Στις 22 Οκτωβρίου 1943 στις
21:56 το βράδυ, ενώ ο ‘’Αδρίας’’ έπλεε κοντά στην Κάλυμνο μαζί με το αγγλικό
αντιτορπιλικό ‘’HMS Hurworth’’, προσέκρουσε σε νάρκη από την έκρηξη της οποίας
αποκόπηκε η πλώρη του και ο πρωραίος πύργος των 2 πυροβόλων εκτινάχθηκε πάνω
στη γέφυρα.
Το ‘’Hurworth’’ προσέκρουσε σε άλλη νάρκη στην προσπάθειά του να βοηθήσει τον ‘’Αδρία’’ και βυθίστηκε (χάθηκαν 143 άνδρες).
Ο ‘’Αδρίας’’ παρά τα «βαριά τραύματά» του και μετά από άκαρπες προσπάθειες ανεύρεσης επιζώντων από το ναυάγιο του ‘’HMS Hurworth’’ έπλευσε προς τις τουρκικές ακτές.
Στις 12:50 της 23ης Οκτωβρίου, χάρη στην τόλμη και την επιδεξιότητα του κυβερνήτη και του πληρώματός του, κατάφερε να φθάσει στην κοντινή τουρκική ακτή Gϋmϋçlük (Γκιουμουσλούκ), όπου προσάραξε στον αμμώδη γιαλό με απώλειες 21 νεκρούς και 30 τραυματίες.
Μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων επισκευών – στερέωσης της φρακτής και στεγανοποίησης του σκάφους- ο ΑΔΡΙΑΣ απέπλευσε για την Αλεξάνδρεια την 1η Δεκεμβρίου.
Συνοδεία κανονιοφόρων, και με ενδιάμεσους σταθμούς στους όρμους Λώρυμα, Κακάβα και στη Λεμεσό της Κύπρου έφθασε στην Αλεξάνδρεια στις 6 Δεκεμβρίου, όπου του έγινε ενθουσιώδης υποδοχή από τον αγγλικό στόλο και τα άλλα συμμαχικά πλοία.
Το ‘’Hurworth’’ προσέκρουσε σε άλλη νάρκη στην προσπάθειά του να βοηθήσει τον ‘’Αδρία’’ και βυθίστηκε (χάθηκαν 143 άνδρες).
Ο ‘’Αδρίας’’ παρά τα «βαριά τραύματά» του και μετά από άκαρπες προσπάθειες ανεύρεσης επιζώντων από το ναυάγιο του ‘’HMS Hurworth’’ έπλευσε προς τις τουρκικές ακτές.
Στις 12:50 της 23ης Οκτωβρίου, χάρη στην τόλμη και την επιδεξιότητα του κυβερνήτη και του πληρώματός του, κατάφερε να φθάσει στην κοντινή τουρκική ακτή Gϋmϋçlük (Γκιουμουσλούκ), όπου προσάραξε στον αμμώδη γιαλό με απώλειες 21 νεκρούς και 30 τραυματίες.
Μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων επισκευών – στερέωσης της φρακτής και στεγανοποίησης του σκάφους- ο ΑΔΡΙΑΣ απέπλευσε για την Αλεξάνδρεια την 1η Δεκεμβρίου.
Συνοδεία κανονιοφόρων, και με ενδιάμεσους σταθμούς στους όρμους Λώρυμα, Κακάβα και στη Λεμεσό της Κύπρου έφθασε στην Αλεξάνδρεια στις 6 Δεκεμβρίου, όπου του έγινε ενθουσιώδης υποδοχή από τον αγγλικό στόλο και τα άλλα συμμαχικά πλοία.
Νεκροί Α/Τ Αδρίας
Κελευστής αρμενιστής, Γαλάνης Γεώργιος
Υποκελευστής Β’ μηχανικός, Κουρτέσης Γεώργιος
Δίοπος Μηχανικός, Κριτσίνης Βασίλειος
Δίοπος πυροβολητής, Ανδρουλάκης Νικόλαος
Δίοπος πυροβολητής, Ευδαίμων Γεώργιος
Δίοπος πυροβολητής, Ρεντούμης Ιωάννης
Δίοπος πυροβολητής, Τζιώτης Ευάγγελος
Δίοπος πυροβολητής, Γρηγοράκης Μιχαήλ
Δίοπος πυροβολητής, Θεοχάρης Αθανάσιος
Δίοπος πυροβολητής, Παπαμακάριος Ανδρέας
Δίοπος πυροβολητής, Πάππος Γεώργιος
Δίοπος πυροβολητής, Σαμαράς Αντώνιος
Δίοπος νοσοκόμος, Σπηλιωτόπουλος Στυλιανός
Δίοπος εσχαρεύς, Γκουντέλιας Ιωάννης
Δίοπος πυροβολητής, Παγούδης Παντελής
Δίοπος μηχανικός, Τσακαλίδης Αριστοτέλης
Ναύτης μηχανικός, Μαρκόπουλος Παναγιώτης
Ναύτης μηχανικός, Μύκωνος Εμμανουήλ
Ναύτης μηχανικός, Στουπάκης Θεόδωρος
Ναύτης καταστρώματος, Μαζαράκης Μόσχος
Ναύτης μηχανικός, Νισύριος Ιωάννη
Πηγή: Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδας (Facebook Page)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου