ακτές Πηλίου).

Δεν είναι όμως δυνατόν να μην μνημονεύσουμε και τους
-Υποπλοίαρχο Νικόλαο Μέρλιν, Ύπαρχο του υποβρυχίου ΓΛΑΥΚΟΣ που επιβαίνων του Βρετανικού Υ/Β Perseus για απόκτηση εμπειρίας για να αναλάβει καθήκοντα Κυβερνήτου, απωλέσθη όταν αυτό προσέκρουσε σε νάρκη νότια της Κεφαλλονιάς, στις 6 Δεκεμβρίου του 1941.
-Υποπλοίαρχο Ρουσσέν, Κυβερνήτη του Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και Αρχικελευστή Η/Λ Κ. Στάση που φονεύθηκαν κατά την επιχείρηση ανακατάληψης των πλοίων από τους στασιαστές στην Αλεξάνδρεια στις 23 Απριλίου 1944.
Οι απωλεσθέντες των Υ/Β μας, όπως και τόσοι άλλοι αγωνιστές του Πολέμου ήσαν απλοί, καθημερινοί άνθρωποι που αγαπούσαν την Πατρίδα, την ιστορία της, τα ήθη και τα έθιμα της φυλής. Είχαν οράματα και ιδανικά, γι’ αυτά πολέμησαν και γι’ αυτά θυσιάστηκαν κάνοντας αξεπέραστες πράξεις. Η υπέρτατη θυσία τους, στο βωμό της ελευθερίας, των ιδεωδών, και της ανεξαρτησίας της πατρίδας μας, θα αποτελεί παντοτινά παράδειγμα για όλους μας. Έτσι κάθε χρόνο ο Ελληνικός Σύνδεσμος Υποβρυχίων θα αποδίδει τιμή, στη μνήμη των συναδέλφων μας, πληρωμάτων των Υ/Β που έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας μας πιστοί στον όρκο τους, στις αξίες του Έθνους, και στις παραδόσεις, του Πολεμικού Ναυτικού.
Όμως μαζί με αυτούς τους ηρωικούς νεκρούς, θυμόμαστε και τιμούμε και αυτούς που έφυγαν από την ζωή τον καιρό της ειρήνης. Αυτούς που με την δράση τους έγραψαν χρυσές σελίδες στην ιστορία του Ναυτικού μας και της χώρας μας, όπως τα πληρώματα των Υ/Β που επέστρεψαν νικηφόρα από την Αλεξάνδρεια μετά το τέλος του Πολέμου. Επίσης αυτούς που υπηρέτησαν στα νεότερα Υ/Β, αυτούς που συνυπηρετήσαμε, αυτούς που μαζί ζήσαμε και μοιραστήκαμε στιγμές. Όλοι αυτοί θα παραμείνουν για πάντα στη μνήμη μας».
Ακολούθησε προσκλητήριο πεσόντων από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων Αντιπλοίαρχο (Ε) Δημήτριο Δέδη Π.Ν ε.α
Στην συνέχεια όλοι οι παριστάμενοι μετέβησαν στο ηρώο/μνημείο των πεσόντων στην νήσο ΙΜΙΑ όπου ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων Αντιναύαρχος Παναγιώτης Ραδίτσας Π.Ν ε.α κατέθεσε δάφνινο στεφάνι.

Ακολούθησε παράθεση καφέ – αναψυκτικών στην Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων όπου αντηλλάγησαν ευχές για τις επικείμενες εορτές των Χριστουγέννων και του νέου έτους και όλοι υποσχέθηκαν ότι θα παρευρεθούν στο Πολεμικό Μουσείο το Σάββατο 14 Ιανουαρίου για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Υποβρυχίων αισθάνεται την υποχρέωση να ευχαριστήσει, για μια ακόμη φορά, τον Νικόλαο Ταβουλάρη (γιό του συναδέλφου Βασιλόνικου Ταβουλάρη) για την ανιδιοτελή προσφορά του στον σύνδεσμό μας.

ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων Αντιναύαρχος Παναγιώτης Ραδίτσας Π.Ν ε.α κατέθεσε δάφνινο στεφάνι.

ο Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Υποβρυχίων Αντιναύαρχος Παναγιώτης Ραδίτσας Π.Ν ε.α κατέθεσε δάφνινο στεφάνι.