Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για μία απλή στο σχεδιασμό βόμβα από
τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τη βόμβα 115 χιλιοστών Michelin. Ήταν μία βόμβα
ταυτισμένη με το αεροσκάφος που τη μετέφερε, το Γαλλικής κατασκευής
SPAD S.XIII από την Société Pour L’Aviation et ses Dérivés (SPAD ή στα
Ελληνικά «Κοινότητα Αεροπορίας και Παραγώγων»).
Προτού προχωρήσουμε στα της βόμβας αξίζει να αναφέρουμε ότι και η
Ελληνική Πολεμική Αεροπορία δίεθετε SPAD S.XIII στη Β’ Μοίρα της
Αεροπορικής Υπηρεσίας Στρατού. Δυστυχώς δε βρήκαμε κάποια φωτογραφία
τους αλλά μπορείτε να δείτε τα διακριτικά τους στη παρακάτω τρισδιάτατη
απεικόνιση.
Η βόμβα 115mm Michelin κατασκευάζονταν σε δύο τύπους, τη μικρή και τη
μεγάλη που είχαν την ίδια αρχή λειτουργίας και μηχανισμό αλλά
διαφορετική ποσότητα εκρηκτικής ύλης. Στη συνέχεια θα τις δούμε μία προς
μία.
Μικρή Βόμβα 115mm
Η μικρή βόμβα έχει συνολικό βάρος 8.1 κιλά από τα οποία 4.3 κιλά είναι η
βόμβα και 3.8 η εκρηκτική ύλη που περιέχει. Πρακτικά, χωρίζεται σε δύο
τμήματα, στη βόμβα και τα πτερύγια σταθεροποίησης της που τα βλέπετε
στην επόμενη φωτογραφία αριστερά και δεξιά αντίστοιχα.
Όταν τα δύο αυτά τμήματα ενωθούν η βόμβα είναι στο τελικό της στάδιο και μοιάζει με αυτή που βλέπετε στη συνέχεια.
Στο κέντρο της μπορείτε να παρατηρήσετε ότι η βόμβα διαθέτει ένα
άγκιστρο, από αυτό το σημείο συγκρατούνταν στο αεροσκάφος και με έναν
απλό μηχανισμό ο χειριστής μπορούσε να την απελευθερώσει. Η διάμετρος
της ήταν 115 χιλιοστά και το συνολικό μήκος (με τα πτερύγια
σταθεροποίησης) 580 χιλιοστά.
Στον έλικα που διαθέτει βλέπετε παραπάνω ότι είναι προσαρμοσμένη μία
περόνη ασφαλείας που δεν του επιτρέπει να περιστρέφεται. Αυτή η περόνη
αφαιρούνταν όταν η βόμβα τοποθετούνταν στο αεροσκάφος και θα δούμε το
λόγο παρακάτω όταν θα περιγράψουμε τον πυροδοτικό μηχανισμό της. Σήμερα,
είναι πιθανό να βρεθεί με σε προχωρημένα στάδια διάβρωσης όπως αυτή που
βλέπετε στη παρακάτω φωτογραφία.
Σε τέτοιες περιπτώσεις ομάδες εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών θα
ελέγξουν τη κατάσταση της και σύμφωνα με την ανάλυση θα προβούν σε
εξουδετέρωση ή καταστροφή της με ελεγχόμενη έκρηξη.
Μεγάλη Βόμβα 115mm
Η μεγάλη βόμβα παραμένει σε διάμετρο 115 χιλιοστά όμως έχει μήκος 1.18
μέτρα και συνολικό βάρος 20.2 κιλά. Από αυτά, 12.2 είναι η εκρηκτική ύλη
και 8 η ίδια η βόμβα.
Λόγω του μήκους της διέθετε δύο σημεία προσάρτησης και αυτό είναι η μόνη
ουσιαστική διαφορά της όσων αφορά τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά. Αυτή
η βόμβα χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1918.
Πυροδοτικός Μηχανισμός
Αρχικά στη κεφαλή τους και οι δύο διέθεταν ένα μηχανισμό πυροδότησης
πιέσεως έτσι ώστε όταν η βόμβα χτυπήσει κάθετα στο έδαφος να πιεστεί και
να οδηγήσει στη πυροδότηση της εκρηκτικής ύλης που περιέχει. Αυτός
είναι ένας πολύ απλός μηχανισμός που το βλέπετε καλύτερα εδώ.
Αν αφαιρεθεί η περόνη ασφαλείας και ο επικρουστήρας P δεχθεί ικανή πίεση
θα πυροδοτήσει τον πυροκροτητή A και αυτός με τη σειρά του το κύριο
γέμισμα της βόμβας.
Αυτό ωστόσο δεν ήταν ο στόχος της βόμβας, όπως γνωρίζουμε αν η εκτόνωση
της έκρηξης των αερίων γίνει στον αέρα θα έχει πολύ μεγαλύτερη κάλυψη
καθώς στο έδαφος μεγάλο μέρος της έκρηξης θα απορροφηθεί από τη γη. Αυτή
ήταν και η καινοτομία της βόμβας Michelin. Καθώς η βόμβα άρχιζε να
πέφτει η προπέλα της στροβιλίζονταν από τη ροή του αέρα. Η προπέλα αυτή
όμως ήταν ταυτόχρονα ένας ωρολογιακός μηχανισμός πυροδότησης που βίδωνει
μέχρι ένα σημείο όπου απελευθέρωνει έναν επικρουστήρα και πυροδοτεί τη
βόμβα. Το βλέπετε αναλυτικότερα εδώ.
Με αυτό το τρόπο όταν η προπέλα έχει ολοκληρώσει τις επιτρεπτές
περιστροφές, ελευθέρωνει τον συμπιεσμένο με ελατήριο επικρουστήρα που
πέφτει πάνω στο καψύλιο το οποίο λειτουργεί ως εναυστήρας για το
στοιχείο καθυστέρησης. Στη συνέχεια πυροδοτείται ο πυροκροτητής που με
εκ συμπαθείας έκρηξη πυροδοτεί τα 25 γραμμάρια πικρικού οξέως (πιο
γνωστό ως TNP) και αυτό με τη σειρά του το κύριο γέμισμα της βόμβας.
Οι χειριστές, γνωρίζοντας το υψός που απαιτείται για τη πυροδότηση της
βόμβας πάνω από το έδαφος μπορούσαν να αυξήσουν ή να μειώσουν το ύψος
τους ανάλογα και όταν βρίσκονταν πάνω από το στόχο να ελευθερώσουν τη
βόμβα (εφόσον ήταν προσαρμοσμένη με τα άγκιστρα στο αεροσκάφος) από το
αεροσκάφος ή να τη ρίξουν οι ίδιοι όπως βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία.
Μπάρα
- ΑΡΧΙΚΗ
- Σημαντικές Αναρτήσεις
- Αρχηγός ΓΕΕΘΑ
- Έλληνες SEALS
- Πλοία Ταχείας Μεταφοράς
- Οπλοκατοχή
- U133 last voyage. Η τελευταία αποστολή του U133. Ατύχημα ή σαμποτάζ;
- Περιήγηση σε υποβρύχιο από την Google Street View
- Κρις Κάιλ American Sniper
- 2α ΜΑΛ
- Ανδρέας Καλλινσκη
- Κώστας Βουλγαράκης
- Δεσμοί Φιλίας
- ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Φλόγα
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- ΝΕΑ
- blogs - ιστολόγια
- PARAPOLITIKA
- Περί Αλός
- olympia
- eglimatikotita
- BLOGGERTRICKS
- Π.Σ.Ε.Ε.Δ./Σ.Α.Κ.
- Μακελειό
- VETERANOS
- Tribune.gr
- Η Εφημερίδα
- Ξυπνήστε ρε
- Ελληνικά blogs - ιστολόγια
- Ανεμος Ανατροπής
- ProNews,gr
- SECRET REAL TRUTH
- ΕΡΤ
- voicenews.gr
- EFSYN
- VIMAONLINE
- ΚΑΤΟΧΙΚΑ ΝΕΑ
- DEFENCENEWS
- ONALERT
- Ενημέρωση
- Ενημέρωση
- Ενημέρωση
- Ενημέρωση
- Ενημέρωση
- Ενημέρωση
- Συνδέσεις
- Είμαστε στο facebook
Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2021
Βόμβα Michelin
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου