Στα μέσα της δεκαετίας του 1880, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, θέλοντας
να παραμείνει μέσα στις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής αλλά και να
διατηρήσει το αξιόμαχο του Στόλου, είναι από τα πρώτα ναυτικά στον κόσμο
που επιθυμεί να εντάξει στη δύναμή του ένα Υποβρύχιο σκάφος.
Πρόκειται για το "NORDENFELT-I". Κατασκευασμένο στο Ekensberg της
Σουηδίας, βασισμένο στα σχέδια του Άγγλου κληρικού George Garrett και
χρηματοδοτούμενο από τον Σουηδό κατασκευαστή όπλων Thorsten Nordenfelt,
από τον οποίο έλαβε και το όνομά του.
Σκάφος ελλειπτικού σχήματος, μήκους 19,5μ. και μέγιστου πλάτους 2,75μ.
Είχε εκτόπισμα εν καταδύσει 55tn και δυνατότητα κατάδυσης έως τα 15μ. Η
κίνησή του προερχόταν από μία ατμομηχανή 100 ίππων, η οποία του έδινε
δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας 9kn εν επιφάνεια και 2kn εν καταδύσει, με
αυτονομία στην κατάδυση 160nm. Ήταν οπλισμένο με έναν τορπιλοσωλήνα, ο
οποίος είχε τη δυνατότητα βολής μιας τορπίλλης 14" σε απόσταση 30μ. από
το στόχο και εβρισκόμενο εν επιφάνεια.
Το "NORDENFELT-I" φτάνει στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 1886
(αποσυναρμολογημένο).Τον Μάρτιο του ίδιου έτους κάνει τις πρώτες του
δοκιμές στον Φαληρικό όρμο, κατά τις οποίες παρουσιάζει στοιχεία
αξιόπλοου σκάφους εν επιφάνεια, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και στην
κατάδυση, όπου εμφανίζει πολλά προβλήματα ευστάθειας, στεγανότητας και
προβλήματα στην εκτόξευση της τορπίλλης.
Όλα αυτά το καθιστούν μη αποδεκτό από το Πολεμικό Ναυτικό και ανενεργό έως το 1901 οπότε και καταστρέφεται.
Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου