Μπάρα

Κυριακή 27 Αυγούστου 2023

Επέτειος Γράμμου: Τιμήθηκαν οι πεσόντες των ενόπλων δυνάμεων – Παρών ο Μητροπολίτης Κονίτσης – Απούσα η κυβέρνηση

grammos2

Τιμήθηκαν σε εκδήλωση για την επέτειο του Γράμμου οι πεσόντες των ενόπλων δυνάμεων που συνέτριψαν την Κομμουνιστική Ανταρσία.

Την Κυριακή 27 Αυγούστου 2023, η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (Ε.Α.Α.Σ) και το παράρτημα της Ε.Α.Α.Σ Ιωαννίνων, διοργάνωσαν την εκδήλωση της εθνικής μνήμης στην ακριτική Βούρμπιανη. Παράλληλα εκδήλωση μνήμης πραγματοποιήθηκε και στο Βίτσι από την Ε.Α.Α.Σ.

Εν αρχή τελέσθηκε θεία λειτουργία στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου, ιερουργούντος του σεβασμιώτατου μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ.κ. Ανδρέα, τον οποίο συνόδευαν πλειάδα ιερέων.

Ακολούθησε το ιερό μνημόσυνο στη μνήμη των πεσόντων Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και οπλιτών του Ελληνικού Στρατού και της Ελληνικής Βασ. Χωροφυλακής.

Στη συνέχεια έγινε έπαρση σημαίας και προσκλητήριο πεσόντων της μάχης του Γράμμου τον Αύγουστο του 1949.

Ο πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ Ιωαννίνων συνταγματάρχης κ. Καλλισπεράτης Δημήτριος έκανε ένα σύντομο χαιρετισμό και ευχαρίστησε του παρευρισκόμενους προσκυνητές.

Τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας εκφώνησε ο Αντιστράτηγος ε.α. Γουμαλάτσος Μιχαήλ Ανέφερε με γλαφυρότητα και ακρίβεια τα ιστορικά γεγονότα για την επιχείρηση “Πυρσός ” και τη νίκη του Ελληνικού Στρατού του 1949.

Επίσης, ένα χαιρετισμό έκανε και ο μητροπολίτης Κονίτσης κ. Ανδρέας.

Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα αλλοτριωμένα πρότυπα της εποχής. Τόνισε ότι τιμά τους ήρωες του Ελληνικού Στρατού και της Χωροφυλακης που έσωσαν τότε την Ελλάδα από την κομμουνιστική ανταρσία. Στηλίτευσε τη στάση του ΚΚΕ που δεν έχει πει ποτέ ένα «συγγνώμη» για όσα έπραξε τα έτη 1946-1949.

Τέλος ακολούθησε κατάθεση πολλών στεφάνων. Από την ένωση Αποστρατων Αξιωματικων Στρατού, Εφέδρων Αξιωματικών Στρατού, Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Χωροφυλακης και Αστυνομίας, εκπρόσωποι των κομμάτων της «Νίκης» και των «Σπαρτιατών», των πολεμιστών από την Κρήτη που αγωνίσθηκαν στο Γράμμο, κ.α..

Η σεμνή εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του Εθνικού ύμνου.

Έγινε επίσης τρισάγιο στην Πυρσόγιαννη Κονίτσης και στο στρατιωτικό Μαυσωλείο της Κόνιτσας.

grammos

grammos1

grammos2

Η Μάχη των Πλαταιών – Οι Έλληνες εξαφανίζουν την περσική απειλή.

maxi-plataion

Σαν σήμερα στις 27 Αυγούστου του 479 π.Χ, οι Έλληνες νικούν τους Πέρσες στην πεδιάδα των Πλαταιών και εξαφανίζουν οριστικά την περσική απειλή από τον ελλαδικό χώρο.

Εκατό χιλιάδες Έλληνες υπό τον Σπαρτιάτη στρατηγό Παυσανία συντρίβουν τριακόσιους χιλιάδες Πέρσες υπό τον στρατηγό Μαρδόνιο.

Ο Περσικός στρατός υπό τον Μαρδόνιο, αφού ξεχειμώνιασε στη Θεσσαλία, ετοιμάσθηκε την άνοιξη του 479 π.X. να επιτεθεί εκ νέου κατά της Αθήνας. Προτού όμως ξεκινήσει, ο Μαρδόνιος έστειλε στην Αθήνα το σύμμαχό του και υποτελή βασιλέα της Μακεδονίας, Αλέξανδρο Α’, με συγκεκριμένες προτάσεις ειρήνης. 
Πρότεινε στους Αθηναίους να γίνουν σύμμαχοί του κι αυτός θα αναλάμβανε όχι μόνο να ανοικοδομήσει την κατεστραμμένη πόλη και τους ναούς της, αλλά θα τους καθιστούσε ηγεμόνες της Ελλάδας.
Η θέση των Αθηναίων, που επιστρέφοντας από τη Σαλαμίνα μετά την περίφημη ναυμαχία (480 π.Χ.) βρήκαν την πόλη και τους ναούς τους ερείπια, ήταν απελπιστική. 
Εξ άλλου, οι Σπαρτιάτες, φοβούμενοι μήπως οι Αθηναίοι δελεασθούν από τις προτάσεις του Μαρδονίου και υποκύψουν, έστειλαν κι αυτοί πρέσβεις στην Αθήνα, με εντολή ν’ αποτρέψουν την παραδοχή των προτάσεων του Μαρδονίου από τους Αθηναίους.

Οι Αθηναίοι τότε αναδείχθηκαν άξιοι των περιστάσεων. Ανέθεσαν στον Αριστείδη να δώσει την πρέπουσα απάντηση και στις δυο αντιπροσωπείες. 
Στον μεν Αλέξανδρο είπε: «Όσο ο ήλιος εξακολουθεί τον δρόμο του, οι Αθηναίοι δεν πρόκειται να γίνουν σύμμαχοι των Περσών. 
Κι επειδή έχουν τις ελπίδες στους θεούς, που τα ιερά και τα αγάλματά τους εμόλυναν και κατέστρεψαν οι Πέρσες, θα εξακολουθήσουν να πολεμούν για την ελευθερία τους». 
Στους δε Σπαρτιάτες απάντησε: «Ούτε τόσο χρυσάφι υπάρχει στη γη, ούτε χώρες τόσο πλούσιες, για να δεχθούμε να προδώσουμε την πατρίδα μας και να γίνουμε φίλοι των Περσών. 
Βιαστείτε μόνο να στείλετε βοήθεια, γιατί ο Μαρδόνιος γρήγορα θα έλθει εναντίον μας.»
Όταν ο Μαρδόνιος πληροφορήθηκε την απόρριψη των προτάσεών του, ξεκίνησε αμέσως από τη Θεσσαλία, εισέβαλε στην Αττική, που την κατέλαβε και τη λεηλάτησε. 
Έπειτα, αφού προχώρησε ως την Αθήνα, που τη βρήκε πάλι έρημη από κόσμο, κατάστρεψε ό,τι είχε απομείνει από την πρώτη καταστροφή κι επέστρεψε και στρατοπέδευσε στη Βοιωτία.

Οι Έλληνες με αρχηγό τον βασιλιά της Σπάρτης Παυσανία και με την καθοριστική συμμετοχή των Αθηναίων υπό τον Αριστείδη, στην αρχή φοβήθηκαν και παρατάχθηκαν στις υπώρειες του Κιθαιρώνα. 
Ο Μαρδόνιος έστειλε εναντίον τους το Ιππικό του, αλλά οι Έλληνες απέκρουσαν την επίθεσή του και σκότωσαν τον αρχηγό του Μασίστιο. 
Το γεγονός αυτό τους έδωσε θάρρος, κατέβηκαν στην πεδιάδα κοντά στις Πλαταιές και στρατοπέδευσαν απέναντι από τους Πέρσες.
Πολύτιμες πληροφορίες για τις πολεμικές προετοιμασίες των Περσών έδωσε ο βασιλιάς της Μακεδονίας, Αλέξανδρος Α’, σε μυστική του συνάντηση με τους Αθηναίους στρατηγούς τις παραμονές της μεγάλης μάχης. 
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, αφού διακήρυξε ότι είναι Έλληνας από παλιά γενιά, τους είπε ότι δεν θέλει να δει την πατρίδα του να πέφτει από τη λευτεριά της στη δουλεία.
Στην πεδιάδα των Πλαταιών έγινε μάχη φοβερή (στις 27 Αυγούστου 479 π.Χ. κατά μία εκδοχή), στην οποία οι Πέρσες έπαθαν μεγάλη καταστροφή. 
Όλος ο στρατός του Μαρδονίου κατανικήθηκε και διαλύθηκε και ο ίδιος σκοτώθηκε από πέτρα, που του πέταξε ο Σπαρτιάτης Αρίμνηστος και τον χτύπησε στο κεφάλι. 
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, από τις 300.000 των Περσών και των Ελλήνων συμμάχων τους μόνο 40.000 γλίτωσαν και εγκατέλειψαν τον ελλαδικό χώρο με επικεφαλής τον Αρτάβαζο. 
Από τους 110.000 Έλληνες, έπεσαν στο πεδίο της μάχης 1360 στρατιώτες, που τάφηκαν επί τόπου με μεγάλες τιμές.

Τα άφθονα λάφυρα που κυρίευσαν οι Έλληνες στις Πλαταιές, τα μοιράσθηκαν μεταξύ τους, αφού αφιέρωσαν μεγάλο μέρος από αυτά στους θεούς. Μετά τη νίκη τους, οι Έλληνες τιμώρησαν του Θηβαίους, που είχαν συμμαχήσει με τους Πέρσες και διέλυσαν τη Βοιωτική Ομοσπονδία, στην οποία η Θήβα είχε ηγετική θέση.

Η απόκρουση και η εκμηδένιση και της δεύτερης περσική εισβολής (480-479 π.Χ.) είναι ένα γεγονός με πολύ μεγάλη σημασία για τον ελληνικό κόσμο, αλλά και για τον κόσμο ολόκληρο. 
Οι ελληνικές πόλεις εξασφάλισαν την ελευθερία τους, δηλαδή την απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική, πολιτική, και πολιτιστική τους ανάπτυξη. 
Μπόρεσαν, έτσι, στα χρόνια που ακολούθησαν, να δημιουργήσουν ένα λαμπρό πολιτισμό, τα επιτεύγματα του οποίου έγιναν κτήμα ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Τρίτη 15 Αυγούστου 2023

“DO VALUE” ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ! ΤΑ ΔΡΕΠΑΝΗΦΟΡΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΕΦΟΔΟΥ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΑΡΠΑΖΟΥΝ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ! ΑΝΗΚΟΥΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ! ΝΕΑ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ! ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΙΝΕ!

ΝΤΟΥ

Διαβάστε την καταγγελία όπως έφτασε στα ηλεκτρονικά συρτάρια του “Makeleio.gr”:

“Καλημέρα σας ,

Θα ήθελα να καταγγειλω το ξένο fund
Do Value , που έχει αγοράσει το στεγαστικό μου δάνειο από την Εθνική, εν άγνοια μου φυσικά και που μου βγάζει το σπίτι στον πλειστηριασμό ενώ έχω απόφαση οριστική από τον νόμο Κατσέλη ν.3869/2010
Και ενώ πληρώνω τις δόσεις αφού τελικά μου έστειλαν κωδικό πληρωμής με καθυστέρηση 4μηνων‼️‼️ από το αίτημα που τους είχα κάνει και τους είχα κοινοποίηση την απόφαση του ν.3869
Εν τω μεταξυ θα ήθελα να πω ότι όλα ξεκίνησαν από τις αναβολές των δικαστηρίων λόγω του covid, απαράδεκτα πράγματα,αφού καταθεταμε μόνο χαρτιά μπορούσαν να εκδικασουν, αντί να μας δίνουν αναβολές οι οποίες μου κόστισαν πολύ ακριβά και θα σας πω τον λόγο
Εάν είχα εκδικαστεί το 2020, που η αντικειμενική αξία του σπιτιού ήταν 46000€, θα είχε βγάλει απόφαση με το 80%, που δυστυχώς βγάζουν αποφάσεις στην Κορινθία, ενώ ο νόμος λέει έως το 80%της αντικειμενικής αξίας για να σώσεις τι σπίτι σου, θα είχε λοιπόν βγάλει σύνολο οφειλής 36800€,
Όμως λόγω αναβολών COVID, εκδικάστηκα τον Μάιο του 2022, που είχαμε κατακόρυφη αύξηση της αντικειμενικής αξίας, από 46000 στις 69000€!!!!!! ΑΥΞΗΣΗ 23000€!!!!!! Στο Παλαιό Φάληρο.
και η απόφαση που βγήκε στις 27/1/2023, βγήκε με αυτή την αύξηση, οπότε η οφειλή μου είναι το 80% *69000€=55200€, πράγμα που σημαίνει 18400€ παραπάνω χωρίς να ληφθεί υπόψη από την δικαστή ότι είμαι άνεργη και ότι είχα πάρει 2 αναβολες χωρίς να φταίω εγώ κάπου, επειδή ήταν ο Κορωνιός!!!!!
Κι έτσι μου έβγαλε δόση 300€το μήνα, για 15 έτη χωρίς καμία 2η σκέψη εάν έχω να πληρώσω και εάν η άδικη αύξηση της αντικειμενικής μου κόστισε τόσο ακριβά.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ κατά τα άλλα σου λέει.

Εν τώ μεταξύ από την Do Value με ζαλιζαν στα τηλέφωνα από το 2020, και μου έλεγαν ότι είμαι εκτός νόμου Κατσέλη, παρόλες τις αποστολές της προσωρινής μου απόφασης αυτοί επέμεναν και μου πρότειναν εξωδικαστικό συμβιβασμό 22000€.
Τον οποίο φυσικά δεν δέχτηκα γιατί νόμιζα ότι ο ν.κατσελη θα με προστατεύσει
Και ο ν.κατσελη μου έβγαλε χρέος 55200!!!!!
Άκουσον άκουσον!!!!
ΑΠΑΤΑΔΕΚΤΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕς ΑΠΟΦΑΣΕΙς!!!!!!

Και αφού βγήκε αυτή η αισχρή απόφαση, άρχισε ο Γολγοθάς με την dovalue!!!!!!
ΑΡΧΙΣΑ να τους ψάχνω στα τηλέφωνα
Μου είπαν να στείλω αίτημα στην ιστοσελίδα τους
Έστειλα αίτημα προσκομίζοντας την απόφαση και παρόλαυτά με έπαιρναν τηλέφωνα από το τμήμα καθυστερήσεων της Do Value, και μου έλεγαν ακόμα ότι είμαι εκτός νόμου Κατσέλη.
Ένας αγώνας τελικά μέχρι να καταφέρω μετά από 4 μήνες να πάρω κωδικό πληρωμής
Όπου έπρεπε να πληρώσω μαζενουε αυτός τους μήνες φυσικά
ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΎΣΚΟΛΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ !!!
Τελικά κατάφερα να τους ξεχρεωσω από τον τέλος Μαίου, μέχρι τον Ιούλιο, δηλαδή σε διάστημα 2 μηνών
Και μόλις είχα πληρώσει λαμβάνω τηλεφώνημα από τον κλητήρα ότι έχω ένα κατασχετηριο!!!!
Μου βγάζουν το σπίτι στον πλειστηριασμό!!!!! Διότι το τμήματα μέσα στην εταιρεία δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους
ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ!!!
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΉΣΕΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ Ν.ΚΑΤΣΕΛΗ!!!!!
Κι εγώ τώρα καλούνται να κάνω ανακοπή , αναστολή και αγωγή φυσικά
Μπαίνω σε έναν νέο δικαστικό αγώνα χωρίς κανέναν λόγο
Πράγματα ανήκουστα !!!! Που όμως συμβαίνουν με τις…ευλογίες των κυβερνώντων φυσικά αφού μας έχουν αφήσει στο έλεος των funds!!!
Παρακαλώ κοινοποιήσετε το γη θα να ενημερωθεί ο κόσμος και για να δούμε τι θα κάνουμε ομαδικά ίσως να ανακόψουμε την δράση των ….δολοφόνων μας!!!!!
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων που με ακούσατε

Με εκτίμηση
Νεκταρία Δουρη

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2023

ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΛΙΟΤΟΜΑΡΑ! ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΡΟΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΣΕΣΗΜΑΣΜΕΝΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΟΚΚΑΛΟ ΓΙΑ ΟΠΑΔΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΩΡΑΙΟΙ

ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ-ΑΕΚ-2

Αύριο, Παρασκευή (11.8.2023) θα ξεκινήσουν ενώπιον των τριών ανακριτών οι απολογίες των κατηγορουμένων στην δικογραφία της αιματηρής συμπλοκής στη Νέα Φιλαδέλφεια που είχε ως αποτέλεσμα την δολοφονία του 29χρονου Μιχάλη Κατσουρή.

Η απολογητική διαδικασία για τα επεισόδια και τη δολοφονία στη Νέα Φιλαδέλφεια, μετά τις προθεσμίες που έλαβαν οι κατηγορούμενοι χθες βράδυ προκειμένου να ενημερωθούν επί της δικογραφίας και να προετοιμάσουν την υπερασπιστική τους γραμμή, ορίστηκε να ξεκινήσει την Παρασκευή το μεσημέρι και αναμένεται να ολοκληρωθεί την Κυριακή.

Οι απολογίες προγραμματίστηκε να γίνουν ανά ομάδες των 10-12 ατόμων σε κάθε ανακριτή ανά ημέρα.

Υπενθυμίζεται πως η δίωξη που ασκήθηκε για την αιματηρή επίθεση έξω από το γήπεδο της ΑΕΚ περιλαμβάνει τέσσερα κακουργήματα και επτά πλημμελήματα.

Με διατάξεις που εξέδωσε χθες η Ανακρίτρια της υπόθεσης θα ληφθεί γενετικό υλικό από τους κατηγορούμενους προκειμένου να εντοπιστεί ο δράστης της δολοφονίας του 29χρονου.

Ποιοι είναι οι 3 Έλληνες κατηγορούμενοι.

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει και τρεις Έλληνες συλληφθέντες, καθώς όπως όλα δείχνουν φαίνεται πως έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση των επεισοδίων, που οδήγησαν στη δολοφονία του 29χρονου οπαδού της ΑΕΚ.

Οι τρεις Έλληνες ήταν εκείνοι που καθοδήγησαν το κομβόι των Κροατών στη Νέα Φιλαδέλφεια και τους έδειξαν πώς έπρεπε να πλησιάσουν το γήπεδο των κιτρινόμαυρων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star πρόκειται για έναν 26χρονο από το Μαρούσι με τα αρχικά Β.Θ., για έναν 27χρονο επίσης από το Μαρούσι με τα αρχικά Τ.Ι. και έναν 22χρονο από τη Νέα Σμύρνη με τα αρχικά Λ.Ε.

Ο δεύτερος είχε συλληφθεί το 2022 κατηγορούμενος για εγκληματική οργάνωση με οπαδικό υπόβαθρο.

Στα εγκληματολογικά εργαστήρια της αστυνομίας μεταξύ άλλων εξετάζονται μια μία ξύλινη τάβλα μήκους 120 cm και πλάτους 10 cm, η οποία φέρει καρφιά και κηλίδες αίματος, ενώ αναμένεται και άρση του τηλεφωνικού απορρήτου, προκειμένου να διαπιστωθούν οι «συνεννοήσεις» που προηγήθηκαν μεταξύ των οργανωμένων οπαδαών από Κροατία και Ελλάδα.

Περίπου 50 Κροάτες χούλιγκανς διαφεύγουν αυτή τη στιγμή και προσπαθούν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με κάθε τρόπο. Οι διωκτικές αρχές συνεχίζουν τις έρευνες με μπλόκα σε εθνικές οδούς, λιμάνια και αεροδρόμια.

Πηγή: makeleio.gr

Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023

Γιατί εξόργισε κάποιους μ' αυτό που είπε η Βασιλική Πλεξίδα που σώθηκε απ' τη συντριβή ελικοπτέρου


 
 

Μου είχαν κάνει εντύπωση οι δηλώσεις των γονιών της μοναδικής επιζήσασας απ' την τραγωδία με το ελικόπτερο, αμέσως μετά απ' την συντριβή του. 

 

 «Αν ο Θεός έσωσε την κόρη τους, τότε ο Θεός σκότωσε τους άλλους τέσσερις...» είχα γράψει απορημένος, όμως μου είχαν σχολιάσει πολλοί πως ίσως επρόκειτο απλώς για ένα συνηθισμένο κλισέ που είχε ειπωθεί εν θερμώ, την ώρα της ανακούφισης και της μεγάλης χαράς. 

 Λέμε συχνά, «Άγιο είχα» ή «Ο Θεός με έσωσε» χωρίς φυσικά να το εννοούμε κυριολεκτικά. Προφανώς και δε γίνεται κάποιος να είναι τόσο ψωνισμένος που να νομίζει ότι ο Θεός επέλεξε να επέμβει μόνο για χάρη του ώστε να κερδίσει σ' ένα αγώνισμα του Survivor ή να μην τραυματιστεί ή οτιδήποτε. 

Και πάλι βέβαια, μου φαινόταν κάπως αναίσθητο να δείχνεις τόσο μεγαλόστομη και δημόσια χαρά όταν οι υπόλοιποι γονείς δεν είχαν καν θάψει ακόμα τα παιδιά τους, αλλά τέλος πάντων. 

Όμως τώρα, όχι εν θερμώ κι ενώ έχουν περάσει ήδη 3 μήνες από τότε (και προφανώς η κοπέλα δεν θα χρειαζόταν να καταφύγει σε κλισέ), η ίδια έδωσε ομιλία μπροστά σε επισήμους -σε ένστολους ηγέτες αλλά ακόμα και τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης Πάνο Καμμένο-, και είπε κυριολεκτώντας εντελώς, ότι την έσωσε η Παναγία. [Οι γονείς είχαν πει ο Θεός, αυτή συγκεκριμενοποίησε περισσότερο!] Έδωσε μάλιστα και λεπτομέρειες οι οποίες φυσικά «συγκλόνισαν» όσους τις πίστεψαν:

Το περιστατικό σχολίασε αυστηρά στο Fb του ο δημοσιογράφος Δημήτρης Αλικάκος:

 

19 Απριλίου. Συντριβή ελικοπτέρου στο Σαραντάπορο Ελασσόνας.

Τέσσερις νεκροί αξιωματικοί.

Αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα. Έζησε. (Και χαιρόμαστε γι' αυτό)

Έζησε, και πριν λίγες ώρες δήλωσε «εμένα με έσωσε η Παναγία».

ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ!

Ακόμα κι αν νομίζεις ότι έγινε κάποιο... θαύμα, μόνο για σένα (και όχι ότι απλά στάθηκες τυχερή), είναι ντροπή με 4 νεκρούς συναδέλφους σου πίσω να λες «εμένα με έσωσε η Παναγία».


Γιατί είναι ντροπή;
Γιατί υπάρχει ένα διπλό ερώτημα απλό στη διατύπωση, αλλά αδύνατο να απαντηθεί καθώς κουβαλάει απλή λογική απέναντι στον μεταφυσικό ισχυρισμό «με έσωσε η Παναγία»:

→ Και ποια είσαι εσύ που σε έσωσε η Παναγία;

→ Και γιατί δεν έσωσε και τους άλλους;

Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που σώθηκε από μια τέτοια τραγωδία να κουβαλάει τόση οίηση;

Είσαι χριστιανή; Ωραία! Κάνε το σταυρό σου που ζεις και σιώπα.

Χριστιανοί ήταν και τα παλικάρια.

Και οι οικογένειές τους που θρηνούν.

(επειδή η παναγία (σου) είχε... συμπάθειες)

 

***

Κατανοώ την υπερασπιστική γραμμή «μη τα βάζετε μαζί της, πέρασε σοκ η κοπέλα», όμως πολύ μεγαλύτερο σοκ πέρασαν αυτοί που τελικά σκοτώθηκαν, και ακόμα μεγαλύτερο σοκ πέρασαν και περνούν ίσως ακόμα οι οικογένειές τους. Ακόμα και να είδε όντως με το μυαλό της εκείνη τη στιγμή οράματα, είναι δυνατόν να βγαίνει να το διαλαλεί χωρίς να σκέφτεται όλους τους υπόλοιπους; Δεν μπορούσε να χιλιοευχαριστήσει και να τιμήσει την Παναγία ιδιωτικά; Ήθελε οπωσδήποτε να το κάνει μπροστά στις κάμερες, τους παπάδες, τους ένστολους, τον Καμμένο, την Espresso;

 

«Κυρία Πλεξίδα , οι παρακάτω δεν άξιζαν να "τους σώσει η Παναγία";» αναρωτήθηκε ο Χρηστος Βουλγαριδης:

17/01/2000 ΓΚΟΛΙΑΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ Σμηναγός F-4E 339 Μοίρα s/n 72-01519
17/01/2000 ΝΕΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Υποσμηναγός F-4E 339 Μοίρα s/n 72-01519
18/05/2000 ΑΓΙΑΣΟΦΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Υποσμηναγός Α-7Η
18/05/2000 ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Θεοφάνους Υποσμηναγός F-4E 338 Μοίρα s/n 72-01511
18/05/2000 ΜΟΥΧΤΟΥΡΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ του Χρήστου Υποσμηναγός F-4E 338 Μοίρα s/n 72-01511
15/07/2000 ΜΥΛΩΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Επισμηναγός CL215
15/07/2000 ΚΑΡΑΣΑΒΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ανθυποσμηναγός CL215
07/08/2000 ΜΠΕΣΛΕΜΕΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Υποσμηναγός PZL M-18
13/11/2000 ΚΑΚΚΑΒΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Υποσμηναγός F-16

27/06/2002 ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ του Χαρισίου Σμηναγός F-4E 337 Μοίρα s/n 68-0438
27/06/2002 ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του Αντωνίου Υποσμηναγός F-4E 337 Μοίρα s/n 68-0438

25/08/2003 ΚΟΥΡΕΛΙΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Επισμηναγός PZL M-18

15/06/2004 ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του Νικόλαου Επισμηναγός F-4E 339 Μοίρα s/n 72-1516
15/06/2004 ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ του Ιωάννη Υποσμηναγός F-4E 339 Μοίρα s/n 72-1516
14/10/2004 ΚΟΜΜΑΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Επισμηναγός F-16
14/10/2004 ΣΙΟΥΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Σμηναγός F-16
14/10/2004 ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Υποσμηναγός F-16
14/10/2004 ΛΥΚΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Υποσμηναγός F-16

14/04/2006 ΓΚΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ Σμηναγός M2000
23/05/2006 ΗΛΙΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Σμηναγός F-16

23/07/2007 ΣΤΟΪΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Σμηναγός CL-415
23/07/2007 ΧΑΤΖΟΥΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Υποσμηναγός CL-415
05/12/2007 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΑΤΣΑΡΑΣ Σμηναγός F-16

27/08/2009 ΚΩΤΟΥΛΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ Σμήναρχος PZL

26/08/2010 MΠΑΛΑΤΣΟΥΚΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Σμηναγός F-16 BLOCK 52
28/08/2010 IΩΣΗΦ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ Σμηναγός F-16 BLOCK 52

και αυτοί είναι νεκροί της ΠΑ μονάχα από το 2000 και μέχρι το 2010. Μπορείτε να κοιτάξετε τις οικογένειες τους στα μάτια και να επαναλάβετε ό,τι δηλώσατε;

 Κι ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος προσθέτει: «Αυτή είναι η νοοτροπία όλων των θρήσκων: Βλέπεις μια τραγωδία που σώζεται ένας και σκοτώνονται 20 και λέει ο επιζώντας (δεν αναφέρομαι πάνω στο σοκ του, αργότερα) ευχαριστώ τον αλλάχ, χριστό, βούδα που με βοήθησε, αντί να ευχαριστούν την τύχη τους απλά.

Δεν καταλαβαινουν πόσο γελοίο είναι αυτο που λένε και πόσο βλάσφημο για τον όποιο Θεό υποτίθεται οτι πιστεύουν, να υποστηρίζουν στην ουσια οτι έκανε διάκριση και προστάτευσε αυτούς αλλά άφησε τους άλλους να πεθάνουν.»

 

Η Νάσια Μετόκη είχε μια πιο συμβιβαστική άποψη: «Ούτε εμένα μου άρεσαν οι δηλώσεις. Αναρωτιέμαι αν θα ήταν το ίδιο προβληματικές και χτυπουσαν άσχημα εαν απλώς ευχαριστούσε την Παναγία (ή τον Θεο) που σώθηκε. Νομίζω οτι ο τρόπος που το εξέφρασε, το οτι δήλωσε πως η Παναγία είχε έναν πάρα πολύ ενεργό ρόλο στο οτι έζησε μόνο αυτή, είναι που κάνει το όλο περιστατικό άσχημο. Ίσως ένα "ευχαριστώ την Παναγία που σώθηκα" ή έστω "ευχαριστώ την Παναγία που με έσωσε" αλλά χωρίς παραπάνω περιγραφές ήταν πιο ΟΚ;

 «Εδώ πάντως δεν αναφέρομαι στην θρησκευτική πίστη, έτσι γενικά», τόνισε ο Δημήτρης Αλικάκος, «αλλά στην πίστη ότι εσύ είσαι εκλεκτή και κάποιοι άλλοι... κατούρησαν στο πηγάδι. Μπείτε στη θέση ενός συγγενή από τα τέσσερα παλικάρια. Θα δείτε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τη φράση "με έσωσε η παναγία". Ανεβαίνει το αίμα...»

 Νομίζω ότι θα συμφωνήσω τελικά με τον Δημοσθένη Μαρκόπουλο. Το να βλέπεις την κοπέλα χαμογελαστή και χαρούμενη επειδή αυτή σώθηκε ενώ οι υπόλοιποι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν «είναι λίγο οξύμωρο. Θα έπρεπε να το λέει και να κλαίει τουλάχιστον, που δεν σώθηκαν και οι υπόλοιποι.» Ίσως τελικά να ζητάμε πολλά περιμένοντας ευαισθησία απ' τους "εκλεκτούς" του Θεού και της Παναγίας...

Κυριακή 30 Ιουλίου 2023

Στρατηγός Ζιαζιάς: “Ιφιγένεια” ο διοικητής της 111 ΠΜ… ο ρόλος του αρχηγού-ηγέτη

“Που φθάσαμε το Στράτευμα; Έλεγχος των μέτρων πυρασφάλειας των Στρατοπέδων από τον Υφυπουργό Εθνικής Αμύνης και αυτό το ΥΠΕΘΑ το ανακοινώνει στα ΜΜΕ, ως μέτρο πρόληψης των πυρκαγιών; Δηλαδή η Ιεραρχία των Ενόπλων Δυνάμεων; Κανένας δεν σκέπτεται τις επιπτώσεις που έχουν αυτές οι ενέργειες στο ηθικό των Ενόπλων Δυνάμεων; Ένα θέμα που ασχολούνταν μια επιτροπή Στελεχών κατά Σχηματισμό και εν συνέχεια έλεγχος από τον Μείζονα Σχηματισμό. Όλα αυτά τον μήνα Απρίλιο, πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου (1η Μαΐου) και όχι βέβαια τον Αύγουστο…”, αναφέρει σε ανάρτησή του ο στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Ζιαζιάς. 

“Δεν είναι στρατιωτικά δεοντολογικό και ηθικό να διασύρεται δημόσια ένας Διοικητής μιας κρίσιμης για την ασφάλεια της Χώρας μας Μονάδος , ανακοινώνοντας δημόσια ότι «Απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του ο διοικητής» , αυτό γίνεται χωρίς ανακοινώσεις στα ΜΜΕ , αν προέκυψαν βέβαια εμφανείς παραλήψεις στην εκτέλεση των καθηκόντων του και όχι δημόσια για να καλυφθεί επικοινωνιακά η ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού και του υφιστάμενου δήθεν επιτελικού κράτους .

“Δυστυχώς βρέθηκε η «Ιφιγένεια» που θα «εκτονώσει » την οργή του κόσμου για την ανικανότητα του πολιτικού συστήματος να αντεπεξέλθει με ορθολογικό τρόπο σε μια κρίση , είναι ο Διοικητής μιας στρατιωτικής Μονάδος.  Η πολιτεία για ακόμη μια φορά αποδείχθηκε ανέτοιμη και ανίκανη να προστατεύσει από την πύρινη λαίλαπα τους πολίτες της Χώρας μας, περιουσίες, καλλιεργήσιμες και δασικές εκτάσεις, ακόμα και τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

 “Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι «Ο διοικητής είναι υπεύθυνος διά παν ό,τι πράττει ή παραλείπει να πράξει η Μονάς την οποία διοικεί», αφού όμως στον Διοικητή δώσουμε τις ανάλογες πιστώσεις και τα ανάλογα μέσα . Όλα αυτά όμως θα διατυπωθούν με ακρίβεια και αμεροληψία στο σχετικό πόρισμα της ΕΔΕ, που ορθώς διεξάγεται από τον οικείο Κλάδο. Για ευθύνες, αυτή την ώρα, ουδείς μπορεί να ομιλεί πέραν της φυσικής ηγεσίας. Πολύ περισσότερο δεν μπορούν να ομιλούν αυτοί που την περίοδο της ηγεσίας τους συνέβη περιστατικό που εξέθεσε διεθνώς την χώρα μας και τις Ένοπλες Δυνάμεις μας…

“Νομίζω ότι έστω και στο παρά πέντε ήλθε ο χρόνος να σοβαρευτούμε και να οργανωθούμε και να εγκαταλείψουμε τις «θεατρικές και επικοινωνιακές παραστάσεις» προκειμένου να προβληθεί ο κάθε δήθεν «ηγέτης». Ο ηγέτης βγαίνει μπροστά στα δύσκολα και όχι στις χαρές και στα πανηγύρια … Ο ηγέτης, ο Αρχηγός, κατά την διάρκεια της θητείας του, καλείται να αφήσει πρότυπα συμπεριφοράς προς τους νεότερους συναδέλφους , οι οποίοι τον θέλουν μάχιμο, ειλικρινή, συνεπή, αποφασιστικό, ασυμβίβαστο, με θάρρος της γνώμης, επαγγελματία, ΑΝΘΡΩΠΟ και πάντα έτοιμο να αναλάβει προσωπική ΘΥΣΙΑ έναντι των υφιστάμενων του, έναντι των συναδέλφων, έναντι του ΓΕΝΙΚΟΥ καλού.

“Ο Αρχηγός κατά την διάρκεια της ΘΗΤΕΙΑΣ, δεν δημιουργεί «παρέες» εντός του Στρατεύματος ,δεν «σφιχταγγαλιάζεται» με το πολιτικό σύστημα, πέραν των καθοριζομένων στο Σύνταγμα της χώρας μας, δεν συμμετέχει σε κομματικές συνάξεις και βέβαια οφείλει να εργάζεται για το καλό του Στρατεύματος και όχι για το ατομικό του ΣΥΜΦΕΡΟΝ και την ατομική του προβολή… Ο ηγέτης είναι αυτός που πρώτος διαβαίνει τον Ρουβίκωνα… Αυτά τα λίγα με απόλυτο σεβασμό και εκτίμηση προς τους Αρχηγούς των Κλάδων μας , οι οποίοι υπό δύσκολες συνθήκες διατηρούν τις Ένοπλες Δυνάμεις σε επιχειρησιακή ετοιμότητα”, καταλήγει ο στρατηγός.

Πηγή: defence-point.gr

Σάββατο 29 Ιουλίου 2023

Πρώην ΓΕΕΘΑ: Όλοι πλέον ξέρουν που βρίσκονται οι αποθήκες πυρομαχικών της 111 Πτέρυγα Μάχης

agxialos

Ο Χρήστος Χριστοδούλου ήταν αρχηγός του Α/ΓΕΕΘΑ από τις 25 Ιανουαρίου 2019 έως τις 17 Ιανουαρίου 2020.

Πρώην ΓΕΕΘΑ: Όλοι πλέον ξέρουν που βρίσκονται οι αποθήκες πυρομαχικών της 111 Πτέρυγα Μάχης, τόνισε σε δηλώσεις του ο πτέραρχος ε.α. Χρήστος Χριστοδούλου.

«Εκθέσαμε θέσεις και τώρα ξέρουν όλοι στον πλανήτη γη που είναι η αποθήκη της 111 Π.Μ», είπε αρχικά και πρόσθεσε στη συνέχεια: «Το 1987 είχαμε 48 βαθμούς στον Βόλο. Είχαμε ποτέ τέτοια φαινόμενα; Αν είναι δυνατόν», εξήγησε, με φόντο την φωτιά στη Νέα Αγχίαλο από την οποία καταστράφηκαν αποθήκες πυρομαχικών, βομβών και πυραύλων των ελληνικών F-16, ενώ μαχητικά κρίθηκε απαραίτητο να απομακρυνθούν από τη βάση τους.

Πηγή: makeleio.gr

Σάββατο 22 Ιουλίου 2023

Τζο Μπάιντεν: Προτείνει την Φραντσέτι για την αρχηγία του Ναυτικού

Τζο Μπάιντεν: Προτείνει την Φραντσέτι για την αρχηγία του Ναυτικού

Η Φραντσέτι ήταν η δεύτερη γυναίκα που έφτασε στο βαθμό του Nαυάρχου Tεσσάρων αστέρων στο Aμερικανικό Nαυτικό

Ο Τζο Μπάιντεν έκανε την Παρασκευή ένα ιστορικό βήμα προτείνοντας τη ναύαρχο Λίζα Φραντσέτι για την ανάληψη του ρόλου της Αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού. Με αυτόν τον τρόπο,  η ναύαρχος γίνεται η πρώτη γυναίκα που θα διοικήσει το Ναυτικό και θα γίνει μέλος του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με τους New York Times, η απόφαση του Μπάιντεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία για τους υψηλά ιστάμενους του Πενταγώνου. Πολλοί πίστευαν πως το αξίωμα του αρχηγού θα πήγαινε στον ναύαρχο Samuel Paparo, ο οποίος ηγείται του Πολεμικού Ναυτικού στον Ειρηνικό και έχει εμπειρία στην αντιμετώπιση της πρόκλησης που έρχεται από την Κίνα.

Παρόλα αυτά, η Φραντσέτι, ο οποίος είναι σήμερα αντιπρόεδρος επιχειρήσεων του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν μεταξύ των υποψηφίων που χαίρει ευρείας εκτίμησης, αλλά κατέχει και εμπειρία, καθώς έχει υπηρετήσει, μεταξύ άλλων ως διοικητής των Ναυτικών Δυνάμεων των ΗΠΑ στην Κορέα, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Τι ανέφερε ο Τζο Μπάιντεν για την Φραντσέτι

Σε δήλωσή του, ο Μπάιντεν αναφέρθηκε στην 38χρονη εμπειρία που κατέχει η ναύαρχος Φραντσέτι. «Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, η ναύαρχος Φραντσέτι έχει επιδείξει εκτεταμένη εμπειρία, τόσο στον επιχειρησιακό, όσο και στον πολιτικό τομέα», ανέφερε ο Μπάιντεν στην ανακοίνωσή του, σημειώνοντας ότι ήταν η δεύτερη γυναίκα που έφτασε στο βαθμό του ναυάρχου τεσσάρων αστέρων στο αμερικανικό ναυτικό.

Πέρυσι, ο Μπάιντεν επέλεξε τη ναύαρχο Λίντα Φέιγκαν για να ηγηθεί της αμερικανικής ακτοφυλακής, καθιστώντας την την πρώτη γυναίκα διοικητή της. Όμως η ακτοφυλακή δεν αποτελεί επίσημα μέρος του Υπουργείου Άμυνας, αλλά υπάγεται στο Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας.

Ποιος είχε προτείνει τον Paparo – Πώς τον αναβάθμισε ο Μπάιντεν

Ο υπουργός Άμυνας Λόιντ Όστιν συνέστησε στον κ. Μπάιντεν να επιλέξει τον ναύαρχο Paparo, τον σημερινό διοικητή του Στόλου Ειρηνικού του Πολεμικού Ναυτικού. Αλλά αντ’ αυτού, ο κ. Μπάιντεν προτείνει τον Παπάρο για να ηγηθεί της αμερικανικής Διοίκησης Ινδο-Ειρηνικού.

Ο Μπάιντεν αναβάθμισε επίσης τον Παπάρο, διορίζοντάς τον διοικητή όλων των αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων στον Ειρηνικό. Επέλεξε τον αντιναύαρχο Stephen «Web» Koehler για να διαδεχθεί τον Paparo στη θέση του διοικητή του αμερικανικού στόλου του Ειρηνικού.

Το μπλόκο του Τούμπερβιλ στους διορισμούς των ανώτερων στρατιωτικών

Η ανακοίνωση του Μπάιντεν έρχεται την ώρα που έχουν μπλοκάρει όλοι οι διορισμοί των στρατιωτικών των ΗΠΑ από τον γερουσιαστή Τόμι Τούμπερβιλ, ο οποίος διαμαρτύρεται για μια απόφαση του υπουργείου Άμυνας που αποζημιώνει τα έξοδα για τα μέλη των υπηρεσιών που ταξιδεύουν για να κάνουν έκτρωση.

Ως γνωστόν, οι διορισμοί ανώτερων στρατιωτικών στις ΗΠΑ, πρέπει να εγκριθούν από τη Γερουσία. Παρόλο που η εξέταση είναι τυπική, ένας μόνο γερουσιαστής έχει την δυνατότητα να διακόψει τη διαδικασία, θέτοντας αναστολές στους διορισμούς που αναγκάζουν να εξετάζονται ένας προς έναν, με αποτέλεσμα να διαρκεί πολλές ώρες ο καθένας.

Το μπλοκάρισμα του Τούμπερβιλ θα μπορούσε να έχει εκτεταμένο αντίκτυπο σε όλες τις ένοπλες δυνάμεις, επηρεάζοντας τα στρατεύματα και τις οικογένειές τους, και τελικά κοστίζοντας το ταλέντο του αμερικανικού στρατού, κάτι που υπογραμμίστηκε αυτόν τον μήνα από την επιλογή του Μπάιντεν για να γίνει ο κορυφαίος στρατηγός των ΗΠΑ, ο στρατηγός της Πολεμικής Αεροπορίας Τσαρλς «C.Q.» Brown.

Ο στρατός πρέπει ήδη να κάνει ανακατατάξεις στο προσωπικό για να καλύψει μια κορυφαία ηγετική θέση, αφού ο διοικητής του Σώματος των Πεζοναυτών, ένα από τα μέλη του Γενικού Επιτελείου Στρατού, παραιτήθηκε στις 10 Ιουλίου, όταν έληξε η τετραετής θητεία του. Αν και ανέλαβε ο αναπληρωτής του, η αναστολή των προαγωγών άφησε το Σώμα των Πεζοναυτών χωρίς επιβεβαιωμένο ηγέτη στη θέση αυτή για πρώτη φορά μετά από περισσότερο από έναν αιώνα, δήλωσε το Πεντάγωνο.

Ο Μπάιντεν δήλωσε ότι η καθυστέρηση υπονομεύει την εθνική ασφάλεια. «Αυτό που κάνει ο γερουσιαστής Τούμπερβιλ δεν είναι μόνο λάθος – είναι επικίνδυνο», ανέφερε ο Μπάιντεν στη δήλωσή του. «Διακινδυνεύει την ικανότητά μας να διασφαλίσουμε ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών θα παραμείνουν η μεγαλύτερη πολεμική δύναμη στην ιστορία του κόσμου. Και οι Ρεπουμπλικάνοι συνάδελφοί του στη Γερουσία το γνωρίζουν».

Τι ανέφερε ο Όστιν για την Φραντσέτι

Σε δήλωσή του την Παρασκευή, ο Όστιν εξήρε την υποψηφιότητα της Φραντσέρι, λέγοντας: «Είμαι πολύ περήφανος που η ναύαρχος Φραντσέτι προτάθηκε να γίνει η πρώτη γυναίκα αρχηγός ναυτικών επιχειρήσεων και μέλος του Γενικού Επιτελείου Στρατού, όπου θα συνεχίσει να μας εμπνέει όλους»

Να υπενθυμιστεί ότι η ναύαρχος Φραντσέτι, έχει διοικήσει σε όλα τα επίπεδα, επικεφαλής του 6ου στόλου των ΗΠΑ και των ναυτικών δυνάμεων των ΗΠΑ στην Κορέα. Ήταν η δεύτερη γυναίκα που προήχθη ποτέ σε ναύαρχο τεσσάρων αστέρων και έκανε πολλαπλές αποστολές, μεταξύ άλλων ως διοικητής αντιτορπιλικού του Πολεμικού Ναυτικού και δύο θητείες ως διοικητής ομάδας κρούσης αεροπλανοφόρου.

Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023

Τα βασιλικά εμβλήματα του Όθωνα βρέθηκαν στο Τατόι – Φωτογραφίες από το στέμμα, το σκήπτρο και το ξίφος

Η τελευταία φορά, που είχαν παρουσιαστεί τα τρία εμβλήματα μαζί ήταν τον Δεκέμβριο του 1959

Τα βασιλικά εμβλήματα του Όθωνα βρέθηκαν στο Τατόι – Φωτογραφίες από το στέμμα, το σκήπτρο και το ξίφος

Τα βασιλικά εμβλήματα του βασιλιά της Ελλάδος Όθωνος, το στέμμα, το σκήπτρο και το ξίφος, εντοπίστηκαν, στο Τατόι, κατά τη διάρκεια των εργασιών τεκμηρίωσης των πολιτιστικών αγαθών και κινητών αντικειμένων από στελέχη των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού. Τα βασιλικά εμβλήματα, για τα οποία έχει γίνει πολύς λόγος και έχουν διατυπωθεί πολλές εικασίες -συχνά ευφάνταστες- βρέθηκαν, σε πολύ καλή κατάσταση, καλά φυλαγμένα και προσεκτικά συσκευασμένα, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη μόλις ενημερώθηκε για το εύρημα, δήλωσε τα εξής: «Θέλω να ευχαριστήσω τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού για την εξαιρετικά εργώδη, συστηματική επιστημονική δουλειά, που κάνουν τα τελευταία χρόνια στο Τατόι. Η εύρεση των βασιλικών εμβλημάτων του Οθωνος, βασιλιά της Ελλάδος, ήταν απρόσμενη. Η σημασία τους είναι εξαιρετική για το Ελληνικό Κράτος, ανεξάρτητα της πολιτειακής μεταβολής που έχει συντελεστεί. Αποτελούν τα πρώτα επίσημα διακριτικά του νέου Ελληνικού Κράτους και προσφέρουν απτά ίχνη της συνέχειάς του στο χρόνο. Είναι προφανές ότι τα βασιλικά εμβλήματα ανήκουν στον Ελληνικό Λαό και το Εθνος. Μόλις ολοκληρωθεί η συντήρησή τους, τα αντικείμενα, μετά από σχετική συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Βουλής, θα παραδοθούν στη Βουλή των Ελλήνων -Ανάκτορο του Όθωνος- προκειμένου να εκτίθενται μονίμως στην Αίθουσα των Τροπαίων «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ο Όθων, πρίγκιπας της Βαυαρίας, του οίκου των Βίττελσμπαχ, βασίλευσε στην Ελλάδα με τον τίτλο Βασιλεύς της Ελλάδος, από το 1832 έως το 1862. Το στέμμα και το σκήπτρο, κατασκευάστηκαν από το περίφημο παρισινό οίκο χρυσοχοϊας Fossin et Fils, ενώ για το ξίφος συνεργάστηκαν οι Fossin με τον ξιφοποιό Jules (;) Manceaux, του ομώνυμου οίκου οπλοποιών.

Η κατασκευή τους έγινε μετά από παραγγελία του Λουδοβίκου της Βαυαρίας, πατέρα του Όθωνα, το 1835, για να αποδοθούν στο νεαρό βασιλιά κατά στη στέψη του, η οποία θα γινόταν, την ίδια χρονιά, με την ενηλικίωσή του.  

Ωστόσο, το πλοίο που τα μετέφερε δεν έφτασε εγκαίρως στην Ελλάδα και η στέψη έγινε χωρίς αυτά. Ο Όθωνας αποχωρώντας, το 1862, από την Ελλάδα πήρε μαζί του τα εμβλήματα του θρόνου, καθώς ποτέ δεν αποδέχθηκε την έξωσή του ούτε και παραιτήθηκε από το θρόνο. Έτσι, τα πρώτα εμβλήματα του ελληνικού κράτους βρίσκονταν από το 1862 στην κατοχή του βασιλικού οίκου της Βαυαρίας.

Τα αντικείμενα, φτιαγμένα από χρυσό και κράματα μετάλλων, χαρακτηρίζονται από την υψηλή τέχνη των κατασκευαστών τους. Είναι μάλλον απλά, δεν φέρουν πολύτιμους λίθους (πλην του lapis lazuli στη λαβή του ξίφους), αλλά οι συμβολισμοί των διακοσμητικών τους στοιχείων είναι σημαντικοί. Αποτελούν την αφετηρία για την παράδοση διαμόρφωσης των κρατικών συμβόλων που θα ακολουθήσουν τους επόμενους δύο αιώνες, παρά την αλλαγή στη δυναστεία και στο πολίτευμα.

Η τελευταία φορά, που είχαν παρουσιαστεί τα τρία εμβλήματα μαζί ήταν τον Δεκέμβριο 1959, στην τελετή παράδοσής τους από τον Οίκο των Βίτελσμπαχ στον τότε Βασιλιά των Ελλήνων Παύλο. Μετά από διπλωματικές διαπραγματεύσεις, ο αρχηγός του Οίκου των Βίττελσμπαχ, Αλβέρτος, προσέφερε τα εμβλήματα του θρόνου ξανά στην Ελλάδα. Η τελετή της παράδοσής τους έγινε στο Ανάκτορο της Αθήνας (νυν Προεδρικό Μέγαρο), τον Δεκέμβριο του 1959, παρουσία του Πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή και μελών του υπουργικού συμβουλίου. Η ημερομηνία επιλέχθηκε για να συμπέσει με την επέτειο της άφιξης του Όθωνα στην Αθήνα, το 1834, και την ανακήρυξη της πόλης ως πρωτεύουσας του νέου ελληνικού βασιλείου. Ο γιος του Αλβέρτου Μαξιμιλιανός-Εμμανουήλ παρέδωσε στο βασιλικό ζεύγος τα πρώτα εμβλήματα του ελληνικού θρόνου, σε μια συμβολική ημέρα για το κράτος και την πρωτεύουσά του.

Το στέμμα, είχε χρησιμοποιηθεί στην κηδεία του βασιλέως Παύλου, τον Μάρτιο 1964, και στην κηδεία της τ. βασίλισσας Φρειδερίκης, τον Φεβρουάριο 1981.

Αν και η κατάσταση διατήρησής τους είναι πολύ καλή, η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων του ΥΠΠΟ έχει ήδη επιληφθεί, δεδομένου του μακρού χρόνου αποθήκευσής τους. Οι διαθέσιμες αναφορές -ανάμεσά τους και μια επιστημονική δημοσίευση- επιτρέπουν την ασφαλή ταύτισή τους. οπωσδήποτε απαιτείται περαιτέρω έρευνα και μελέτη, έργο που ήδη έχουν αναλάβει τα στελέχη της Διεύθυνσης Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ.

Στέμμα

Υλικό: Χρυσός και επιχρυσωμένο μέταλλο, σμάλτο, βελούδο. Διαστάσεις: Ύψος 25 εκ., Μέγ. Διάμετρος 29 εκ.

Επιγραφή: Fossin et fils Joailliers du Roi à Paris.

Το στέμμα φέρει στεφάνι διακοσμημένο με φυτική ταινία που παραπέμπει σε δάφνινο στεφάνι. Στο σημείο αυτό υπάρχει επίθετη επιγραφή με την υπογραφή του καλλιτέχνη. Από εκεί ξεκινάνε οκτώ τόξα, διακοσμημένα με αρχαιοπρεπή φύλλα άκανθας και λεοντοκεφαλές, από τα οποία φύονται αντίστοιχα οκτώ τοξωτά στελέχη σε σχήμα κλαδιών φοίνικα. Η όλη σύνθεση ενώνεται στο κέντρο όπου σχηματίζεται η επίστεψη του στέμματος με την υδρόγειο σφαίρα, κάτω από τον σταυρό. Στο εσωτερικό διατηρείται το πορφυρό βελούδο, αλλά παρουσιάζει εκτεταμένες φθορές.

Σκήπτρο

Υλικό: Χρυσός και επιχρυσωμένο μέταλλο, σμάλτο

Διαστάσεις: Ύψος 78 εκ., Μέγ. Πάχος 7,4 εκ.

Επιγραφή: Fossin et fils Joailliers du Roi à Paris.

Σκήπτρο αποτελούμενο από τρία επιμήκη στελέχη που ενώνονται με κομβία διακοσμημένα. Στην επίστεψη φέρει στέμμα ολόγλυφο που στο εσωτερικό έχει διακόσμηση με σμάλτο. Στο ανώτερο κυβικό κομβίο σύνδεσης εναλλάσσεται διακόσμηση, με το μονόγραμμα του Όθωνα και σμάλτο με λευκό σταυρό. Στην ένωση των κεραιών διακρίνονται τα χρώματα της βαυαρικής σημαίας. Ακολουθεί στέλεχος, χωρίς διακόσμηση και κομβίο με αντίστοιχη διακόσμηση, όπου αντί για το μονόγραμμα του Όθωνα απεικονίζονται ολόσωμοι αντωποί λέοντες. Το κεντρικό στέλεχος είναι ολόκληρο διακοσμημένο με φυτική διακόσμηση άκανθας. Το κατώτερο στέλεχος απολήγει σε σφαίρα με φυτική διακόσμηση. Σε αυτό το σημείο είναι εγχάρακτη η επιγραφή του κατασκευαστή.

Ξίφος

Υλικό: Χρυσός και επιχρυσωμένο μέταλλο, σμάλτο, lapis lazuli

Διαστάσεις: Ύψος 92 εκ., Πλάτος 12,7 εκ.

Επιγραφή: Manceaux Fabricant d’armes et Fossin et Fils Joailliers du Roi à Paris.

Το ξίφος φέρει περίτεχνα διακοσμημένη λαβή και θήκη, όπου κυριαρχούν τα φυτικά και ζωικά μοτίβα. Η λαβή σχηματίζεται από λαζουλίτη λίθο και απολήγει σε κομβίο, όπου απεικονίζονται ανάγλυφα δύο γυναικείες μορφές. Η διακόσμηση συνεχίζεται και στον σταυρό που σχηματίζουν τα οριζόντια στελέχη του δακτυλοφύλακα. Η θήκη φέρει στο άνω άκρο ανάγλυφο το μονόγραμμα του Όθωνα και ακολουθεί το εθνόσημο της Ελλάδας, σε σμάλτο. Στην πίσω όψη διαμορφώνεται διάχωρο με την επιγραφή του κατασκευαστή. Οι οπές για την ανάρτηση του ξίφους σχηματίζονται από ελισσόμενα φίδια. Η όλη σύνθεση περικλείεται από λεπτή ζώνη με λεοντοκεφαλές. Κοντά στη βάση της θήκης διακρίνεται παράσταση με γυναικεία μορφή, μάλλον Νίκη, που περιβάλλεται από μετάλλιο σε σχήμα φοίνικα, ενώ στο βάθος διακρίνονται πολεμικά τρόπαια. Στη χαμηλότερη διακοσμητική ζώνη και των δύο όψεων, επίθετη διακόσμηση με δελφίνια που ελίσσονται γύρω από τρίαινα..

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2023

Όταν η Φωκίωνος Νέγρη ήταν ρέμα // Φωτο-τοπογραφική τεκμηρίωση του ρέματος Λεβίδη.

Φωτο-τοπογραφικό ταξίδι στην πάλαι ποτέ Αθήνα των ανοιχτών ρεμάτων, αυτή την φορά στην Κυψέλη και στην Φωκίωνος Νέγρη, γνωστή και ως "Πράσινη Λεωφόρος" στην λαϊκή κοσμολαλιά, όταν ήταν ακόμα ρέμα, 
γνωστό ως ρέμα Λεβίδη. 


Εισαγωγή

Η Φωκίωνος Νέγρη είναι μια ακόμα οδός των Αθηνών που κρύβει ένα υπόγειο, εγκιβωτισμένο ρέμα. Το άλλοτε γνωστό ως ρέμα Λεβίδη (από την οικογένεια Λεβίδη, κτηματίες της περιοχής) γίνεται η "Πράσινη Λεωφόρος" την δεκαετία του '30 και από την δεκαετία του '70 μετατρέπεται στον πλέον φημισμένο πεζόδρομο της Κυψέλης. Στην προσπάθεια ανασύνθεσης του φυσικού Αθηναϊκού τοπίου εξερευνούμε φωτο-τοπογραφικά την Φωκίωνος Νέγρη, ανακαλύπτοντας και φέρνοντας στο φως τα ίχνη του ρέματος που συγκεντρώνει, ακόμα και σήμερα, τα νερά που "κατέβαιναν" από τις πλαγιές του Αγχέσμου (Τουρκοβούνια).

Η προέλευση του ονόματος του ρέματος // Ρέμα Λεβίδη

Η οικογένεια Λεβίδη ήταν παλιά βυζαντινή οικογένεια ευγενών στρατιωτικών και πολιτικών με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη. Κατά τον 17ο και 19ο αιώνα πολλά μέλη της ιστορικής αυτής οικογένειας ανήλθαν σε υψηλές θέσεις του Πατριαρχείου και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και παρείχαν μεγάλες υπηρεσίες στο υπόδουλο ελληνικό γένος. Μετά τις σφαγές της Κωνσταντινούπολης το 1821, μέλη της οικογένειας κατέφυγαν στις παραδουνάβιες ηγεμονίες, στη Βλαχία στη Μολδαβία και στη Ρωσία και διακρίθηκαν κατά την διάρκεια του Αγώνα της Ανεξαρτησίας αλλά και μετά την απελευθέρωση των Ελλήνων.

Μετά την ανεξαρτησία της Ελλάδας τα μέλη της οικογένειας Λεβίδη διέπρεψαν στην πολιτική ενώ αρκετοί ακολούθησαν στρατιωτική και διπλωματική σταδιοδρομία. Γνωστός είναι και ο Λόφος Λεβίδη, στην Παλλήνη Αττικής ιδιοκτησία της οικογένειας Λεβίδη μετά τις αρχές του 20ου αιώνα.

Στην περιοχή μελέτης μας τώρα, στην πάλαι ποτέ έρημη περιοχή της Κυψέλης, στις αρχές του 20ου αιώνα, κατοικούσαν μέλη των οικογενειών Καλλιφρονά και Λεβίδη, οι οποίες κατείχαν μεγάλες εκτάσεις γης και τα σπίτια τους για πολλά χρόνια λειτουργούσαν ως τοπόσημα. Το ρέμα της περιοχής επομένως, λόγω της γειτνίασης του με τα κτήματα της οικογένειας ονομάστηκε ρέμα Λεβίδη.

Στα τέλη του 19ου αιώνα η Κυψέλη οριζόταν Δυτικά από την οδό Πατησίων, Βόρεια από το ρέμα Λεβίδη, 
Νότια από το ρέμα του Κυκλοβόρου και Ανατολικά από τα Τουρκοβούνια.

Η προέλευση του ονόματος της οδού // Φωκίωνας Νέγρης


Ο Φωκίων Νέγρης (31 Μαρτίου 1846-15 Ιανουαρίου 1928) ήταν Έλληνας μεταλλειολόγος, γεωλόγος, πολιτικός και πρώτος πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών (1927). Διετέλεσε διευθυντής της Εταιρείας των Μεταλλουργείων του Λαυρίου και εν συνεχεία Δήμαρχος της πόλης του Λαυρίου (1895 - 1898). Ως υπουργός Οικονομικών εισήγαγε σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην κοινωνική ασφάλιση.

Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και ήταν γιος του Κωνσταντίνου Νέγρη, πρώτου καθηγητή στην έδρα των μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Καταγόταν από τις σπουδαίες φαναριώτικες οικογένειες Νέγρη, Καλλιμάχη και Υψηλάντη και ήταν δισέγγονος του Κωνσταντίνου Υψηλάντη, ηγεμόνα της Βλαχίας, Μέγα Διερμηνέα της Υψηλής Πύλης και πατέρα των Δημητρίου και Αλεξάνδρου Υψηλάντη, και αδερφός του Θεόδωρου Νέγρη.

Έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Παρίσι αποπερατώνοντας τις εγκύκλιες σπουδές του στο Λύκειο Louis le Grand. Στη συνέχεια σπούδασε στην Πολυτεχνική Σχολή (École Polytechnique) και στην École de Mines καθώς και στη μαθηματική σχολή της Σορβόνης. Το 1870 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα. Διετέλεσε:

- Μέλος του Δ.Σ. του Σύνδεσμου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων (Σ.Μ.Ε.), 
- Πρόεδρος της Εταιρείας Σιδηροδρόμων Αττικής,
- Πρόεδρος του Ελληνικού Πολυτεχνικού Συλλόγου (1909 - 1919), 
- Πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου της Κοινωνίας των Εθνών, 
- Επίτιμος διδάκτωρ των φυσικών επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών και 
- Τακτικό μέλος, από ιδρύσεως, της Ακαδημίας Αθηνών. 

Απεβίωσε στην Αθήνα. Ήταν παντρεμένος με την Ελένη Ρίζου - Νερουλού, εγγονή του Ιάκωβου Ρίζου - Νερουλού, και είχαν αποκτήσει μια κόρη, την Λουκία Νέγρη, σύζυγο του Ασημάκη Ζαΐμη. Εγγονός του ήταν ο Φωκίων Ζαΐμης, βουλευτής και υπουργός και δισέγγονός του ο Ανδρέας Φ. Ζαΐμης.

Το ρέμα Λεβίδη και η μετατροπή του σε οδό Φωκίωνος Νέγρη

Η οδός Φωκίωνος Νέγρη διαμορφώθηκε την δεκαετία του 1930, κατόπιν διευθέτησης και εγκιβωτισμού του ρέματος Λεβίδη, το οποίο αποτελούσε κάποτε το βόρειο σύνορο της Κυψέλης, η οποία στα τέλη του 19ου αιώνα ήταν προάστιο των Αθηνών και ένα απόλυτα φυσικό τοπίο, κυριολεκτικά μια κυψέλη ρεμάτων. 


Το ρέμα, όπως βλέπουμε και στον χάρτη της Κυψέλης του Λαμπαδαρίου ξεκινούσε από τις πλαγιές του Αγχέσμου (Τουρκοβούνια), κυλούσε κατά μήκος της οδού Κρίσσης, διέσχιζε την πλατεία Κυψέλης και κατόπιν τον σημερινό πεζόδρομο της Φωκίωνος Νέγρη ορίζοντας έτσι τα σύνορα της Κυψέλης με τα Πατήσια.
Δεξιά και αριστερά υπήρχαν παράγκες, μερικά ισόγεια σπίτια και σπανίως διώροφα ή τριώροφα, κυρίως κοντά στην Πατησίων. 
Μαριάνθη Μπέλλα

Οι δύο πλευρές του ρέματος ενώνονταν σε δύο σημεία, με δυο γέφυρες, μια μεγάλη, στο ύψος της οδού Επτανήσου και μία μικρότερη στο ύψος της οδού Χαιρώνειας. 


Το ρέμα συνέχιζε με κατεύθυνση ΝΑ, διέσχιζε όλες τις παράλληλες της Πατησίων (3ης Σεπτεμβρίου, Αριστοτέλους, Φυλής, Αχαρνών, Μιχαήλ Βόδα) και τα νερά του λίμναζαν συνήθως στο ύψος της πλατείας Βάθης.



Την δεκαετία του ΄30 όμως η συνεχής αστική πίεση γύρω από το ρέμα, σε συνδυασμό με την αδιαφορία των υπευθύνων οδήγησε στην υποβάθμιση του ρέματος, σε τέτοιο βαθμό ώστε ο τύπος της εποχής να το ονομάζει "το απαίσιο ρέμα" και να πιέζει για λύση, δηλαδή υπογειοποίηση.

Δημοσίευμα της εφημερίδας "Αθηναϊκή" 
για το ρέμα Λεβίδη, 29/6/1935

Τα κείμενα με πλαγιότιτλους είναι από το άρθρο: Φωκίωνος Νέγρη: Ένας πεζόδρομος με ιστορία, πολυχρωμία και έντονη παρουσία της τέχνης, Μαριάνθη Μπέλλα

Από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας και μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα στην μεσημβρινή πλευρά της Φωκίωνος Νέγρη (μεταξύ των οδών Σποργίλου και Ευβοίας) βρισκόταν η Μεγάλη Βρύση, που ήταν πέτρινη, χτισμένη με πελεκητές πέτρες, και είχε πολλούς κρουνούς. Στο σημείο που βρισκόταν η Μεγάλη Βρύση υπήρχαν δύο πανύψηλες λεύκες που σώζονταν μέχρι πριν λίγα χρόνια. Από τη Μεγάλη Βρύση προμηθεύονταν νερό τόσο οι κάτοικοι, όσο και οι πλανόδιοι υδροπωλητές  που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της πόλης κατά τις περιόδους της λειψυδρίας.


Κατά την περίοδο δημαρχίας του Σπύρου Πάτση (1917-1920 και 1922-1929), το ρέμα Λεβίδη, όπως και πολλά άλλα ρέματα της Αθήνας, μετατράπηκε σταδιακά σε εστία μόλυνσης επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, με τα λιμνάζοντα νερά και τα σκουπίδια που έριχναν οι κάτοικοι, λόγω έλλειψης οργανωμένου συστήματος αποκομιδής σκουπιδιών. 

Ο Σπύρος Πάτσης, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920, έλαβε μέτρα και προσπάθησε να επιλύσει τα προβλήματα της αποκομιδής των σκουπιδιών, της υδροδότησης και της αποχέτευσης της πρωτεύουσας. Αργότερα, επί δημαρχίας Κώστα Κοτζιά (1934-1936), που στη συνέχεια ανέλαβε και το Υπουργείο Διοικήσεως Πρωτευούσης, έγινε η κάλυψη των ρεμάτων Κυκλοβόρου και Λεβίδη. Ο εξωραϊσμός του ρέματος Λεβίδη πραγματοποιήθηκε το 1937, με τη δημιουργία ενός γραμμικού κήπου, με φύτευση δέντρων και θάμνων, κατασκευή σιντριβανιών και χώρων παιχνιδιού, ανάμεσα σε δύο ασφαλτοστρωμένες οδούς. Η διαμόρφωση της "πράσινης λεωφόρου" με τα τρεχούμενα νερά ήταν έργο του αρχιτέκτονα Βασίλη Τσαγρή. 


 Φωκίωνος Νέγρη, Η πράσινη λεωφόρος, 1964
πηγή φωτογραφίας: Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

 Φωκίωνος Νέγρη, Η πράσινη λεωφόρος, 1964
πηγή φωτογραφίας: Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

Το 1935 οικοδομήθηκε η Δημοτική Αγορά Κυψέλης, έργο του αρχιτέκτονα Αλ. Μεταξά και χαρακτηριστικό δείγμα του αθηναϊκού μοντερνισμού. Κτίστηκε από τον Δήμο Αθηναίων, ο οποίος προσπάθησε έτσι να αποσυμφορήσει την Κεντρική Αγορά της οδού Αθηνάς. Τα εγκαίνια της έγιναν το 1937 και στέγασε πολλά καταστήματα τροφίμων.

Ρέμα Λεβίδη - Φωκίωνος Νέγρη, 1934 -1935.
πηγή φωτογραφίας: Η ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

Φωτο-τοπογραφική τεκμηρίωση του ρέματος Λεβίδη


Στην συνέχεια ερευνούμε, μέσα από παλιούς χάρτες, σχέδια και αεροφωτογραφίες την πορεία του ρέματος με τελικό σκοπό να το προβάλουμε πάνω στον ιστό της σύγχρονης πόλης.

Πολύτιμος οδηγός οι δυο πρώτες πλήρεις αποτυπώσεις τοπογραφικής ακρίβειας της Αττικής γης:

- Η αποτύπωση του Ernst Curtius και του Johann August Kaupert (1875 - 1903) και 
- Η αποτύπωση του Λαμπαδάριου (1924-1928)

Στην πρώτη περίπτωση η συνεργασία του Kaupert με τον Curtius το 1878 οδήγησε στην έκδοση του έργου Atlas of Athens, και αργότερα το μνημειώδες Karten von Attica - Χάρτες της Αττικής (1881-1903) όπου συμμετείχε ο επίσης Γερμανός αρχαιολόγος Arthur Milchhoefer, έργο που ολοκληρώθηκε μετά το θάνατό του στις 11 Φεβρουαρίου 1899 και αποτελεί ανεκτίμητο τεκμήριο τοπιογραφίας και αρχαιολογίας για την αττική γη. Το έργο Karten von Attica εκδόθηκε από τον Reimer B., και η εκτύπωσή του έγινε από το γερμανικό λιθογραφείο Korbeweit στο Βερολίνο. Ο Κάουπερτ βραβεύτηκε το 1889 από το πανεπιστήμιο του Στρασβούργου με τιμητικό διδακτορικό τίτλο.

Η δεύτερη αποτύπωση, αυτή του Δ. Λαμπαδαρίουτότε καθηγητή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου ήταν η πρώτη από αέρος, χαρτογραφική αποτύπωση της Αθήνας και των περιχώρων της μέσω φωτο-τοπογραφικών μεθόδων. Οι εργασίες για την συγκεκριμένη αποτύπωση πραγματοποιήθηκαν στην διάρκεια των ετών 1924-1928 από την Τοπογραφική Υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών, κάτω από την επιστημονική επίβλεψη του  ιδίου, ο οποίος τελούσε και διευθυντής της υπηρεσίας. Ο πρώτος αυτός φωτο-τοπογραφικός χάρτης έχει ιδιαίτερη ιστορική αξία, αφού η παραγωγή του ήταν άμεσα και αποκλειστικά συνδεδεμένη με την διαδικασία της εθνικής απογραφής της χώρας κατά τον Μάιο του 1928. 

Το επίτευγμα αυτό έχει θέσει την Ελλάδα ως το πρώτο κράτος, σε παγκόσμια κλίμακα, που εφάρμοσε τη μέθοδο της εναέριας φωτο-τοπογραφίας για σκοπούς απογραφής πληθυσμού.

Στον χάρτη που ακολουθεί, του Λαμπαδάριου, φαίνεται η περιοχή της Φωκίωνος Νέγρη όταν ήταν ακόμα ρέμα. Με μπλε περίγραμμα έχουμε σχεδιάσει τα όρια του ρέματος:


Στον χάρτη που ακολουθεί, του Λαμπαδάριου επίσης, έχουμε εφαρμόσει τα σημερινά όρια του πεζόδρομου της Φωκίωνος Νέγρη:


Από τα τέλη της δεκαετίας του '20 ξεκίνησαν στην Ελλάδα πλήθος αεροφωτογραφήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες για ποικίλους σκοπούς. Σε μια από αυτές τις πρώτες αεροφωτογραφίσεις του 1929 το ρέμα σώζεται ακόμα. Με μπλε έχουμε σχεδιάσει τα φυσικά του όρια:


Στην ίδια αεροφωτογραφία, έχουμε εφαρμόσει τα σημερινά όρια του πεζόδρομου της Φωκίωνος Νέγρη:


Προοπτικές βλέψεις του τότε και του τώρα:



Κλείνουμε με την προβολή των ορίων του ρέματος από την αποτύπωση του Λαμπαδάριου επάνω σε σύγχρονο αεροφωτογραφικό υπόβαθρο της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.

_____________________________________________________________________________
Κείμενο - Έρευνα:
Θεοδοσόπουλος Δημήτρης, Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Πηγές:


Ιστοσελίδες:
1. https://el.wikipedia.org/
2. http://criticeduc.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html (Φωκίωνος Νέγρη: Ένας πεζόδρομος με ιστορία, πολυχρωμία και έντονη παρουσία της τέχνης, Μαριάνθη Μπέλλα)