Μπάρα

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Έρχονται μεγάλες κινητοποιήσεις κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών: Έξω από τη Βουλή θα μετρηθούμε με την Ιστορία – Ξεσηκωμός!


Κάλεσμα στον ελληνικό λαό προκειμένου ο καθένας να μετρηθεί «με τις ευθύνες του και με την ιστορία» απευθύνει ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Συνομοσπονδίας, προαναγγέλλοντας μεγάλες κινητοποιήσεις κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Προσκλητήριο σε πανεθνική διαμαρτυρία κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών απευθύνει ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Συνομοσπονδίας, Δρ. Ιωάννης Αθανασιάδης, τονίζοντας ότι από αυτήν την υπόθεση κρίνεται «η εθνική υπόσταση» της χώρας και «τα νέα σύνορα που πάνε να δημιουργήσουν σε Ευρώπη και Βαλκάνια».
«Βρισκόμαστε λίγο πριν έρθει η Συμφωνία στο ελληνικό κοινοβούλιο», εκτιμά ο κ. Αθανασιάδης και προσθέτει πως όταν το κείμενο έρθει πλέον στην Ελλάδα, «όλοι οι Έλληνες οφείλουν να είναι στον δρόμο, όλοι οι Έλληνες οφείλουν να είναι έξω από τη Βουλή στο Σύνταγμα, να διαδηλώνουν ειρηνικά, με νόμιμο τρόπο, εναντίον αυτής της προσπάθειας».



Υπενθυμίζει, άλλωστε, ότι η Παμμακεδονική Συνομοσπονδία είχε πάρει «πάρα πολύ σημαντικές αποφάσεις» το τριήμερο 21-22-23 Οκτωβρίου με ψήφισμα για «μεγάλες κινητοποιήσεις πανελλαδικά σε όλη την Ελλάδα όταν θα έρθει στο ελληνικό κοινοβούλιο η Συμφωνία των Πρεσπών», δήλωσε στο sputniknews.gr.
Παραθέτοντας τις μεγάλες συγκεντρώσεις που έχει πραγματοποιήσει η Παμμακεδονική Συνομοσπονδία από την περσινή χρονιά, ο κ. Αθανασιάδης κάνει λόγο για έναν αγώνα που «δεν τον ακούει η ελληνική κυβέρνηση», αν και όπως λέει εάν φύγει ο κ. Καμμένος θα είναι πλέον «κυβέρνηση μειοψηφίας».



«Αν αληθεύουν αυτά που έχει πει ο κ. Καμμένος ότι θα φύγει από την κυβέρνηση, τότε η κυβέρνηση αυτή είναι κυβέρνηση μειοψηφίας.
Όλοι οι Έλληνες πρέπει να είμαστε στον δρόμο, ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του έναντι της ιστορίας.
Αυτό το κείμενο (σ.σ. της Συμφωνίας των Πρεσπών) είναι η αρχή του διαμερισμού της Μακεδονίας σε γεωγραφικό επίπεδο και η αρχή μεγάλων δεινών για την Ελλάδα».



Ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Συνομοσπονδίας απευθύνει και πάλι πανεθνικό προσκλητήριο προκειμένου, όπως λέει, να μετρηθεί ο καθένας με τις «ευθύνες και με την ιστορία».
«Καλούμε τους Έλληνες από όπου και αν βρίσκονται να πάρουν αεροπλάνο, να πάρουν λεωφορεία και να βρεθούν έξω από την ελληνική Βουλή, ώστε να διατρανώσουμε όλοι εναντίον αυτής της προσπάθειας, εφόσον η Πολιτεία δεν μας ακούει και δεν μας αφήνει να κάνουμε ένα δημοψήφισμα για ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Το δικό μας δημοψήφισμα λοιπόν θα το κάνουμε έξω από το ελληνικό κοινοβούλιο και θα μετρηθούμε ο καθένας με τις ευθύνες του και με την ιστορία», δηλώνει ο κ. Αθανασιάδης.
Εκτιμά δε ότι ο λαός θα βρίσκεται «όσο χρειαστεί έξω από το ελληνικό κοινοβούλιο για να διατρανώσει με νόμιμο τρόπο» τη διαφωνία του είτε με «ανθρώπινη αλυσίδα από τις Πρέσπες μέχρι την Κρήτη» είτε με «διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα» είτε με «μεγάλο εθνικό συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή».
Για το χρονοδιάγραμμα των κινητοποιήσεων, ο κ. Αθανασιάδης είπε ότι την Κυριακή, 13 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στην Παλαιά Βουλή όπου και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για τα συλλαλητήρια.
Ο ίδιος, πάντως, προσδιορίζει την έναρξη των κινητοποιήσεων για την Κυριακή, 20 Ιανουαρίου.
Κάνει λόγο, άλλωστε για μια υπόθεση που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της «εθνικής προδοσίας».
«Όσοι διαβάσουν αυτό το μήνυμα να πάρουν τις ευθύνες τους απέναντι στην ιστορία, απέναντι στις οικογένειές τους, απέναντι στα παιδιά τους και να δώσουν το «παρών» σε όλες τις κινητοποιήσεις που θα γίνουν.
Αυτή η υπόθεση δε θα περάσει.
Στα Σκόπια έγιναν πολλές έκνομες και παράνομες πράξεις, μοιράστηκε πολύ χρήμα, εδώ έχω την ελπίδα ότι θα υπάρξουν βουλευτές που θα φρενάρουν αυτή την υπόθεση, γιατί έχει όλα τα χαρακτηριστικά εθνικής προδοσίας», τονίζει.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Συνομοσπονδίας υπογραμμίζει ότι από την υπόθεση της Συμφωνία των Πρεσπών «κρίνεται η εθνική υπόσταση, κρίνονται τα νέα σύνορα που πάνε να δημιουργήσουν στην Ευρώπη, στα Βαλκάνια».
«Απορώ γιατί ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν το βλέπει, απορώ που Έλληνες βουλευτές που θα πάνε να ψηφίσουν ένα κείμενο το οποίο δίνει μακεδονική ταυτότητα, που δεν είχαν και δεν έχουν, ένα τεχνητό δημιούργημα είναι αυτό, τους αναγνωρίζει ιθαγένεια, πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την ιστορία 6.000 ετών», υπογραμμίζει ο κ. Αθανασιάδης.






Πηγή: hellas-now.com






Ο αλεξιπτωτιστής που εκτέλεσε τους Τσαουσέσκου τη Πρωτοχρονιά του 1989,μιλά…

 
 
Ο αλεξιπτωτιστής Ionel Boeru προσφέρθηκε να υπηρετήσει μια μυστική αποστολή για να ανακαλύψει λίγα λεπτά πριν την πραγματοποίησή της ότι επρόκειτο για την εκτέλεση του Ρουμάνου δικτάτορα Νικολάε Τσαουσέσκου και της συζύγου του Έλενας, τη Πρωτοχρονιά  του 1989.
Το χέρι του Boeru τρέμει ακόμη ελαφρά όταν μιλάει για την ημέρα που με 29 σφαίρες από το καλάσνικόφ του εκτέλεσε στο απόσπασμα τον 71χρονο δικτάτορα, που σύμφωνα με την περιγραφή του, ήταν κομψά ντυμένος και μύριζε έντονα aftershave.
«Ζήτω η Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Ρουμανίας, ανεξάρτητη και ελεύθερη» ήταν τα τελευταία λόγια του.
Σε αντίθεση με τον δικτάτορα, η γυναίκα του Έλενα μύριζε άσχημα, ενώ τα τελευταία της λόγια ήταν προς έναν στρατιώτη. «Πουτ#νας γιε».
«Μου προκαλεί ακόμη νευρικότητα να μιλάω γι’ αυτό», λέει στον δημοσιογράφο της Guardian κρατώντας ένα ποτήρι με μπράντι. «Τερμάτισα δύο ζωές. Είναι μεγάλη υπόθεση. Σε περίοδο πολέμου αυτό είναι ΟΚ, αλλά όταν σκοτώνεις άοπλους ανθρώπους είναι πιο δύσκολο. Δεν θα ήθελα κάτι τέτοιο πλέον, αν και η δουλειά μου είναι να σκοτώνω ανθρώπους».
Το χέρι του 57χρονου σήμερα Ρουμάνου τρέμει ακόμη ελαφρά όταν θυμάται τα γεγονότα των Χριστουγέννων του 1989
Το ζευγάρι που φαινόταν «ακόμη πολύ ερωτευμένο», είχε ζητήσει να εκτελεστεί μαζί, αν και η ποινή προέβλεπε χωριστές εκτελέσεις.
«Τους πυροβόλησα πολύ γρήγορα. Νομίζω ότι τους βοήθησα να πεθάνουν με αξιοπρέπεια», λέει. «Άλλος δεν πυροβόλησε μέχρι ότου ήταν ήδη στο έδαφος. Είμαι σίγουρος πως οι δικές μου σφαίρες σκότωσαν και τους δύο».
Στις 21 Δεκεμβρίου ολόκληρη η μονάδα αναγκάστηκε να ορκιστεί πίστη στον άνδρα που ο Boyeru θα σκότωνε λιγότερο από μια εβδομάδα αργότερα. «Μας έβαλαν να υπογράψουμε μια δήλωση που έλεγε ότι δεν συμφωνούμε με αυτό που συνέβαινε και ότι ορκιζόμαστε ότι θα στηρίζουμε και θα προστατεύουμε τον Τσαουσέσκου.
Την επόμενη ημέρα παρακολουθούσαν τους διαδηλωτές να εισβάλουν στο γκρι κτίριο της Κεντρικής Επιτροπής και το ζεύγος Τσαουσέσκου να φεύγει με το ελικόπτερο. «Οι στρατιώτες έκλαιγαν από χαρά, άνθρωποι που προηγουμένως νόμιζες ότι στήριζαν το καθεστώς τόσο ξεσπούσαν από ενθουσιασμό. Βγάλαμε το κρυμμένο αλκοόλ, ένα πολύ κακό μπράντι και ήπιαμε».
«Φαντάσου να μπορούσα να σκοτώσω εγώ τον Τσαουσέσκου. Αν είχα αυτή τη δυνατότητα, τι θα έκανα;», ρώτησε ένας φίλος του τον Boyeru παραμονή Χριστουγέννων. Ήταν ο Dorin Cirlan, ένας από τους εθελοντές που την επόμενη ημέρα πήραν μέρος στην εθελοντική αποστολή.
Ή επιθυμία έγινε πραγματικότητα: στην επιστροφή της πτήσης από το σημείο της δίκης, το ελικόπτερο ήταν γεμάτο εισαγγελείς, δικαστές, και ανώτατο στρατιωτικό προσωπικό.
«Στο ελικόπτερο δεν υπήρχε χώρος και έτσι ο Cirlan έπρεπε να καθίσει πάνω στα πτώματα, γι’ αυτό και έχει τα περισσότερα ψυχολογικά τραύματα», λέει ο Boyeru. «Τότε όλοι ήθελαν να είναι στη θέση μας. Τώρα, δεν θέλει κανείς».

Πηγή: Guardian

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Πατέντα Μάχης: Fast-rope και παπούτσια με γατζάκια

Στις μέρες μας οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν την ελευθερία να επιλέγουν μόνοι τους τα υποδήματα τους. Κάτι χρήσιμο καθώς ο καθένας μπορεί να έχει ότι ακριβώς τον κάνει πιο αποτελεσματικό. Ωστόσο, όταν μιλάμε για τακτικές εισχώρησης όπως το fast-rope κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα. Ευτυχώς για εμάς, υπάρχει μία εύκολη πατέντα για επίλυση αυτού του προβλήματος.


Πηγή: Special-Ops.org

Ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορεί να συμβεί σε μία καταρρίχηση fast-rope είναι να φοράμε υποδήματα με γατζάκια όπως αυτά που βλέπετε στη παρακάτω φωτογραφία και κατά τη καταρρίχηση αυτά να πιαστούν στο σχοινί fast-rope. Εάν όλη η ομάδα και το προσωπικού του εναερίου μέσου δεν αντιληφθεί εγκαίρως ότι κάποιος έχει «κολλήσει» στο σχοινί τα αποτελέσματα μπορεί να είναι θανατηφόρα.

Πηγή: REI.com

Η λύση είναι πολύ απλή, περνάμε με μία στρατιωτικών προδιαγραφών υφασμάτινη κολλητική ταινία 3-4 στροφές γύρω από το παπούτσι καλύπτοντας τα γατζάκια. Είναι σημαντικό να προσέξουμε η ταινία να καλύπτει πλήρως τα γατζάκια. Βλέπετε πως φαίνεται το αποτέλεσμα παρακάτω. Στο συγκεκριμένο άτομο τα επάνω γατζάκια δεν έρχονταν σε επαφή με το σχοινί αλλά τα πιο χαμηλά το ακουμπούσαν άρα έπρεπε να καλυφθούν.

Πηγή: Προσωπικό αρχείο

Προσωπικά θα σας προτείναμε να αποφεύγετε παπούτσια με γατζάκια σε επιχειρησιακό επίπεδο. Ωστόσο, εάν για οποιοδήποτε λόγο χρησιμοποιείτε τέτοια παπούτσια, τότε η πατέντα που παρουσιάσαμε εδώ μπορεί να σας σώσει τη ζωή υπό κάποιες συνθήκες.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

Αντιπαρακολούθηση: Απρόβλεπτη στάση

Ο μεγαλύτερος εχθρός από κάθε ομάδα παρακολούθησης είναι οι απρόβλεπτες συμπεριφορές και οι αλλαγές της ρουτίνας του αντικειμένου. Εκεί ακριβώς βασίζεται και η τεχνική αντιπαρακολούθησης που θα δούμε στο παρόν άρθρο. Είναι μία από τις πιο απλές και βασικές τεχνικές που διδάσκονται σε όσους ασχολούνται με αυτό το χώρο.


Πηγή: ExcellInvestigation.com

Κατά κανόνα, οι ομάδες παρακολούθησης καταγράφουν τη ρουτίνα του στόχου (αντικειμένου) τους και προσπαθούν να παρακολουθούν βάσει αυτών των γνωστών συμπεριφορών. Για παράδειγμα, εάν γνωρίζουν ότι ο στόχος φεύγει από το σπίτι κάθε μέρα μία συγκεκριμένη ώρα, σταματάει και παίρνει καφέ ένα συγκεκριμένο μέρος, κτλ. τότε θα ξέρουν ότι ακόμα και αν τον χάσουν, θα τον «ξαναπιάσουν» στο επόμενο γνωστό σημείο.

Πηγή: Reddit.com

Γι’αυτό, εάν έχετε οποιαδήποτε υποψία, τότε προσπαθήστε να αλλάζετε τη ρουτίνα σας όσο πιο συχνά μπορείτε. Διαδρομές, μέρη όπου κάνετε στάσεις, κτλ. Αυτό είναι το πιο εύκολο και αυξάνει αρκετά και τα επίπεδα ασφάλειας σας γιατί πλέον γίνεστε πιο δύσκολος στόχος για κάθε ομάδα παρακολούθησης (ή/και κακοποιούς).

Πηγή: SaberSecurityTraining.com

Σε αυτό το στάδιο, η ομάδα παρακολούθησης δεν έχει άλλη επιλογή από το να ακολουθήσει τη τυπική κινούμενη παρακολούθηση. Δηλαδή, μία ομάδα που συνεχώς παρατηρεί ή/και καταγράφει τις κινήσεις σας. Και εδώ έρχεται η τεχνική που βλέπουμε. Είτε είστε πεζοί είτε με κάποιο όχημα, κάντε μία πολύ απρόβλεπτη στάση που σας προσφέρει το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού, παρατήρησης, αλλά και διαφυγής.

Πηγή: YouTube.com/channel/UC25tOdWmGRvMX3-H2wzs-yg

Για παράδειγμα, ενώ περπατάτε με αυτοπεποίθηση προς ένα σημείο, ξαφνικά γυρίζετε γρήγορα πίσω και μπαίνετε σε ένα κατάστημα που πριν λίγο είχατε περάσει. Πρώτον, μπορείτε αμέσως να παρατηρήσετε τυχόν ύποπτες κινήσεις, δεύτερον δημιουργείτε μεγάλη σύγχυση στην ομάδα παρακολούθησης, και τρίτον, εάν το κατάστημα διαθέτει και άλλες εξόδους μπορείτε να διαφύγετε από την ομάδα παρακολούθησης μέσω αυτών.

Πηγή: TheOnion.com

Μία εξαιρετική επιλογή είναι τα μεγάλα πολυκαταστήματα καθώς έχουν πολλές εισόδους και εξόδους, και αρκετά από αυτά έχουν μέχρι και σταθμούς για πολλά μέσα μαζικής μεταφοράς. Για παράδειγμα, σκεφτείτε να σταματήσετε με το όχημα σας απρόβλεπτα σε ένα μεγάλο τέτοιο πολυκατάστημα, να μπείτε μέσα, και όταν σιγουρευτείτε ότι κανένας δε σας ακολούθησε από την ομάδα παρακολούθησης, να πάρετε κάποιο λεωφορείο, τραίνο, μετρό, ή τραμ προς τη κατεύθυνση σας.

Πηγή: Reddit.com

Παρότι πολύ απλή, η τεχνική της απρόβλεπτης στάσης παραμένει μέχρι και σήμερα μία από τις πιο αποτελεσματικές τεχνικές αντιπαρακολούθησης. Κλείνοντας, να θυμάστε πάντα, να είστε παρατηρητικοί και να ακούτε τη διαίσθηση σας. Αρκετές φορές μπορεί υποσυνείδητα να έχετε αντιληφθεί κάτι και να το αγνοείτε. Αυτό που ίσως να σας προβληματίζει είναι απλά το γιατί ή πως το ξέρετε. Να ακούτε τη διαίσθηση σας.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Μετά από 75 χρόνια στο βυθό «αναδύεται» το θρυλικό υποβρύχιο Υ1 – «Κατσώνης» (βίντεο)





Προπολεμική φωτογραφία του υποβρυχίου Υ1 «Λάμπρος Κατσώνης». Από το Αρχείο Ηλία Τσουκαλά με την άδεια της κόρης του, Μπήλιως Τσουκαλά. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
ΑΘΗΝΑ. Μετά από 75 χρόνια στο βυθό του Αιγαίου, το θρυλικό υποβρύχιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου Υ1 – «Κατσώνης», «αναδύεται» ξανά, μέσα από το φιλόδοξο ντοκιμαντέρ «Υ1: Στη Σιωπή του Βυθού».
Για την ολοκλήρωση της ταινίας, έχει ξεκινήσει ήδη καμπάνια μικρο-χρηματοδότησης (crowdfunding) στη δημοφιλή πλατφόρμα Indiegogo, όπως δήλωσε στον «Ε.Κ» ο κ. Θέμος Ρίζος, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Συντονιστής Εκστρατείας για το «Υ1: Στη Σιωπή του Βυθού».
Οπως ανέφερε ο ίδιος, μία έρευνα για το υποβρύχιο Υ1-«Κατσώνης» που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2016, κατέληξε σε μία σημαντική για τα ελληνικά δεδομένα, επιχείρηση εντοπισμού και υποβρύχιας κινηματογράφησης.


 Τον περασμένο Μάιο, η ανεξάρτητη εταιρία παραγωγής Team Faos κατάφερε να καταγράψει για πρώτη φορά στην κάμερα το ναυάγιο του υποβρυχίου, βορειοδυτικά της Σκιάθου και σε βάθος 253 μέτρων, με την πολύτιμη συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού. Για την επιχείρηση χρησιμοποιήθηκαν ρομποτικά τηλεκατευθυνόμενα οχήματα (ROV) με κάμερες και φώτα, ώστε να καταστεί δυνατή η κινηματογράφηση στο απόλυτο σκοτάδι του βυθού.
Επί σχεδόν δύο χρόνια πριν την επιχείρηση, η ομάδα παραγωγής ερευνούσε αρχεία, συγκέντρωνε υλικό, έπαιρνε συνεντεύξεις από ιστορικούς και αναζητούσε συγγενείς των μελών του πληρώματος, αντλώντας έμπνευση από το βραβευμένο βιβλίο του Ηλία Τσουκαλά, «Υποβρύχιον Υ1 – Λάμπρος Κατσώνης».
Δύο συγγενείς – «κλειδιά», συμπεριλαμβανομένης της γνωστής δημοσιογράφου Μπήλιως Τσουκαλά, κόρης του Υπαρχου Ηλία Τσουκαλά, συμφώνησαν να συμπράξουν ως πρωταγωνιστές στο ντοκιμαντέρ, καθώς η κάμερα ακολουθούσε τη διαδρομή που έκαναν τα ηρωικά μέλη του πληρώματος του Υ1 πριν 75 χρόνια.

 
Ετσι, εκτός από τις μοναδικές εικόνες του ναυαγίου, θα αναδειχθεί και η σχετικά άγνωστη ιστορία του ηρωικού πληρώματος του «Κατσώνης», που στις 14 Σεπτεμβρίου 1943 αρνήθηκε να παραδοθεί στους Γερμανούς και ρίχτηκε σε μία επική, απέλπιδα ναυμαχία ενάντια σε ένα πάνοπλο ανθυποβρυχιακό: 32 αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και ναύτες του υποβρυχίου έχασαν τη ζωή τους, 17 αιχμαλωτίστηκαν.
Μόνο ο Υπαρχος Τσουκαλάς και άλλα δύο μέλη του πληρώματος διέφυγαν, κολυμπώντας επί 9 ώρες για να φτάσουν στις ακτές της Σκιάθου.
H Team Faos έχει καταφέρει να ολοκληρώσει το 90% των γυρισμάτων με ίδιους πόρους, έχοντας χρησιμοποιήσει, πέραν του εξειδικευμένου υποβρύχιου εξοπλισμού, δύο κινηματογραφικά συνεργεία, ξεχωριστή κάμερα για το «making of» καθώς και drone για εναέριες λήψεις.


Πλέον, πρέπει να χρηματοδοτηθεί το μοντάζ και οι υπόλοιπες εργασίες αποπεράτωσης του ντοκιμαντέρ (post-production), συμπεριλαμβανομένου ενός εντυπωσιακού 3D animation της ναυμαχίας με πιστά ψηφιακά μοντέλα του «Κατσώνης» και του γερμανικού πλοίου.
Το απολύτως απαραίτητο ποσό για την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ είναι 36.000 €. Σε αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνεται καμία αμοιβή για τους βασικούς συντελεστές, παρά μόνο για εξωτερικούς συνεργάτες (μοντέρ, animator, sound design κλπ.).
Για τη συγκέντρωση αυτού του ποσού, η ομάδα του «Υ1» αποφάσισε να στραφεί στο κοινό με μία καμπάνια μικρο-χρηματοδότησης (crowdfunding) μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας Indiegogo.
Η εκστρατεία, που ξεκίνησε πολύ δυναμικά, θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου. Στόχος της Team Faos είναι το «Υ1: Στη Σιωπή του Βυθού» να κάνει πρεμιέρα εντός του 2019.


«Κατ’ αρχάς, με την ελληνική οικονομία σε αυτή την κατάσταση, το να επενδύει κανείς σε ένα οποιοδήποτε ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους χρειάζεται μία δόση ‘τρέλας’. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μία ταινία που απαιτούσε, μεταξύ άλλων, υποβρύχια κινηματογράφιση σε βάθος 250 μέτρων! Μόνο η επιχείριση εντοπισμού και κινηματογράφισης του ναυαγίου κόστισε περίπου 30.000 €, ένα ποσό που σε κάποια άλλη ελληνική παραγωγή μπορεί να κάλυπτε όλα τα έξοδα», επεσήμανε στον «Ε.Κ.» ο κ. Ρίζος.
Υπογράμμισε ότι «παρόλες τις δυσκολίες, αποκλειστικά με ίδιους πόρους, η ομάδα έχει καταφέρει να φτάσει πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των γυρισμάτων για το ‘Υ1: Στη Σιωπή του Βυθού’, μετά από σχεδόν 2,5 χρόνια σκληρής δουλειάς. Προσδοκούμε ότι μέρος των μέχρι τώρα εξόδων θα καλυφθούν από την ΕΡΤ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ωστόσο απαιτείται ακόμη ένα σημαντικό ποσό για την αποπεράτωση του ντοκιμαντέρ (post-production), δηλαδή το μοντάζ, το μιξάζ, τη χρωματική διόρθωση/διαβάθμιση, τη δημιουργία ψηφιακής κόπιας κλπ. Για τη συγκέντρωση αυτού του ποσού, η ομάδα αποφάσισε να στραφεί στο κοινό, κυρίως τους Έλληνες σε όλο τον κόσμο, μέσω μίας καμπάνιας crowdfunding στο Indiegogo».

Από τις πρώτες εικόνες του ναυαγίου του «Υ1-Κατσώνης», που βρέθηκε 6 μίλια βορειοδυτικά της Σκιάθου. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
«Ο στόχος είναι φιλόδοξος (36.000 €), αλλά όχι ανέφικτος. Αρκεί λίγες εκατοντάδες άνθρωποι να πιστέψουν στο εγχείρημα και να προσφέρουν ο καθένας ό,τι μπορεί από το υστέρημά του. Ήδη, σχεδόν 100 υποστηρικτές από 15 χώρες έχουν συγκεντρώσει πάνω από 7.000 €, γεγονός που μας γεμίζει ευγνωμοσύνη αλλά και πίστη ότι μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο μέχρι τις 16/1 που λήγει η εκστρατεία», πρόσθεσε ο κ. Ρίζος, αναφέροντας πως:
«Είναι σημαντικό να αναφερθεί μια απόφαση της ομάδας: τα ονόματα όλων των δωρητών, ακόμη και όσων συνεισφέρουν 1 ή 2 €, θα συμπεριληφθούν στους τίτλους τέλους της ταινίας. Φυσικά, όπως συνηθίζεται στο crowdfunding, υψηλότερες συνεισφορές λαμβάνουν επιπλέον ορισμένα δώρα από εμάς, όπως τη δυνατότητα να ‘κατεβάσουν’ την ταινία και το soundtrack, να λάβουν ταχυδρομικά την αφίσα ή το σενάριο υπογεγραμμένα από τους συντελεστές, και άλλα».
Καταλήγοντας σημείωσε: «Θεωρούμε ότι η ιστορία του υποβρυχίου ‘Υ1-Κατσώνης’ είναι ένα μικρό, αλλά πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της Ελλάδας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Παραμένει ωστόσο μία σχετικά άγνωστη ιστορία και αξίζει να φτάσει σε ένα ευρύτερο ακροατήριο, μέσω ενός ντοκιμαντέρ που γυρίζεται με βάση τα υψηλότερα διεθνή τεχνικά πρότυπα. Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον ‘Ε.Κ.’ για την ευκαιρία που μου έδωσε να απευθυνθώ στους Έλληνες της Ομογένειας, οι οποίοι έχουν αποδείξει ότι είναι πάντα έτοιμοι να στηρίξουν αξιόλογες προσπάθειες στην Ελλάδα, σε όλους τους τομείς. Ελπίζουμε ότι με τη βοήθειά τους θα ολοκληρώσουμε ένα ντοκιμαντέρ αντάξιο της ιστορίας του ‘Υ1-Κατσώνης’ και του ηρωικού του πληρώματος».

Από τις πρώτες εικόνες του ναυαγίου του «Υ1-Κατσώνης», που βρέθηκε 6 μίλια βορειοδυτικά της Σκιάθου. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
Λίγα λόγια για την Team FAOS Productions
Η Team Faos είναι μία ανεξάρτητη ελληνική εταιρία παραγωγής με πολυετή πείρα στις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές.
Βασικοί πελάτες της εταιρίας είναι μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα του εξωτερικού, όπως η γερμανική δημόσια τηλεόραση. Τα τελευταία χρόνια, η Team Faos επενδύει σχεδόν όλα τα κέρδη της σε ανεξάρτητες παραγωγές ντοκιμαντέρ.
Μέχρι στιγμής η εταιρία έχει ολοκληρώσει με επιτυχία τρία ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: το «Emery Tales» (2015), το «Argo Navis» (2016) και το «Down Time» (κυκλοφορεί σύντομα).
Οι ταινίες της Team Faos έχουν κερδίσει πολυάριθμα βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Κοινού για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για το Argo Navis.
To «Y1: Στη Σιωπή του Βυθού» είναι το τέταρτο και πιο φιλόδοξο ντοκιμαντέρ της εταιρίας μέχρι τώρα.
Η βασική ομάδα παραγωγής αποτελείται από τους:
– Στέλιος Ευσταθόπουλος, Επικεφαλής Παραγωγής & Διευθυντής Φωτογραφίας
– Φίλιππος Βαρδάκας, Σκηνοθέτης
– Μάγδα Γεωργιάδου, Σεναριογράφος

Προπολεμική φωτογραφία του υποβρυχίου Υ1 «Λάμπρος Κατσώνης». Παραχώρηση:Team Faos Productions.
Σπάνια φωτογραφία του πληρώματος πάνω στο υποβρύχιο. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Ο Υπαρχος Ηλίας Τσουκαλάς, ένας από τους τρεις επιζώντες του ναυαγίου και συγγραφέας του «Υποβρύχιον Υ1 Λάμπρος Κατσώνης». Η κόρη του, Μπήλιω Τσουκαλά, είναι βασική πρωταγωνίστρια του ντοκιμαντέρ και επέτρεψε στην ομάδα να έχει πρόσβαση στο σπουδαίο αρχείο του πατέρα της. (Από το Αρχείο Ηλία Τσουκαλά με την άδεια της κόρης του, Μπήλιως Τσουκαλά. Παραχώρηση:Team Faos Productions).
 
 
Χάρτης της επιτυχημένης επίθεσης του «Κατσώνη» εναντίον ιταλικού πλοίου στο λιμάνι του Γυθείου, τον Απρίλιο του 1943. (Με άδεια από το Αρχείο του Πολεμικού Ναυτικού/Παραχώρηση Team Faos Productions)
 
Εναέρια λήψη του πλοίου «Ναυτίλος» της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, που ήταν το κέντρο επιχειρήσεων στην αποστολή εντοπισμού και κινηματογράφησης. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Ρομποτικό τηλεκατευθυνόμενο όχημα (ROV) ετοιμάζεται να καταδυθεί ώστε να φωτίσει το ναυάγιο του «Υ1» σε βάθος 253 μέτρων. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Το ROV με την κάμερα λίγο πριν την κατάδυση. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Από τις πρώτες εικόνες του ναυαγίου του «Υ1-Κατσώνης», που βρέθηκε 6 μίλια βορειοδυτικά της Σκιάθου. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Αίθουσα επιχειρήσεων του «Ναυτίλος», λίγες στιγμές πριν τον εντοπισμό του ναυαγίου.
Διακρίνονται μεταξύ άλλων, πρώτος από αριστερά ο Στέλιος Ευσταθόπουλος (Επικεφαλής Παραγωγής & Διευθυντής Φωτογραφίας), δεύτερος ο Φίλιππος Βαρδάκας (Σκηνοθέτης) και δεξιά η Μπήλιω Τσουκαλά, Ελληνίδα δημοσιογράφος και κόρη του Υπαρχου Ηλία Τσουκαλά, που διασώθηκε από το ναυάγιο του «Κατσώνης». Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Από τις πρώτες εικόνες του ναυαγίου του «Υ1-Κατσώνης», που βρέθηκε 6 μίλια βορειοδυτικά της Σκιάθου. Παραχώρηση:Team Faos Productions.
 
Πηγή:  ekirikas.com
.

“Brain Drain” Ο ρόλος των Εφέδρων – Εθνοφυλάκων στην Εθνική Άμυνα και Ασφάλεια

Από Savvas Vlassis 

 

Ο θεσμός της εφεδρείας στο πλαίσιο ενίσχυσης της αποτροπής της χώρας αποτέλεσε το κύριο ζήτημα στην Ημερίδα που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων/ Σύνδεσμος Αθηναίων Καταδρομέων (ΠΣΕΕΔ/ΣΑΚ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ) στην Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ) την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018.

Στις κατάμεστες αίθουσες ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ και ΚΑΛΙΣΤΗ της ΛΑΕΔ, ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΔ/ΣΑΚ  έφεδρος Ταγματάρχης (ΚΔ) Αλέξανδρος Κόντος και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου (ο οποίος είναι θεσμικά αναγνωρισμένος από το ΥΠΕΘΑ), υποδέχθηκαν εκπροσώπους της στρατιωτικής και πολιτειακής ηγεσίας.
Ανάμεσά τους ο Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος, ως εκπρόσωπος του Α/ΓΕΕΘΑ, ο Επιτελάρχης ΓΕΣ Αντιστράτηγος Αντώνιος Νομικός ως εκπρόσωπος του Α/ΓΕΣ και ο Πλοίαρχος (Ο) Ελευθέριος Κυριακάκης ΠΝ ως εκπρόσωπος του Α/ΓΕΝ). Στην εκδήλωση παρέστησαν επίσης ο Τομεάρχης Άμυνας της ΝΔ Βασίλης Κικίλιας, ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος, ο Τομεάρχης Εξωτερικών της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, ο βουλευτής Δημήτρης Σταμάτης καθώς και πλήθος εφέδρων αξιωματικών, πολίτες – οπλίτες καταδρομείς και προσκεκλημένοι.



Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους προσωπικότητες προερχόμενες από τον πανεπιστημιακό χώρο άλλα διακεκριμένα υψηλόβαθμα στελέχη προερχόμενα από τις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως ο επίτιμος Α/ΓΕΣ Στρατηγός ε.α.  Φραγκούλης Φράγκος και ο τ. ΥΦΕΘΑ Στρατηγός ε.α Παναγιώτης Καράμπελας.
Ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΔ/ΣΑΚ Αλέξανδρος Κόντος, γνωστός από την έντονη δραστηριοποίησή του προς ανάδειξη του θεσμού της εφεδρείας από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, καλωσόρισε και ευχαρίστησε όλους τους παρισταμένους για την τιμητική παρουσία τους, καλώντας στο βήμα τον Αντιστράτηγο Κ. Φλώρο. Ο Υ/ΓΕΕΘΑ μετέφερε τον θερμό χαιρετισμό του Α/ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Ε. Αποστολάκη ΠΝ, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι: «Ο θεσμός της εφεδρείας έχει προσφέρει πολλά στις Ένοπλες Δυνάμεις μας και η συμβολή του είναι πάντοτε απαραίτητη στο Στράτευμα -ιδιαίτερα σήμερα- που η φυγή χιλιάδων νέων μας στο εξωτερικό και η υπογεννητικότητα καθιστά τους Έφεδρους διαχρονικό συμπλήρωμα του ενεργού Στρατεύματος” .



«Χωρίς εφέδρους δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι Σχηματισμοί»
Μιλώντας, ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΔ/ΣΑΚ Αλέξανδρος Κόντος ανέδειξε το πρόβλημα της  τεράστιας φυγής των νέων μας στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι  500-700.000 νέοι ηλικίας 20-40 ετών, μορφωμένοι με τέχνες και επιστήμες, εκτός από την οικονομική ζημιά άξιας δισεκατομμυρίων, άφησαν μια “μαύρη τρυπά” στην Επιστράτευση. Και αυτό, για τον απλούστατο λόγο ότι όλοι τυγχάνουν ΕΦΕΔΡΟΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΟΙ και σε συνδυασμό με την ιστορικά χαμηλή επάνδρωση των στρατιωτικών Σχηματισμών μας, καθίσταται πλέον απαραίτητη η αύξηση του αριθμού των μετεκπαιδευομένων εφέδρων για τις Αποστολές Συμπλήρωσης όλων των μονάδων του Στρατεύματος.
Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του ΠΣΕΕΔ/ΣΑΚ τόνισε ότι οι έφεδροι είναι ο πολλαπλασιαστής ισχύος της μαχητικής δύναμής μας με τη μικρότερη σχέση κόστους προς όφελος. Η αναγκαία αυτή λύση όμως θα πρέπει να συνοδευθεί και με εξαγγελία κινήτρων υπέρ των εφέδρων πολιτών – οπλιτών, οι οποίοι αποτελούν τον χρηματοδότη (διά της φορολογίας) των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την διάρκεια της ειρήνης. Παράλληλα, καθίστανται οι μεγαλύτεροι «αιμοδότες» στους πολέμους του Νέου Ελληνικού Κράτους, αφού αποτέλεσαν ιστορικά το 92% των πεσόντων και αναπήρων πόλεμου.
Καταλήγοντας, ο κ. Κόντος κατέστησε σαφές ότι: «Χωρίς Εφέδρους δεν μπορεί να λειτουργήσουν οι πολεμικοί Σχηματισμοί της Εθνικής Άμυνας και Ασφάλειας της χώρας μας. Τιμητικά άλλωστε η Πολιτεία τους τιμά για την διαχρονική τεράστια αυτοθυσία τους με το ιερό Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη»!
Αξίζει να σχολιάσουμε στο σημείο αυτό, ότι το παραπάνω συμπέρασμα δυστυχώς αποτελεί μια πραγματικότητα, η οποία δεν θα πρέπει να αγνοείται καθώς τα αριθμητικά δεδομένα είναι αμείλικτα. Θα αναφέρουμε επί παραδείγματι ότι μία μονάδα Ειδικών Δυνάμεων μπορεί μεν να είναι πλήρως επαγγελματική αλλά ως συνολική υπόθεση ενός ολόκληρου μηχανισμού, αυτό δεν προσφέρει Αποτροπή. Αποτροπή προσφέρει η μαζική αξιοποίηση των εφέδρων, οι οποίοι επανδρώνουν Μονάδες, Συγκροτήματα και Σχηματισμούς.


  
Η εφεδρεία είναι η «σπονδυλική στήλη» του στρατεύματος
Ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστήμιου κ. Χριστόδουλος Γιαλλουρίδης στην ομιλία του ανέφερε ότι η εφεδρεία ως θεσμός και συστατικό γνώρισμα της Άμυνας, συνιστά το σταθερό εν διαρκή εγρήγορση στοιχείο, «όχι συμπληρωματικής, αλλά ενεργού ολοκλήρωσης της ικανότητας υπεράσπισης της υπόστασης χώρας, λαού και χώρου». Και αυτό γιατί η εφεδρεία αποτελεί τμήμα του λαού εξόχως καταρτισμένο, οιονεί εκπαιδευμένο και συνειδητοποιημένο ως προς την αποστολή του. Στο πλαίσιο αυτού του σκεπτικού, η εφεδρεία έρχεται να αποτελέσει την δυναμικά παρούσα σπονδυλική στήλη του στρατεύματος, που ενισχύει, όχι μόνο ποσοτικά, αλλά ποιοτικά την άμυνα της χώρας. Τόνισε επίσης ότι οι επιστρατευτικές ασκήσεις ετοιμότητας είναι εθνικά σημαντικές και υψίστης σπουδαιότητας για την καλλιέργεια νοοτροπίας λαϊκής συσπείρωσης και συστράτευσης όλων για την υπεράσπιση ιστορίας, αξιών και πολιτισμού.
Καταλήγοντας ο κ. Γιαλλουρίδης ξεκαθάρισε ότι με δεδομένη την τουρκική απειλή και το ευρύτερο ρευστό διεθνές περιβάλλον, ενδεχόμενη μείωση της θητείας θα αποτελούσε λάθος πολιτική αντίληψη των όρων και συνθηκών επιβίωσης της χώρας: «Η ηγεσία οφείλει να γνωρίζει τι θέλει, που αποσκοπεί και πως θα το επιτύχει, προσδιορίζοντας την σχέση μέσων και στόχων, που παραπέμπει αφ’ εαυτού στην στρατηγική σύλληψη ενός προβλήματος».

Ο Αντιναύαρχος ε.α. Β. Μαρτζούκος από το ΕΛΙΣΜΕ, έθεσε με τη σειρά του ως θέματα υψηλής προτεραιότητος, την αναθεώρηση του θεσμού της θητείας, της εφεδρείας, των ΕΠΟΠ, του αριθμού των ανωτάτων αξιωματικών, του καταληκτικού βαθμού των υπαξιωματικών, καθώς και του τρόπου εκπαιδεύσεως. Στο θέμα της θητείας ο κ. Μαρτζούκος τάχθηκε υπέρ της αυξήσεως του χρόνου θητείας με επιχειρησιακά κριτήρια, υπέρ της στρατεύσεως στα 18 έτη για αμφότερα τα φύλα (εθελοντική δυνατότητα εκτελέσεως κοινωνικού έργου για τα θήλεα μετά την συμπλήρωση μισής θητείας) και υπέρ της θεσπίσεως αντικινήτρων για αντιρρησίες συνειδήσεως.
Συστατικό ενός νέου οράματος που πρέπει να υιοθετήσει ο Ελληνισμός
Ακολούθως, στην ομιλία του ο κ. Γιώργος Καραμπελιάς με τον καθαρό λόγο του, επικεντρώθηκε στην ανάδειξη του θεσμού της εφεδρείας ως συστατικό ενός νέου οράματος που πρέπει να υιοθετήσει ο Ελληνισμός.



Συσχετίζοντας ευθέως την εφεδρεία ως ζήτημα γενικότερης ιδεολογίας, απέδωσε την επικράτηση του εθνομηδενισμού ως συνέπεια της απουσίας συλλογικού οράματος των Ελλήνων και την κυριαρχία του εμφυλιοπολεμικού πνεύματος.
Αυτό οδήγησε μετά το 1920 στην απώλεια της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης και μετά το 1944 στην απώλεια της Κύπρου και της Βορείου Ηπείρου. Καταλήγοντας ο κ. Καραμπελιάς δήλωσε: «Σήμερα θα αποκτήσουμε ένα νέο όραμα για τον ελληνισμό, την επιβίωσή του και την παρουσία του στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, είτε θα εξαφανιστούμε ως πραγματικά ανεξάρτητο έθνος και θα υποταχθούμε και πάλι στους Οθωμανούς. Και παράγων αποφασιστικής σημασίας είναι η αμυντική μας ικανότητα και η επανασύνδεση της νεολαίας και του λαϊκού σώματος με τις ένοπλες δυνάμεις. 
Με ενίσχυση του αριθμού των στρατευσίμων και των δύο φύλων, με ενίσχυση της εφεδρείας και της εκπαίδευσης των εφέδρων κ.λπ. Χωρίς μια πανστρατιά των Ελλήνων δεν υπάρχει καμία ελπίδα. Θαρσείν χρη».

Πλήρης αξιοποίηση εφέδρων Ειδικών Δυνάμεων – συγκρότηση Μονάδων Εφεδρείας – Εθνοφυλακής
Ο επίτιμος Α/ΓΕΣ Στρατηγός ε.α. Φ. Φραγκος αφού κατέστησε σαφές ότι το φρόνημα του λαού δεν προάγεται με απάλειψη της ιστορίας και συμφωνίες ταπεινωτικές όπως αυτή των Πρεσπών, κατέθεσε σειρά εξειδικευμένων προτάσεων για την ισχυροποίηση της Μαχητικής Ικανότητας του Στρατεύματος:
1 – Οι Έλληνες που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού με προτεραιότητα τις κρίσιμες ειδικότητες  να τους ζητηθεί οικειοθελώς να επιστρατεύονται.
2 – Να εφαρμοσθεί το άρθρο 51 παράγραφος 4 του Συντάγματος να ψηφίζουν από τον τόπο διαμονής τους οι Έλληνες του εξωτερικού για να μετέχουν των ίδια των θεμάτων εξωτερικών και άμυνας
1. Οι διαβιούντες στην Κύπρο Ελλαδίτες, με διμερή συμφωνία να επανδρώνουν μονάδες εφεδρείας και Εθνοφυλακής.
2. Η θητεία να παραμείνει στους 9 μήνες αλλά οι στρατεύσιμοι να υπηρετούν 15μηνο, λαμβάνοντας με την απόλυσή τους, δηλαδή από τον 10ο μήνα, αποζημίωση με το κατώτερο μηνιαίο μισθό.
3. Πλήρης αξιοποίηση των εφέδρων των Ειδικών Δυνάμεων και συγκρότηση Μονάδων Εφεδρείας – Εθνοφυλακής με κριτήρια ηλικιακά, για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών – ανορθόδοξων ενεργειών.
4. Συντομη εκπαίδευση της Εφεδρείας και των Εθνοφυλάκων στα πρότυπα σύγχρονων στρατών(Ισραήλ, Ελβετία) με κατακόρυφη αύξηση του προϋπολογισμού.
5. Ο προϋπολογισμός των Ενόπλων Δυνάμεων επιβάλλεται να αποδεσμευτεί των μνημονιακών περιορισμών με προτεραιότητα κάλυψης των λειτουργικών αναγκών και στοχευμενών εξοπλιστικών προγραμμάτων ενώ να διασφάλιζεται η αξιοπρεπής διαβίωση των Ελλήνων, καθώς και του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, ώστε να ισχύει επί της ουσίας το «ΥΠΕΡ ΒΩΜΩΝ ΚΑΙ ΕΣΤΙΩΝ».



Απούσα η εκπροσώπηση από την Κυβέρνηση

Άξιο προσοχής αποτέλεσε το γεγονός ότι στην ιδιαίτερα σημαντική αυτή εκδήλωση που αφορούσε ένα τόσο φλέγον ζήτημα για την Άμυνα της χώρας και την κοινωνία γενικότερα, παρέστησαν εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων αλλά ήταν χαρακτηριστική η απουσία οποιουδήποτε εκπροσώπου – βουλευτή από την κυβέρνηση. Και αυτό την στιγμή που παρά την διαφαινόμενη αδιέξοδη πολιτική της ασύστολης περιστολής των αμυντικών δαπανών, η οποία συνεχίζεται επί περίπου μια δεκαετία, τα τελευταία έτη οι κυβερνώντες χαρίζουν (στην κυριολεξία) εκατοντάδες εκατομμύρια υπό μορφή επιδομάτων, για την στήριξη “ευπαθών” κοινωνικών τάξεων κ.λπ. Ίσως θα ήταν πιο χρήσιμο, ένα μέρος από αυτά τα χρήματα του πλεονάσματος (50-100 εκατ.) που συγκεντρώνονται από τον κόπο ΟΛΩΝ, να διατίθενται για το καλό ΟΛΩΝ. Με ένα τέτοιο ποσό, θα μπορούσε να ενισχυθεί η εφεδρεία ποικιλοτρόπως. Θα μπορούσε για παράδειγμα να διατεθεί το ποσό αυτό για την αύξηση της θητείας και για περισσότερες και πιο τακτικές μετεκπαιδεύσεις. Προτάσεις που θα πρέπει επιτέλους κάποτε να εφαρμοστούν στην πράξη, αν θέλουμε να μεταστρέψουμε την πορεία συρρίκνωσης και αποδυνάμωσης που υφίσταται το Στράτευμα με επικίνδυνες συνέπειες για την επιβίωση του Έθνους.

Πηγή: doureios.com

Ιερά όπλα: Η παράξενη μαγική δύναμη στις ασπίδες των Αρχαίων Ελλήνων

1254

Όπως έχει αναφερθεί μυστήριο καλύπτει το θέμα του τί ήταν τα περίφημα ιερά όπλα πού υπήρχαν μέσα στο άδυτο του ναού του Απόλλωνος, και τα οποία με θαυμαστό τρόπο βρέθηκαν μπροστά από τον ναό όταν έφθαναν στο τέμενος του θεού οι βάρβαροι Πέρσες για να το συλήσουν.

Μια ιδέα για το τί μπορεί να ήταν κάποιο από τα ιερά αυτά όπλα μας δίνει ό θρύλος του Άβαντος, πού αναφέρεται στην θαυματουργή ασπίδα του «Άβαντεία ασπίς» οι περιπέτειες της οποίας έχουν ως έξης:
Κάποτε κάποιος έφηβος έτρεψε σε φυγή ολόκληρο στράτευμα με την μαγική δύναμη της άσπίδος του, ή οποία αργότερα περιήλθε στον Δαναό, πού την ανήρτησε, αφιερώνοντας την στο Ηραίον του Άργους.
Ο Λυγκεύς έτόλμησε να ξεκρεμάσει το αφιέρωμα και να το προσφέρει στον γιό του Άβαντα, ό οποίος μόνον με αυτή καθυπέταξε τους αντιπάλους του, διότι ή παρουσία της άσπίδος έτρεπε σε φυγή τους εχθρούς.
Με την παράδοση αυτή συνδεόταν και το πανάρχαιο έθιμο σύμφωνα με το οποίο οι νικητές των αγώνων του Άργους ελάμβαναν εκτός από τον στέφανο και για έπαθλο μια ασπίδα.
Αυτή την παράδοση περί Άβαντείας άσπίδος χρησιμοποίησε εντέχνως ό Βιργίλιος, για να κολακεύσει τον αυτοκράτορα Αύγουστο, πού ένίκησε τόν Αντώνιο στο Ακτιο (31 π.Χ.).
Οι θεοί ετάχθησαν τάχα υπέρ του Οκταβιανού Αυγούστου και τον έκαναν ικανό να παραλάβη την θαυματουργή ασπίδα, την οποία ό Αινείας φεύγοντας από την Τροία κρέμασε στην πύλη του ναού τού Απόλλωνος στο Ακτιο.
Αλλά δεν ήταν συνηθισμένες ασπίδες και εκείνες του Ηρακλέους και του Αχιλλέως.
Ή Ασπίς Ηρακλέους είναι ένα από τα πιο περίεργα αρχαιοελληνικά κείμενα και αναφέρεται στην περίφημη ασπίδα τού μεγίστου θρυλικού ήρωος του Ελληνισμού.
Ό θείος ποιητής Ησίοδος περιγράφει αυτήν ως ουράνια: «Χερσί γε μήν σάκος είλε παναίολον, ουδέ τις αυτό ούτ’ έρρηξε βαλών ούτ’ έθλασε θαύμα ίδέσθαι πάν μέν γάρ κύκλω τιτάνω λευκώ τ’ έλέφαντι ήλέκτρω θ’ ύπολαμπές έην χρυσω τε φαεινω λαμπόμενον, κυάνου δέ διά πτύχες ήλήλαντο…» (στ. 139-143).
Πήρε λοιπόν στα χέρια του την ασπίδα πού ήταν σαν πανάλαφρο μπαλόνι (σάκος παναίολον), πού κανένας ποτέ δεν την έσχισε ή την έσπασε χτυπώντας την, και ήταν θαυμάσιο να την κοιτάζεις. Γιατί ολόκληρη ή κυκλική της επιφάνεια λαμποκοπούσε από τιτάνιο, και από λευκό ελεφαντόδοντο κι από κεχριμπάρι κι άστραφτε από το χρυσάφι το λαμπερό, την διαπερνούσαν δε πολλές βαθυγάλαζες ταινίες…Από την συνέχεια του κειμένου φαίνεται ότι στην μέση της άσπίδος βρισκόταν ένας δράκος, του όποιου τα μάτια έλαμπαν σαν την φωτιά και πού είχε μια σειρά λευκά δόντια, τρομερά και απλησίαστα.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσει κανείς στην αναφορά του Ησιόδου, ότι πάνω στο φρικτό του μέτωπο (τού δράκοντα) πετούσε ή Εριδα ή τρομερή πού ξεσηκώνει ταραχές ανάμεσα στους άνδρες, ή καταραμένη πού συνηθίζει να παίρνει τον νουν και τον λογισμό των ανδρών, εκείνων πού με έχθρα πολεμούν τον γιό τού Διός.
Μήπως ευρισκόμεθα ενώπιον ενός άγνωστου όπλου (ψυχοτρονικού πολέμου;) πού προκαλούσε μανία και πανικό στους εχθρούς; (Αυτό είναι το ερώτημα πού ανακύπτει από το προαναφερθέν σημείο της περιγραφής τού θεϊκού ποιητή Ησιόδου).
Προβληματισμό προκαλούν οι αμέσως ακολουθούντες στίχοι: «τών καί ψυχαί μέν χθόνα δύνουσ’ Άϊδος εϊσω αυτών, όστέα δέ σφι περί ρινοΐο σαπείσης Σειρίου άζαλέοιο μελαίνη πύθεται αϊη» (στίχοι 151-153).
Το απόσπασμα αυτό μεταφράζεται ως εξής:
«Οι ψυχές εκείνων μπαίνοντας στην γη χώνονται βαθειά στον Άδη, και τα κόκκαλα τους, μόλις οι σάρκες, πού τα περιβάλλουν, λειώσουν από το κάμα τού Σειρίου, σαπίζουν μέσα στην μαύρη γη».
Στους στίχους αυτούς, όπως υποστηρίζει ό Θεόδωρος Άξιώτης στην «ΑΡΓΩ», τονίζεται ότι ο κυριότερος ρόλος της ασπίδος ήταν εκείνος των ουρανίων ταξιδιών.

Πηγή: xorisorianews.gr

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Η Κίνα πάτησε στη "σκοτεινή" πλευρά του φεγγαριού

Η Κίνα πάτησε στη "σκοτεινή" πλευρά του φεγγαριού
Ένα ιστορικό διαστημικό επίτευγμα σημείωσε η Κίνα, καθώς έγινε η πρώτη χώρα που «άγγιξε» τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, όπου προσσεληνώθηκε το ρομποτικό σκάφος της Chang'e-4.

Το σκάφος, που είχε εκτοξευθεί στις 7 Δεκεμβρίου με έναν πύραυλο Long March-3B, με σκοπό να μελετήσει τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης, η οποία είναι μόνιμα αόρατη από τη Γη, περιλαμβάνει μια στατική άκατο και ένα μικρό ρόβερ, ενώ πολλά από τα επιστημονικά όργανά του είναι ευρωπαϊκής κατασκευής.

Μέχρι σήμερα, όλες οι αμερικανικές και σοβιετικές-ρωσικές αποστολές είχαν γίνει στη «μπροστινή», φωτεινή πλευρά. Ποτέ έως τώρα κάποιο σκάφος ή αστροναύτης δεν είχε επιχειρήσει να «πατήσει» τη λεγόμενη σκοτεινή πλευρά, τη «Luna Incognita», η οποία στην πραγματικότητα δεν είναι σκοτεινή, αφού δέχεται το φως του ήλιου, όταν το φεγγάρι βρίσκεται ανάμεσα στη Γη και στο μητρικό άστρο μας. Η μόνη εξαίρεση ήταν το 1962, όταν το σκάφος Ranger 4 της NASA είχε συντριβεί στην «πίσω» πλευρά της Σελήνης.

(Η πρώτη φωτογραφία από τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού)


Οι παρατηρήσεις από ψηλά της σκοτεινής πλευράς του φεγγαριού, τόσο από δορυφόρους όσο και από τους αστροναύτες μέσα στις διαστημικές ακάτους, έχουν αποκαλύψει ότι -για άγνωστο λόγο- διαθέτει παχύτερο και μεγαλύτερης ηλικίας φλοιό, καθώς επίσης περισσότερους και βαθύτερους κρατήρες απ' ό,τι η φωτεινή πλευρά. Αποτελεί ακόμη μυστήριο για τους επιστήμονες γιατί τα δύο «πρόσωπα» της Σελήνης έχουν αυτές τις διαφορές.



Η Εθνική Υπηρεσία Διαστήματος της Κίνας (CNSA) ξεκίνησε το διαστημικό πρόγραμμά της για τη Σελήνη με καθυστέρηση περίπου τριών δεκαετιών, αφότου οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση είχαν πλέον σταματήσει τις δικές τους αποστολές («Απόλλων» και «Λούνα» αντίστοιχα).

Το πρώτο κινεζικό σκάφος Chang'e-1 (είναι το όνομα της αρχαίας κινεζικής θεότητας του φεγγαριού) εκτοξεύθηκε το 2007 και αφού τέθηκε σε τροχιά και χαρτογράφησε τη Σελήνη, συνετρίβη πάνω της το 2009. Ακολούθησε το Chang'e-2 το 2010, το οποίο επίσης τέθηκε σε τροχιά γύρω από τον δορυφόρο και μετά εστάλη στα βάθη του διαστήματος.



Το 2013, το Chang'e-3 υπήρξε το πρώτο σκάφος που προσσεληνώθηκε μετά το σοβιετικό Λούνα-24 το 1976. Για πρώτη φορά μάλιστα ένα μικρό κινεζικό ρόβερ, το Yutu, ήταν εφοδιασμένο με ένα ραντάρ που μπόρεσε να μελετήσει όχι μόνο την επιφάνεια, αλλά και το υπέδαφος του φεγγαριού.

Το Chang'e-4, που έχει σχεδιασθεί κατά τα πρότυπα του προδρόμου του, θα βασίζεται για τις επικοινωνίες του με τη Γη στον κινεζικό δορυφόρο αναμετάδοσης Queqiao που διαθέτει μια παραβολική αντένα 4,2 μέτρων. Εκτοξεύθηκε τον Μάιο του 2018 και βρίσκεται στην κατάλληλη τροχιά, σε απόσταση 64.000 χιλιομέτρων από την πίσω πλευρά του φεγγαριού, ώστε να βλέπει ταυτόχρονα τόσο τη σκοτεινή πλευρά της Σελήνης όσο και τον πλανήτη μας.



Το Chang'e-4, που περιλαμβάνει μια άκατο προσσελήνωσης βάρους 3,6 μετρικών τόνων και το μικρό ρόβερ Yutu, βάρους 140 κιλών, προσσεληνώθηκε στον διαμέτρου 180 χιλιομέτρων κρατήρα Φον Κάρμαν μέσα στην τεράστια λεκάνη Νοτίου Πόλου-Άιτκεν, η οποία πιθανόν έχει σχηματισθεί μετά την πρόσκρουση ενός γιγάντιου αστεροειδούς. Η εν λόγω λεκάνη, διαμέτρου 2.500 χιλιομέτρων και βάθους 12 χιλιομέτρων, είναι η μεγαλύτερη, βαθύτερη και παλαιότερη λεκάνη πρόσκρουσης στο φεγγάρι.



Το ραντάρ του ρόβερ θα μπορεί να «δει» σε βάθος έως 100 μέτρων κάτω από τη σεληνιακή επιφάνεια. Το σκάφος διαθέτει επίσης τρεις κάμερες και μια σειρά από επιστημονικά όργανα (ορισμένα ευρωπαϊκής κατασκευής), όπως έναν αναλυτή σεληνιακής σκόνης, έναν αναλυτή ηλεκτρικού πεδίου, έναν σεληνιακό σεισμογράφο κ.ά.

Ακόμη, θα μεταφέρει ένα πείραμα 28 κινεζικών πανεπιστημίων, συγκεκριμένα μια μίνι «σεληνιακή βιόσφαιρα», μια αλουμινένια σφαίρα βάρους τριών κιλών, που περιέχει νερό, θρεπτικά συστατικά και αέρα και μέσα στην οποία θα επιχειρηθεί να φυτρώσουν σπόροι από πατάτες κι άλλα φυτά. Το πείραμα θα αποτελέσει «πιλότο» για τα μελλοντικά σχέδια δημιουργίας κινεζικής σεληνιακής βάσης και τροφοδοσίας της με αγροτικά προϊόντα σεληνιακής καλλιέργειας.



Συνωστισμός και ανταγωνισμός στο μέλλον

Το κινεζικό σεληνιακό πρόγραμμα θα συνεχισθεί με την αποστολή Chang'e-5, τη δεύτερη στη «φωτεινή» πλευρά, που θα φέρει δείγματα βάρους έως δύο κιλών από το έδαφος και το υπέδαφος του φεγγαριού και η οποία προγραμματίζεται να εκτοξευθεί προς το τέλος του 2019. Η επόμενη αποστολή Chang'e 6 θα φέρει ένα ακόμη μεγαλύτερο δείγμα.

Απώτερος στόχος της Κίνας είναι να στείλει αστροναύτες στο φεγγάρι έως το τέλος της δεκαετίας του 2030. Η χώρα δεν έχει μόνο επιστημονικό ενδιαφέρον για τη Σελήνη, αλλά τη θεωρεί επίσης σημαντικό στρατηγικό παράγοντα στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής να γίνει η νέα παγκόσμια υπερδύναμη.

Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι έχει ανανεωθεί το διεθνές ενδιαφέρον για τη Σελήνη, με έναν τρόπο που φέρνει στον νου την ψυχροπολεμική κούρσα ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ-ΕΣΣΔ. Η NASA - έπειτα από εντολή του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ - έχει πλέον αρχίσει να θέτει σε εφαρμογή, σε συνεργασία με αμερικανικές εταιρείες, ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που περιλαμβάνει μέσα στην επόμενη δεκαετία τη δημιουργία επανδρωμένου τροχιακού σταθμού γύρω από τη Σελήνη, αλλά και μιας πιο μόνιμης παρουσίας αστροναυτών πάνω στο φεγγάρι.

Η Ευρώπη, η Ρωσία, η Ινδία (εκτόξευση της σεληνιακής ακάτου Chandrayaan 2 στις αρχές του 2019) και η Ιαπωνία έχουν επίσης σχέδια για το φεγγάρι, είτε μόνες τους είτε στο πλαίσιο διεθνούς συνεργασίας. Το μεγάλο ερώτημα όσον αφορά στη «σεληνιακή γεωπολιτική» είναι κατά πόσο θα υπάρξει διαστημικός ανταγωνισμός ή συνεργασία μεταξύ των χωρών.

Πηγή: zougla.gr

Κριτικές Όπλων: Περίστροφο Smith & Wesson Model 17-4

Ξεκινώντας από το 1947 η αμερικανική εταιρία Smith & Wesson άρχισε τη κατασκευή του «Model 17». Ένα εξάσφαιρο περίστροφο διαμετρήματος .22LR για το μεσαίου διαστάσεων πλαίσιο της εταιρίας, το πλαίσιο K. Το 4 στο μοντέλο του αναφέρεται στη γενιά του. Η τέταρτη γενιά του κυκλοφόρησε τη περίοδο 1977-1982 και είναι το μοντέλο με το οποίο έχουμε προσωπική εμπειρία. Προσοχή! Ότι διαβάζετε σε αυτή τη κατηγορία είναι η προσωπική μας άποψη βάσει των εμπειριών και γνώσεων μας, δεν είναι σε καμία περίπτωση μία αντικειμενική παρουσίαση.


Πηγή: ArmsList.com

Καθώς το πιστόλι αυτό βασίζεται στο πλαίσιο K αλλά είναι για το διαμέτρημα .22LR, είναι επίσης γνωστό και ως K-22. Για τη τέταρτη γενιά του για την οποία βλέπουμε εμείς εδώ, υπάρχουν και κάποιες σημαντικές βελτιώσεις συγκριτικά με τα παλαιότερα μοντέλα. Το 1959 άλλαξε ο οδηγός απόρριψης καλύκων από δεξιόστροφο σε αριστερόστροφο σπείρωμα για να μη ξεβιδώνει, το 1961 άλλαξε ο μηχανισμός φρεναρίσματος του μύλου, το 1967 άλλαξε το κλισιοσκόπιο ώστε να είναι ρυθμιζόμενο, και τέλος, το 1977 με την ανακοίνωση της τέταρτης γενιάς, μεταφέρθηκε η φλάντζα αερίων από το κορμό του μύλου, επάνω στο μύλο.

Πηγή: Classic.GunAuction.com

Η προσωπική μας εμπειρία με το περίστροφο Smith & Wesson Model 17-4 είναι αρκετά εκτενής και πολυετής, με μερικές χιλιάδες βολές σε αρκετές διαφορετικές συνθήκες. Σίγουρα δεν είναι από τα περίστροφα που χρησιμοποιούμε πολύ συχνά, αλλά συνολικά έχουμε μία σφαιρική εικόνα για όσα προσφέρει.

Πηγή: Προσωπικό αρχείο

Το πιστόλι έχει κάννη μήκους 6″ (15 εκατοστά) και αρκετοί το αποκαλούν το καλύτερο περίστροφο διαμετρήματος .22LR. Μάλιστα, η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που η εταιρία Smith & Wesson σταμάτησε τη παραγωγή του το 1998 αλλά λόγω της τεράστιας ζήτησης, ξεκίνησε και πάλι τη παραγωγή του το 2009 υπό τη κατηγορία «Classics» με την επωνυμία «Masterpiece». Ενδεικτικά, η τιμή του καινούργιο σήμερα είναι λίγο λιγότερο από $1000.

Πηγή: XavierThoughts.blogspot.com

Στα τεχνικά τώρα, είναι ένα περίστροφο βάρους 1131 γραμμαρίων που σε συνδυασμό με το μικρό του διαμέτρημα το κάνει πιο εύκολο και σταθερό στις βολές και από αεροβόλο. Η σκανδάλη του έχει εξαιρετική αίσθηση με πολύ καθαρά στάδια πριν τη πυροδότηση, και παρότι χρησιμοποιεί ένα διαμέτρημα περιμετρικής πυροδότησης, το Model 17-4 παραμένει αρκετά αξιόπιστο.

Πηγή: GunsAmerica.com

Η ευστοχία του Model 17 είναι τόσο εξαιρετική που σήμερα είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα περίστροφα σκοποβολής στο κόσμο. Επίσης, το ρυθμιζόμενο σκοπευτικό του και η πολύ εργονομική λαβή του βοηθάνε ακόμα περισσότερο σε αυτή τη κατεύθυνση. Πέρα από τον αγωνιστικό χώρο όμως, αποτελεί και ένα κλασικό περίστροφο για συλλεκτικούς λόγους.

Πηγή: iCollector.com

Οπότε αξίζει να το αγοράσει κανείς; Για αυτοάμυνα ασφαλώς και όχι. Είναι ένα μεγάλο και βαρύ περίστροφο, με μικρή χωρητικότητα, πάρα πολύ μικρό διαμέτρημα, και κοστίζει το διπλάσιο απ’ότι ένα σύγχρονο ημιαυτόματο πιστόλι μεγάλου διαμετρήματος. Άρα δε τίθεται ερώτημα στο χώρο της αυτοάμυνας. Για συλλεκτικούς, αγωνιστικούς, ή ψυχαγωγικούς λόγους είναι μία από τις καλύτερες επιλογές σε περίστροφα διαμετρήματος .22LR κατά τη προσωπική μας άποψη. Ωστόσο, θα σας προτείναμε να βρείτε κάποιο μεταχειρισμένο παλιάς κατασκευής και όχι ένα καινούργιο. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, τα παλαιότερα μοντέλα είναι πολύ ανώτερα ποιοτικά καθώς η συναρμολόγηση και ρύθμιση γίνονταν με το χέρι, όλες οι κοπές και χαραγές είναι με μηχανικά μέσα (και όχι με λέιζερ όπως τα νεώτερα μοντέλα), κτλ. Αν βάλετε ένα καινούργιο Model 17 δίπλα από ένα παλιό, αμέσως θα δείτε τη διαφορά στη ποιότητα κατασκευής. Αν σας περισσεύουν $1000 και θέλετε ένα πολύ ξεχωριστό περίστροφο διαμετρήματος .22LR ακολουθείστε τη συμβουλή μας και δε θα χάσετε.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ Αιμοδοσία




Η Αδελφότητα Κρητών Περιστερίου καλεί όλα τα μέλη και τους φίλους του στην εθελοντική αιμοδοσία με την συνεργασία του Ιπποκράτειου νοσοκομείου. 

Κυριακή 27-1-2019 και ώρα 9:00π.μ-13:00μ.μ.Στα γραφεία του συλλόγου μας Αρκαδίας 35.

Τηλ.επικοινωνίας  6937800347 - 6932426558.


Σταμάτησε πια να κτυπά η καρδιά της καθηγήτριας Άννας Τζιροπούλου-Ευσταθίου στην Ελλάδα…

Σταμάτησε πια να κτυπά

η καρδιά της καθηγήτριας

Άννας Τζιροπούλου-Ευσταθίου

στην Ελλάδα…

Με το που μπήκε ο νέος χρόνια, «δραπέτευσε» από αυτόν τον αισθητό κόσμο η καθηγήτρια και φιλόλογος Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου. «Έφυγε» στις 2 Ιανουαρίου 2019
Η Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου εγεννήθη στον Πειραιά. Είχε καταγωγή από την Κεφαλονιά. Εσπούδασε Ελληνική και Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γαλλική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Institut Francais d’ Athenes, Ιταλική Γλώσσα στην Casa d’ Italia, Ισπανική στο Ινστιτούτο της ισπανικής πρεσβείας, και μουσική στο Ωδείον Αθηνών (με καθηγητή στην Θεωρία–Αρμονία Μουσικής τον Ακαδημαϊκό Μενέλαο Παλλάντιο).
Ήταν μέλος της «Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς» και του «Ομίλου Πειραιώς για την διάδοση της ελληνικής γλώσσης», του οποίου επί διετίαν διετέλεσε αντιπρόεδρος. Το 1994 εξελέγη παμψηφεί «Τακτικόν μέλος-εταίρος» της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΗΣ ΒΑΣΚΩΝΙΑΣ, η οποία εδρεύει στο Bilbao Ισπανίας.
Ήταν μόνιμο μέλος της ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, του ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ, καθώς και του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΑΘΗΝΩΝ. Ως εισηγήτρια σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, είχε δώσει περισσότερες από 600 διαλέξεις, γλωσσικού κυρίως περιεχομένου, κι είχε λάβει μέρος σε πάρα πολλές ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές σε διαφόρους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και σε διεθνή δορυφορικά προγράμματα.
Ήταν επίσης καθηγήτρια της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου της Πολεμικής μας Αεροπορίας, όπου δίδασκε ιστορία της Ελληνικής Γλώσσης, και διαλέκτρια της Σχολής Εθνικής Αμύνης (ΣΕΘΑ). Ήταν επίσης διευθύντρια σπουδών της σχολής «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ», όπου εδίδασκε το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών με πρωτότυπη μέθοδο ιδίας επινοήσεως.
Η εξόδιος ακολουθία της θα γίνει την Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2019, στις 14:00, στον Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου Πειραιώς.


Όλοι  εμείς που την γνωρίσαμε θα την θυμόμαστε με σεβασμό, για την αγάπη της για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της, για το σθένος και το θάρρος με το οποίο υπερασπιζόταν τα ελληνικά ιδεώδη, που ήταν και τα «πιστεύω» της, για την άοκνη προσπάθειά της, για το πείσμα, την αφοσίωση και το πόσο ακούραστα συνέχιζε να διδάσκει και να διαδίδει, έως το τέλος, την Ελλάδα που είχε μέσα της… Εκεί που θα πάει, θα συναντήσει τους δαίμονές της, και θα μας στείλει περισσότερες πληροφορίες και απαντήσεις… Να έχει ένα καλό ταξίδι… Αιωνία της η μνήμη…


Εργογραφία-κάποια από τα έργα της

«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης»: 7 διδακτικά βιβλία πλήρους εκμαθήσεως της κλασσικής Ελληνικής Γλώσσης.
«ΤΡΑΓΩΔΙΑ – Νέα Δεδομένα», εκδ. Γεωργιάδη.
«Αισχύλου Ευφορίωνος Αθηναίου ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ (Σύγχρονος Απόδοσις αρχαίου Κειμένου, Εισαγωγή, Σχόλια, Επίμετρον)», εκδ. Γεωργιάδη.
«Ημερολόγιον από τον πόλεμο του 1940 – ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ (με σχόλια, και παράλληλα εδάφια από την Αρχαία μας Ιστορία)», εκδ. Νέα Θέσις.
«Πώς η Ελληνική γονιμοποίησε τον ευρωπαϊκό λόγο», εκδ. Νέα Θέσις. Όπου απέδειξε περίτρανα ότι το 80-90% των λέξεων των μεγαλυτέρων ευρωπαϊκών γλωσσών (αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά, κλπ.) προέρχονται εκ της ελληνικής γλώσσης.
«ΕΛΛΗΝ ΛΟΓΟΣ - Πώς η Ελληνική γονιμοποίησε τον παγκόσμιο Λόγο», εκδ. Γεωργιάδη.
«Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσείδης», εκδ. Γεωργιάδη.
«Γκρεκάνικο Λεξικό», εκδ. Νέα Θέσις.
«Τραγωδία και Αριστοτελική Κάθαρσις», εκδ. Γεωργιάδη.
«Ο εν τη λέξει λόγος», εκδ. Γεωργιάδη.

Πηγή: arxeion-politismou.gr