Μπάρα

Κυριακή 17 Μαρτίου 2024

Tο κύκλωμα της «λούφας και απαλλαγής», που εξασφάλιζε τα ψευδή πιστοποιητικά

 

ΦΑΚΕΛΟΣ: Το βρώμικο κύκλωμα των Απαλλαγών Στράτευσης πλουσίων και καλλιτεχνών!


Η σύλληψη στη Νότια Αφρική του 63χρονου στρατιωτικού γιατρού Εμμ.Νιώτης, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εμπλακεί στο παραδικαστικό κύκλωμα, αλλά και σε υποθέσεις με απαλλαγές "επωνύμων" από το στρατό, έφερε ξανά στο προσκήνιο το ζήτημα της βιομηχανίας απαλλαγών από το «υπέρτατο καθήκον», όπως αρέσκονται οι εθνικιστές και οι διανοούμενοι παπαγαλάκια του αστικού συστήματος εξουσίας να χαρακτηρίζουν την υποχρεωτική στράτευση της νεολαίας και τη μετατροπή μας σε πολεμιστές-υπερασπιστές των αστικών συμφερόντων.   
Αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι οι πλούσιοι και οι επώνυμοι έχουν διαμορφώσει τους όρους να μένουν μακριά από τα σφαγεία των λαών, κάνοντας κάθε είδους απάτη και παρανομία, την ίδια στιγμή που η θαρραλέα άρνηση της νεολαίας απέναντι στον Στρατό ενδυναμώνει το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, πυκνώνει τις γραμμές των Αντιρρησιών Συνείδησης και των Ολικών Αρνητών Στράτευσης.


Ο γιατρός που συνελήφθη μετά από συντονισμένη επιχείρηση των ελληνικών και νοτιοαφρικανικών αρχών είχε απέναντι του δύο εντάλματα σύλληψης από τον Εφέτη Ανακριτή Αθηνών για ξέπλυμα μαύρου χρήματος κατ' επάγγελμα, ένταλμα από τον ανακριτή του στρατοδικείου Αθηνών για ανθρωποκτονία από αμέλεια και παθητική δωροδοκία κατ' εξακολούθηση καθώς επίσης και τρεις καταδίκες ερήμην του Εφετείου και του Στρατοδικείου Αθηνών.

Είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση οκτώ ετών και έξι μηνών για πλαστογραφία, σωματική βλάβη από αμέλεια, ανυποταξία, υφαρπαγή ψευδούς βεβαιώσεως και παθητικής δωροδοκίας.

 

Tο κύκλωμα της «λούφας και απαλλαγής», που εξασφάλιζε τα ψευδή πιστοποιητικά, με τα οποία πλούσιοι και επώνυμοι γλίτωναν τη στράτευση, είχε απλώσει τα πλοκάμια του και στη λειτουργία του παραδικαστικού κυκλώματος.

Aπό την ανάκριση που διενέργησε η στρατιωτική Δικαιοσύνη ανέδειξε τη συμμετοχή του και σε υποθέσεις που χειριζόταν η τέως ανακρίτρια Αντωνία Hλία.

Η έρευνα που είχε διενεργήσει ο Γ. Σανιδάς, είχε δείξει την εμπλοκή του ίδιου ιατρού στην έκδοση ψευδών πιστοποιητικών, που βεβαίωναν ότι κατηγορούμενοι σε υπόθεση ναρκωτικών έπασχαν δήθεν από σοβαρές ασθένειες.

Xάρη στα ψευδή πιστοποιητικά, οι κατηγορούμενοι πέτυχαν την αποφυλάκισή τους, καθώς η τέως ανακρίτρια στηρίχθηκε στους ανύπαρκτους λόγους υγείας.

 

Πως αποκαλύφθηκε το κύκλωμα με τα πλαστά πιστοποιητικά!

 

Τη δική του εκδοχή έδωσε το  onalert.gr αποκαλύπτοντας ότι για την αποκάλυψη του βρώμικου κυκλώματος ούτε η πολιτική βούληση εξιχνίασης της υπόθεσης υπήρξε, ούτε και καμιά συγκροτημένη παρέμβαση των αρχών. Στην διαλεύκανση της υπόθεσης που ήρθε από καραμπόλα, εμπλέκονται δύο δημοσιογράφοι, ένας στρατηγός κι ένας από τους καλλιτέχνες.

Το 2004, πρόεδρος της Επιτροπής Απαλλαγών στο 401 ήταν ένας ταξίαρχος και μετέπειτα στρατηγός του υγειονομικού.

Σε μία συζήτηση που είχε με δημοσιογράφο του στρατιωτικού ρεπορτάζ η κουβέντα ήρθε στους καλλιτέχνες και ο αξιωματικός ανέφερε το όνομα πάρα πολύ γνωστού πρωταγωνιστή τηλεοπτικού σήριαλ της εποχής, λέγοντας ότι όπου να ΄ναι με βάση την ηλικία του θα πρέπει να παρουσιαστεί στο στρατό.

Ο δημοσιογράφος που εργαζόταν και σε Κυριακάτικη εφημερίδα, έγραψε ένα πολύ μικρό σχόλιο για τον πρωταγωνιστή, αναφέροντας ότι η πατρίδα σύντομα τον καλεί.

Ο τηλεοπτικός Στέφανος Χίος ,που εκείνη την εποχή έκανε εκπομπή μεσημέρι “έπιασε” το σχόλιο, πήρε ρώτησε στο ΓΕΣ κι από εκεί βλέποντας τα χαρτιά τους του είπαν ότι ο πρωταγωνιστής, έχει απαλλαγεί από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις λόγω ασθένειας.

Το μετέδωσε.

Ο ταξίαρχος που ήταν ...φαν του Στέφανου Χίου ,το άκουσε και παραξενεύτηκε.

Σκέφτηκε ότι δεν μπορεί να έχει περάσει τέτοιο όνομα από το νοσοκομείο και να μην έχει γίνει ντόρος. “Νοσοκόμες, γιατροί, ασθενείς, όλοι σπεύδουν να βγάλουν φωτογραφίες μ΄ όσους καλλιτέχνες περνάνε από δω.

Μ΄ αυτόν θα γινόταν χαμός”, είπε στο φίλο του το δημοσιογράφο.

Πήρε και κάποια τηλέφωνα σε συναδέλφους του ρώτησε, κανείς δεν θυμόταν το παραμικρό για τον συγκεκριμένο. Έτσι από περιέργεια, έφθασε μέχρι το στρατολογικό γραφείο της Κρήτης στο οποίο ήταν εγγεγραμμένος ο καλλιτέχνης.

Του είπαν ότι έχει απαλλαγεί και ο ταξίαρχος ζήτησε να του στείλουν τα χαρτιά. Μπίνγκο!

Με το που τα πήρε στο χέρι του και μετά από μία πρόχειρη έρευνα κατάλαβε ότι ήταν πλαστά.

Πήγε στο ΓΕΣ, ενημέρωσε κι έτσι ξεκίνησε η ιστορία.
Όπως καταλαβαίνετε στην Ελλάδα, μόνο από τύχη γίνονται όλα. Ακόμη και οι αποκαλύψεις

Πως δούλευε το σύστημα:

 

Η σύλληψη του στρατιωτικού γιατρού που για χρόνια έδινε πλαστά πιστοποιητικά θα πρέπει να έχει προκαλέσει πανικό σε πολλούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Γιατί ο γιατρός δεν ήταν ο “εγκέφαλος” της υπόθεσης, αλλά το χρήσιμο και απαραίτητο “εργαλείο” χωρίς το οποίο δεν θα μπορούσε να στηθεί η μηχανή παραγωγής πλαστών πιστοποιητικών.

Υπάρχουν πολλοί που ανησυχούν, ότι σύλληψή του στη Νότιο Αφρική ,όπου είχε διαφύγει από το 2005 θα οδηγήσει στην αποκάλυψη του ρόλου τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες που υπήρχαν από την αποκάλυψη του κυκλώματος εμπλεκόμενοι φέρονται να είναι τουλάχιστον δύο αξιωματικοί, τέσσερις δικηγόροι που φαίνεται να είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο, τρεις γιατροί και βέβαια πολλοί άνθρωποι του θεάματος.

Το κύκλωμα που αποκαλύφθηκε το 2004, είχε όπως φαίνεται έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Εκεί έγινε η σύλληψη της ιδέας από απόστρατο που είχε σχέση με στρατιωτικές αρχές στην Αθήνα.

Ο απόστρατος μαζί με δικηγόρο της Θεσσαλονίκης ο οποίος είχε πρόσβαση στο καλλιτεχνικό χώρο, εντόπισαν τον στρατιωτικό γιατρό που συνελήφθη χθες στη Νότια Αφρική.

Στέλεχος του νοσοκομείου ΝΙΜΙΤΣ, ο γιατρός αποδείχτηκε το πολύτιμο εργαλείο που αναζητούσαν.

Το κόλπο ήταν απλό. Πελατεία υπήρχε άφθονη.

Και μετά από τις δυο, τρεις περιπτώσεις καλλιτεχνών που κατόρθωσαν είτε να πάρουν αναβολή, είτε να απαλλαγούν οριστικά από το στρατό, δημιουργήθηκε λίστα αναμονής.

Οι καλλιτέχνες πήγαιναν συστημένοι στο γιατρό ο οποίος και τους παρείχε πιστοποιητικά για ασθένειες που δεν είχαν ,αλλά που τους γλίτωναν από το στρατό!

Στη συνέχεια παρουσιάζονταν σε επιτροπές απαλλαγών και έπαιρναν “νόμιμα” την απαλλαγή.

Μόνο τη περίοδο 1997-2004 απαλλάχθηκαν μ’ αυτό το τρόπο πάνω από 50! Το κόστος; Πολλά ακούστηκαν για τα τιμολόγια. Κάποιος είπε ότι ορισμένοι πλήρωσαν ακόμη και 35 εκατομμύρια δρχ.

Από την ΕΔΕ αποδείχθηκε ότι οι ιατρικές γνωματεύσεις εκδίδονταν με αριθμούς πρωτοκόλλου που αντιστοιχούσαν σε υπαρκτές ιατρικές γνωματεύσεις άλλων στρατευσίμων.

Από τους πέντε ελεγχόμενους, μόνο ένας παραδέχθηκε τη συναλλαγή του με τον γιατρό, με τον οποίο συναντήθηκε 4-5 φορές, μετά από μεσολάβηση οικογενειακού φίλου.

Χωρίς να αναφέρει άλλα ονόματα ιατρών, δείτε πώς περιγράφει το παράνομο κύκλωμα της συναλλαγής:
«Ο γιατρός με τις γνωριμίες του και με δικές του μεθόδους με παρέπεμψε για εξέταση σε έναν ενδοκρινολόγο στο 401 ΓΝΑ».
 

Δε θυμάται, όπως ισχυρίζεται, το όνομα του γιατρού! Στη συνέχεια ο ίδιος ο στρατεύσιμος, πάλι με υπόδειξη του γιατρού, πήγε την ιατρική γνωμάτευση σε κάποιον αξιωματικό του φρουραρχείου Αθηνών, ο οποίος την έδωσε σε κάποιο γιατρό του φρουραρχείου για σφράγισμα και υπογραφή.

 

Τη σφραγισμένη γνωμάτευση με υπόδειξη του στρατιωτικού του φρουραρχείου την παρέδωσε στον γιατρό.

Παραλαμβάνοντας τη γνωμάτευση ο γιατρός τον διαβεβαίωσε ότι δεν χρειαζόταν κάποια άλλη ενέργεια και του είπε ότι η γνωμάτευση απαλλαγής του θα στέλνονταν σπίτι του! 

Το Μάρτιο του 2001, πήγε ο ίδιος στο Στρατολογικό Γραφείο προκειμένου να παραλάβει και να μεταφέρει ιδιοχείρως τη σχετική αλληλογραφία για να εξετασθεί από την Επιτροπή Απαλλαγών Αθηνών (ΕΑΑ). Στην ΕΑΑ όμως ουδέποτε παρουσιάσθηκε για εξέταση.

Την αλληλογραφία την παρέδωσε στο γιατρό που μερίμνησε για την έκδοση της κατάλληλης γνωμάτευσης.

Μετά από δύο μήνες έλαβε ταχυδρομικά από τον διευθυντή του Στρατολογικού Γραφείου Αν. Αττικής οδηγίες στράτευσης με τις οποίες απαλλασσόταν ως ακατάλληλος (Ι5). 

Σε συμπληρωματική κατάθεσή δηλώνει βέβαιος ότι ο αξιωματικός του Φρουραρχείου Αθηνών είχε συζητήσει με τον γιατρό διότι όταν πήγε να παραδώσει τη γνωμάτευσή του από τον ενδοκρινολόγο του 401, αφενός δεν περίμενε στην ουρά, αφετέρου όταν συστήθηκε, εκείνος άνοιξε το συρτάρι στο γραφείο του και διέγραψε κάτι σε μία κατάσταση που είχε μέσα. 

Τα στοιχεία του αξιωματικού δεν τα γνωρίζει, είπε, αλλά είναι βέβαιος ότι μπορεί να τον αναγνωρίσει από φωτογραφία.

Ο αξιωματικός του φρουραρχείου βρέθηκε, αλλά μετά την κατάθεσή του, δηλώνεται στο πόρισμα ότι δεν προκύπτουν στοιχεία για μεροληπτική ή παράνομη μεταχείριση του συγκεκριμένου στρατεύσιμου!
Από την εξέταση του βιβλίου ασθενών του φρουραρχείου εντοπίσθηκε και ο ενδοκρινολόγος του 401.

Όμως και πάλι, ο αξιωματικός που συνέταξε το πόρισμα, αποδέχεται πλήρως τις εξηγήσεις που του έδωσε και δηλώνει ότι δε προκύπτουν επιβαρυντικά στοιχεία γι' αυτόν!

Σύμφωνα με τις καταθέσεις των γιατρών, μελών της ΕΑΑ, οι επιτροπές εξέταζαν τους στρατεύσιμους και την ίδια ώρα εκδίδονταν από τη γραμματεία συμπληρωμένα τα έντυπα των γνωματεύσεων για υπογραφή. Καμία υπογραφή στα άκυρα, πλαστά, έντυπα γνωματεύσεων δεν αναγνωρίσθηκε ως έγκυρη από τους γιατρούς-μέλη της ΕΑΑ!
Τα έντυπα αυτά καταχωρίζονταν στο αρχείο και αντίγραφά τους αποστέλλονταν στα στρατολογικά γραφεία, χωρίς να συνοδεύονται από ανάλογο διαβιβαστικό έγγραφο, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό στρατιωτικής αλληλογραφίας.
 

Έτσι, οποιοδήποτε άτομο που τυχαία ή εσκεμμένα βρισκόταν στη γραμματεία της ΕΑΑ, μπορούσε εύκολα να προσθέσει στους φακέλους πλαστές γνωματεύσεις, αναφέρεται στην ΕΔΕ.

Όπως επισημαίνουν «Τα Νέα», σε άρθρο τους εκείνη την εποχή, εντυπωσιακά ήταν τα ευρήματα που είδαν το φως από την έρευνα για την υπόθεση των φυγόστρατων:

1) Πάνω από 1.000 ήταν οι απαλλαγές-«μαϊμού» που είχαν εντοπιστεί από την επανεξέταση μικρού μόνο μέρους των περιπτώσεων των 85.000 που κρίθηκαν ως ακατάλληλοι για στράτευση («Ι5») από το 1980 και μετά. Είχαν ελεγχθεί 5.000-6.000 περιπτώσεις της περιόδου 1994-2004, από τις οποίες ποσοστό περίπου 25% κρίθηκε ικανό για στράτευση.

2) Ενενήντα πέντε είναι οι περιπτώσεις επωνύμων, καλλιτεχνών, ποδοσφαιριστών και οικονομικών παραγόντων, που εντοπίστηκαν να έχουν πάρει αναβολή ή απαλλαγή από τη στράτευση με πλαστά πιστοποιητικά με τη βοήθεια του κυκλώματος.

3) Δώδεκα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων (στρατολόγοι, γιατροί και διοικητικοί) συνήργησαν με πράξεις ή παραλείψεις τους και ήδη ελέγχθηκαν πειθαρχικά και τιμωρήθηκαν.

O αντισυνταγματάρχης-«ποντικός» που εντοπίστηκε με κρυφή κάμερα να αφαιρεί κρίσιμα στρατολογικά έγγραφα από εξεταζόμενες υποθέσεις αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο άσκησης δίωξης από τον εισαγγελέα του Στρατοδικείου για βαριά ποινικά αδικήματα και πιθανώς να προφυλακιστεί.

Τελικά, είκοσι εννέα (29) άτομα, ανάμεσά τους και γόνοι γνωστών οικογενειών, καθώς και ο καταζητούμενος στρατιωτικός γιατρός Εμμ. Νιώτης δικάστηκαν  από το Δ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθήνας για «χρήση πλαστού και υφαρπαγή ψευδούς βεβαιώσεως» που, σύμφωνα με τις κατηγορίες, αφορούσαν παράνομες διεργασίες προκειμένου να αποφύγουν τη στράτευση.

 

Κατηγορούμενοι ήταν οι: Παύλος Αβραμίδης του Συμεών, Δ. Βαλτσάνης, Κων/νος Βενιζέλος του Γεωργίου, Θεμιστοκλής Γεωργαντάς του Δημητρίου, Γεώργιος Γκοτζαγέωργης του Κωνσταντίνου, Θεόδωρος Δημητρίου του Νικήτα, Αλέξανδρος-Απόστολος Δημόπουλος του Γεωργίου, Λεωνίδας Διάκονος του Κωνσταντίνου, Ελ Χαμπασί Μωχάμετ του Μαχμούτ, Αλέξανδρος-Μάρκος Κακλαμάνης του Σωκράτη, Διονύσης Καλαφάτης του Άγγελου-Γεράσιμου, Αλέξανδρος Καλλαντζής του Χαράλαμπου, Λουκάς Καρνής του Κωνσταντίνου, Βασίλης Κολοβός του Ιωάννη, Κωνσταντίνος Μαργαρίτης, Εμμανουήλ Νιώτης, Απόστολος Οικονομίδης του Αγγέλου, Σωτήρης Παπαντωνόπουλος-Μαντόπουλος του Λεωνίδα, Σταύρος Παπαντωνόπουλος-Μαντόπουλος του Λεωνίδα, Χριστόφορος Παυλίδης του Εφιμ, Θωμάς Πολυδωρόπουλος του Γεωργίου, Θεόδωρος Πολυκανδριώτης του Σπυρίδωνα, Θεοδόσιος Ρουσέλης του Ιωάννη, Κάρολος Σπασσώφ του Συμεών, Ιωάννης Σπυράκης του Δημητρίου, Νικόλαος Τηλιακός του Σωτηρίου, Θαλής Χαϊδόπουλος του Ομήρου, Ελευθέριος Χαΐτογλου, Σπυρίδων Χαρισιάδης του Ευαγγέλου. Η δίκη των Χριστ. και Εμμ. Παπακαλιάτη, Εμμ. Νιώτη και Κων. Καραμούντζου για δύο περιπτώσεις πλαστογραφίας, χρήση πλαστού και ηθική αυτουργία σε νόθευση εγγράφου είχε προσδιοριστεί να γίνει στο Γ' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθήνας.

 

ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΗΝ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΑ

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής «Γιους μεγαλογιατρών, δικηγόρων και επιχειρηματιών προσπαθούσε να απαλλάξει από τη στράτευση ή να τους λουφάρει ο «καραφλός» αντισυνταγματάρχης της Στρατολογίας, που πιάστηκε στα πράσα από κρυφή κάμερα να υπεξαιρεί έγγραφα από το B Στρατολογικό Γραφείο Αθηνών.

Aπό την αλληλογραφία που βρέθηκε στο γραφείο και στο σπίτι του συγκεκριμένου αντισυνταγματάρχη προέκυψε ότι αφορούσαν οκτακόσιες στρατολογικές περιπτώσεις απ όλη την Eλλάδα! 

Eπί της ουσίας είχε δημιουργήσει και λειτουργούσε ένα ανεξάρτητο ιδιωτικό στρατολογικό γραφείο που διεκπεραίωνε στρατολογικές υποθέσεις πάσης φύσεως σε συνεργασία με τρία μεγάλα δικηγορικά γραφεία (δύο στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη) καθώς και με στρατιωτικούς γιατρούς και των τριών Kλάδων.

O συγκεκριμένος αντισυνταγματάρχης, αν και είχε απομακρυνθεί από το κρίσιμο πόστο του B Στρατολογικού Γραφείου, ωστόσο με τις «άκρες» που διέθετε μπορούσε να κάνει πιο άνετα τις «δουλειές» του.

Συνέτασσε φακέλους αφαιρώντας ή προσθέτοντας πλαστά πιστοποιητικά κατά περίπτωση, ώστε να είναι νομότυπη η απαλλαγή από τη στράτευση του πελάτη.

Παράλληλα, παρείχε διευκολύνσεις σε εκατοντάδες παιδιά επώνυμων οικογενειών, ώστε κατά την επιλογή τους (περιοδεύων) να τοποθετούνται στο Ναυτικό και την Αεροπορία αποφεύγοντας τη θητεία στα σύνορα! Παράνομα στην κατοχή του αντισυνταγματάρχη βρέθηκαν δύο άκρως απόρρητα επιχειρησιακά σχέδια που αφορούν την ασφάλεια του Στρατοπέδου Γαζή Pουφ, όπου βρίσκονται τα Στρατολογικά Γραφεία, καθώς και το σχέδιο επιστράτευσης.

 

Η υπόθεση απασχόλησε την ειδική ανακρίτρια του Στρατοδικείου, ενώ ΕΔΕ εναντίον του αντισυνταγματάρχη Κώστα Χαρίση είχε διατάξει ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ Π.Χηνοφώτης.

 

Το ΠΑΣΟΚ, τότε αντιπολίτευση, είχε προβείς σε σκληρές δηλώσεις  «H κυβέρνηση αναγκάζεται να παραδεχθεί και να αποκαλύψει μόνο ό,τι δεν μπορεί άλλο να συγκαλύψει», δηλώνει ο εκπρόσωπος Tύπου του ΠAΣOK, Πέτρος Eυθυμίου, αφήνοντας με σειρά ερωτημάτων προς την ηγεσία του υπουργείου Άμυνας του Β.Μεϊμαράκη να εννοηθεί ότι ο «ποντικός» αντισυνταγματάρχης, που υπεξαιρούσε έγγραφα φυγόστρατων ήταν «γαλάζιο παιδί», ευνοούμενο από τη «γαλάζια» διακυβέρνηση.

 

Tα τέσσερα ερωτήματα που θέτει ο εκπρόσωπος Tύπου του ΠAΣOK προς τον κ. Μεϊμαράκη έχουν ως εξής:

Ερώτημα 1ο: Γιατί, ενώ όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ο εντοπισμός του «ποντικού» αντισυνταγματάρχη οφείλεται σε προσωπική πρωτοβουλία του διοικητή της μονάδας, εμφανίζεται η πολιτική ηγεσία να διεκδικεί ότι οργάνωσε και μεθόδευσε την παρακολούθηση;

Ερώτημα 2ο: Ποιο μέλος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας έκανε πρόταση για τον «ποντικό» αντισυνταγματάρχη, ώστε να τοποθετηθεί -εκτός κανονικής διαδικασίας μεταθέσεων- σε ειδική υπηρεσία του YΠEΘA, που είναι υπό την άμεση ευθύνη του υπουργού;

Ερώτημα 3ο: Ποιο μέλος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εισηγείται και ποιο υπογράφει την κατ’ εκλογήν προαγωγή του ίδιου αντισυνταγματάρχη το 2005;

Ερώτημα 4ο: Ποιοι εκ των φυγόστρατων έχουν πραγματικά στρατευθεί και πού έχουν υπηρετήσει;

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Β.Μεϊμαράκης έχει εγκαταστήσει σε γραφείο του Πενταγώνου, δίπλα στο προσωπικό του, μέλος της ΟΝΝΕΔ που συγκεντρώνει και καταγράφει σε λαπ τοπ τα ρουσφέτια της κομματικής του πελατείας, με αποτέλεσμα να υπολογίζονται σε χιλιάδες οι Μετατάξεις γαλάζιων από τον Στρατό Ξηράς σε Πολεμική Αεροπορία και Πολεμικό Ναυτικό,  ενώ τα κενά στην επάνδρωση των μονάδων της παραμεθορίου ήταν τεράστια.

Δεν είναι άσχετο το γεγονός ότι σημειώνεται μια απόπειρα αυτοκτονίας φαντάρου κάθε 15 μέρες, επί υπουργείς Β.Μεϊμαράκη. Η ταξική πολιτική των Καραμανλή-Μεϊμαράκη δολοφονεί νέους ανθρώπους ντυμένους στα χακί!  

 

ΛOYΦA KAI... AΠAΛΛAΓH ΕΠΩΝΥΜΩΝ

Οι τίτλοι των δημοσιευμάτων της εποχής απηχούν την αλήθεια! 

Στην απόταξη του αντισυνταγματάρχη στρατολόγου προχώρησε ο Eυ. Μεϊμαράκης, ενώ έμειναν στο απυρόβλητο οι πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.

Μάλιστα, με υπουργική παρέμβαση  οι επώνυμοι λουφαδόροι, των οποίων την ανωνυμία επιχείρησε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση, καβατζώθηκαν ακόμη περισσότερο.

- Ο Ηθοποιός - σεναριογράφος Παπακαλιάτης που ενώ έπρεπε να καταταγεί στο Πεζικό, με εντολή του κ. Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου κατετάγη στο Σώμα Yλικού Πολέμου και αντί να κάνει «αέρα» στον Έβρο τοποθετήθηκε σε κοσμικό νησί της Δωδεκανήσου και εν συνεχεία στου Γουδή, προκαλώντας με τις καθημερινές εμφανίσεις του στις καφετέριες του Φάρου Ψυχικού!

- Ο Συνθέτης - στιχουργός Φοίβος, ενώ εντοπίστηκε με πλαστά πιστοποιητικά και είχε χαρακτηριστεί ανυπότακτος, παράνομα αποσπάστηκε από το Πεζικό στο Ναυτικό και υπηρέτησε σπίτι του...

- Τραγουδιστής που όταν εντοπίστηκε ότι ήταν παράνομα εκτός στρατεύματος, έπρεπε να καταταγεί αμέσως στον Στρατό, με άνωθεν εντολή οι υπηρεσίες έκαναν τα «στραβά μάτια» για μερικούς μήνες, ώστε ο εν λόγω σταρ να συμπληρώσει το όριο ηλικίας και να κάνει τετράμηνο!

Παιχνίδι εντυπώσεων με τα ονόματα των φυγόστρατων

Τα ονόματα των φυγόστρατων δε δόθηκαν στη δημοσιότητα, διότι υπήρξε τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας. H υπόθεση έχει ως εξής: Στις 8 Απριλίου του 2005, η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων καλεί το υπουργείο Άμυνας να μη δημοσιοποιήσει τα ονόματα των φυγόστρατων. Το υπουργείο Άμυνας στις 28 Απριλίου προσφεύγει στο Συμβούλιο Επικρατείας για να ακυρώσει την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής, ώστε να δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2006 το Δ Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας αποφάνθηκε ότι δεν πρέπει να δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των φυγόστρατων!

Στην πραγματικότητα κρυφτό για λόγους εντυπώσεων έπαιξε με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ο υπουργός Άμυνας Βαγγ. Μεϊμαράκης.

Ενώ την κατηγόρησε ότι τον εμποδίζει να δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα όσων πήραν παράνομα απαλλαγή στράτευσης, έκρυψε επιμελώς από την κοινή γνώμη ότι η απαγόρευση αυτή αφορούσε αίτημα που είχε υποβάλει το υπουργείο του τον Μάρτιο του 2005, με ελλιπή στοιχεία, τη στιγμή που η όλη υπόθεση βρισκόταν ακόμη στα αρχικά στάδια της έρευνας.

Έτσι, εξασφαλίστηκε η ανωνυμία των επωνύμων φυγόστρατων!

Στην υπόθεση παρενέβη αγχωμένος και ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος που «αθώωσε» το βουλευτή της Ν.Δ. Σίμο Κεδίκογλου, ο οποίος υπηρέτησε τη θητεία του στο Παρίσι το 1987 και αμειβόταν τότε με το ποσό των 900 και πλέον δολαρίων, διαπιστώνοντας ότι πλέον το πολιτικό σύστημα απειλείται με δημοσιοποίηση της Λούφας του από τον Στρατό και αποκάλυψη των προνομίων που απόλαυσε. «Δεν καταλαβαίνω.

Έχουμε περάσει σε άλλο στάδιο; Δηλαδή από εκεί που ήμασταν στο ότι κάποιοι "λούφαραν", την "κοπάνησαν", κατά το κοινώς λεγόμενο, πάμε να δούμε ποιος υπηρέτησε πού; Πού θα φτάσει αυτή η ιστορία;» αναρωτήθηκε.

Περιπτώσεις πρωτοκλασάτων Φυγόστρατων!

«Γιατί καθυστερεί ο Ντογιάκος με την πλαστογραφία Γιαννακόπουλου;» αναρωτιόταν το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, την Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2007.  «Με αργό ρυθμό συνεχίζεται η έρευνα για τις παράνομες απαλλαγές στράτευσης, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις.

Στον εισαγγελέα που διενεργεί την έρευνα κ. Ισίδωρο Ντογιάκο έχουν καταθέσει ως μάρτυρες πρόσωπα που εμπλέκονται στο κύκλωμα των απαλλαγών-«μαϊμού», ενώ στο μικροσκόπιο έχουν μπει και γιατροί που φέρονται να χορήγησαν ψευδή πιστοποιητικά προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να αποφύγουν την στράτευση. Κατάθεση στον κ. Ντογιάκο έχουν δώσει και ο επιχειρηματίας Παύλος Γιαννακόπουλος και ο γιος του, οι οποίοι αρνήθηκαν ότι είχαν δωροδοκήσει προκειμένου να πάρει ο δεύτερος απαλλαγή.

Υποστήριξαν στις καταθέσεις τους ότι εκείνο το διάστημα ο υιός Γιαννακόπουλος αντιμετώπιζε ορθοπεδικό πρόβλημα και για τον λόγο αυτό είχε ζητήσει αναβολή.

Στο Δημήτρη Γιαννακόπουλο είχε επιβληθεί ερήμην τον Μάιο του 2006 από το Στρατοδικείο Αθήνας (εξαγοράσιμη) ποινή φυλάκισης 2 ετών, διότι απέφυγε τη στράτευση με πλαστή ιατρική γνωμάτευση.

Συγκεκριμένα έπειτα από αναβολές στράτευσης από το 1993, λόγω των σπουδών του στο ΙΕΚ «Πετρά» και μία εγχείρηση στο γόνατο, ο νεαρός Γιαννακόπουλος υποχρεώθηκε να καταταγεί στον Στρατό Ξηράς το 2000. Παρουσιάστηκε και πήρε ειδικότητα οπλίτη τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς αλλά είκοσι ημέρες μετά παραπέμφθηκε στην Επιστολή Απαλλαγών Αθηνών όπου όμως δεν εμφανίστηκε!

Την επόμενη κρίθηκε ακατάλληλος για στράτευση ως «Ι 5» βάσει ιατρικής γνωμάτευσης, η οποία είχε πλαστογραφηθεί και είχε εκδοθεί για άλλον στρατεύσιμο.

Το περίεργο είναι ότι, σύμφωνα με το διαδικαστικό, η γνωμάτευση που είχε αρχειοθετηθεί καταστράφηκε ξαφνικά»!

Ποιος όμως πρωταγωνιστεί στην αποκάλυψη της απάτης του φυγόστρατου γιου του Γιαννακόπουλου;

Μα, ποιος άλλος. Ο φυγόστρατος μεγαλοδημοσιογράφος Μάκης

Τριανταφυλλόπουλος!         

Μάλλον, δεν τα βρήκαν…

 

Αναδημοσιεύουμε από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ:

 

«ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ (ΜΑΚΗΣ) ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΙΑΣ. ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΕΙΣ ΤΑ ΜΗΤΡΩΑ ΑΡΡΕΝΩΝ ΛΕΟΝΤΕΙΟΥ ΑΧΑΪΑΣ, ΥΠΟ ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 1954. 27-12-1973 ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ ΔΙΑ ΦΟΙΤΗΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΜΠΟΛΩΝΙΑΣ ΙΤΑΛΙΑΣ. 17-12-1974 ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΠΟΛΩΝΙΑΣ ΙΤΑΛΙΑΣ. 21-12-1977 ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ (ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ). 1-1-1982 ΔΙΑΚΟΠΗ Η ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΡΑΤΤΕ ΟΡΘΗ ΧΡΗΣΗ ΑΥΤΗΣ. 8-4-1982 ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ. 18-11-1982 ΕΜΗΝΥΘΗ. 6-4-1983 ΚΑΤΕΤΑΓΗ ΕΙΣ ΤΟ 625 Τ.Π. (ΙΩΑΝΝΙΝΑ). 6-4-1983 ΔΙΕΤΗΣ ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΤΡΑΤΕΥΣΕΩΣ, ΛΟΓΩ ΥΓΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΠΑΣΧΕ ΑΠΟ ΒΑΡΕΙΑ ΨΥΧΟΝΕΥΡΩΣΙΝ. 25-3-1985 ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ. ΕΚΡΙΘΗ ΙΚΑΝΟΣ Ι1 (ΓΙΩΤΑ ΕΝΑ). 13-8-1985 ΚΑΤΕΤΑΓΗ ΕΙΣ ΤΟ Κ.Ε.Ε.Μ. (ΣΠΑΡΤΗ). 13-8-1985 ΕΚΡΙΘΗ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΔΙΑ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΝ Ι5 (ΓΙΩΤΑ ΠΕΝΤΕ), ΩΣ ΠΑΣΧΩΝ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΒΑΡΕΙΑ ΝΕΥΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΜΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΣ (ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ). ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 166/ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ».

 

Τέλος, ποιος να το έλεγε ότι Φυγόστρατοι θα ήταν και οι μεγάλοι υπερασπιστές του έθνους, οι μπροστάρηδες των Εθνικών Δικαίων. Ας δούμε τι έχει να μας πει η Αθηνά Αθήνη, μέχρι τότε μέλος του ΛΑΟΣ, αποχωρώντας αηδιασμένη από το κόμμα του νεοφύρερ Καρατζαφέρη

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Mε την απόρριψη της άρσης της ασυλίας του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κ.Αϊβαλιώτη, υπέστη άλλο ένα πλήγμα αναξιοπιστίας το πολιτικό σύστημα της χώρας, και ιδιαίτερα ο κοινοβουλευτισμός.

Οι υπόγειες συναλλαγές φαίνεται ότι δεν έχουν τελειωμό.

Πώς διαφορετικά να εξηγηθεί ότι στην πρώτη ψηφοφορία υπέρ της άρσης της ασυλίας του Κ.Αϊβαλιώτη, ψήφισαν 102 βουλευτές και στην επαναληπτική μόνο 22;!!!

Τα στοιχεία σε βάρος του φυγόστρατου βουλευτή είναι συντριπτικά.

Ο Κ.Αϊβαλιώτης δήλωσε ότι "δεν υπάρχει κατηγορία και έχει επίσης ακυρωθεί η πρόσθετη εξάμηνη στρατιωτική υποχρέωση".

Όμως η Εισαγγελία του Στρατοδικείου, μετά από αίτησή μου, απάντησε εγγράφως με ημερομηνία 15-10-08, δηλ. μία μέρα πριν την ψηφοφορία, ότι η κατηγορία υπάρχει και η υπόθεση Αϊβαλιώτη, βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Το ζήτημα δεν είναι εάν μετά τις αποκαλύψεις μου αναγκάσθηκε να στρατευθεί ο Κ.Αϊβαλιώτης μόνο για 45 μέρες.

Το ζήτημα είναι ότι επί μία δεκαετία εξαπατούσε τις στρατιωτικές αρχές, με πλαστά έγγραφα, προκειμένου να αποφύγει τη στράτευσή του, ή στη χειρότερη γι αυτόν περίπτωση να υπηρετήσει μόνο 45 μέρες, όπως και έγινε.

Εάν ο Κ. Αϊβαλιώτης έχει έγγραφο της Εισαγγελίας του Στρατοδικείου Αθηνών, ότι δεν υπάρχει κατηγορία εις βάρος του, τότε ευθέως καταγγέλλω ότι το έγγραφο είναι πλαστό και παρακαλώ να παραβληθεί με το δικό μου έγγραφο επίσης από την Εισαγγελία του Στρατοδικείου Αθηνών, όπου όπως προανέφερα μετά από δική μου αίτηση, στις 15-10-08 εγγράφως μου απαντούν ότι η υπόθεση Αϊβαλιώτη βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Όμως ας μη γελιόμαστε, η Βουλή αποφασίζει δυστυχώς προανακριτικές επιτροπές, λόγω Βατοπεδίου, η Ν.Δ. και προσωπικά ο Πρόεδρος της Βουλής Δ. Σιούφας, προκειμένου α καλύψει ενδεχόμενες διαρροές στις μυστικές ψηφοφορίες βουλευτών της Ν.Δ., αντάλλαξε με τους Καρατζαφέρη-Αϊβαλιώτη, την απόρριψη της άρσης της ασυλίας του βουλευτή, με τη στήριξή τους στις μυστικές ψηφοφορίες για το Βατοπέδιο.

Έτσι και ο Καρατζαφέρης "κάνει τη δουλειά του", κοροϊδεύοντας το ποίμνιό του, ότι δηλαδή αφενός μεν ζητά εις βάρος της Ν.Δ. προανακριτικές κ.τ.λ. αφετέρου δε, συγχρόνως συναλλάσσεται με τη Ν.Δ. ικανοποιώντας προσωπικές του επιδιώξεις.

 

Όπως επίσης ο Γ.Καρατζαφέρης συνηλλάγη και με τον υπουργό Δ.Αβραμόπουλο, ο οποίος - άγνωστο με τί κριτήρια, γνωστό όμως για ποιούς λόγους- διόρισε με το ΦΕΚ 207/9-5-08 την "συνεργάτιδά" του ' Άννα Ζωηρού, στην πιο ευαίσθητη θέση,, δηλαδή στην Επιτροπή Προμηθειών του Υπουργείου Υγείας!!!!

Τίποτα δεν γίνεται τυχαία, και ο κόσμος καταλαβαίνει, ακόμα και αν υπάρχει διατεταγμένη σιωπή από συγκεκριμένα ΜΜΕ.

Επίσης, πώς συμβιβάζεται ο Γ.Καρατζαφέρης να μην εμπιστεύεται τις εξεταστικές επιτροπές με ψηφοφορίες στη Βουλή και να ζητά να πηγαίνουν με προανακριτικές τα ζητήματα κατ' ευθείαν στη δικαιοσύνη και στην περίπτωση Αϊβαλιώτη να αρκείται μόνο στην ψηφοφορία της Βουλής; Ακόμα πώς ο κατηγορούμενος με το πλέον ατιμωτικό αδίκημα της ανυποταξίας βουλευτής Κ.Αϊβαλιώτης, δεν ζήτησε ο ίδιος την άρση της ασυλίας του για να δικαιωθεί στο δικαστήριο, εφόσον πιστεύει ότι έχει δίκιο και δεν φοβάται την κατηγορία της χρήσης πλαστών εγγράφων για να αποφύγει την στράτευσή του;

Κρίμα όμως για τη δημοκρατία, το πολιτικό σύστημα και τον κοινοβουλευτισμό, όταν υπάρχουν οι υπόγειες συναλλαγές και οι απλοί πολίτες στις διαφορές τους με τους βουλευτές - όταν μάλιστα αυτές γεννήθηκαν όχι κατά τη διάρκεια των κοινοβουλευτικών τους καθηκόντων - δεν μπορούν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.!!!

Έχουν δίκιο όσοι χαρακτηρίζουν τις πρακτικές των βουλευτών σε αυτές τις περιπτώσεις ως "συντεχνιακή συγκάλυψη", περισσότερο δίκιο έχει όμως ο κοσμάκης που λέει "κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει".

Ο Κ.Αϊβαλιώτης εφόσον με όλα αυτά τα τερτίπια δεν κρίθηκε από την ελληνική δικαιοσύνη, είναι εσαεί υπόδικος στη συνείδηση του ελληνικού λαού.

Υπάρχει όμως και το Ευρωπαϊκό δικαστήριο. 

 

ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΗ 17-10-2008

 

Αυτή επομένως είναι η διαφθορά της αστικής πολιτικής. Αυτή είναι η ταξική πολιτική των ακραίων κοινωνικών ανισοτήτων και διακρίσεων.

Που θέλει να συγκαλύψει η «εθνική ενότητα» και η προπαγάνδα περί «εθνικών δικαίων και συμφερόντων»!

Ανάγκη η δημιουργία ενός μεγάλου και μαχητικού Αντιπολεμικού Αντιμιλιταριστικού Αντιεθνικιστικού Συντονισμού των κοινωνικών κινημάτων που αντιπαλεύουν αυτές τις αντιδραστικές, φιλοπόλεμες και αυταρχικές πολιτικές.

 

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

ΜΑΝΗ, 17 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821: Η ΦΩΤΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΜΠΑΡΟΥΤΙ! Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΞΕΣΗΚΩΜΟΥ! ΝΙΚΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ!

 


Η Εθνική μας Παλιγγενεσία περιλαμβάνει, αμέτρητες θυσίες, ηρωισμούς αλλά και προδοσίες, παλικάρια αλλά και ″εφιάλτες″, μεγάλες χαρές αλλά και ανείπωτη δυστυχία, μοναδικές υπέροχες στιγμές αλλά και κατάμαυρες ώρες. 
Το να προσπαθήσεις να αναφερθείς στο ‘21 μέσα σε λίγες γραμμές, είναι σαν να προσπαθείς να κρατήσεις στην παλάμη σου τον κεραυνό. 
Μπορώ να αναφερθώ μόνο στις πρώτες ημέρες της Εθνικής Επανάστασης, με την κρυφή ελπίδα να προκαλέσω ένα ισχυρό τράνταγμα αφύπνισης πνεύματος και συνειδήσεων, τού Έθνους μας, έχοντας σαν πρότυπο τούς ηρωισμούς των Προγόνων μας. 
Ας αποτίσουμε φόρο τιμής σε αυτούς που με τα γιαταγάνια και την ψυχή τους δεν νίκησαν μόνο μια πανίσχυρη αυτοκρατορία, αλλά και την εχθρική στάση των Δυτικών, τον ασφυκτικό ″εναγκαλισμό″ της Παππικής Εκκλησία και κυρίως τον κακό τους εαυτό και την διχόνοια. 
Όπως έλεγε και ο Αρχιστράτηγος των Ηρώων, ο Μεγάλος Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: «Όλα τα θεριά της φύσης είχαν πέσει επάνω μας». Ήταν επόμενο λοιπόν σύσσωμος ο Ελληνισμός (όχι μόνο τού σημερινού Ελλαδικού χώρου, αλλά από τον Δούναβη μέχρι την Αίγυπτο και από την Μεγάλη Ελλάδα μέχρι τον Πόντο, την Οδησσό και την Κριμαία) να ξεσηκωθεί κατά τού βάρβαρου κατακτητή, αλλιώς η Επανάσταση δεν θα επιτύγχανε. 
Ας με συγχωρέσει λοιπόν σήμερα ο φίλος Αναγνώστης, που θα αναφερθώ σχεδόν αποκλειστικά στα «Σπαρτιατώγγονα», γιατί απλώς έτυχε αυτά να ριχτούν πρώτα στη μάχη κατά τού βάρβαρου κατακτητή. 
Σαν δισέγγονη των δρεπανηφόρων Μανιατισσών θα προσπαθήσω να σας ταξιδέψω νοερά, 274 χρόνια πίσω και να πάμε στα μέρη της ιδιαίτερης Πατρίδας μου, στην Αδούλωτη Μάνη.
Βρισκόμαστε στην εσχατιά της χερσονήσου τού Αίμου. 
Σε μια άγρια και παράξενη περιοχή, στο νοτιότερο άκρο τής Ευρώπης. Ντυμένη με πέτρα. Λουσμένη με φως. Είναι ελεύθερη. 
Το μεγαλύτερο φόβητρο των τούρκων. Καταφύγιο όλων, των κυνηγημένων Ελλήνων, από τον βάρβαρο δυνάστη. Καστρόσπιτα στα χωριά και στις μικρές πολιτείες της. 
Οι κάτοικοί της, έχουν κερδίσει, με ποταμούς αίματος, ένα σημαντικό προνόμιο: Το δικαίωμα της οπλοφορίας. 
Είναι ουσιαστικά ένα ανεξάρτητο κρατίδιο με Διοικητή τον Μπέη της Μάνης. Κάστρα που η ιστορία τους χάνεται στα βάθη των χιλιετιών την περιτριγυρίζουν. Κάστρα που γνώρισαν πολλές πολιορκίες, άλλαξαν πολλούς Κυρίους. 
Κάστρα που κτίστηκαν για να προφυλάσσουν τις εύφορες πεδιάδες της Λακωνίας από τούς πάντα αρειμάνιους και πάντα ελεύθερους Μανιάτες. 
Η κλεψύδρα της ιστορίας τώρα όμως μετράει αντίστροφα. Αυτά τα κάστρα δεν μπορούν να περιορίσουν άλλο τούς Μανιάτες.
Μεγάλη Εβδομάδα τού 1750. Οι Τούρκοι σκοτώνουν με βασανιστήρια τον Μανιάτη άρχοντα Έξαρχο Γρηγοράκη, ενώ τον είχαν καλέσει στην Τρίπολη για να τον χρίσουν «Μπέη». Ο λόγος: Δεν ήθελε να είναι υποτακτικός των Τούρκων. Δεν ήταν “συνεργάσιμος”. 
Η γερόντισσα μάνα του, όταν το μαθαίνει δεν κλαίει. Φωνάζει άγρια κι αποφασιστικά δείχνοντας το σημαντικότερο κάστρο, αυτό τού Πασσαβά: «Εκεί να με γδικηώστε!». 
Με την φοβερή κραυγή «γδικηώστε» ξεσηκώνονται όλα τα χωριά της Μάνης. Το αίμα και όχι η λογική, τούς θυμίζει το Χρέος τους απέναντι στη φυλή. 
Κρατώντας μπροστά τούς Σταυρούς από τις Εκκλησίες βαδίζουν προς τον Πασσαβά, τον οποίο καταλαμβάνουν, την Δευτέρα τού Πάσχα, με ορμητική έφοδο και σφάζουν όλους τούς τούρκους που είναι μέσα. 
Εξασφαλίζουν τα τρόφιμα της Μάνης από τις εύφορες κοιλάδες τού Πασσαβά και τού Μαυροβουνίου, που ελευθέρωσαν.
Τα χρόνια κυλούν με ελεύθερη τη Μάνη και σκλαβωμένη την υπόλοιπη Ελλάδα. Φτάνουμε στο 1815. Τότε ο Πέτρος Μαυρομιχάλης γίνεται Μπέης της Μάνης (Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης). Στις 2 Αυγούστου 1817 μυείται στην Φιλική Εταιρεία. 
Τον Οκτώβριο τού 1819 συγκεντρώνει όλους τούς αρχηγούς της Μάνης και της Μεσσηνίας στο σπίτι του. 
Υπογράφουν συμφωνία για συνεννόηση και κοινή προετοιμασία για τον αγώνα τού Έθνους. Για την Ελευθερία όλης της Ελλάδος. 
Ευτυχώς οι μεγάλες οικογένειες: Μούρτζηνων, Τζαννετάκηδων, Μαυρομιχαλέων κλπ, επιτέλους μονιάζουν. 
Ο Μαυρομιχάλης γνωρίζει ότι η «Ανωτάτη Αρχή» δεν είναι ο Τσάρος, ούτε καν ο Καποδίστριας, αλλά ο Υψηλάντης. Ξέρει ότι ο Υψηλάντης ασχολείται με την επανάσταση στη Μολδοβλαχία και δεν μπορεί να τον βοηθήσει. 
Ο Μαυρομιχάλης είναι προβληματισμένος. Στεναχωριέται. Πεισμώνει. Επικοινωνεί με τούς πάντες είτε με κρυπτογραφημένες επιστολές, είτε με προσωπικές επαφές. 
Θα διώξουν τούς Τούρκους έστω και χωρίς βοήθεια. Άλλωστε έχει δίπλα του την αφρόκρεμα των Αγωνιστών: Κολοκοτρώνης, Νικηταράς, Παπαφλέσσας και πολλοί άλλοι φιλοξενούνται σπίτι του. Έχουν ″αλωνίσει″ όλα τα χωριά της Νοτίου Πελοποννήσου και έχουν στρατολογήσει χωρικούς. Μήνες τώρα τούς εκπαιδεύουν. 
Έχουν δασκάλους τούς καλύτερους πολεμιστές. 
Οι χωρικοί πρέπει να μάθουν να πολεμούν. 
Ξέρουν να μην φοβούνται, τώρα μαθαίνουν και να νικούν. 
Οι προετοιμασίες διεξάγονται εντελώς απροκάλυπτα, καθώς η παρουσία της “εξουσίας” είναι, ανύπαρκτη. 
Ο Πετρόμπεης έχει με επιτυχία κατορθώσει να καλύψει την παρουσία και τη δράση των οπλαρχηγών. Επίσης έχει αποφύγει να πάει στην Τρίπολη, στα τέλη Φεβρουαρίου, προφασιζόμενος ασθένεια. Ήταν τότε που ο Τούρκος διοικητής της Πελοποννήσου, προκειμένου να αποδυναμώσει το ενδεχόμενο της εξέγερσης στην επικράτειά του, κάλεσε όλους τούς αρχιερείς και τούς προκρίτους της Πελοποννήσου, με το πρόσχημα της σύσκεψης, στην πραγματικότητα όμως, για να τούς κρατήσει ομήρους. 
Ο Πετρόμπεης στέλνει το γιο του Αναστάσιο, καθησυχάζοντας έτσι την τουρκική ηγεσία και εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη προεπαναστατική δράση. 
Το αγωνιστικό φρόνημα περισσεύει. 
Οι αρχιερείς και πρόκριτοι της Αχαΐας, ζητούν από τον Πετρόμπεη να αρχίσει πρώτη η Μάνη τον αγώνα. Ναι! 
Ο Πετρόμπεης δεν είναι πλέον ο Μπέης της Μάνης, είναι ο «Αρχιστράτηγος τού Σπαρτιατικού Στρατού». 
Όλοι και όλα είναι έτοιμα. Η καθολική εξέγερση των Ελλήνων θα ξεκινήσει από τη Μάνη. Μόνο τα μπαρουτόβολα τούς λείπουν.
Πρωί 15 Μαρτίου 1821, φτάνουν και τα μπαρουτόβολα. 
Στο λιμάνι τού Αρμυρού ναυλοχεί φορτωμένο με πολεμοφόδια ένα πλοίο, που είχαν στείλει οι Σμυρνιοί και Αϊβαλιώτες Φιλικοί (σ.σ. Απ’ αυτές τις σκλαβωμένες Πατρίδες που μόνο οι ελληνόφωνες πολιτικάντηδες έχουν ξεχάσει). 
Ο Παπαφλέσσας ειδοποιεί τον Νικηταρά και τον Αναγνωσταρά, που βρίσκονται στο Μοναστήρι τού Προφήτη Ηλία. 
Η μεταφορά είναι επικίνδυνη. Κινούνται με απόλυτη μυστικότητα, μόνο νύχτα. Με το πρώτο φως της ημέρας σταματούν. 
Λίγο έξω από την Καλαμάτα, ο βοεβόδας της πόλης, Σουλεϊμάν αγάς Αρναούτογλου, πληροφορείται τη μεταφορά τού φορτίου από ενόπλους χωρικούς και ζητά να μάθει τι συμβαίνει. Οι πρόκριτοι τον καθησυχάζουν: «Μεταφέρουν λάδι και είναι ένοπλοι από τον φόβο των ληστών». 
Ο Αρναούτογλου, χωρίς να αντιληφθεί την παγίδα που στηνόταν, ζητά ενισχύσεις από τον Πετρόμπεη! Άλλο που δεν ήθελε ο Μαυρομιχάλης. 
Θα ″βοηθήσει″ τον Αρναούτογλου, αλλά πρώτα έχει να κηρύξει μια επανάσταση.
17 Μαρτίου 1821. Άγια ημέρα. Τσίμοβα, (σ.σ. σημερινή Αρεόπολη), πρωτεύουσα των Μαυρομιχαλαίων. Πλατεία της πόλης, μπροστά στο ναό των Ταξιαρχών. 
Όλοι οι οπλαρχηγοί είναι εδώ συγκεντρωμένοι, ύστερα από πρόσκληση τού Πετρόμπεη. 
Μια φωνή, μια ψυχή, μια απόφαση «Να λάβωσι τα όπλα κατά των Τούρκων».
Για πρώτη φορά μια ξεχωριστή σημαία κυματίζει περήφανα σε έναν καταγάλανο ουρανό: Λευκό ύφασμα, με γαλάζιο σταυρό στο κέντρο. 
 
Στην επάνω πλευρά γράφει «Νίκη ή Θάνατος» και στην κάτω «ταν ή επί τας». Δυο μικρές φράσεις. Ένα τεράστιο νόημα. 
Μια πολύ ″βαριά″ κληρονομιά.
Το νέο της κήρυξης της επανάστασης διαδόθηκε από τη Μάνη στην υπόλοιπη Πελοπόννησο. Οι πολεμιστές οργανώνονται σε σώματα και εξορμούν. 
Στις 19 Μαρτίου οι αρχηγοί της Ανατολικής Μάνης (Γρηγοράκηδες) εξορμούν προς τη Μονεμβασιά και το Μυστρά. 
Οι αρχηγοί της Δυτικής Μάνης, υπό τον Πετρόμπεη, κινούνται προς την Καλαμάτα. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, ο Πετρόμπεης πρέπει να ″βοηθήσει″ τον Αρναούτογλου. 
Με το πρόσχημα της ″βοήθειας″, την 20ή Μαρτίου μπαίνει στην πόλη της Καλαμάτας, ο γιος τού Πετρόμπεη, Ηλίας, ηγούμενος σώματος 200 Μανιατών. Οχυρώνονται στις πλέον καίριες θέσεις. 
Στις 22 Μαρτίου 2.000 ένοπλοι με επικεφαλής τούς: Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Μούρτζινους, Καπετανάκηδες, Κουμουντουράκηδες, Κυβέλλους, Χρηστέηδες, κ.α., σφίγγουν τον κλοιό γύρω από την πόλη. 
Παράλληλα πλησιάζουν ο Παπαφλέσσας, με τον Νικηταρά και τον Αναγνωσταρά. 
 Ο Αρναούτογλου εξαπολύει αγγελιαφόρους προς όλες τις κατευθύνσεις ζητώντας βοήθεια. 
Όλοι συλλαμβάνονται στον δρόμο από τούς επαναστάτες. 
 Ο Πετρόμπεης με 2.000 Μανιάτες, απ’ όλα τα καπετανάτα της Μάνης, μπαίνει στην Καλαμάτα στις 23 Μαρτίου 1821, απλώς κάνοντας παρέλαση. 
Οι Τούρκοι τρέμουν. Ούτε ντουφεκιά δεν ρίχνουν. Παραδίδονται αμέσως. 
Κανένας δεν σέβεται τούς κιοτήδες, πόσο μάλλον οι Μανιάτες. 
Οι Τούρκοι της πόλης διασκορπίζονται σε διάφορα χωριά της Μάνης και της Μεσσηνίας, όπου τελικά θανατώνονται. 
Την 24η Μαρτίου γίνεται δοξολογία στην ελεύθερη Καλαμάτα, στην πρώτη μεγάλη πόλη που ελευθερώθηκε.
Η μεγάλη Εθνική μας Επανάσταση άρχισε μεν αναίμακτα, συνεχίστηκε όμως με σκληρές μάχες. 
Εμείς οι Έλληνες δεν θα αφήσουμε να πάνε χαμένοι αυτοί οι αγώνες της φυλής για την Ανεξαρτησία τού Έθνους μας. 
Πραγματικά πόση αντίφαση υπάρχει ανάμεσα στο πνεύμα εκείνης της Επανάστασης και στο πνεύμα των σημερινών πολιτικάντηδων που θέλουν να μας φέρουν από την πίσω πόρτα τα τζαμιά, τούς μιναρέδες και τον ισλαμισμό. 
Που θέλουν να μας ″μπολιάσουν″ με εκατομμύρια αλλόθρησκους και αλλόφυλους. 
Που θέλουν να μας τρομοκρατήσουν με δήθεν ισχυρούς πυραύλους (π.χ. τον “Tayfun”) που διαθέτουν οι Τούρκοι, οι οποίοι βέβαια υπάρχουν μόνο στη φαντασία τού “σουλτάνου” και των ελληνικών ΜΜΕ.  
Όσο δε για τα φληναφήματα περί Ελληνοτουρκικής “φιλίας”, την έχουμε αισθανθεί στο πετσί μας πολλούς αιώνες τώρα.
 
Πηγή: makeleio.gr

Το μνημείο του Μ. Αλεξάνδρου στην Καβάλα με τον ανύπαρκτο όρκο στην υπηρεσία της παγκοσμιοποίησης.

Το μνημείο του Μ. Αλεξάνδρου στην Καβάλα με τον ανύπαρκτο όρκο στην υπηρεσία της παγκοσμιοποίησης


Ο ψευδής αυτός "όρκος" διαστρεβλώνεται στην κατεύθυνση τής υπηρέτησης ακραίων διεθνιστικών απόψεων των "ανοιχτών συνόρων" και της πολιτισμικής ομογενοποίησης.

Προς κἀθε αρμόδιο φορέα της Καβάλας:

Ως πότε θα «κοσμεί» το μνημείο του Μ. Αλεξάνδρου ένας ανύπαρκτος όρκος;
Ως πότε η ιστορική Μακεδονική μας πόλη δεν θα έχει έφιππο άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, όπως του αρμόζει;
Ο περίφημος «όρκος στην Ώπη» που υποτίθεται εκφώνησε ο Μέγας Αλέξανδρος το 324 π.Χ. (ένα χρόνο περίπου πριν τον θάνατό του) στην πόλη της Βαβυλωνίας (και όχι της Ασσυρίας) είναι ιστορικά ανύπαρκτος, και ως εκ τούτου ψευδής.
Τον «περιφέρουν» και τον επικαλούνται στα ΜΜΕ συνήθως εθνοαποδομητές της παγκοσμιοποίησης, προκειμένου να περάσουν πιο εύπεπτα, στον απλό λαό – που αγαπά το έθνος και τρέφει τεράστια εκτίμηση στον Αλέξανδρο – την παθητική ανοχή στην μαζική παράνομη μετανάστευση και στις ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειές της (η σημαντικότερη των οποίων είναι η δομική αλλοίωση της σύστασης τού πληθυσμού της πατρίδας μας, και όχι μόνο, και συνεπώς η εξουδετέρωση της εθνικής συνείδησης και ταυτότητας).





Και αυτό, διότι ακόμη και ο ψευδής αυτός «όρκος» διαστρεβλώνεται στην κατεύθυνση τής υπηρέτησης ακραίων διεθνιστικών απόψεων των «ανοιχτών συνόρων» και της πολιτισμικής ομογενοποίησης. Ακόμη κι αν ο στρατηλάτης, και ταυτόχρονα εκπολιτιστής, Αλέξανδρος είχε πει αυτό τον «όρκο» (που δεν υπάρχει κανένα ιστορικό ντοκουμέντο ότι το έκανε), θα το είχε πράξει ως ο κατακτητής που θέλει για λόγους πολιτικής και κοινωνικής σταθερότητας να ζήσουν αρμονικά οι κατακτητές και οι κατακτημένοι μαζί. 
Αν όλοι αυτοί οι λαοί εισέβαλλαν, έστω και με την μορφή μαζικής μετακίνησης πληθυσμών και όχι στρατευμάτων, στα μητροπολιτικά εδάφη της αρχαίας Μακεδονίας, θα τούς το απαγόρευε με κάθε τρόπο.
Αυτόν, λοιπόν, τον ανύπαρκτο και ψευδή όρκο επέλεξε πριν μερικά χρόνια η τότε διοίκηση τού δήμου Καβάλας να «κοσμεί» το μνημείο τού Μ. Αλέξανδρου στην κεντρική πλατεία της πόλης! 
Τον οποίο διαβάζουν (είναι γραμμένος και στα αγγλικά) και οι χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο την εκθαμβωτικά όμορφη γαλάζια πολιτεία, την αρχόντισσα της Μακεδονίας. 
Σημειωτέον, ότι, ούτως ή άλλως, ο «όρκος» βρίσκεται σε ένα μνημείο πολύ χαμηλότερου εκτοπίσματος από αυτό που αρμόζει στον μέγιστο των Ελλήνων, στον διαμορφωτή παγκόσμιας ιστορίας.







Με βάση τα παραπάνω, ρωτώ τον κάθε αρμόδιο αιρετό αυτοδιοικητικό, προηγούμενο και σημερινό, επί τούτου τού θέματος. 
Αλλά και την διοίκηση του Ομίλου Διεθνοποίησης της Ελληνικής Γλώσσας, που χρηματοδότησε και δώρισε το μνημείο:

Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε να χαραχθεί στο μνημείο ένας ιστορικά ανύπαρκτος «όρκος»; (μία σύντομη έρευνα αρκούσε για να το επιβεβαιώσει).

Γιατί δεν επελέγη κάποιο ρητό ή γραφέν τού Αλέξανδρου που να δηλώνει την ελληνικότητά του, και άρα όλων των αρχαίων Μακεδόνων, όπως για παράδειγμα το «Ευγνωμονώ τοις θεοίς ότι εγεννήθην Έλλην»; 
Ή, επίσης, το απόσπασμα από την απαντητική επιστολή προς τον Δαρείο, στο ξεκίνημα της εκστρατείας κατά της περσικής αυτοκρατορίας, στο οποίο ο Αλέξανδρος υπογραμμίζει ότι είναι ο αρχηγός των Ελλήνων, καθώς και πως η εκστρατεία του είναι το αντίποινο της επίθεσης των Περσών (στους Μηδικούς Πολέμους) που είχε προηγηθεί, «στην Μακεδονία και την υπόλοιπη Ελλάδα»; (επισημαίνει δηλαδή ρητά ότι από τότε η Μακεδονία είναι Ελλάδα).

Τι σκοπεύουν οι αρμόδιοι αυτοδιοικητικοί φορείς να πράξουν από εδώ και πέρα; Θα αφήσουν να υπάρχει στο κέντρο της Καβάλας ένα μνημείο με ψεύτικο «όρκο»;
Γιατί δεν υπάρχει στην Καβάλα ένα μεγάλο άγαλμα έφιππου Αλέξανδρου, ή έστω τού πατέρα του Φίλιππου που έχει επίσης ισχυρούς ιστορικούς δεσμούς με την πόλη μας (ως η αρχαία Νεάπολις τότε); Το οικονομικό κόστος δεν μπορεί να υφίσταται ως δικαιολογία αφού τα κονδύλια υπάρχει η δυνατότητα να βρεθούν εφόσον υπάρξει αξιολόγηση προτεραιοτήτων και – κυρίως – πολιτική βούληση. 

Αυτή προφανέστατα έλειψε, και λείπει μέχρι σήμερα.


Θανάσης Γκόρδης

Πηγή έρευνας: istosnews.com

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024

Σπήλαιο Βορώνια, το κοντινότερο σημείο στο κέντρο της Γης.

Το σπήλαιο της Βορώνια, γνωστό και ως Σπήλαιο Κρουμπέρα, είναι το βαθύτερο σπήλαιο στον κόσμο.

 



Το σπήλαιο, Κρούμπερα-Βορώνια, θεωρείται το «Έβερεστ των Σπηλαίων». Το συνολικό μήκος των διαδρομών του σπηλαίου φτάνει τα 13,232 μ, βάθος -2.197 μ. Βρίσκεται στην Αμπχαζία (Γεωργία) κοντά στο μαύρο της Θάλασσας
Η υψομετρική διαφορά μεταξύ της εισόδου του σπηλαίου και του βαθύτερου εξερευνημένου σημείου της είναι 2,197 ± 20 μέτρα (7,208 ± 66 πόδια). 
Έγινε το βαθύτερο γνωστό σπήλαιο στον κόσμο το 2001, όταν η αποστολή του Ουκρανικού Σπηλαιολογικού Συλλόγου έφτασε σε βάθος 1.710 μέτρων (5.610 πόδια), το οποίο ξεπέρασε το βάθος του παλαιότερα γνωστού βαθύτερου σπηλαίου, Lamprechtsofen, στις Αυστριακές Άλπεις, κατά 80 μέτρα (260 πόδια).

Το 2004, για πρώτη φορά στην ιστορία της σπηλαιολογίας, η αποστολή του Ουκρανικού Σπηλαιολογικού Συλλόγου έφτασε σε βάθος πάνω από 2.000 μέτρα (6.600 πόδια) και εξερεύνησε το σπήλαιο έως -2.080 μέτρα (-6.824 πόδια).

 

Η κοιλάδα Ορτομπαλάγκαν εκτείνεται κατά μήκος της αντικλιματικής κορυφογραμμής Μπέρτσιλσκι, η οποία κατεβαίνει απαλά βορειοδυτικά. Οι είσοδοι των σπηλαίων είναι ευθυγραμμισμένες κατά μήκος της αντικλινικής κορυφογραμμής, αλλά τα σπήλαια ελέγχονται από διαμήκη, εγκάρσια και πλάγια ρήγματα και περιλαμβάνουν σύνθετα σχέδια περιέλιξης στη θέα του φυτού, παραμένοντας σε μεγάλο βαθμό εντός και κοντά στην περιοχή αντικλινικά.

Οι σπηλιές είναι κυρίως ένας συνδυασμός ρηχών φρεατίων και απότομων περάσεων φιδιών, αν και σε μερικά σημεία κόβουν φαινομενικά αρχαία περάσματα απολιθωμάτων σε διαφορετικά επίπεδα.


 

Πηγή:  Beauty of Nature 

Σάββατο 2 Μαρτίου 2024

Μεγάλη Ελλάδα: Το άγαλμα του Τελαμώνα επέστρεψε στον Ναό του Δία του Ακράγαντα

Il-telamone-1024x684

Ένα γιγαντιαίο, αρχαιοελληνικό άγαλμα ηλικίας περίπου 2.500 ετών αποκαταστάθηκε και επέστρεψε στην Κοιλάδα των Ναών της Σικελίας, έναν αρχαιολογικό χώρο που ο ποιητής Πίνδαρος είχε αποκαλέσει κάποτε «την ωραιότερη πόλη των θνητών».

Το άγαλμα, ύψους 8 μέτρων, εικονίζει τον Τελαμώνα και κάποτε στήριζε τον δωρικό ναό του Δία, σε μια περιοχή που οι ιστορικοί τέχνης θεωρούν ότι είναι η σημαντικότερη στον κόσμο όσον αφορά την αρχαιοελληνική τέχνη, εκτός της ίδιας της Ελλάδας.

«Ο Τελαμώνας θα γίνει (…) ο νέος διεθνής πρεσβευτής ενός αρχαιολογικού χώρου που δεν έχει ισάξιό του πουθενά στον κόσμο», είπε ο σύμβουλος πολιτιστικής κληρονομιάς της Σικελίας Φραντσέσκο Πάολο Σκαρπινάτο.

Χρειάστηκαν 20 χρόνια προσεκτικής αποκατάστασης του αγάλματος μέχρι να επιστρέψει ο Τελαμώνας ξανά στη θέση του, ως φύλακας του ναού. Στην αρχαιότητα, αυτό το γιγαντιαίο άγαλμα ήταν ένα από τα πολλά που αποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος της δομής του κτιρίου. Οι ειδικοί επανένωσαν 90 θραύσματα του 5ου π.Χ. αιώνα που είχαν βρεθεί σε αρχαιολογικές ανασκαφές πριν από περίπου έναν αιώνα, όπως ανέφεραν οι τοπικές αρχές.

Ο Ναός του Δία χτίστηκε για να τιμηθεί μια νίκη του Ακράγαντα (σημερινό Αγκριτζέντο) επί των Καρχηδονίων αλλά καταστράφηκε από σεισμό το 1401. Τον 18ο αιώνα ο χώρος λεηλατήθηκε και ορισμένα τμήματα του κτιρίου χρησιμοποιήθηκαν για να κατασκευαστεί μια αποβάθρα στο γειτονικό Πόρτο Εμπέντοκλε.

Από τον 19ο αιώνα, όταν οι ειδικοί βρήκαν τυχαία ό,τι είχε απομείνει από τα αγάλματα του Τελαμώνα, ο ναός προσέλκυσε την προσοχή λογίων που ήταν αποφασισμένοι να ανακαλύψουν τα θαμμένα μυστικά του.

Η Κοιλάδα των Ναών έχει ενταχθεί από το 1997 στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και σήμερα είναι κορυφαίος τουριστικός προορισμός. Το 2023 υποδέχτηκε πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες, σύμφωνα με τον Σκαρπινάτο.

Ο πρόεδρος της Σικελίας Ρενάτο Σκιφάνι ανακοίνωσε ότι ο Ναός του Δία πρόκειται να αποκατασταθεί σύντομα, καθώς για το 2025 το Αγκριτζέντο έχει ανακηρυχθεί πολιτιστική πρωτεύουσα της Ιταλίας. Ο Τελαμώνας θα είναι στο επίκεντρο των εορταστικών εκδηλώσεων και οι τοπικές αρχές υπόσχονται «ένα έργο επαυξημένης πραγματικότητας, ακόμη και ειδικό φωτισμό για να ενθαρρύνουμε τις νυχτερινές επισκέψεις (…) και να προωθήσουμε αυτό το εντυπωσιακό έργο διεθνώς», όπως είπε ο Σκαρπινάτο.

Πηγή: makeleio.gr