Μπάρα

Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

Β΄Π.Π :Τα θρυλικά υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού βύθισαν 35 εχθρικά σκάφη


το Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ εν πλω και στο πρυμναίο κατάστρωμα ο ηρωικός κυβερνήτης του ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΑΣΚΟΣ
Τα θρυλικά υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού βύθισαν 35 εχθρικά σκάφη κατά την διάρκεια των 18.885 ωρών πολεμικής δράσης τους

Η δράση του Πολεμικού Ναυτικού κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν πολυμερής και ευρύτατη τόσο σε έκταση όσο και σε σημασία, με αποτέλεσμα να υπερβαίνει κατά πολύ τα στενά γεωγραφικά όρια της πατρίδας μας, συνεισφέροντας ουσιαστικά στον αγώνα ενάντια στον φασισμό και ναζισμό. Ενδεικτική του σημαίνοντος ρόλου που διαδραμάτισε το Ναυτικό μας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο αποτελεί η ρήση του Ουίστον Τσώρτσιλ: «Το Ελληνικό Ναυτικό, μικρό αριθμητικώς αλλά πολύ μεγάλης αξίας, διεκρίθη σε όλες τις επιχειρήσεις».

Από την επίσκεψη στην Αλεξάνδρεια και στο Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ της τραγουδίστριας της Νίκης Σοφίας Βέμπο.

Κατά την διάρκεια του ελληνοιταλικού πολέμου, όπου η αναλογία δυνάμεων των δύο ναυτικών από πλευράς πλήθους πολεμικών πλοίων, προσέγγιζε το 10 προς 1 εις βάρος της Ελλάδος, το Ναυτικό μας προστάτευσε με νηοπομπές την ασφαλή εκτέλεση των εν γένει μεταφορών επιστράτευσης και συγκέντρωσης, οι οποίες συμπεριέλαβαν μεταξύ άλλων την προώθηση στο μέτωπο της Αλβανίας συνολικά 60.000 ανδρών, καθώς και ανάλογου πολεμικού υλικού και ζώων, χωρίς να σημειωθεί οιαδήποτε απώλεια.


Στο περισκόπιο κάποιου Ελληνικού Υποβρυχίου.

Επιπλέον, το Πολεμικό Ναυτικό με συνεχείς περιπολίες και προσβολές των θαλασσίων συγκοινωνιών του εχθρού, δυσχέρανε τους ανεφοδιασμούς του και κατέστησε ευχερέστερο το έργο των ελληνικών δυνάμεων ξηράς.

Σαλπιγκτές του ΑΒΕΡΩΦ.

Μετά την κατάληψη της χώρας μας από τις δυνάμεις του άξονα, το Πολεμικό Ναυτικό συνέχισε τον αγώνα στο πλευρό των Συμμάχων, έχοντας ως κύριο ορμητήριο το ναύσταθμο της Αλεξάνδρειας, στην Αίγυπτο, όπου τα καταστρώματα των πλοίων μας απετέλεσαν την προέκταση του Ελληνικού εδάφους, που παρέμεινε ελεύθερο, δίνοντας υπόσταση στην εξόριστη Ελληνική Κυβέρνηση του Καΐρου να διαπραγματεύεται με τις υπόλοιπες συμμαχικές αρχές ως ίσος προς ίσο.


 

Μία σειρά από λαμπρές πράξεις στον Ατλαντικό, την Μεσόγειο και τον Ινδικό Ωκεανό δόξασε τις Σημαίες του Ναυτικού μας. Την πλούσια δράση του Στόλου μας κατά τη διάρκεια 1941- 44 μαρτυρούν οι 189.157 ώρες πλεύσης των πλοίων μας, κατά τις οποίες διένυσαν 1.929.117 ναυτικά μίλια. Κατά μέσο όρο δηλαδή, κάθε πλοίο μας πραγματοποίησε υπό πολεμικές συνθήκες περί το 80% του περίπλου της γης.



Η κορβέτα «Τομπάζης» (F-89), η οποία έλαβε μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας 6/6/1944 μαζί με την κορβέτα ΚΡΙΕΖΗΣ.

Το γεγονός ότι η Μεγάλη Βρετανία ενίσχυσε τον Ελληνικό Στόλο με πλοία από το 1942 έως το 1944 μαρτυρά την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη των Συμμάχων στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο πλήρωσε βαρύ φόρο αίματος με την απώλεια συνολικά 28 κύριων μονάδων του (1 Θωρηκτό, 1 Καταδρομικό, 6 Αντιτορπιλικά, 4 Υποβρύχια, 10 Τορπιλοβόλα και 6 Ναρκαλιευτικά).

 

Η συμμετοχή ελληνικών Πολεμικών Πλοίων στις κατά θάλασσα επιχειρήσεις του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αποτελεί μοναδική στα παγκόσμια χρονικά επίδοση πολεμικού ναυτικού, με κατεχόμενο το εθνικό του έδαφος, καταδεικνύοντας περίτρανα τον εξέχοντα ρόλο που διαδραμάτισε ο Στόλος μας.




Στις πολυάριθμες πράξεις ηρωισμού των πληρωμάτων των πλοίων μας δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε την ένδοξη δράση του Αντιτορπιλικού ΑΔΡΙΑΣ με αποκορύφωμα το κατόρθωμά του να πλεύσει άνευ πλώρης διανύοντας συνολικά τετρακόσια ναυτικά μίλια κατά την επιστροφή του στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, την πολεμική δράση του Αντιτορπιλικού Βασίλισσα Όλγα, το οποίο είχε χαρακτηρισθεί από τους Συμμάχους ως το πιο επιτυχημένο Αντιτορπιλικό της Μεσογείου, τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις του γηραιού για την εποχή του Θωρηκτού Γεώργιος Αβέρωφ στην προστασία νηοπομπών από τις αεροπορικές επιδρομές και τέλος τα θρυλικά μας Υποβρύχια τα οποία βύθισαν με τις τορπίλες τους 35 εχθρικά σκάφη κατά την διάρκεια των 18.885 ωρών πολεμικής δράσης τους



ο θρυλικός κυβερνήτης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ επ΄ανδραγαθεία) ΜΙΛΤΟΣ ΙΑΤΡΙΔΗΣ (αριστερά) κι ο Διοικητής Υποβρυχίων ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΞΗΡΌΣ ο οποίος αυκτοκτόνησε στο γραφείο του, όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα. Η φωτογραφία είναι από την υποδοχή του υποβρυχίου στο ΝΣ μετά τον κατάπλου του από επιθετική περιπολία.
το εύδρομο ΕΛΛΗ που βυθίστηκε στην Τήνο από το Ιταλικό υποβρύχιο DELFINO στις 15/8/1940

Χ.Β στο olympia.gr

Πηγή: ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ



Ευχαριστώ τον Μιχάλη Σκορδή για τις Πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις φωτογραφίες του άρθρου..

Γεώργιος Δρακόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου