Το παρόν είναι το τέταρτο μέρος της σειράς δημοσιεύσεων για την
εκπαίδευση αλεξιπτωτιστού στη Σχολή Αλεξιπτωτιστών (ΣΧΑΛ) και πιο
συγκεκριμένα στο Σχολείο Βασικής Εκπαιδεύσεως Αλεξιπτωτιστού (ΣΒΕΑ) που
λειτουργεί εκεί.
Η παρακάτω φωτογραφία είναι από τη συνεκπαίδευση της 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) με την 37th Airlift Squadron (AS) της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε από το Σάββατο 1 έως και την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014 με αεροσκάφη τύπου C-130J.
Σε αυτό, το τέταρτο, μέρος θα δούμε θέματα επίγειας εκπαδεύσεως των πρώτων εβδομάδων του σχολείου. Μπορείτε να δείτε τα προηγούμενα μέρη από τους παρακάτω συνδέσμους.
Ροή Πέντε Σημείων
Στο τρίτο μέρος κάναμε μία σύντομη αναφορά στην προσγείωση με επαφή/ροή πέντε σημείων και τη σπουδαιότητα της στην ασφάλεια του αλεξιπτωτιστή. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι επίγειας εκπαιδεύσεως για αυτή την τεχνική. Η πρώτη είναι άλμα από ύψος σε ειδικά διαμορφωμένες δοκούς διαφορετικού ύψους σε μαλακό έδαφος. Σχεδιάγραμμα από τη σωστή εκτέλεση αυτής της άσκησης βλέπετε στη συνέχεια.
Όπως είχαμε ήδη αναφέρει η ροή πρέπει να γίνεται με τα ακόλουθα σημεία.
Στην επόμενη φωτογραφία από 342 ΣΒΕΑ της Σχολής Αλεξιπτωτιστών (ΣΧΑΛ) βλέπετε την εκπαίδευση από το υψηλότερο σημείο πάντα υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτών.
Ενώ παρακάτω είναι το χαμηλότερο σημείο που είναι και από τα πρώτα στάδια αυτής της εκπαιδεύσεως για την αποφυγή τραυματισμών.
Οι εκπαιδευτές της ΣΧΑΛ τοποθετούν τους υποψήφιους αλεξιπτωτιστές με τέτοιο τρόπο ώστε να παρατηρούν και οι ίδιοι τα λάθη των συναδέλφων τους για την καλύτερη κατανόηση τους.
Αυτό ήταν το πρώτο μέσο εκπαιδεύσεως αυτής της τεχνικής. Το δεύτερο προσθέτει ένα ακόμα επίπεδο δυσκολίας καθώς γίνεται με ταχύτητα που δεν την ελέγχει πλέον ο εκπαιδευόμενος. Τα βήματα γι αυτή τη μέθοδο τα βλέπετε στο επόμενο σχέδιο.
Σε αυτή τη μέθοδο εκπαιδεύσεως, ο εκπαιδευτής κάθεται εμπρός από το σημείο που θα γίνει η προσγείωση για να έχει καλύτερη οπτική γωνία και αυτός διατάζει τον υποψήφιο αλεξιπτωτιστή πότε να ξεκινήσει τη διαδικασία προσγείωσης με ροή πέντε σημείων. Παρακάτω είναι σχετική φωτογραφία από τη ΣΧΑΛ κατά την εκπαίδευση του ΣΒΕΑ.
Η τελευταία μέθοδος εκπαιδεύσεως είναι παρόμοια με τη διαφορά ότι ο υποψήφιος αλεξιπτωτιστής φοράει την εξάρτηση αλεξιπτώτου και κάνει πτώση από ένα πύργο ύψους 12 ποδών (3.7 μέτρα). Η κάθοδος έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά μιας πραγματικής προσγείωσης. Ο εκπαιδευτής κρατάει δύο ιμάντες με τους οποίους από το έδαφος ελέγχει την ταχύτητα καθόδου καθώς και την απελευθέρωση του υποψηφίου.
Η τεχνική αυτή προσομοιάζει στο μέγιστο βαθμό μία πραγματική προσγείωση. Παρακάτω βλέπετε σχετική φωτογραφία από τη ΣΧΑΛ.
Πύργος Εκπαιδεύσεως
Ο πύργος εκπαιδεύσως ή πιο συχνά πύργος 34 ποδών (11 μέτρα) είναι η κύρια μέθοδος εκπαίδευσης των υποψήφιων αλεξιπτωτιστών για τη σωστή έξοδο από το αεροσκάφος ή ελικόπτερο. Ο πύργος διαθέτει ένα ομοίωμα αεροπλάνου που έχει δεξιά και αριστερά του συρματόσχοινα στα οποία προσαρμόζονται ιμάντες αντίστοιχοι με αυτούς του αλεξιπτώτου ώστε να επιτρέπει εκπαίδευση σε δύο ομάδες ταυτόχρονα. Με αυτό τον τρόπο οι υποψήφιοι έχουν την πρώτη επαφή τους με άλμα στο κενό με δυνατότητα εξόδου από πόρτα αρχηγού (δεξιά) αλλά και πόρτα βοηθού (αριστερά).
Ο πύργος λειτουργεί επίσης ως μέσο ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των υποψηφίων αλλά και της αντιμετώπισης ή ανακάλυψης τυχόν φοβίας για τα ύψη. Μία από τις τρεις πιο συνηθισμένες στατιστικά φοβίες σήμερα, η υψοφοβία. Σύμφωνα με έρευνες που είχε πραγματοποιήσει ο στρατός των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αυτό είναι το όριο στο οποίο άτομα με υψοφοβία θα έχουν συμπτώματα ιλίγγου, ζάλης και αυξημένου άγχους. Χάρη σε αυτό, η ΣΧΑΛ μπορεί γρήγορα και με ασφάλεια να εντοπίσει υποψήφιους που δεν είναι ικανοί να γίνουν αλεξιπτωτιστές.
Κατά τα άλματα από τον πύργο οι εκπαιδευτές παρατηρούν τόσο από το έδαφος όσο και από τον πύργο (αρχηγός ρίψης) και μπορούν να κάνουν άμεσες διορθώσεις ή να διατάξουν τον υποψήφιο αλεξιπτωτιστή να εκτελέσει βήματα μερικής ή/και ολικής εμπλοκής. Στο τέλος υπάρχει ένα μεγάλο δίχτυ στο οποίο πιάνονται οι υποψήφιοι αλεξιπτωτιστές.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη στον πύργο 34 ποδών είναι:
Αν αναφερθούμε στο προηγούμενο μέρος αυτής της σειράς δημοσιεύσεων θα παρατηρήσουμε ότι ο πύργος είναι ένα από τα βασικότερα μέσα εκπαιδεύσεως καθώς καλύπτει τρία από τα πέντε βασικά βήματα ενός άλματος στατικού ιμάντα. Είναι πολύ ρεαλιστική προσομοίωση της εξόδου (πρώτο βήμα), του ελέγχου (δεύτερο βήμα) καθώς και της προετοιμασίας για προσγείωση (τέταρτο βήμα). Επίσης, είναι το πιο εύχρηστο μέσο για εκπαίδευση στα βήματα απεμπλοκής με ασφάλεια.
Σε αυτό το σημείο ολοκληρώσαμε και αυτό το μέρος. Στα επερχόμενα άρθρα θα ασχοληθούμε με περισσότερα μέσα εκπαιδεύσεως αλλά και περεταίρω εκπαίδευση του ΣΒΕΑ όπως βήματα απεμπλοκής, καθήκοντα αρχηγού ρίψεως, άλματα με φόρτο μάχης, άλματα σε νερό, κτλ.
Πηγή: defensegr.wordpress.com
.
Η παρακάτω φωτογραφία είναι από τη συνεκπαίδευση της 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) με την 37th Airlift Squadron (AS) της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε από το Σάββατο 1 έως και την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014 με αεροσκάφη τύπου C-130J.
Σε αυτό, το τέταρτο, μέρος θα δούμε θέματα επίγειας εκπαδεύσεως των πρώτων εβδομάδων του σχολείου. Μπορείτε να δείτε τα προηγούμενα μέρη από τους παρακάτω συνδέσμους.
- Μέρος Πρώτο
- Ανάλυση του εξοπλισμού αλεξιπτωτιστού
- Μέρος Δεύτερο
- Τοποθέτηση και Ρύθμιση Εξάρτησης
- Συλλογή Αλεξιπτώτου Μετά το Άλμα
- Καθαρισμός Αλεξιπτώτου
- Μέρος Τρίτο
- Έξοδος/Άλμα
- Έλεγχος Αλεξιπτώτου
- Πλοήγηση Αλεξιπτώτου
- Προετοιμασία για Προσγείωση
- Προσγείωση
- Ροή Πέντε Σημείων
- Πύργος Εκπαιδεύσεως
Ροή Πέντε Σημείων
Στο τρίτο μέρος κάναμε μία σύντομη αναφορά στην προσγείωση με επαφή/ροή πέντε σημείων και τη σπουδαιότητα της στην ασφάλεια του αλεξιπτωτιστή. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τρόποι επίγειας εκπαιδεύσεως για αυτή την τεχνική. Η πρώτη είναι άλμα από ύψος σε ειδικά διαμορφωμένες δοκούς διαφορετικού ύψους σε μαλακό έδαφος. Σχεδιάγραμμα από τη σωστή εκτέλεση αυτής της άσκησης βλέπετε στη συνέχεια.
Όπως είχαμε ήδη αναφέρει η ροή πρέπει να γίνεται με τα ακόλουθα σημεία.
- Μύτες
- Κνήμη
- Μηρός
- Πίσω κοιλιακός
- Αντίθετη ωμοπλάτη
Στην επόμενη φωτογραφία από 342 ΣΒΕΑ της Σχολής Αλεξιπτωτιστών (ΣΧΑΛ) βλέπετε την εκπαίδευση από το υψηλότερο σημείο πάντα υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτών.
Ενώ παρακάτω είναι το χαμηλότερο σημείο που είναι και από τα πρώτα στάδια αυτής της εκπαιδεύσεως για την αποφυγή τραυματισμών.
Οι εκπαιδευτές της ΣΧΑΛ τοποθετούν τους υποψήφιους αλεξιπτωτιστές με τέτοιο τρόπο ώστε να παρατηρούν και οι ίδιοι τα λάθη των συναδέλφων τους για την καλύτερη κατανόηση τους.
Αυτό ήταν το πρώτο μέσο εκπαιδεύσεως αυτής της τεχνικής. Το δεύτερο προσθέτει ένα ακόμα επίπεδο δυσκολίας καθώς γίνεται με ταχύτητα που δεν την ελέγχει πλέον ο εκπαιδευόμενος. Τα βήματα γι αυτή τη μέθοδο τα βλέπετε στο επόμενο σχέδιο.
Σε αυτή τη μέθοδο εκπαιδεύσεως, ο εκπαιδευτής κάθεται εμπρός από το σημείο που θα γίνει η προσγείωση για να έχει καλύτερη οπτική γωνία και αυτός διατάζει τον υποψήφιο αλεξιπτωτιστή πότε να ξεκινήσει τη διαδικασία προσγείωσης με ροή πέντε σημείων. Παρακάτω είναι σχετική φωτογραφία από τη ΣΧΑΛ κατά την εκπαίδευση του ΣΒΕΑ.
Η τελευταία μέθοδος εκπαιδεύσεως είναι παρόμοια με τη διαφορά ότι ο υποψήφιος αλεξιπτωτιστής φοράει την εξάρτηση αλεξιπτώτου και κάνει πτώση από ένα πύργο ύψους 12 ποδών (3.7 μέτρα). Η κάθοδος έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά μιας πραγματικής προσγείωσης. Ο εκπαιδευτής κρατάει δύο ιμάντες με τους οποίους από το έδαφος ελέγχει την ταχύτητα καθόδου καθώς και την απελευθέρωση του υποψηφίου.
Η τεχνική αυτή προσομοιάζει στο μέγιστο βαθμό μία πραγματική προσγείωση. Παρακάτω βλέπετε σχετική φωτογραφία από τη ΣΧΑΛ.
Πύργος Εκπαιδεύσεως
Ο πύργος εκπαιδεύσως ή πιο συχνά πύργος 34 ποδών (11 μέτρα) είναι η κύρια μέθοδος εκπαίδευσης των υποψήφιων αλεξιπτωτιστών για τη σωστή έξοδο από το αεροσκάφος ή ελικόπτερο. Ο πύργος διαθέτει ένα ομοίωμα αεροπλάνου που έχει δεξιά και αριστερά του συρματόσχοινα στα οποία προσαρμόζονται ιμάντες αντίστοιχοι με αυτούς του αλεξιπτώτου ώστε να επιτρέπει εκπαίδευση σε δύο ομάδες ταυτόχρονα. Με αυτό τον τρόπο οι υποψήφιοι έχουν την πρώτη επαφή τους με άλμα στο κενό με δυνατότητα εξόδου από πόρτα αρχηγού (δεξιά) αλλά και πόρτα βοηθού (αριστερά).
Ο πύργος λειτουργεί επίσης ως μέσο ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των υποψηφίων αλλά και της αντιμετώπισης ή ανακάλυψης τυχόν φοβίας για τα ύψη. Μία από τις τρεις πιο συνηθισμένες στατιστικά φοβίες σήμερα, η υψοφοβία. Σύμφωνα με έρευνες που είχε πραγματοποιήσει ο στρατός των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αυτό είναι το όριο στο οποίο άτομα με υψοφοβία θα έχουν συμπτώματα ιλίγγου, ζάλης και αυξημένου άγχους. Χάρη σε αυτό, η ΣΧΑΛ μπορεί γρήγορα και με ασφάλεια να εντοπίσει υποψήφιους που δεν είναι ικανοί να γίνουν αλεξιπτωτιστές.
Κατά τα άλματα από τον πύργο οι εκπαιδευτές παρατηρούν τόσο από το έδαφος όσο και από τον πύργο (αρχηγός ρίψης) και μπορούν να κάνουν άμεσες διορθώσεις ή να διατάξουν τον υποψήφιο αλεξιπτωτιστή να εκτελέσει βήματα μερικής ή/και ολικής εμπλοκής. Στο τέλος υπάρχει ένα μεγάλο δίχτυ στο οποίο πιάνονται οι υποψήφιοι αλεξιπτωτιστές.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη στον πύργο 34 ποδών είναι:
- Οι υποψήφιοι δεν πέφτουν με το σωστό ρυθμό (είτε πιο αργά είτε πιο γρήγορα)
- Λάθος στάση σώματος από βιασύνη ή άγχος
- Λάθος έξοδος
- Πέσιμο χωρίς να γίνει καμία έξοδος
- Δεν αριθμεί σωστά (101, 102, 103, 104) δυνατά και σταθερά
Αν αναφερθούμε στο προηγούμενο μέρος αυτής της σειράς δημοσιεύσεων θα παρατηρήσουμε ότι ο πύργος είναι ένα από τα βασικότερα μέσα εκπαιδεύσεως καθώς καλύπτει τρία από τα πέντε βασικά βήματα ενός άλματος στατικού ιμάντα. Είναι πολύ ρεαλιστική προσομοίωση της εξόδου (πρώτο βήμα), του ελέγχου (δεύτερο βήμα) καθώς και της προετοιμασίας για προσγείωση (τέταρτο βήμα). Επίσης, είναι το πιο εύχρηστο μέσο για εκπαίδευση στα βήματα απεμπλοκής με ασφάλεια.
Σε αυτό το σημείο ολοκληρώσαμε και αυτό το μέρος. Στα επερχόμενα άρθρα θα ασχοληθούμε με περισσότερα μέσα εκπαιδεύσεως αλλά και περεταίρω εκπαίδευση του ΣΒΕΑ όπως βήματα απεμπλοκής, καθήκοντα αρχηγού ρίψεως, άλματα με φόρτο μάχης, άλματα σε νερό, κτλ.
Πηγή: defensegr.wordpress.com
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου