Μπάρα

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Mediterranean Sky – Karageorgis Lines

1991c1 1990b1

Οι περισσότεροι τα τελευταία χρόνια το γνωρίζουν σαν το πιο διάσημο ναυάγιο του κόλπου της Ελευσίνας, κάποτε όμως ήταν ένα απο τα βασιλοβάπορα της πάλαι ποτέ Karageorgis Lines.
Ναυπηγήθηκε το 1953 στο Vickers Armstrong στο Newcastle της Αγγλίας, σαν φορτηγοποστάλι, για λογαριασμό της Ellerman Wilson Line, και ονομάστηκε City Of York. Δούλεψε περισσότερο σαν φορτηγό/οχηματαγωγό, μεταφέροντας ελάχιστους επιβάτες, μέχρι και τα τέλη του 1971 που αγοράστηκε απο την εταιρεία του Αριστομένη Καραγιώργη. Στο πλοίο έγινε μεγάλης κλίμακας μετασκευή, και πλέον απο το 1972 με το όνομα Mediterranean Sky ξεκίνησε την καριέρα του με την ελληνική σημαία στην πρύμνη του, κάνοντας δρομολόγια Πάτρα-Ancona.
Το μήκος του ήταν 164.90m, το πλάτος του 21.70m, και το βύθισμα του έφτανε τα 8.68m. Είχε δύο μηχανές Doxford που του επέτρεπαν να αναπτύσει μέγιστη ταχύτητα 17 κόμβων, ενώ η χωρητικότητα του σε επιβάτες και αυτοκίνητα ήταν 946 και 470 αντίστοιχα.
Για πάρα πολλά χρόνια το πλοίο ήταν μαζί με το Mediterranean Sea, απο τα καλύτερα και πολυτελέστερα πλοία της γραμμής, που τα προτιμούσαν χιλιάδες επιβάτες κάθε χρόνο για να ταξιδέψουν μαζί τους. Μεγάλες και άνετες καμπίνες, πολυτελείς σαλόνια και εστιατόρια, πισίνες, άνετες περατζάδες στα καταστρώματα, ήταν μερικά απο τα χαρακτηριστικά του πλοίου που το έκαναν να ονομαστεί βασιλοβάπορο, μέχρι και τα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’80.

1991b1 1990c1

Κάπου τότε η ένδοξη εταιρεία άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα, μιας και στη γραμμή είχαν μπεί νεότερα και γρηγορότερα πλοία που δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τα πλοία της Karageorgis Lines. Τότε ήταν που άρχισαν και τα πρώτα οικονομικά προβλήματα, που όμως στην αρχή ξεπερνιόντουσαν με ναυλώσεις του πλοίου, όπως συνέβη το 1987-1988, που ναυλώθηκε στην Argentina Cruises, και με το όνομα Siterranean Sky έκανε κρουαζιέρες απο το λιμάνι του Ushuaia στη Νότια Αμερική προς την Ανταρκτική. Τέλος του 1988 ξαναπαίρνει το όνομα Mediterranean Sky, και απο εκείνη τη χρονιά δούλευε περιστασικά στη γραμμή της Ancona, και εμβόλιμα κάποιες χρονιές ναυλωνόταν για διάφορους σκοπούς, όπως τον Φλεβάρη του 1992 που πήγε στον Περσικό ως πλωτή έκθεση ελληνικών προϊόντων, το 1993 που δούλεψε για λίγο απο Λιβύη προς Μάλτα, το 1995 που ναυλώθηκε στο αμερικανικό ναυτικό για να χρησιμοποιηθεί ως μεταγωγικό στη Σομαλία, και τον Ιούλιο του 1996 που δούλεψε για ένα μήνα στη γραμή Πάτρα-Μπάρι με τα σινιάλα της Golden Cruises.
Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, τα χρέη το έδεσαν στο μόλο της Αγίου Νικολάου στην Πάτρα, κατά σύμπτωση στο ίδιο ακριβώς σημείο που είναι δεμένο για τους ίδιους λόγους τα τελευταία δυόμιση χρόνια το Ionian Queen της Endeavor Lines (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πλέον το IONIAN QUEEN έχει μετονομαστεί σε ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ και σύντομα θα επαναδραστηριοποιηθεί με τα σινιάλα της HELLENIC SEAWAYS). Εκεί έμεινε μέχρι και αρχές Φεβρουαρίου του 1999, όπου σε κακό χάλι μεταφέρθηκε στον κόλπο της Ελευσίνας στις 15 του ίδιου μήνα, παίρνοντας τη θέση του σε μία ντάνα μαζί με άλλα παλιά σκαριά.
Παρέμεινε εκεί πολλά χρόνια, να σκουριάζει και να σαπίζει, όσπου το καλοκαίρι του 2003 ύστερα και απο μία μεγάλη κακοκαιρία, το πλοίο πήρε επικίνδυνη κλίση, και παρόλο που ρυμουλκά έσπευσαν να το μεταφέρουν σε αβαθή, δεν άντεξε, και ύστερα απο λίγο μπάταρε απο τη μία πλευρά και ημιβυθίστηκε.

220 222

Δεκατρία χρόνια μετά,το Mediterranean Sky, παραμένει στο ίδιο σημείο, και είναι ορατό απο την παλαιά εθνική οδό Ελευσίνας-Κορίνθου, αποτελώντας ατραξιόν για φωτογράφους. Στο παρελθόν προκυρήχθηκαν 2 διαγωνισμοί για την απομάκρυνση του που δεν προχώρησαν, ενώ τέλη Γενάρη του 2015 ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ανακοίνωσε μία τρίτη προκύρηξη για την απομάκρυνση απο την περιοχή του ευρύτερου κόλπου, αυτού και άλλων 18 ναυαγίων.

Φωτογραφίες: Απο τη συλλογή του seazoom.gr με παλιές μπροσούρες της εταιρείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου