Μπάρα

Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΑΔΕΣ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΦΙΕΣΤΑ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΠΟΠΛΟΥ ΤΟΥ ΓΕΩΤΡΥΠΑΝΟΥ ABDULHAMID HAN

Αμπντούλ Χαμίτ Χαν

Την επίσημη έναρξη των εργασιών του πλωτού τουρκικού γεωτρύπανου Αbdulhamid Han αναμένεται να κηρύξει σήμερα από το λιμάνι Τάσουτζου της Μερσίνης, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αξιοποιώντας τον απόπλου του, για να στείλει ένα διπλό μήνυμα αφενός στο εσωτερικό ακροατήριο αφετέρου στην ελληνοκυπριακή πλευρά και τη διεθνή κοινότητα ότι η Τουρκία δεν σκοπεύει να παραιτηθεί από τις παράνομες διεκδικήσεις της εντός της ελληνικής και κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης.

Ο Τούρκος ηγέτης φρόντισε άλλωστε να θέσει ξεκάθαρα το παραπάνω πλαίσιο σε χθεσινές του δηλώσεις, επιβεβαιώνοντας από τη μια πως το γεωτρύπανο θα ξεκινήσει την αποστολή του σήμερα και από την άλλη τονίζοντας ότι η χώρα του δεν θα επιτρέψει καμία «συναλλαγή σε χώρο της δικαιοδοσίας της, χωρίς τη συμμετοχή της». 
Όπως ανέφερε ο Ταγίπ Ερντογάν, η ανακάλυψη φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα ήταν το πρώτο αποτέλεσμα των επίμονων τουρκικών προσπαθειών. 
«Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε επιτρέψει να γίνουν συναλλαγές στους χώρους δικαιοδοσίας μας χωρίς τη συμμετοχή μας, και δεν θα το κάνουμε στο μέλλον» επισήμανε χαρακτηριστικά ο Τούρκος Πρόεδρος.

Προκειμένου μάλιστα να μη χαλάσει στο παραμικρό η σχετική φιέστα που πρόκειται να στηθεί στο λιμάνι, παρουσία ενός σημαντικού αριθμού Τούρκων κυβερνητικών αξιωματούχων και με φόντο το μήκους 238 μέτρων πλοίο, η Άγκυρα μέχρι και αργά χθες βράδυ είχε αποφύγει να εκδώσει Navtex μέσω της οποίας θα δεσμεύονταν η περιοχή που σκοπεύει να κινηθεί το Αbdulhamid Han.

Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έχει καθαρά επικοινωνιακές προεκτάσεις και εντάσσεται στην προσπάθεια της τουρκικής κυβέρνησης να μη χαθεί το στοιχείο της… έκπληξης, αφού μία τέτοια ενέργεια θα στερούσε τη δυνατότητα στον Τούρκο Πρόεδρο να αποκαλύψει ο ίδιος την θαλάσσια περιοχή που θα δραστηριοποιηθεί το γεωτρύπανο.

Ακόμη πιο επιθετικός σε σχέση με τις παραπάνω αναφορές του Τ. Ερντογάν, εμφανίστηκε πάντως ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος Ομέρ Τσελίκ, υποστηρίζοντας χθες πως το Αbdulhamid Han λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων όχι μόνο της Τουρκίας, αλλά και του ψευδοκράτους. «Πρόκειται για βήματα που γίνονται με αποφασιστικότητα και δύναμη για την προστασία των συμφερόντων τόσο της Τουρκίας όσο και της “ΤΔΒΚ”. 
Γιατί υπάρχουν πόροι πετρελαίου και φυσικού αερίου, σε σημεία που βρήκαν αυτά τα πλοία κάτω από τη θάλασσα και το υπέδαφος, που είναι ο πλούτος του έθνους μας. 
Θα χρησιμοποιήσουμε αυτές τις τεχνολογίες για να τα εξορύξουμε και να τα θέσουμε στην υπηρεσία των πολιτών μας», ανέφερε ο Τσελίκ.
Με πλήρωμα 200 ατόμων, και δυνατότητα να πραγματοποιεί εξορύξεις σε μεγάλα βάθη, το 4ο γεωτρύπανο της Τουρκίας, το νεότερο και ισχυρότερο του στόλου της, αναμένεται να εξυπηρετήσει την προπαγάνδα της Άγκυρας στην προσπάθειά της να εμφανιστεί ως βασικός και αδιαμφισβήτητος παίκτης στον τομέα της εξόρυξης υδρογονανθράκων συνολικά στην Ν.Α. Μεσόγειο. 
Έχοντας αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα, τόσο ως προς την πρόσληψη τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού για την στελέχωσή του, όσο και στην εξεύρεση των κατάλληλων συνοδευτικών πλοίων, το Αbdulhamid Han καθυστέρησε την έξοδό του στη Μεσόγειο για περισσότερο από ένα μήνα.

Να σημειώσουμε πως το γεωτρύπανο έφτασε στη Μερσίνη μόλις τον περασμένο Μάιο έχοντας αποπλεύσει από το λιμάνι Όκπο της Νότιας Κορέας, με την αρχική ονομασία Cobalt Explorer. Μία από τις πρώτες εργασίες που έκαναν οι τούρκοι κατά τον ελλιμενισμό του ήταν να του αλλάξουν χρώμα. Από γαλάζιο και μπλε που ήταν αρχικά, το έβαψαν εξ ολοκλήρου με λευκό και κόκκινο χρώμα, ζωγραφίζοντας παράλληλα στα πλαϊνά του μία τεράστια τουρκική σημαία. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλευρό του γεωτρύπανου θα βρεθούν τουλάχιστον δύο συνοδευτικά σκάφη, περισσότερα από 3 πολεμικά πλοία, ένα υποβρύχιο, αλλά και με ένα Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος Μπαϊρακτάρ ΤΒ2 το οποίο θα επιτηρεί το χώρο από αέρος.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, από την θαλάσσια περιοχή πού θα επιλέξει να κινηθεί το γεωτρύπανο θα φανεί και το πλαίσιο των προθέσεων του Ταγίπ Ερντογάν αναφορικά με την οξύτητα της αντιπαράθεσης και το βαθμό έντασης που θέλει να καλλιεργήσει η Άγκυρα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Ελληνική αντίδραση

Την ίδια στιγμή, η ελληνική πλευρά εμφανίζεται να τηρεί στάση ψυχραιμίας αλλά και αναμονής, αποφεύγοντας μεν να παίξει το παιχνίδι των Τούρκων μέσω μίας κλιμάκωσης της ρητορικής της ενόψει της εξόδου του Αbdulhamid Han, διατηρώντας ωστόσο σε υψηλό επίπεδο την ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων και ιδιαίτερα του Πολεμικού Ναυτικού. 
Ήδη ένα μεγάλο μέρος του στόλου βρίσκεται εκτός Ναυστάθμου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ιδιαίτερες εντολές έχουν δοθεί προς τα υποβρύχια και κυρίως στα σύγχρονα type-214 «Παπανικολής» τα οποία κινούνται με πλήρη φόρτο μάχης στις περιοχές της ελληνικής ΑΟΖ όπου πιθανολογείται, σε ένα υψηλής έντασης σενάριο, πως θα επέλεγε να κινηθεί το Αbdulhamid Han. Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας άλλωστε τις τελευταίες ημέρες έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές συσκέψεις με αντικείμενο την εξέταση των σεναρίων αλλά και την επιχειρησιακή αντίδραση της χώρας μας επί του πεδίου, εφόσον το τουρκικό γεωτρύπανο και τα σκάφη της συνοδείας του επιλέξουν να κινηθούν εντός της ελληνικής ΑΟΖ, νότια της Κρήτης ή νότια των Δωδεκανήσων.
Το γεγονός εξάλλου ότι το συγκεκριμένο πλοίο, δεν πραγματοποιεί απλά έρευνες αλλά φέρει επάνω του τρυπάνι, αποτελεί από μόνο του μία κλιμάκωση σε βάρος της χώρας μας από την πλευρά της Τουρκίας. 
Επί της ουσίας το Αbdulhamid Han έρχεται σαν συνέχεια των ερευνών που πραγματοποίησε πριν από δύο χρόνια το Oruc Reis στην περιοχή, όταν επί τρεις και πλέον μήνες κινούνταν εντός της ελληνικής ΑΟΖ από την Ρόδο και την Κάρπαθο μέχρι το σύμπλεγμα της Μεγίστης, φθάνοντας τότε την Ελλάδα και την Τουρκία στα όρια της θερμής αντιπαράθεσης. 
Προ ολίγων ημερών, πάντως, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας Ιμπραήμ Καλίν είχε παρομοιάσει το Αbdulhamid Han με το Oruc Reis, σε μια αναφορά αρκούντως προκλητική για την Ελλάδα και την Κύπρο, δεδομένης της παραπομπής στο θερμό καλοκαίρι του 2020 «Το πιθανότερο είναι πως το τουρκικό γεωτρύπανο θα κινηθεί δυτικά και νότια της Κύπρου. Θεωρητικά το συγκεκριμένο είναι τρυπάνι οπότε θα πρέπει να κινηθεί κάπου όπου ήδη έχουν εντοπιστεί κοιτάσματα. 
Μιλάμε για κίνηση εντυπωσιασμού. Εκτιμούμε πως δεν θα πάει στα άκρα, αλλά από την άλλη το ταξίδι του δεν θα είναι και εντελώς ανώδυνο από τη στιγμή που αρκετοί τούρκοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν δώσει τόσο μεγάλες διαστάσεις στο θέμα» επισημαίνουν σχετικά επιτελείς του ΥΠΕΘΑ.

Συμμαχικές ασκήσεις

Να προσθέσουμε πως η χώρα μας, έχει παράλληλα κινητοποιήσει και τις στενές συμμαχίες που έχει χτίσει στην περιοχή με την Αίγυπτο και το Ισραήλ, ενώ για τις τουρκικές κινήσεις έχει ενημερώσει αρμοδίως τόσο τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και τη Γαλλία, με βάση και τις σχετικές αμυντικές συμφωνίες που έχουμε συνάψει τόσο με την Ουάσιγκτον όσο και με το Παρίσι. Ευθύς εξαρχής άλλωστε το τουρκικό γεωτρύπανο βρέθηκε στο μικροσκόπιο ισραηλινών αλλά και γαλλικών δορυφόρων οι οποίοι σε πραγματικό χρόνο μετέδιδαν εικόνα και πληροφορίες στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. 
Ιδιαίτερα η συνεισφορά του Ισραήλ, όχι μόνο σε επίπεδο πληροφοριών αλλά και σε επίπεδο επιχειρήσεων, χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντική από ελληνικής πλευράς, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από την άδεια που παραχώρησε η χώρα μας στο Τελ Αβίβ να διεξάγει στρατιωτικές ασκήσεις από τις 26 Ιουλίου έως τις 5 Αυγούστου σε περιοχές νοτίως της Κρήτης, οι οποίες συμπίπτουν με το παράνομο τουρκο-λυβικό μνημόνιο. Ασκήσεις οι οποίες θεωρήθηκαν ως μήνυμα αμφισβήτησης των τουρκικών ανυπόστατων διεκδικήσεων επί της ελληνικής ΑΟΖ. Παράλληλα, συνεχείς είναι οι κοινές ασκήσεις που πραγματοποιεί η χώρα μας και με τις δυνάμεις τις Αιγύπτου, των ΗΠΑ αλλά και της Γαλλίας που επιχειρούν στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α Μεσογείου.

Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας βορειοδυτικά της Κρήτης πραγματοποιήθηκε ελληνοαμερικανική άσκηση με τη συμμετοχή 2 αεροσκαφών F-16 Block 52+ Advanced της Πολεμικής Αεροπορίας και 4 μαχητικών F-18 που ανήκουν στη δύναμη του Αεροπλανοφόρου USS HARRY S. TRUMAN των ΗΠΑ, το οποίο τις τελευταίες ημέρες πλέει στην περιοχή. Ταυτόχρονα πριν από μία εβδομάδα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου 2 ελληνικά F-16 πραγματοποίησαν σενάρια αντιαεροπορικής άμυνας, με τη συμμετοχή της Γαλλικής Φρεγάτας FS PROVENCE. 

Την ίδια ώρα εξακολουθεί και παραμένει σε ισχύ η ΝΟΤΑΜ Α1781/22, με βάση την οποία οι ελληνικές αρμόδιες υπηρεσίες δέσμευσαν από τις 21 Ιουνίου μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου πέντε περιοχές του Αιγαίου για ασκήσεις του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας. 
Να επισημάνουμε πως σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, το τουρκικό γεωτρύπανο θα κατευθυνθεί στην κυπριακή ΑΟΖ, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται να κινηθεί και σε περιοχές της Ν.Α Μεσογείου οι οποίες είτε θα βρίσκονται εντελώς εκτός, είτε στα όρια της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης

Κυριακή 7 Αυγούστου 2022

Στιβ Λάλας: Ο κατάσκοπος που «πλήρωσε» την αγάπη του για την Ελλάδα με 14 χρόνια φυλακή

Η απίστευτη ιστορία του καλύτερου ίσως πράκτορα που στρατολόγησε η τότε ΚΥΠ, ο οποίος πλήρωσε πολύ ακριβά τα λάθη της πατρίδας που λάτρεψε και η οποία τον ξέχασε 

 

stiv-lalas3
«Οι πούσ…ες οι Αμερικάνοι, πιάσανε τον Λάλα» μονολογούσε το πρωί της 29ης Απριλίου του 1993 ο ταξίαρχος Αναξαγόρας Σπιτάς καθοδόν για το περίφημο κτήριο της οδού Κατεχάκη, όπου στεγαζόταν η τότε ΚΥΠ.

Ο Σπιτάς, αρχηγός στον ευαίσθητο Α΄ κλάδο της υπηρεσίας χειριζόταν όλα τα θέματα κατασκοπίας και συλλογής πληροφοριών και ήταν ο προσωπικός «χειριστής» του ανθρώπου που μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν γνωστός με το κωδικό όνομα «Σταύρος».

Στο μυαλό του από εκείνη την ημέρα μέχρι την στιγμή που απεβίωσε το 2003, χτυπημένος από την επάρατη νόσο εξακολουθούσε να τριγυρνάει το μοιραίο ερώτημα «Ποιος έδωσε τελικά τον Λάλα στους Αμερικανούς»;

lalas7_2

Μετά από είκοσι οχτώ χρόνια το παζλ του μυστηρίου γύρω από τα πρόσωπα που «έστειλαν» τον καλύτερο πράκτορα που είχε η χώρα μας, πακέτο στους Αμερικανούς έχει εν πολλοίς λυθεί.

Περιλαμβάνει την αείμνηστη πρώην υφυπουργό Εξωτερικών Βιργινία Τσουδερού, τον μακαρίτη Σπιτά και δύο τουλάχιστον στελέχη της Υπηρεσίας-κύκλοι της οποίας από εκείνη την εποχή κάνουν λόγο για περισσότερους-οι οποίοι ήταν στρατιωτικοί.

Ο ένας μάλιστα υπηρετούσε μέχρι πριν λίγα χρόνια στην ΕΥΠ σε πολύ καλή θέση, εξαργυρώνοντας λένε κάποιοι, τα όσα έπραξε τον Απρίλιο του ’93, τότε που η Υπηρεσία βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα μετά από την σύλληψη του Στιβ Λάλα.

Η στρατολόγηση στην Σμύρνη

Ο Έλληνας πράκτορας της ΚΥΠ που πλησίασε τον Στιβ Λάλα εκείνο το βράδυ του 1977, δεν το έκανε απλά για να γνωριστεί με τον Ελληνοαμερικανό αξιωματούχο του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ. Ο στόχος του ήταν να στρατολογήσει τον πρώην στρατιωτικό που εργαζόταν στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη και χειριζόταν εκεί πολλές σημαντικές πληροφορίες για τη Βορειοατλαντική Συμμαχία, αρκετές εκ των οποίων σχετίζονταν με την Τουρκία.

Ο Έλληνας κατάσκοπος με την διπλωματική κάλυψη που ήταν αποσπασμένος στο προξενείο της Σμύρνης έχτισε μια καλή σχέση πριν από την στιγμή που έθεσε στον Λάλα το συγκεκριμένο ερώτημα. «Αγαπάς την πατρίδα Σταύρο; Χρειάζεται την βοήθειά σου, είδες τι έγινε με την Κύπρο», ήταν τα λόγια του.

Κλείσιμο
Ο Λάλας δεν το σκέφτηκε ούτε στιγμή, λέγοντας ότι θα μπορούσε να κάνει τα πάντα για την Ελλάδα και αρχίζει την κατασκοπευτική του δράση.

Κατά τη θητεία του στη Σμύρνη, οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες γνώριζαν ανά πάσα στιγμή τις θέσεις και τη διάταξη των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, τις κινήσεις και τα αποβατικά τους σχέδια.

Τα απόρρητα έγγραφα που παρέδιδε ο Λάλας ήταν μεγάλης αξίας κι έτσι όταν το 1984 μετατέθηκε στο Βελιγράδι η ροή σταμάτησε εν μια νυκτί.

Άρχισε πάλι το 1985 όταν ο Ελληνοαμερικανός μετατέθηκε στην Κωνσταντινούπολη και έπιασε ξανά δουλειά, ρισκάροντας τα πάντα χωρίς να το σκέφτεται.

lalas2

Πολλές φορές απλώς περνούσε τα σύνορα του Έβρου και παρέδιδε πληροφορίες, ενώ τότε ξεκίνησε να επισκέπτεται συχνά και τη Χρυσούπολη Καβάλας για να δει την οικογένειά του.
Το 1989 μετατίθεται στην Ταϊβάν, κάτι που δεν άρεσε καθόλου στην τότε ΚΥΠ η οποία έχασε την πιο πολύτιμη πηγή της και γι’ αυτό η υπηρεσία του ζητούσε φορτικά να μετατεθεί σε πόστο κρίσιμο για την ίδια.

Το Δεκέμβριο του 1990, ο Στιβ Λάλας τοποθετήθηκε στην Α πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα και η θέση του ήταν στη μονάδα επικοινωνίας προγραμμάτων.

Ήταν υπεύθυνος για τη διαβίβαση κάθε απορρήτου και ειδικά διαβαθμισμένου σήματος που κατέφτανε είτε από τη CIA, είτε από το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Το «πάρτι» άρχισε ξανά αλλά δεν έμελλε να κρατήσει πολύ…

Ο «χειριστής» σφίγγα

Όσοι γνώρισαν τον Αναξαγόρα Σπιτά κάνουν λόγο για έναν αξιωματικό πληροφοριών ιδιαίτερα έξυπνο που χειρίστηκε ιδανικά μέχρι ενός σημείου τον Σταύρο Λάλα.
Από την στιγμή που αποσπάστηκε στην ΚΥΠ με τον βαθμό του ταγματάρχη στον Α’ κλάδο έγινε «σφίγγα» σε ότι αφορούσε την δουλειά του όπως θυμούνται συνάδελφοί του.
Κάποιοι «φίλοι» του πάντως φρόντισαν γρήγορα να μαθευτεί στο κτήριο της Κατεχάκη ότι ο Σπιτάς ήταν τελευταίος στην τάξη του στην Σχολή Ευελπίδων, δείγμα κι’ αυτό του τι παιζόταν μέσα στις διάφορες φατρίες της ΚΥΠ.

Όταν το 1990 επί κυβέρνησης Μητσοτάκη-όπως μάλιστα λένε κάποιοι είχε στενές σχέσεις με την οικογένεια του επίτιμου-έγινε προϊστάμενος του Α΄ Κλάδου έμελλε να είναι και ο τελευταίος «χειριστής» του Λάλα.

lalas1

Τον συναντούσε πολύ συχνά στο διαμέρισμα-«γραμματοκιβώτιο» που είχε νοικιάσει η υπηρεσία στου Ζωγράφου, παίρνοντας πάντα όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις.

Εκεί πήγαινε ο έλληνας πράκτορας τα σχισμένα έγγραφα που έκλεβε από το κτίριο της Αμερικανικής πρεσβείας στην Βασιλίσσης Σοφίας, τον τελευταίο σταθμό της κατασκοπευτικής του δράσης.

Μιας δράσης η οποία χάρισε στην Ελλάδα ιδιαίτερα «ευαίσθητα» έγγραφα σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική πολιτική της χώρας, τα οποία πάντως κάποιοι χρησιμοποίησαν για δικούς τους προσωπικούς σκοπούς και οφέλη.

Σιωπή μέχρι το τέλος

Τότε, στις αρχές του 1992, άρχισε να «στραβώνει» η υπόθεση, ειδικά από την στιγμή που εκτός από τον Σπιτά, άρχισαν να χειρίζονται τον Λάλα, άλλοι δύο στρατιωτικοί, αποσπασμένοι στην ΚΥΠ.
Από το1977 που ξεκίνησε την δράση του μέχρι και το 1992, οι πληροφορίες του Λάλα που έφθαναν ακατέργαστες στην Κατεχάκη, κατέληγαν συγκεκαλυμμένες στον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εξωτερικών.

Ο Σπιτάς, όπως και οι προκάτοχοί του είχε φροντίσει να παραμείνει μυστική η ταυτότητα του ελληνοαμερικανού πράκτορα, κάποιες φορές ακόμα και από τους εκάστοτε πρωθυπουργούς.
Μετά την σύλληψή του «χτύπησε σίγουρα το κεφάλι του στον τοίχο» έλεγε πριν από χρόνια επιχειρησιακό στέλεχος της τότε ΚΥΠ σε μια κατ’ ιδίαν συζήτηση από αυτές που δεν δημοσιοποιούνται ποτέ, ειδικά όταν κυκλοφόρησε η φήμη ότι από δικό του λάθος χειρισμό αποκαλύφθηκε ο Λάλας, κάτι που αρνούνται κατηγορηματικά παλιά στελέχη της Υπηρεσίας.

Οι σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ κλυδωνίστηκαν για τα καλά, αφού οι «φίλοι» μας απείλησαν ακόμα και με απελάσεις στελεχών της ΚΥΠ στην Αμερική.

Ο Σπιτάς την πλήρωσε με την αποκαθήλωσή του από τον Α’ κλάδο και μια δυσμενή μετάθεση σε μεραρχία της Καβάλας, κάνοντας περιπολίες στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Παρόλο που στα χρόνια που ακολούθησαν κάποιοι προσέγγισαν τον Σπιτά προκειμένου να δώσει την δική του εκδοχή, ο ίδιος επέλεξε να κρατήσει το στόμα του κλειστό μέχρι την ημέρα που πέθανε.

Κάτι που δεν έκαναν κάποιοι άλλοι….

Τα «παπαγαλάκια» και οι προσφερόμενες υπηρεσίες

Δεν είναι τυχαίο λένε κάποιοι ότι ο ένας από τους άλλους δύο αξιωματικούς που χειριζόταν τον Λάλα μεγαλούργησε στην ΚΥΠ, με διαδοχικές προαγωγές στα χρόνια που ακολούθησαν την σύλληψη και καταδίκη του Ελληνοαμερικανού.

Σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν στους διαδρόμους του «αμαρτωλού» κτηρίου της Κατεχάκη ο συγκεκριμένος αξιωματικός επωφελήθηκε από τον χειρισμό του Λάλα για να μοιράζει τις πολύτιμες πληροφορίες του δεξιά και αριστερά, λίγους μήνες πριν την τραγική κατάληξη της υπόθεσης.

lalas3_2

Οι πολύ καλές σχέσεις του με Αμερικανούς πράκτορες της CIA στην Αθήνα, έγιναν ακόμα καλύτερες μετά την σύλληψη Λάλα, σε σημείο μάλιστα που κάποιοι να αρχίσουν να μιλάνε για ξεπούλημα του συγκεκριμένου αξιωματικού.

«Διαβαθμισμένα έγγραφα τα οποία έβλεπαν δύο το πολύ τρεις άνθρωποι άρχισαν να κυκλοφορούν σαν διαφημιστικά φυλλάδια σε γραφεία βουλευτών και υπουργών» θα πει υψηλόβαθμος επιτελικός της ΚΥΠ που γνωρίζει πάρα πολλά για την υπόθεση.

«Αργά η γρήγορα θα γινόταν το κακό» είχε πει σε συνάδελφό του, προσθέτοντας ότι η μετάλλαξη της ΚΥΠ μέσα σε μια δεκαπενταετία έφερε στην υπηρεσία ανθρώπους που ήταν ακατάλληλοι για επικίνδυνες αποστολές.

Τοποθετημένοι στην πλειοψηφία τους με κομματικά κριτήρια, φρόντισαν πρωτίστως να εξυπηρετούν όλους τους άλλους, αγνοώντας το γεγονός ότι σε μια τέτοια υπηρεσία τα στεγανά πρέπει πάντοτε να μένουν ερμητικά κλειστά.

Στην περίπτωση Λάλα, ο δεύτερος αξιωματικός που τον χειριζόταν, έφτασε στο σημείο να χρησιμοποιήσει το διαμέρισμα του Ζωγράφου σαν ερωτική φωλιά, την ίδια στιγμή που ο Ελληνοαμερικανός όποτε πήγαινε για να παραδώσει τα έγγραφα άλλαζε συνέχεια διαδρομή.

Εν αντιθέσει με τον Σπιτά, οι δύο συνάδελφοί του των οποίων οι επιχειρησιακές ικανότητες ήταν αμφίβολες, χειρίστηκαν τόσο άτσαλα τον Λάλα που ήταν θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η ταυτότητά του.

lalas1_2

Η άγνοια της κ. Τσουδερού

Μια διαφορετική εκδοχή του παζλ των προσώπων που «έδωσαν» ηθελημένα η άθελα τον Στιβ Λάλα ενέπλεξε και την αείμνηστη πλέον πρώην υφυπουργό Εξωτερικών κ. Βιργινία Τσουδερού στην υπόθεση Λάλα.

Με το θέμα των Σκοπίων να «καίει» τότε την Αθήνα, η πίεση στον Λάλα γίνεται αφόρητη και αυτός κουβαλάει σχεδόν κάθε βράδυ σχισμένα έγγραφα από την πρεσβεία των ΗΠΑ στο διαμέρισμα του Ζωγράφου.

Ένα από αυτά είναι και η περίφημη επιστολή του τότε Αμερικανού πρεσβευτή στην Αθήνα κ. Μάικλ Σωτήρχου για την θέση της χώρας του στο Σκοπιανό, η οποία φτάνει στα χέρια του κ. Μητσοτάκη και της κ. Βιργινίας Τσουδερού.

Η μια εκδοχή λέει ότι η υφυπουργός ενημέρωσε στις; 26 Φεβρουαρίου του 1993 τον τότε πρεσβευτή μας στις ΗΠΑ κ. Χρήστο Ζαχαράκη για μια άγνωστη πτυχή του θέματος, την οποία κανονικά γνώριζαν μόνο οι Αμερικανοί και του ζήτησε να κάνει διάβημα στο State Department.

Οι «φίλοι» μας και σύμμαχοι εκπλήσσονται από τις λεπτομέρειες του διαβήματος, αφού βασιζόταν εξ’ ολοκλήρου σε μια πληροφορία που δεν έπρεπε να γνωρίζει η Αθήνα.
Η άλλη εκδοχή επιμένει ότι η κ. Τσουδερού «έδωσε» κατά λάθος τον Στιβ Λάλα σε μια συνομιλία της με τον κ. Σωτήρχο, νομίζοντας ότι η άλλη πλευρά ήταν γνώστης της δράσης του ελληνοαμερικανού.

Ότι και αν συνέβη, οι Αμερικανοί ανέλαβαν δράση. Κάτω από απόλυτη μυστικότητα ένα κλιμάκιο του FBI με επικεφαλής τον John Quatroqui φτάνει στις 23 Μαρτίου στην Αθήνα για να ερευνήσει την υπόθεση.
lalas4_2


Οι έρευνες επικεντρώνονται πολύ γρήγορα στους επτά υπαλλήλους που είχαν πρόσβαση στην Μονάδα Επικοινωνίας Προγραμμάτων της Αμερικάνικης πρεσβείας και στα απόρρητα έγγραφα.

Στον χώρο τοποθετούνται κάμερες οι οποίες καταγράφουν τον Λάλα να παίρνει διάφορα έγγραφα, τα οποία θα έπρεπε κανονικά να καταστρέφει, ενώ η παρακολούθηση συνεχίζεται και εκτός πρεσβείας.

Ο πιο πολύτιμος πράκτορας της Ελλάδας, φωτογραφίζεται από το κλιμάκιο του FBI να μπαινοβγαίνει στο διαμέρισμα του Ζωγράφου ενώ από τους φακούς των Αμερικανών δεν «γλιτώνουν» και έλληνες πράκτορες της ΚΥΠ.

Λίγες μέρες αργότερα όταν τον συλλαμβάνουν με το που πατάει το πόδι του στην Ουάσιγκτον και αρχίζει ο εφιάλτης της δίκης και της καταδίκης του σε 14 χρόνια φυλάκιση, που τέλειωσε με την επιστροφή του στην Ελλάδα στις 25 Νοεμβρίου του 2007.

Το πόσο τον στήριξαν οι ελληνικές κυβερνήσεις φάνηκε από την φράση που είχε πει στα πρώτα χρόνια της φυλάκισής του για όλους αυτούς που του γύρισαν την πλάτη μόλις τον έπιασαν.
«Αυτό που με στεναχώρησε περισσότερο απ’ όλα ήταν ότι έκαναν πως δεν με ήξεραν…».

Πηγή: protothema

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Φυλάκιση 10 Ετών Και Πρόστιμα 50.000 Ευρώ Σε Όσους Κακοποιούν Αδέσποτα Ζώα

 


Δημιουργείται νέα γραμμή καταγγελιών για περιπτώσεις κακοποίησης, παραμέλησης και εγκατάλειψης

Σχεδόν κάθε γειτονιά της Ελλάδας έχει μερικά αδέσποτα. Η επιβίωσή τους εξαρτάται από τη φιλοζωία των περίοικων. Οι φιλόζωοι τούς εξασφαλίζουν σε καθημερινή βάση νερό και τροφή. Πιο οργανωμένη φροντίδα παρέχουν οι φιλοζωικές οργανώσεις και δευτερευόντως οι δήμοι. Ελάχιστες, δε, είναι οι εξαιρέσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που λειτουργούν υποδειγματικά, παρότι η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα αδέσποτα. Το νομοσχέδιο για τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα- το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση- έχει στόχο να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων ζώων και να θέσει προϋποθέσεις για την ευζωία των δεσποζόμενων σκύλων και γατών. Για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, το σχέδιο νόμου επιχειρεί να βάλει τις βάσεις που θα διευκολύνουν τη συνεργασία του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης, επιστημόνων, φιλοζωικών οργανώσεων και πολιτών.

«Γίνεται προσπάθεια να χτυπηθεί η ρίζα του προβλήματος» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, Νατάσα Μπομπολάκη. Με το νέο σχέδιο νόμου, η Ελλάδα αποκτά Εθνικό Μητρώο Ζώων συντροφιάς και αυστηροποιεί τις ποινές για κακοποίηση και εγκατάλειψη. «Η εγκατάλειψη των ζώων είτε αυτά είναι ενήλικα, είτε είναι κουτάβια αποτελεί μια από τις βασικότερες αιτίες δημιουργίας συνεχούς ροής νέων αδέσποτων ζώων. Αναγάγεται πλέον με το νομοσχέδιο σε κακούργημα», τονίζει η Ν. Μπομπολάκη που ασχολείται με τη φροντίδα αδέσποτων ζώων τουλάχιστον είκοσι χρόνια.

Φυλάκιση έως 10 έτη – Πρόστιμα έως 50 χιλιάδες

Οι απειλούμενες ποινές για τις παραβάσεις αυτές, είναι κάθειρξη έως 10 έτη και χρηματική ποινή έως 50.000 ευρώ, ενώ παράλληλα, προβλέπεται και διοικητική κύρωση, δηλαδή πρόστιμο από 30.000 έως 50.000 ευρώ ανά ζώο και περιστατικό. Δεν είναι λίγες οι θλιβερές περιπτώσεις που γάτες και σκύλοι έχουν βασανιστεί μέχρι θανάτου. Το νέο σχέδιο νόμου αποσαφηνίζει τον ορισμό της κακοποίησης του ζώου, αναφέροντας αναλυτικά χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Το άρθρο 16 προβλέπει ότι ο φόνος και ο βασανισμός των ζώων, με την εσκεμμένη πρόκληση έντονου σωματικού πόνου ή σωματικής εξάντλησης, ιδίως με: δηλητηρίαση, στραγγαλισμό, απαγχονισμό, πνιγμό, πρόκληση εγκαύματος, θερμοπληξία, ηλεκτροπληξία, κρυοπαγήματα, σύνθλιψη, ακρωτηριασμό, μάχες μεταξύ ζώων και κτηνοβασία, αποτελούν σοβαρές παραβάσεις κακουργηματικού χαρακτήρα.

Διχάζει η υποχρεωτική στείρωση

Παρόλο που η αυστηροποίηση των ποινών βρίσκει σύμφωνους τους όλους φιλόζωους, το θέμα της στείρωσης δημιουργεί αντεγκλήσεις. «Υπάρχουν χώρες όπως η Κροατία και η Ρουμανία οι οποίες έχουν πρόβλημα αδέσποτων όπως και η Ελλάδα. Υπάρχει νόμος για οριζόντια στείρωση όμως με εξαιρέσεις», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόεδρος του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος, Ιωάννα Γαλανού και συνεχίζει: «Εξαιρέσεις είναι οι καθαρόαιμοι σκύλοι και οι αυτόχθονες των χωρών αυτών. Θα θέλαμε ο νόμος να προστατεύσει τις ελληνικές φυλές οι οποίες έχουν ιστορία τεσσάρων χιλιάδων χρόνων, γιατί θα αφανιστούν».

Κίνητρα από τους Δήμους – Εθνικό Μητρώο Ζώων

Το νομοσχέδιο ορίζει πως η στείρωση θα αποτελεί υποχρέωση του ιδιοκτήτη-κηδεμόνα. Σε περίπτωση παράλειψης προβλέπονται κυρώσεις. Για πρώτη φορά, οι δήμοι θα μπορούν να δώσουν κίνητρα για τη στείρωση, όπως η μείωση των δημοτικών τελών και η παροχή voucher για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Επιπλέον, δημιουργείται ηλεκτρονικό βιβλιάριο με ψηφιακό φάκελο υγείας για κάθε ζώο συντροφιάς.

Στην «ομπρέλα» του Εθνικού Μητρώου Ζώων θα υπάρχουν οι εξής υποκατηγορίες: το Μητρώο Καταγραφής και Παρακολούθησης Ζώων Συντροφιάς, το Μητρώο Φιλοζωικών Σωματείων και Οργανώσεων, το Μητρώο Καταφυγίων, το Μητρώο Εκτροφέων, η Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων συντροφιάς και η Πλατφόρμα εθελοντικής αιμοδοσίας ζώων συντροφιάς.

«Σε πρώτη γρήγορη ανάγνωση, βλέπουμε θετικά την πρόθεση χρηματοδότησης των προγραμμάτων διαχείρισης των αδέσποτων και την αξιοποίηση της συνδρομής των φιλοζωικών, μια αναγνώριση που άργησε να έρθει αλλά αποτελεί δικαίωση και ηθική ικανοποίηση» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ειρήνη Μολφέση, πρόεδρος Πανελλήνιας Φιλοζωικής Ομοσπονδίας. «Βλέπουμε, όμως, πολλές αστοχίες, που είναι πολύ δύσκολο να διορθωθούν. Μεταξύ αυτών, μια ανησυχητική τάση ελέγχου της ζωής των πολιτών, που δεν συνδέεται με την ευζωία των ζώων και δεν δικαιολογείται, πόσο μάλλον όταν η κοινωνία έχει, αποδεδειγμένα, υψηλότερη φιλοζωική συνείδηση και μεγαλύτερη ευαισθησία από το Κράτος. Το πλήθος κάθε λογής ηλεκτρονικών μητρώων και η δια λειτουργικότητά τους με όλα τα μητρώα του δημοσίου τομέα, είναι, σε πρώτη ανάγνωση, μεταξύ των πιο προβληματικών σημείων του Σχεδίου Νόμου», συμπληρώνει η κυρία Μολφέση.

Με το νομοσχέδιο αναγνωρίζεται ο ρόλος των οργανωμένων σωματείων, αλλά και των πολιτών οι οποίοι θα μπορούν να συνεργάζονται με τους δήμους για τη φροντίδα των αδέσποτων. Οι αγγελίες για πώληση από τους εκτροφείς θα αναρτώνται μόνο μέσα από την πλατφόρμα του Εθνικού Μητρώου Ζώων και όχι από pet shops.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο δεν προβλέπει την ερασιτεχνική εκτροφή σκύλων και γατών. Ταυτόχρονα, σταματά το «άβατο» που υπήρχε μέχρι τώρα στα δημοτικά κυνοκομεία προκειμένου οι πολίτες ή οι φιλοζωικοί σύλλογοι να μην βλέπουν το τι διαδραματίζεται μέσα σε αυτά. Επιπλέον, περιλαμβάνει και την εκπαίδευση των σωμάτων ασφαλείας πάνω σε θέματα φιλοζωίας, ενσυναίσθησης αλλά και της νομοθεσίας.

Τέλος, δημιουργείται νέα γραμμή καταγγελιών για περιπτώσεις κακοποίησης, παραμέλησης και εγκατάλειψης. Η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών υπό τον τίτλο «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα «ΑΡΓΟΣ» θα παραμείνει σε διαβούλευση μέχρι την Πέμπτη, 20.5.2021.

Πηγή: pentapostagma.gr

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Γνωρίστε το Kenguru, το πρώτο EV στον κόσμο που κατασκευάστηκε ειδικά για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων

Το Kenguru είναι ένα EV για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων


Γνωρίστε το Kenguru, το πρώτο EV στον κόσμο που κατασκευάστηκε ειδικά για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων

Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά από τον Martin Banks στο Clean Fleet Report , μια έκδοση που δίνει στους αναγνώστες της τις πληροφορίες που χρειάζονται για να μετακινηθούν σε αυτοκίνητα και φορτηγά με την καλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυψελών καυσίμου, plug-in υβριδικά, υβριδικά και προηγμένου ντίζελ και βενζινοκινητήρες.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων γνώρισε απίστευτη ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Υπήρχαν 7,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο το 2019, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν λιγότερα από 20.000 σε χρήση μόλις εννέα χρόνια νωρίτερα. Νέα μοντέλα εμφανίζονται συνεχώς – και το Kenguru είναι εύκολα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα.

Σε μια καινοτόμο και ανταγωνιστική αγορά, το Kenguru καταφέρνει να ξεχωρίζει από άλλα EV. Δεν είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ούτε έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά έχει μια αξιοσημείωτη αξίωση για φήμη. Είναι το πρώτο EV στον κόσμο που κατασκευάστηκε ειδικά για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.

kengu, ev, αναπηρικό καροτσάκι

Τι ξεχωρίζει το Kenguru;

Το Kenguru έχει μόνο μία πόρτα, η οποία καταλαμβάνει ολόκληρο το πίσω πλαίσιο του οχήματος. Με το πάτημα ενός κουμπιού, το πίσω πλαίσιο ανασηκώνεται και μια ράμπα εκτείνεται αυτόματα. Όταν οι οδηγοί ανοίγουν την ανάφλεξη, η ράμπα μαζεύει και η πόρτα κλείνει.
Kenguru EV για αναπηρικά αμαξίδια

Αντί για παραδοσιακό τιμόνι και πεντάλ, το Kenguru έχει τιμόνια, παρόμοια με μοτοσικλέτα. Αυτά τα χειριστήρια διαθέτουν κουμπιά που επιτρέπουν στους οδηγούς να επιταχύνουν και να φρενάρουν χωρίς να χρησιμοποιούν τα πόδια τους. Υπάρχει επίσης ένας μηχανισμός κλειδώματος αναπηρικού αμαξιδίου που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να ανάψει έως ότου το αναπηρικό καροτσάκι του οδηγού τοποθετηθεί καλά στη θέση του.

Τα οχήματα με πρόσβαση σε αναπηρικό αμαξίδιο κυκλοφορούν εδώ και καιρό, αλλά μπορεί να κοστίζουν από 40.000 έως 100.000 δολάρια, καθιστώντας τα πολύ ακριβά για πολλούς ανθρώπους. Αντίθετα, το Kenguru κοστίζει μόλις 25.000 δολάρια και οι χρήστες μπορούν να το αποκτήσουν ακόμα φθηνότερα. Ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα, είναι επιλέξιμο για ομοσπονδιακές και κρατικές φορολογικές πιστώσεις.

αναπηρικό καροτσάκι, πρόσβαση, kenguru, EV

Το Kenguru είναι επίσης τόσο μικρό και ελαφρύ που κατατάσσεται ως ηλεκτρικό σκούτερ. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεστε άδεια οδήγησης για να το χρησιμοποιήσετε, καθιστώντας το ακόμα πιο προσιτό.

Πώς ανταποκρίνεται το Kenguru έναντι άλλων ηλεκτρικών οχημάτων;

Σε σύγκριση με άλλα EV, το Kenguru δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο ή πλούσιο σε χαρακτηριστικά. Έχει τελική ταχύτητα 28 mph και αυτονομία από 43 έως 68 μίλια. Επίσης, δεν υπάρχει χώρος για επιβάτες και περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος.
Kenguru EV για αναπηρικό καροτσάκι

Ενώ το Kenguru μπορεί να μην είναι συγκρίσιμο με ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο, κάνει ακριβώς αυτό που υποτίθεται. Δίνει στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια έναν προσιτό, προσιτό τρόπο να μετακινούνται στην πόλη. Η μεταφορά μπορεί να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, αλλά το Kenguru παρέχει μια απάντηση.

ev, kenguru, μέλλον, ηλεκτρικό 
Όλα είναι στο χέρι.

Το Kenguru φορτίζει επίσης πλήρως από μια άδεια μπαταρία σε μόλις οκτώ ώρες. Δεδομένου ότι μπορεί να φορτίσει τόσο γρήγορα, η περιορισμένη εμβέλειά του είναι λιγότερο ανησυχητική. Το Kenguru έχει και άλλα ηλεκτρικά νικηφόρα σε άλλη κατηγορία. Ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει 55.600 δολάρια κατά μέσο όρο, ενώ το Kenguru είναι λιγότερο από το μισό αυτής της τιμής.

Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται πιο ποικιλόμορφη

Ένα όχημα όπως το Kenguru είναι ένα θετικό σημάδι για την αγορά EV. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάζουν προϊόντα με ένα πιο διαφορετικό κοινό στο μυαλό. Υπάρχει ένα κατάλληλο EV εκεί έξω για σχεδόν όλους.

kenguru, ev, αυτοκίνητο, αναπηρικό καροτσάκι 
Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται ακόμη πιο ποικιλόμορφη.

Καθώς εμφανίζονται περισσότερα από αυτά τα πιο εξειδικευμένα EV της αγοράς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο σύνολό τους θα είναι πιο ελκυστικά. Θα συνεχίσουν να αυξάνονται και οι εκπομπές θα μειωθούν ως αποτέλεσμα. Το Kenguru μπορεί να είναι ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο, αλλά αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

Πιστόλι Desert Eagle Mark XIX .44 Mag (χρυσό τιτανίου)

Ώρα να δούμε ένα πιστόλι που μας το έχετε ζητήσει αρκετές φορές, το χρυσό Desert Eagle της εταιρίας Magnum Research. Το όπλο που θα δούμε εμείς είναι εκείνο διαμετρήματος .44 Magnum αλλά υπάρχει και σε μεγαλύτερα διαμετρήματα. Ίσως το μέλλον να παρουσιάσουμε και κάποιο από αυτά. Είναι ένα πιστόλι με το οποίο έχουμε εμπειρία και εδώ θα μοιραστούμε μαζί σας την άποψη μας.  
Προσοχή! Ότι διαβάζετε σε αυτή τη κατηγορία είναι η προσωπική μας άποψη βάσει των εμπειριών και γνώσεων μας, δεν είναι σε καμία περίπτωση μία αντικειμενική παρουσίαση.


Πηγή: Nettiaseet.fi

Η ιστορία του όπλου ξεκινάει το 1983 όταν η MRI (Magnum Research Inc.) κατέθεσε μία πατέντα για ένα πιστόλι που λειτουργεί λίγο-πολύ σαν τυφέκιο με επανατατικό ελατήριο και μηχανισμό κλείστρου παρόμοιο με το M-16. Δύο χρόνια αργότερα η IMI (Israel Military Industry, Στρατιωτική Βιομηχανία του Ισραήλ) βελτίωσε το σχέδιο και σταδιακά φτάσαμε στη κατασκευή του που έχει περάσει αρκετές φορές από τη μία εταιρία στην άλλη. 
Τα πρώτα χρόνια ήταν από την IMI, έπειτα από την MRI, έπειτα μαζί, κτλ. 
Ωστόσο, από το 2009 μέχρι και σήμερα όλα τα πιστόλια Desert Eagle (Αετός της ερήμου) κατασκευάζονται από την MRI (Magnum Research Inc.).

Πηγή: MajorPandemic.com

Ο λόγος που αυτό ο πιστόλι έχει αποκτήσει θρυλική φήμη είναι ότι δέχεται το μεγαλύτερο διαμέτρημα κεντρικής πυροδότησης από οποιοδήποτε άλλο ημιαυτόματο πιστόλι με γεμιστήρα υπάρχει στην αγορά. Θα περίμενε κανείς ότι το όπλο αυτό δε θα είχε καμία απολύτως θέση στον επιχειρησιακό χώρο, ωστόσο σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας της Πολωνίας το όπλο αυτό περιλαμβάνεται στο οπλοστάσιο της JW GROM (Jednostka Wojskowa Grupa Reagowania Operacyjno-Manewrowego, Στρατιωτική Μονάδα Ομάδων για Επιχειρησιακή Άμεση Αντίδραση) όπως επίσης και στη GOE (Grupo de Operações Especiais, Ομάδα Ειδικών Επιχειρήσεων) της Πορτογαλίας.

Πηγή: MajorPandemic.com

Η έκδοση Mark XIX που βλέπουμε εδώ ξεκίνησε τη κυκλοφορία του τα μέσα της δεκαετίας του 1990 με δύο σημαντικές βελτιώσεις, πρώτον τη ράγα Picatinny στο επάνω μέρος του για προσάρτηση σκοπευτικών συστημάτων, και δεύτερον ότι με αλλαγή κάννης και γεμιστήρα μπορούσε να βάλλει με πολλά διαφορετικά διαμετρήματα. Επίσης, η εταιρία Magnum Research βλέπωντας τη μεγάλη απήχηση του κόσμου στο επιβλητικό αυτό πιστόλι το κυκλοφόρησε με πολλές διαφορετικές αποχρώσεις και επιμεταλλώσεις. Μία από αυτές ήταν και η «Titanium gold» (Χρυσό τιτανίου) την οποία βλέπουμε σε αυτό το άρθρο μας. Δεν είναι όμως ένα φτηνό πιστόλι. Σήμερα καινούργιο κοστίζει παραπάνω από $2000 στη συγκεκριμένη έκδοση του.

Πηγή: GunsAmerica.com

Είναι ένα πιστόλι με χωρητικότητα 8 φυσιγγίων όπου με άδειο γεμιστήρα έχει βάρος 1.8 κιλά! Επίσης, το συνολικό του μήκος είναι 27 εκατοστά. Άρα τι καλό έχει ένα τέτοιο πιστόλι; Πραγματικά δε μπορούμε να εντοπίσουμε κάτι πέραν της συλλεκτικής του αξίας, του εντυπωσιακού μηχανισμού λειτουργίας του, και ασφαλώς της μοναδικής εμφάνισης του.

Πηγή: Reddit.com

Προσωπικά έχουμε επαρκή εμπειρία με αυτό το πιστόλι εδώ και χρόνια για να εκφέρουμε μία άποψη. Ωστόσο, δεν είναι ένα πιστόλι που προτιμούμε να χρησιμοποιούμε συχνά καθώς έχει πολύ ακριβά πυρομαχικά, δεν είναι ευχάριστο (ογκώδες, βαρύ, κτλ.), και δε προσφέρει πολλά πέραν ψυχαγωγίας. Αξίζει να τονίσουμε ότι τόσο η σκανδάλη του είναι αρκετά καλή αναλογικά με το όπλο (απαιτεί πίεση περίπου 1.8 κιλά) και λόγω του βάρους του αλλά και του σχεδιασμού του έχει πολύ ελεγχόμενη ανάκρουση στο διαμέτρημα .44 Magnum. Βλέπετε το πιστόλι για το οποίο μιλάμε στην ακόλουθη φωτογραφία μας.

Πηγή: Προσωπικό αρχείο

Και για το ερώτημα, αξίζει να το αγοράσει κανείς; Για συλλεκτική αξία, σίγουρα είναι ένα πολύ ξεχωριστό όπλο. Τώρα για οποιαδήποτε πρακτική χρήση το θεωρούμε κακή επιλογή όχι μόνο λόγω όγκου και βάρους, αλλά και λόγω διαμετρήματος και χωρητικότητας. Είναι ένα διαμέτρημα που δεν επιτρέπει γρήγορες βολές και μας προσφέρει ελάχιστες ευκαιρίες με τη χωρητικότητα των 8 φυσιγγίων. 
Μία πιθανή χρήση του ίσως να είναι ως εφεδρικό όπλο για κυνηγούς που μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλα ζώα όπως αρκούδες. Εκεί ίσως να φανεί χρήσιμο αλλά και πάλι υπάρχουν φτηνότερες επιλογές με εξίσου καλή απόδοση σε αυτό το χώρο.

Πηγή: AllOutdoor.com

Παρότι εντυπωσιακό, το χρυσό Desert Eagle Mark XIX της Magnum Research διαμετρήματος .44 Magnum δεν είναι ένα πρακτικό όπλο όπως και αν το δει κανείς. 
Είναι όμορφο, πολύ πρωτότυπο και αποτελεσματικό σχεδιαστικά, και σίγουρα πολύ πιο ελεγχόμενο σε βολές από τα αδερφάκια του μεγαλύτερων διαμετρημάτων. 
Αν σας περισσεύουν τα χρήματα αξίζει να το προσθέσετε στη συλλογή σας διότι δε χάνει εύκολα την αξία του. 
Αλλά για συχνή χρήση υπολογίστε τα έξοδα για τα πυρομαχικά του και τη συντήρηση. Κλείνοντας, σε καμία περίπτωση δε θα το προτείναμε για καθημερινή οπλοφορία ή/και αυτοάμυνα για τους λόγους που αναφέραμε στη προηγούμενη παράγραφο.

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

Πώς θα λειτουργούν τα ψηφιακά διπλώματα και οι ταυτότητες


Πώς θα λειτουργούν τα ψηφιακά διπλώματα και οι ταυτότητες

 

Επιμέλεια: Αλέξανδρος Παπαδόπουλος

Στο κινητό τηλέφωνο κάθε πολίτη που το επιθυμεί θα υπάρχουν πλέον ψηφιακά, η αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης χάρη στη νέα εφαρμογή Gov.gr Wallet. Ήδη στο Apple Store και to Google Play, το app Gov.gr Wallet έχει «ανέβει». Ο κάθε πολίτης κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο, μπορεί να διακρίνει πως η προσθήκη των δύο εγγράφων θα γίνεται με τον κλασικό τρόπο σύνδεσης στο gov.gr, δηλαδή με τους κωδικούς του TaxisNet ή εναλλακτικά μέσω του e-banking. Επίσης, στους πολίτες παρέχεται και η δυνατότητα σκαναρίσματος.

Η παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet για τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του Δελτίου Ταυτότητας και του Διπλώματος Οδήγησης στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πραγματοποιήθηκε παρουσία των υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου και Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Στην εκδήλωση το παρών έδωσε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Τρία υπουργεία συνεργάζονται από κοινού προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί ο πολίτης και να επιταχυνθεί η μετάβαση του κράτους στη νέα ψηφιακή εποχή. Αυτό είναι συλλογικό κέρδος για την κρατική μηχανή. Ως Πολιτεία μπορούμε να προχωρούμε σε στοχευμένες δράσεις καθώς μας το επιτρέπει η τεχνολογία», υπογράμμισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι επιφανειακός μοντερνισμός. Είναι εκσυγχρονισμός που έχει επίκεντρο τον άνθρωπο. Ο πήχης των προσδοκιών των πολιτών ανεβαίνει και γι' αυτό δεν πρέπει να τους απογοητεύσουμε. Πρέπει να εργαζόμαστε για να προσφέρουμε πιο ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Τα νέα ψηφιακά δελτία ταυτότητας και της άδειας οδήγησης είναι ψηφιακά έγγραφα τα οποία είναι πλήρως ισάξια με αυτά που ήδη έχουν οι πολίτες σε πλαστικοποιημένη και χάρτινη μορφή και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάθε νόμιμη χρήση εντός της ελληνικής επικράτειας. Τα δύο αυτά έγγραφα θα τεθούν άμεσα σε ισχύ.

Το Gov.gr wallet είναι δομημένο στα πρότυπα του CovidFree gr Wallet που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για να επιδεικνύονται τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης.

Η νέα ηλεκτρονική ταυτότητα θα γίνεται αποδεκτή από οργανισμούς και φορείς του Δημοσίου, αφού θα περιλαμβάνει ένα QR, το οποίο θα μπορεί να «σκανάρει» ο υπάλληλος του φορέα ή του οργανισμού προκειμένου να πιστοποιήσει την ταυτότητα του πολίτη.

Αργότερα, η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για το διαβατήριο, η οποία θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρόκειται για ταξιδιωτικό έγγραφο. Ακολούθως, μετά το δίπλωμα και την ταυτότητα, θα υπάρξει νέα εφαρμογή με στόχο να μπει στα κινητά τηλέφωνα, τόσο ο ανά διετία έλεγχος του ΚΤΕΟ, όσο και η ασφάλεια των οχημάτων και λοιπών τροχοφόρων.

Gov.gr Wallet – Πώς λειτουργεί- Ποια θα είναι η χρήση του

Εγκατάσταση εφαρμογής και αυθεντικοποίηση πολιτών

 Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης σήμερα από τον αριθμό 1, την Πέμπτη το 2 κ.ο.κ.. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP - One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

* είτε να έχει καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,

 * είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).

 Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

 Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων

 Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP - One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας

Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους. Ειδικά, αναφορικά με το ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεπώς θα είναι ίδια με της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ' ανάγκη ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.

Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της ίδιας εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή προκειμένου να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

 Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη λειτουργία γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως π.χ. είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α..

Η δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr

Μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP - One Time Password).

 Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής

Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα αστυνομικό τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα αστυνομικό τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.

Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.

Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.

 Πώς διαχειρίζομαι την ψηφιακή ταυτότητα και δίπλωμα;

Αν χάσω ή κλαπεί το κινητό μου; Ανακαλώ την ισχύ των ψηφιακών εγγράφων μέσα από τη σχετική υπηρεσία στο gov.gr

Αν χάσω ή κλαπεί η φυσική ταυτότητα και το δίπλωμα μου; Δηλώνω την απώλεια όπως οφείλω και μέσω διαλειτουργικοτήτων γίνεται συστημικά ανάκληση της ισχύος των ψηφιακών εγγράφων

Αν μου κρατηθεί η ταυτότητα ή το δίπλωμά μου; (πχ. στρατιωτική θητεία, αφαίρεση διπλώματος λόγω παράβασης ΚΟΚ) Ανακαλείται η ισχύς του ψηφιακού εγγράφου (εάν το έχω ήδη δημιουργήσει) ή μου αφαιρείται η δυνατότητα να το εκδώσω από τη στιγμή που ο φορέας ο οποίος κρατάει προσωρινά το έγγραφο το δηλώσει στο σύστημά του

Πώς μου αφαιρούνται τα ψηφιακά και έγχαρτα έγγραφα μου; Εφόσον παρουσιάσω το ψηφιακό έγγραφο, αυτό καταχωρίζεται στο σύστημα του φορέα ο οποίος το αφαιρεί και αμέσως ανακαλείται. Εάν δεν έχω το έγχαρτο έγγραφο μαζί μου, θα πρέπει να το προσκομίσω στον φορέα βάσει των ισχύοντων κανονισμών (πχ. στην περίπτωση του άδειας οδήγησης, παρουσίαση σε ΑΤ εντός 3 ημερών).

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, τα μητρώα που διαλειτουργούν στην εφαρμογή ενημερώνονται αυτόματα, ώστε ο πολίτης να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα. 

Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.

Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ' εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.

Πώς θα είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα

Τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται στην εν λόγω εφαρμογή, θα μπορεί ο κάτοχος του κινητού τηλεφώνου να τα επιδεικνύει, για σκοπό ταυτοποίησής του, σε φορείς του δημόσιου τομέα, δικαστικές αρχές, φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, που νομιμοποιούνται για έλεγχο ταυτότητας και ταυτοποίηση, στο πλαίσιο άσκησης των κατά αρμοδιοτήτων τους εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους.

Τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή είναι τα ακόλουθα:

TAYTOTHTA:

- Ο αριθμός ταυτότητας.

- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.

- Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.

- Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.

- Η ημερομηνία γέννησης.

- Ο τόπος γέννησης.

- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.

- Η φωτογραφία του κατόχου.

ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

- Ο αριθμός άδειας οδήγησης.

- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.

- Η ημερομηνία γέννησης.

- Ο τόπος γέννησης.

- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.

- Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.

- Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).

- Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.

- Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος

- Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.

- Η φωτογραφία του κατόχου.

Η αποθήκευση των παραπάνω στοιχείων θα μπορεί να γίνει από μία μόνο κινητή συσκευή φυσικού προσώπου.

Τ. Θεοδωρικάκος: Η ψηφιακή εφαρμογή για την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό, είναι μεγάλη διευκόλυνση για τους πολίτες και το έργο της ΕΛΑΣ

«Σήμερα κάνουμε ένα νέο σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους. Ένα πολύ σημαντικό βήμα στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε σημεία που σχετίζονται με το έργο και της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ψηφιακή εφαρμογή με την οποία περνούν η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας, είναι ασφαλώς μια μεγάλη διευκόλυνση για τους πολίτες, αλλά και για το έργο της ΕΛΑΣ», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, στην παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet.

«Από τώρα οι πολίτες θα μπορούν να βεβαιώνουν σε οποιαδήποτε ευκαιρία τους είναι αναγκαίο, την ταυτότητά τους, μέσω της εφαρμογής στο κινητό και θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτή την εφαρμογή και για τα ταξίδια τους στο εσωτερικό της χώρας» πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής «το μέλλον θα μας φέρει πιο κοντά και στα ταξίδια προς, τουλάχιστον, τις χώρες Σένγκεν, εφ΄ όσον η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθετήσει μια τέτοια πρόταση».

Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε ότι η νέα ψηφιακή εφαρμογή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά μέτρων που αφορούν υπηρεσίες της ΕΛΑΣ, οι οποίες, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν πάρει ψηφιακή μορφή: Διαδικασία για το γνήσιο της υπογραφής, ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης απώλειας ταυτότητας, αίτηση ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου, αίτηση χορήγησης αντιγράφου αποσπάσματος από το βιβλίο αδικημάτων, συμβάντων, συλλήψεων, συστάσεων και παραπόνων της ΕΛΑΣ.

Αμέσως μετά σημείωσε: «Οι καταγγελίες πολιτών για εγκλήματα τα οποία συμβαίνουν στον κυβερνοχώρο, όλα αυτά πλέον, εδώ και αρκετούς μήνες, γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Έπαψαν να είναι αιτίες για να πηγαίνουν οι πολίτες της χώρας στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους. Εξυπηρετούνται πλέον πολύ πιο πρακτικά και ουσιαστικά, χωρίς να δαπανώνται δυνάμεις αστυνομικών και χωρίς οι πολίτες να χάνουν χρόνο».  

 Ως κορυφαία στην ψηφιακή μεταρρύθμιση που αφορά την ΕΛΑΣ, χαρακτήρισε ο υπουργός την προώθηση της ψηφιοποίησης της επίδοσης 1,5 εκατομμυρίου δικογράφων ετησίως. «Απελευθερώνονται 1.500 αστυνομικοί καθημερινά, που επιστρέφουν από τον Σεπτέμβριο στο βασικό τους καθήκον - την ασφάλεια του πολίτη», υπογράμμισε.

Σε ό,τι αφορά το δελτίο ταυτότητας, ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι «η ψηφιακή μορφή του, υπογραμμίζει ότι ακριβώς η ψηφιακή καταγραφή της ταυτότητας στο κινητό μας, προστίθεται στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να επεκταθεί η διάρκεια ισχύος των διαβατηρίων στα δέκα χρόνια. Πρόκειται για αποφάσεις που διευκολύνουν τους πολίτες, μειώνουν σημαντικά το διοικητικό κόστος και την γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα, εξοικονομούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, και για τους πολίτες, και για το κράτος». 

 «Συνεχίζουμε λοιπόν, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το έργο των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων στην ΕΛΑΣ, με ένα ξεκάθαρο στόχο και ένα σαφές σχέδιο: Να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη, να κάνουμε πράξη μια Αστυνομία σύγχρονη, αποτελεσματική απέναντι σε κάθε μορφή εγκλήματος και βίας, και πάνω απ' όλα φιλική απέναντι στους πολίτες. Φιλική ιδιαίτερα απέναντι στους νέους ανθρώπους».

Κυρ. Πιερρακάκης: Ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, θωράκιση των συναλλαγών

Από τη δική του πλευρά, ο Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, καθώς έχει διασφαλιστεί η άμεση έκδοση και αποθήκευση, ενσωμάτωση στο ψηφιακό wallet του κινητού, θωράκιση των συναλλαγών με ψηφιακή συγκατάθεση, μείωση της απάτης, δυνατότητα άμεσης ανάκλησης της ισχύoς και γρήγορη επίδειξη και επαλήθευση μέσω κωδικού QR. Ο υπουργός επισήμανε ότι χρησιμοποιήθηκαν οι εσωτερικές υποδομές του gov.gr.

Στην παρουσίαση της εφαρμογής ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε βήμα βήμα το πώς μπορούν να «κατεβάζουν» οι πολίτες την εφαρμογή. «Κατεβάζω την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, κάνω login μέσω TaxisNet ή κωδικών web banking και επιβεβαιωτικό SMS, εκδίδω κάθε έγγραφο με ένα επιβεβαιωτικό SMS».

Όπως τόνισε σε περίπτωση ελέγχου επιδεικνύεται το QR code του ψηφιακού εγγράφου, κατόπιν αφού ο ελεγκτής σκανάρει το QR, εγκρίνει ο πολίτης τον έλεγχο και αναφέρει ή δείχνει τον 6-ψήφιο κωδικό που εμφανίζεται στον ελεγκτή. Ο ελεγκτής εισάγει τον 6-ψήφιο στην εφαρμογή του και μόνο τότε εμφανίζεται το έγγραφο στη συσκευή του πολίτη.

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε για τα επόμενα βήματα, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο, για επίδειξη και «ψηφιακά αντίγραφα» σε τραπεζικά ιδρύματα και παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας. «Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».

Κλείνοντας την παρουσίαση ο υπουργός ευχαρίστησε και τους συναρμόδιους υπουργούς αλλά στάθηκε ιδιαίτερα στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας ότι «αυτό το πρότζεκτ από όταν είσαστε αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν και είναι στην καρδιά σας αφορά το δικό σας όραμα και ακριβώς για αυτόν τον λόγο γίνεται και σήμερα πράξη».


Πηγή: zougla.gr

Κυριακή 24 Ιουλίου 2022

ΜΙΤ: Απόπειρα εμπρησμού στη Λέσβο (2001)

Οι τακτικές εμπρησμών από τη ΜΙΤ (Millî İstihbarat Teşkilatı, Εθνικός Οργανισμός Πληροφοριών) εις νήσους της Ελλάδος δεν είναι κάτι νέο. Μπορείτε να βρείτε αρκετές ακόμα τέτοιες περιπτώσεις στη λίστα μας «Υποθέσεις κατασκοπείας», έτσι δεν ήτο περίεργο όταν διέρρευσαν πληροφορίες για το πως η ΕΥΠ (Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών) διέσπασε ένα κατασκοπευτικό δίκτυο Τούρκων που είχαν στόχο τον εμπρησμό στη Λέσβο.

Πηγή: TRTHaber.com

Η ιστορία ξεκινάει με δύο λαρθομετανάστες τουρκικής καταγωγής που είχαν δηλωθεί με ψεύτικα στοιχεία ως Κούρδοι και ζούσαν εις τη Χίο και Σάμο αντίστοιχα. Όπως γνωρίζουμε πλέον σήμερα, τα άτομα αυτά τράβηξαν τη προσοχή ενός αξιωματικού της ΕΥΠ που εργάζονταν εκεί. Για την ακρίβεια, τα άτομα αυτά είχαν καταγραφεί να ταξιδεύουν σε άλλα γειτονικά νησιά, αλλά και στην Αθήνα, άρα ίσως να συμμετείχαν σε παραδοσιακές επιχειρήσεις κατασκοπείας-τακτικής αναγνώρισης, αλλά τον Αύγουστο το 2001 η ομάδα παρακολούθησης της ΕΥΠ εντόπισε ότι και οι δύο άντρες αγοράζουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων σε μπιτόνια από διάφορα βενζινάδικα. Έτσι ο Διοικητής του Κλιμακίου της ΕΥΠ Λέσβου, ένας απεσπασμένος Ταγματάρχης του Στρατού Ξηράς με καταγωγή από τη Κρήτη, έστειλε αναφορά εις τας Λιμενικάς και Αστυνομικάς αρχάς του νησιού για την απειλή.

Πηγή: TurkishMinute.com

Η Αστυνομία του νησιού δε φαίνεται να έκανε οποιαδήποτε ενέργεια, αλλά ο Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης, επίσης κρητικής καταγωγής, πήρε την υπόθεση στα σοβαρά και ανέθεσε σε προσωπικού του τη διασταύρωση των πληροφοριών της ΕΥΠ χρησιμοποιώντας δύο στελέχη του (επίσης κρητικής καταγωγής) υπό κάλυψη τα οποία παρακολούθησαν τον έναν ύποπτο που συχνά ταξίδευε από και προς την Αθήνα. Αυτό προσέφερε οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες και βίντεο) τόσο από τη Χίο όσο και από τη Λέσβο καθώς τα άτομα αυτά μετέφεραν αυτά τα μπιτόνια βενζίνης σε διάφορες δασικές περιοχές και τα έκρυβαν στα δύο νησιά επί μέρες.

Πηγή: Greek2M.org

Ο Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης διέταξε τους δύο άντρες του που εργάζοντο σε αυτή την υπόθεση να συλλέγουν ότι μπιτόνια αφήνουν στις δασικές περιοχές οι δύο Τούρκοι πράκτορες και κάπως έτσι, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης καλεί στο κινητό του τηλέφωνο τον Διοικητή του Κλιμακίου της ΕΥΠ και τον ενημερώνει ότι μελέτησε τις αναφορές της ΕΥΠ, τις διασταύρωσε με διακριτικές παρακολουθήσεις, και το Λιμεναρχείο θα προβεί στη σύλληψη τους όταν εκείνοι φτάσουν ξανά στη Μυτιλήνη, αλλά θέλει να είναι και ο ίδιος παρόν, το οποίο το δέχθηκε.

Πηγή: PoliceNet.gr

Όπως ήτο προσχεδιασμένο, με την άφιξη του πλοίου «Θεόφιλος» της εταιρείας NEL LINES, έγινε η σύλληψη των δύο Τούρκων που είχαν εισέλθει παράνομα ως Κούρδοι λαθρομετανάστες. Ο ένας οπλοφορούσε με πιστόλι με δύο γεμιστήρες αλλά δεν έφερε κάποια αντίσταση στη σύλληψη. Από την ανάκριση βρέθηκε ότι θα διέμεναν σε ένα σπίτι στα βόρεια του νησιού. Όταν τας ελληνικάς αρχάς πήγαν επί τόπου για έρευνα βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν εντός της οικίας εντόπισαν και έναν τρίτο Τούρκο που τους περίμενε εκεί. Ασφαλώς συνέλαβαν και αυτόν. Στο σπίτι, ανάμεσα σε άλλα κατέσχεσαν μεγάλο χρηματικό ποσό, χάρτες με προσημειωμένες περιοχές ενδιαφέροντος, φορητή συσκευή GPS για καταγραφή των συντεταγμένων περιοχών ενδιαφέροντος, και συσκευές scanners, πιθανότατα για σάρωση εγγράφων και αποστολή τους ηλεκτρονικά στους χειριστές τους από τη ΜΙΤ.

Πηγή: MesaMetaforas.gr

Οι τρεις Τούρκοι πράκτορες της ΜΙΤ δεν είχαν καμία δικαιολογία για όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της κατασκοπευτικής τους δράσεως, και των υλικών που βρέθηκαν στη κατοχή τους, και έτσι οδηγήθηκαν σε προφυλάκιση με πολύ βαριές κατηγορίες κατασκοπευτικής φύσεως και δολιοφθορών και αρκετά αποδεικτικά στοιχεία. Ωστόσο, αναφέρεται ότι οι τρεις Τούρκοι πράκτορες της ΜΙΤ ξεκίνησαν απεργία πείνας και γενικά η υπόθεση υποβαθμίστηκε εις το όνομα της βελτίωσης των σχέσεων των δύο χωρών έπειτα από διπλωματικές επικοινωνίες. Μέχρι και σήμερα δεν είναι γνωστό τι απέγινε αυτό το δίκτυο κατασκοπείας της ΜΙΤ που διασπάστηκε το 2001 στο Αιγαίο Πέλαγος, κυριολεκτικά ενόσω ήτο έτοιμοι για σημαντικές δολιοφθορές εις τη Λέσβο.

Πηγή: EKathimerini.com

Σε κάθε περίπτωση όμως, θεωρούμε ότι αυτή η υπόθεση, πέραν των κακών χειρισμών (ή έλλειψη χειρισμών) από την Αστυνομία, εισαγγελικές αρχές, και πολιτική ηγεσία, δείχνει έμπρακτα ότι υπάρχουν αρκετοί Έλληνες πατριώτες σε θέσεις κλειδιά που κάνουν το καθήκον τους προστατεύοντας με κάθε νόμιμο μέσο την ασφάλεια του κράτους, παρά τα εμπόδια που συναντούν εις το έργο τους.