Μπάρα

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

ΣΑΝ ΑΣΤΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΖΕΤΑΙ Η ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Ο ΤΡΑΜΠ: ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΖΕΛΕΝΣΚΙ – ΠΕΦΤΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΝΤΟΝΕΤΣΚ! ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΓΑΛΛΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΔΥΝΑΜΙΤΕΣ ΜΗΠΩΣ ΣΩΣΟΥΝ Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΣΩΖΕΤΑΙ

e1085308065fa28126891e753c4b9f2d_XL

Μεταξύ Kurakhove πόλη που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά του Donetsk και της Velyka Novosilka στα σύνορα με την Zaporizhia είναι μια έκταση 800 τετραγωνικών χιλιομέτρων…
Οι Ρωσικές δυνάμεις κατέλαβαν το Kurakhove και πλησιάζουν από τα ανατολικά την Velyka Novosilka η πτώση της οποίας… θα οδηγήσει σε ολική κατάρρευση του μετώπου νοτιοδυτικά του Donetsk…

Δεν είναι τυχαίο ότι οι Λύκοι του Da Vinci μια επίλεκτη ομάδα του Ουκρανικού στρατού προειδοποιεί ότι τις προσεχείς εβδομάδες θα έχει χαθεί το νοτιοδυτικό Donetsk και είναι εύλογο η πτώση της Velyka Novosilka θα είναι πιο μεγάλη στρατηγική ήττα για την Ουκρανία ακόμη και από την απώλεια του Kurakhove.
Και ενώ στο μέτωπο ο Ρωσικός στρατός πραγματικά συντρίβει τους Ουκρανούς… η Γαλλία εξουσιοδότησε την Ουκρανία να χτυπήσει με πυραύλους την Ρωσία…
Στην Ουκρανία ο Podolyak του γραφείου του Zelensky δήλωσε ότι δεν υπάρχει πύραυλος Oreshnik ενώ στην Δύση έχουν υποστεί υστερία από τον Oreshnik με το ΝΑΤΟ να βρίσκεται σε απόγνωση.
Η Ρωσία δοκιμάζει παρόμοια συστήματα με το Oreshnik και σύντομα θα υπάρξουν νέες εξελίξεις… ο βαλλιστικός πύραυλος σε μη πυρηνικό υπερηχητικό εξοπλισμό έχει προκαλέσει σοκ…
Μάλιστα ο πρώην αρχιστράτηγος της Ουκρανίας Valery Zaluzhny προειδοποίησε ότι εάν η Ευρώπη μπει σε πόλεμο φθοράς με την Ρωσία θα ηττηθεί… η Ρωσία είναι προετοιμασμένη σε πόλεμο φθοράς…
Η Merkel η πρώην Καγκελάριος της Γερμανίας δήλωσε ότι πρέπει η Δύση να μιλήσει με τον Putin τον Ρώσο Πρόεδρο…

Mikhail Ulyanov (Ρωσία): Η Γαλλία και η Βρετανία θα πληρώσουν βαρύ τίμημα εάν η Ουκρανία χτυπήσει την Ρωσία

Οι αρχές της Γαλλίας και της Βρετανίας θα είναι υπεύθυνες εάν βοηθήσουν την Ουκρανία σε περίπτωση πυραυλικών επιθέσεων σε ρωσικό έδαφος, δήλωσε ο μόνιμος εκπρόσωπος σε διεθνείς οργανισμούς στη Βιέννη Mikhail Ulyanov σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι Al Mayadeen.
«Εάν η Γαλλία και η Βρετανία βοηθήσουν την Ουκρανία να χτυπήσει με πυραύλους ακριβείας κατά της Ρωσίας, αναμφίβολα θα πληρώσουν και αυτές το τίμημα», προειδοποίησε.
Ο Mikhail Ulyanov χαρακτήρισε επίσης εξαιρετικά επικίνδυνη την απόφαση των ΗΠΑ να εγκρίνουν τη χρήση πυραυλικών συστημάτων ATACMS από την Ουκρανία.
Τόνισε ότι η απάντηση της Ρωσίας θα είναι αποφασιστική.
«Αυτοί στον Λευκό Οίκο που πήραν αυτή την απόφαση έχουν πλήρη επίγνωση των σοβαρών συνεπειών που θα μπορούσαν να προκύψουν», πρόσθεσε ο διπλωμάτης.
Η Ρωσία σε απάντηση χρήσης ATACMS και Storm Shadow από την Ουκρανία κατά Ρωσικών εδαφών απάντησε με χτύπημα σε ένα ουκρανικό στρατιωτικό-βιομηχανικό συγκρότημα – ένα μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα που παράγει πυραύλους και όπλα στο Dnepropetrovsk…
Ένα από τα νεότερα ρωσικά πυραυλικά συστήματα μεσαίου βεληνεκούς, το Oreshnik, δοκιμάστηκε επίσης σε συνθήκες μάχης, στην προκειμένη περίπτωση με βαλλιστικό πύραυλο σε μη πυρηνικό υπερηχητικό εξοπλισμό.
O Putin σημείωσε ότι αρκετά συστήματα παρόμοια με το Oreshnik δοκιμάζονται στη Ρωσία.

Jean-Noel Barrot (Γάλλος ΥΠΕΞ) στο BBC: Ο Ουκρανικός στρατός μπορεί να εκτοξεύσει Γαλλικούς πυραύλους κατά Ρωσίας

Η Ουκρανία μπορεί να εκτοξεύσει γαλλικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς κατά της Ρωσίας, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Jean-Noel Barrot σε συνέντευξή του στο BBC.
«Η Ουκρανία θα μπορούσε να εκτοξεύσει γαλλικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς στη Ρωσία για σκοπούς αυτοάμυνας», τόνισε.
Ο Jean-Noel Barrot άφησε να εννοηθεί επίσης μια πιθανή πρόσκληση προς την Ουκρανία να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, σημειώνοντας ότι οι σύμμαχοι του Κιέβου εργάζονται για να γεφυρώσουν τις διαφορές.
«Οι δυτικοί σύμμαχοι δεν θα πρέπει να περιορίσουν την υποστήριξη προς την Ουκρανία στον αγώνα κατά της Ρωσίας και δεν θα πρέπει να βάλουν κόκκινες γραμμές….
Θα στηρίξουμε την Ουκρανία όσο εντατικά και για όσο διάστημα χρειαστεί», αναφέρει ο άπειρος Jean-Noel Barrot.
Η Ρωσία σε όλα αυτά απάντησε με τον Oreshnik, ένα υπερηχητικό βαλλιστικό πύραυλο χωρίς πυρηνικά, δοκιμάστηκε σε συνθήκες μάχης σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία…

Οι Ουκρανοί υπογράφουν επιστολή για την κατάληψη εδαφών από γαλλικά στρατεύματα

Οι Ουκρανοί άρχισαν να υπογράφουν μια αναφορά με μια πρόταση να καλέσουν επίσημα τα γαλλικά στρατεύματα να αναλάβουν την φύλαξη εδαφών προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η ασφάλεια, σύμφωνα με τον ιστότοπο…
Το κείμενο του μηνύματος αναφέρει ότι η πρόσκληση του γαλλικού στρατού θα είναι ένα βασικό βήμα «για την ενίσχυση της άμυνας και τη σταθεροποίηση της κατάστασης στην Ευρώπη».
“Σας ζητούμε” να εξετάσετε τη δυνατότητα προσέλκυσης ξένων στρατιωτικών δυνάμεων για την υποστήριξη υλικοτεχνικών καθηκόντων και την ανακούφιση της συμφόρησης στα σύνορα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικότερα οι διαθέσιμοι πόροι των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας και να διασφαλιστεί η εθνική ασφάλεια ».

Αποκάλυψη – βόμβα Bloomberg: Ο Biden υποσχέθηκε να εξοπλίσει την Ουκρανία σαν… «αστακό» πριν ορκιστεί ο Trump

«Τα πάντα…. όλα», από όπλα υποσχέθηκε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden στην Ουκρανία, πριν φύγει από τον Λευκό Οίκο.
Σύμφωνα με αναφορές που έχει στην διάθεσή του το πρακτορείο Bloomberg ο απερχόμενος πρόεδρος δεσμεύτηκε απέναντι στον ομόλογό του Volodymyr Zelensky να του χορηγήσει όσο το δυνατόν περισσότερα όπλα, να τον εξοπλίσει σαν… «αστακό», πριν από την ορκωμοσία του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump τον Ιανουάριο.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden προσπαθεί να ενισχύσει όσο το δυνατόν περισσότερο το Κίεβο κατά τη διάρκεια του χρόνου που του απομένει ως επικεφαλής της χώρας, ήδη, ανέφερε το Bloomberg.
Αυτή η πρόθεση εξηγεί τις τελευταίες αποφάσεις του Biden στην ουκρανική κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένης της άδειας χρήσης πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς και της έγκρισης αποστολής ναρκών κατά προσωπικού, ανέφερε η δημοσίευση.
Την ίδια στιγμή, το πρακτορείο αναγνώρισε ότι οι επιλογές του Biden είναι πολύ περιορισμένες, καθώς τα περισσότερα από τα υπόλοιπα χρήματα που προορίζονται για το Κίεβο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο για όπλα που βρίσκονται ήδη στη διάθεση του Πενταγώνου.
Επομένως, δεν μπορούν να διατεθούν πάρα πολλά, διαφορετικά θα τεθεί σε κίνδυνο η αμυντική ικανότητα των ίδιων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, η κυβέρνηση Biden εξέτασε μια πιθανή δημόσια πρόσκληση για επίσημη πρόσκληση στην Ουκρανία για ένταξη στο ΝΑΤΟ, αλλά αποφάσισε ότι η πιθανότητα επιτυχίας αυτής της κλήσης θα ήταν πολύ μικρή.
Αντίθετα, οι σημερινές αρχές των ΗΠΑ εξετάζουν μια σειρά διμερών συμφωνιών με το Κίεβο στον τομέα της ασφάλειας.

Scott Ritter (πρώην CIA): O «διαταραγμένος» Biden θα προκαλέσει τον θάνατό μας, πριν ορκιστεί o Trump

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden είναι σε θέση και θα το κάνει, θα ξεκινήσει πυρηνικό πόλεμο πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του Donald Trump, δήλωσε ο στρατιωτικός αναλυτής και πρώην αξιωματικός των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών Scott Ritter στο κοινωνικό δίκτυο X και μάλιστα ..
«Η Kamala (Harris) θα μας σύρει στον πυρηνικό πόλεμο με τη Ρωσία για ένα χρόνο. Και ο Joe θα το κάνει μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2025»… «ο αμερικανικός λαός έχει αποδείξει στις εκλογές ότι είναι κατά του πολέμου, αλλά ο Biden αγνοεί τη γνώμη του λαού, διαταραγμένος από τη σύγκρουση στην Ουκρανία… Θα προκαλέσει το θάνατό μας», έγραψε ο Ritter.
Νωρίτερα, οι New York Times ανέφεραν ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden ενέκρινε για πρώτη φορά τη χρήση αμερικανικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς για πλήγματα βαθιά στο έδαφος της Ρωσίας και όπως δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας Dmitry Medvedev, η Μόσχα μπορεί να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα εάν είναι απαραίτητο, αλλά στην ηγεσία της χώρας αυτής δεν υπάρχει «τρελός»…

Πυρά Peskov κατά Biden για εξοπλισμό Ουκρανίας: «Απερίσκεπτη πολιτική» – Στην χρήση πυρηνικών δεν υπάρχουν ατυχήματα

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Dmitri Peskov δήλωσε ότι η τρέχουσα αντιπαράθεση με την Ουκρανία τροφοδοτείται από την Δύση και ακολούθως με την Μόσχα προκαλείται από δυτικές χώρες, οπότε η Μόσχα πρέπει να απαντήσει στην «πρωτοφανή κλιμάκωση».
Καταρχήν, επισήμανε, πως κάθε απειλή προέρχεται από την απερχόμενη διοίκηση των Η.Π.Α.
Είναι αυτή που κάνει «ολοένα και πιο απερίσκεπτα βήματα», προκαλώντας εντάσεις γύρω από τη σύγκρουση στην Ουκρανία.
Νωρίτερα, αναφέρθηκε ότι ο σημερινός Αμερικανός ηγέτης Joe Biden προσπαθεί να ενισχύσει την Ουκρανία όσο το δυνατόν περισσότερο πριν ο νικητής των εκλογών, Donald Trump επιστρέψει στον Λευκό Οίκο.
Μέρος του σχεδίου δράσης της κυβέρνησης Biden είναι η άδεια να χτυπήσει βαθιά στη Ρωσία, να μεταφέρει νάρκες κατά προσωπικού στο Κίεβο, να διαγράψει μέρος του χρέους της και κυρώσεις κατά της Gazprombank, όπως είπε ο εκπρόσωπος σε συνέντευξή του στον δημοσιογράφο του VGTRK Pavel Zarubin.
Όταν ρωτήθηκε εάν η δημοσίευση του επικαιροποιημένου πυρηνικού δόγματος της Ρωσίας μπορεί να θεωρηθεί σήμα προς την αμερικανική κυβέρνηση, η οποία ενέκρινε τη χρήση βαλλιστικών πυραύλων ATACMS για χτυπήματα βαθιά στη Ρωσία, απάντησε ο Dmitry Peskov: «Φυσικά, δεν υπάρχουν ατυχήματα εδώ, υπάρχει συγκεκριμένο μοτίβο αντίδρασης».
“Ο Πρόεδρος [Vladimir] Putin έδωσε εντολή να προετοιμαστούν αλλαγές για την προσαρμογή του δόγματός μας στις συνθήκες της τρέχουσας αντιπαράθεσης, που προκαλούν οι δυτικές χώρες.
Ωστόσο, ο Putin πρέπει να απαντήσει στην άνευ προηγουμένου κλιμάκωση, που προκαλείται κυρίως από την απερχόμενη κυβέρνηση της Ουάσιγκτον», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου.

 

Πηγή: makeleio

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: ΤΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ORESHNIK ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΕ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ – ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ, ΤΡΕΧΟΥΝ ΟΙ ΟΥΚΡΑΝΟΙ ΝΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ – ΟΛΟ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

32dbf696ded2ef7466dbb48d28c5926b_XL

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Ρωσικός βαλλιστικός πύραυλος μεσαίου βεληνεκούς «Oreshnik» με ταχύτητα – 10 Mach ή περίπου 3 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο… αποτέλεσε σοκ και δέος παγκοσμίως.

Το πυραυλικό σύστημα Oreshnik δεν είναι εξέλιξη κάποιου παλαιότερου πυραύλου, είναι κάτι εντελώς νέο και αυτό σοκάρει περισσότερο την Δύση για να σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και δοκιμαστεί ένας πύραυλος με πυρηνικές κεφαλές σε εντελώς νέα βάση απαιτούνται χρόνια και η Ρωσία φαίνεται ότι σχεδίαζε το Project από το 2019…
Οι Ρώσοι ενημέρωσαν πριν την εκτόξευση, το Ουκρανικό κοινοβούλιο σταμάτησε να λειτουργεί, οι πρεσβείες των μεγάλων χωρών έκλεισαν και στις μεγάλες χώρες υπήρξε πρωτοφανής κινητοποίηση… έτρεχαν σαν τις κατσαρίδες τόνισε ένας ρώσος στρατηγός… και όπως ανέφερε και ο Putin ο Ρώσος Πρόεδρος ο Oreshnik δεν μπορεί να καταρριφθεί από κανένα σύστημα αεράμυνας στον κόσμο…
Πολλά δυτικά μέσα ενημέρωσης όντως έντρομα ανέφεραν ότι ποτέ στην παγκόσμια ιστορία δεν χρησιμοποιήθηκε βαλλιστικός πύραυλος μεσαίου βεληνεκούς «Oreshnik» με ταχύτητα 10 Mach για να χτυπήσει στόχο… χωρίς ωστόσο να φέρει πυρηνικές ή και συμβατικές κεφαλές…

1-NEW.indd

Sergei Karakayev (Στρατηγικές Πυραυλικές Δυνάμεις Ρωσίας): Ο πύραυλος Oreshnik μπορεί να χτυπήσει οπουδήποτε στην Ευρώπη

Το πυραυλικό σύστημα Oreshnik έχει χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να χτυπά στόχους σε όλη την Ευρώπη, τόνισε διοικητής των Στρατηγικών Πυραυλικών Δυνάμεων (RVSN) Sergei Karakayev.
«Αυτό το σύστημα πυραύλων με υπερηχητικές μονάδες μπορεί να πλήξει οποιονδήποτε στόχο κυρίως τους άκρως προστατευμένους – με υψηλή αποτελεσματικότητα.
Το σύστημα Oreshnik, μπορεί να χτυπήσει στόχους σε όλη την Ευρώπη, γεγονός που το διακρίνει από άλλα όπλα ακριβείας μεγάλου βεληνεκούς»…

Το Ρωσικό τελεσίγραφο ονομάζεται Oreshnik

Το αποκορύφωμα των τελευταίων ωρών ήταν η εκτόξευση από τις Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις του βαλλιστικού πυραύλου μεσαίου βεληνεκούς «Oreshnik» (ταχύτητα – 10 Mach ή περίπου 3 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο) και το τελεσίγραφο που απηύθυνε ο Ρώσος Πρόεδρος Putin όχι μόνο στον Ουκρανία, αλλά και στους δυτικούς ηγέτες, που επέτρεψαν επίσημα τη χρήση πυραύλων ATACMS και Storm Shadow στο ρωσικό έδαφος.
Το Ουκρανικό εργοστάσιο πυραύλων Yuzhmash στο Dnepr (Dnepropetrovsk), το οποίο παράγει πυραυλικό εξοπλισμό από τη σοβιετική εποχή, χτυπήθηκε.
Λίγο πριν το χτύπημα, η Ρωσία προειδοποίησε την Ουάσιγκτον για την εκτόξευση για να αποφευχθεί η κατά λάθος έναρξη πυρηνικού πολέμου.
Από τη σκοπιά των μέσων ενημέρωσης, αυτή η υπόθεση ήταν ασυνήθιστη και οι δυτικοί πολιτικοί, καθώς και το κοινό, αντέδρασαν σοκαρισμένοι.

Ο Zelensky δηλώνει εάν μας εγκαταλείψουν οι ΗΠΑ… ηττηθήκαμε

Ο επικεφαλής της Ουκρανίας, Volodymyr Zelensky, δήλωσε λίγο αργότερα ότι το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik ήταν μεγάλη πρόκληση και ότι οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις χρησιμοποιούν όπλα μεγάλου βεληνεκούς για να χτυπήσουν τη Ρωσία εδώ και πολύ καιρό….
Μάλιστα δήλωσε ότι εάν οι ΗΠΑ τώρα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές εγκαταλείψουν την Ουκρανία, θα ηττηθεί «θα χάσουμε τον πόλεμο με τους Ρώσους» προειδοποίησε ο Zelensky…

Ήταν η τελευταία προειδοποίηση – Τελεσίγραφο

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ο υπερηχητικός βαλλιστικός πύραυλος Oreshnik είναι πυρηνικός, αλλά στην επίθεση με τα πολλαπλά οχήματα επανεισόδου ήταν εξοπλισμένα με βύσματα από σκληρό χάλυβα.
Το δημοσιευμένο υλικό από το Dnipro (Dnepropetrovsk) δείχνει την κινητική επίδραση της χρήσης τέτοιων πυρομαχικών.
Είναι πιθανό ότι ο πύραυλος ήταν εφοδιασμένος με το υπερηχητικό σύστημα Avangard-R.

Ποιοι μπορεί να γίνουν στόχοι;

Στις 26 Νοεμβρίου 2024 έχει προγραμματιστεί έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ουκρανίας-ΝΑΤΟ, στην ατζέντα της οποίας είναι η χρήση του νέου ρωσικού πυραύλου Oreshnik.
Η Ουκρανική Βουλή Verkhovna Rada ακύρωσε τις συνεδριάσεις του λόγω της απειλής για κυβερνητικά κτίρια στο Κίεβο.
Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Orban ζήτησε να ληφθεί σοβαρά υπόψη η προειδοποίηση του Putin ότι η Ρωσία είναι έτοιμη να χτυπήσει δυτικούς στόχους, καθώς ο Ρώσος ηγέτης δεν λέει «κενά λόγια».
Θα αλλάξει το Oreshnik την ισορροπία δυνάμεων στη ζώνη της Βόρειας Στρατιωτικής Περιφέρειας υπάρχει κίνδυνος να ξεκινήσει σύντομα μια άμεση σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ;

France-Presse: Έκτακτη συνεδρίαση του ΝΑΤΟ

Την Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024, θα πραγματοποιηθεί έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ουκρανίας-ΝΑΤΟ σε επίπεδο πρεσβευτών, μετέδωσε το France-Presse.
Η Ουκρανία ζήτησε συνάντηση μετά τη χρήση ενός νέου ρωσικού πυραύλου που έπληξε ουκρανική αμυντική βιομηχανία το βράδυ στις 21 Νοεμβρίου 2024.
Λόγω του πανικού που προκλήθηκε στην ουκρανική πρωτεύουσα, η Ουκρανική βουλή διέκοψε τις εργασίες της.
Ακύρωσε τις εργασίες της ολομέλειας μετά την προειδοποίηση για πιθανό χτύπημα σε κυβερνητικό κτίριο.
Η αμερικανική και πολλές άλλες πρεσβείες έκλεισαν στο Κίεβο, και πολλοί υποψιάστηκαν ότι η Ρωσία είχε προειδοποιήσει τη Δύση λίγες μέρες πριν για τον χτύπημα με Oreshnik.

Ο Zelensky και η κυβέρνηση κρύφτηκαν σε καταφύγια

Αρχικά, κυκλοφόρησαν αναφορές ότι το γραφείο του προέδρου Volodymyr Zelensky και η ουκρανική κυβέρνηση είχαν επίσης εγκαταλείψει άρον – άρον, αλλά οι αρχές διέψευσαν αυτές τις αναφορές…
«Σε συμμόρφωση με τα τυπικά μέτρα ασφαλείας: εάν υπάρξει συναγερμός, θα βρεθούμε σε καταφύγια», εξήγησαν πηγές στην κυβέρνηση.

Γιατί η Ρωσία θεωρεί ότι δικαιούται να επιτεθεί σε στόχους του ΝΑΤΟ; – Ο πόλεμος είναι παγκόσμιος

Ο πανικός στους διαδρόμους εξουσίας του Κιέβου ξεκίνησε όταν οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις εκτόξευσαν έναν νέο υπερηχητικό βαλλιστικό πύραυλο Oreshnik στη στρατιωτική επιχείρηση Yuzhmash στο Dnepropetrovsk (Dnepr).
Ο ίδιος ο πρόεδρος Putin το ανακοίνωσε σε διάγγελμα.
Ο Πρόεδρος Putin υπενθύμισε ότι το ρωσικό έδαφος δέχτηκε επιθέσεις από αμερικανικά και βρετανικά όπλα μεγάλου βεληνεκούς.
«Από εκείνη τη στιγμή, η περιφερειακή σύγκρουση στην Ουκρανία που προκλήθηκε από τη Δύση απέκτησε στοιχεία παγκόσμιας φύσης μετά από επιθέσεις από δυτικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς στη Ρωσική Ομοσπονδία», είπε ο Putin.
Σε απάντηση, ο ρωσικός στρατός χρησιμοποίησε τον τελευταίο πύραυλο Oreshnik, η Ρωσία θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί όπλα εναντίον στόχων εκείνων των χωρών που επιτρέπουν τη χρήση των όπλων τους εναντίον ρωσικών στόχων, προειδοποίησε ο Putin.

«Θα καθορίσουμε τους στόχους που θα καταστραφούν κατά τη διάρκεια περαιτέρω δοκιμών των νεότερων πυραυλικών συστημάτων μας με βάση τις απειλές για την ασφάλεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας», δήλωσε ο Putin.

Ποιους στόχους στις χώρες του ΝΑΤΟ σχεδιάζει τώρα να βομβαρδίσει η Ρωσία εάν η Δύση κλιμακώσει;

Τώρα στρατιωτικές εγκαταστάσεις θα βομβαρδιστούν όχι μόνο στην Ουκρανία, αλλά και σε χώρες του ΝΑΤΟ που προμηθεύουν το Κίεβο με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, προειδοποίησε ο βουλευτής Dmitry Rogozin.
«Για ανθρωπιστικούς λόγους, προφανώς, θα ζητηθεί από το προσωπικό να εκκαθαρίσει τις εγκαταστάσεις πριν από την χτύπημα.
Για παράδειγμα, στο Βέλγιο υπάρχουν πολλά διαφορετικά Σαββατοκύριακα και αργίες.
Στη Μεγάλη Βρετανία το κοινό πηγαίνει συχνά στο ποδόσφαιρο.
Στις ΗΠΑ τους αρέσει να γιορτάζουν το Halloween και ούτω καθεξής.
Αυτές τις στιγμές οι επιχειρήσεις είναι κενές.
Δεν είμαστε ζώα – να χτυπάμε πολίτες.
Μετά τα χτυπήματα, οι στρατιώτες αυτών των στρατιωτικών εργοστασίων δεν θα έχουν πού να επιστρέψουν, είναι προφανές ότι οι στρατιωτικές βάσεις του ΝΑΤΟ που θα στοχοποιιηθούν θα διαλυθούν πλήρως».

1985125935_0_8_1792_1016_768x0_80_0_0_4257dd9dfcfa24ecb81f3bec2edb6cec

Η Ρωσία χαρακτηρίζει τη βάση πυραυλικής άμυνας των ΗΠΑ στην Πολωνία στο Redzikowo ως «στόχο προτεραιότητας»

Η Ρωσία είπε ότι μια νέα βάση αντιπυραυλικής άμυνας των ΗΠΑ στην Πολωνία στο Redzikowo βρίσκεται τώρα σε μια λίστα με πιθανούς στόχους προτεραιότητας σε περίπτωση μεγαλύτερης κλιμάκωσης.
Η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσίας προειδοποίησε ότι η αντιπυραυλική βάση ΗΠΑ-ΝΑΤΟ στο πολωνικό χωριό Redzikowo αποτελεί απειλή για τη Ρωσία λόγω της «προφανούς δυνατότητάς της» να προκαλέσει βλάβη στις αποτρεπτικές δυνάμεις της Ρωσίας.
Είπε ότι το άνοιγμα της βάσης σηματοδοτεί «ακόμα ένα προκλητικό βήμα σε μια σειρά από βαθιά αποσταθεροποιητικές ενέργειες των Αμερικανών και των συμμάχων τους στο ΝΑΤΟ στη στρατηγική σφαίρα».
Το περιέγραψε περαιτέρω ως μέρος της “δεκαετούς καταστροφικής πολιτικής για να φέρουν τη στρατιωτική υποδομή του ΝΑΤΟ πιο κοντά στα σύνορα της Ρωσίας”, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην “υπονόμευση της στρατηγικής σταθερότητας”.
Πρόσφατα κατά τα επίσημα εγκαίνια της βάσης, οι ΗΠΑ διαθέτουν στην πολωνική βάση σύστημα Aegis ενώ μπορούν επίσης να εκτοξεύσουν επιθετικούς πυραύλους Tomahawk.
Προηγουμένως, οι ΗΠΑ παρουσίασαν μια παραλλαγή του Tomahawk που ήταν ικανή να φέρει πυρηνική κεφαλή.

Θα χτυπηθούν και εργοστάσια παραγωγής πυραύλων στην Δύση

Εάν η Ρωσία αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το Oreshnik στο έδαφος των χωρών του ΝΑΤΟ, τότε ο πρωταρχικός στόχος θα είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής, πυραύλων δήλωσε ο Vadim Kozyulin, ειδικός στη Διπλωματική Ακαδημία του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών.
Κατά τη γνώμη του, αυτά θα μπορούσαν να είναι εργοστάσια που παράγουν πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς και εξαρτήματα για αυτούς που χρησιμοποιούνται σήμερα από την Ουκρανία.

Πώς αντέδρασε η Δύση στο τελεσίγραφο Putin;

Η χρήση ενός νέου βαλλιστικού πυραύλου είναι ένα βήμα προς την κλιμάκωση της σύγκρουσης, δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος Zelensly.
Απαίτησε από τον κόσμο να ανταποκριθεί σωστά σε αυτά τα γεγονότα.
Η αντίδραση της Ουάσιγκτον αποδείχθηκε υποτονική – ή στο εξωτερικό προσποιήθηκαν ότι ούτε ο «Oreshnik» ούτε η ομιλία του Putin τρόμαξαν κανέναν.

Θα αλλάξει ο νέος πύραυλος την ισορροπία δυνάμεων στην Ουκρανία;

Το «Oreshnik» χρησιμοποιήθηκε για να υποστηρίξει τα θεμέλια της πυρηνικής πολιτικής της Ρωσίας, αλλά δεν πρέπει να περιμένουμε δραματικές αλλαγές στη ζώνη μάχης καθώς στόχος δεν είναι το πεδίο της μάχης στην Ουκρανία για εκεί υπάρχουν άλλα όπλα.
«Η Ρωσία έχει αποδείξει σοβαρότητα σε δογματικά έγγραφα.
Έτσι, η χρήση αυτού του τύπου όπλου είναι μάλλον ένα συμβολικό σήμα προς το ΝΑΤΟ ότι η Ρωσία δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμη όλες τις δυνατότητές της.
Είναι απίθανο το Oreshnik να χρησιμοποιηθεί ευρέως στη ζώνη ειδικής επιχείρησης στο εγγύς μέλλον», δήλωσε ο Kozyulin.

Το Ρωσικό μήνυμα

Ορισμένα δημόσια πρόσωπα στη Δύση κατά καιρούς ισχυρίζονται ότι τα οπλοστάσια της Ρωσίας εξαντλούνται και οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις φέρονται να χρησιμοποιούν ξεπερασμένα όπλα.
«Η χρήση του Oreshnik είναι ένα μήνυμα ότι η Ρωσία, πρώτον, δεν ξεμένει από σύγχρονα όπλα, δεύτερον, υπάρχει αποφασιστικότητα να τα χρησιμοποιήσει και τρίτον η Ρωσία έχει τα πιο σύγχρονα πυραυλικά συστήματα στον κόσμο».

Η Ουκρανία είναι αδύναμη, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει όπλα τύπου Oreshnik

Ο γραμματέας της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας, Άμυνας και Πληροφοριών της Ουκρανίας παραδέχτηκε ότι η Ουκρανία δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να αντιταχθεί στη χρήση των τελευταίων ρωσικών πυραύλων.
«Δεν έχουμε τίποτα να απαντήσουμε σε αυτό το είδος όπλων», είπε ο Ουκρανός πολιτικός στους New York Times.
Για την Γερμανία πρόκειται για τρομερή κλιμάκωση.
«Όλοι μπορούμε να δούμε πόσο επικίνδυνος είναι αυτός ο πόλεμος από την πρόσφατη κλιμάκωση», είπε ο Scholz, μιλώντας σε συνέδριο των Σοσιαλδημοκρατών στο Βερολίνο.
«Τρομερό. Μια τρομερή κλιμάκωση», είπε ο Scholz.

Η Ισπανία προετοιμάζεται

Η Ισπανία έχει αρχίσει να προετοιμάζει το πρώτο συγκεκριμένο εθνικό σχέδιο πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση των κινδύνων που προκαλούνται από εχθροπραξίες.
Αυτό ανέφερε η εφημερίδα 20 Minutos, επικαλούμενη πηγή του ισπανικού υπουργείου Εσωτερικών.
Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία οδηγιών σε περίπτωση ένοπλης σύγκρουσης θα ενταχθεί στη νέα εθνική στρατηγική για την πολιτική προστασία.

Πηγή: makeleio

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Περισυλλογή 31 λαθρομεταναστών από βραχονησίδα ανατολικά του Αγαθονησίου

ΛΣ

Στα πλαίσια της καλής γειτνίασης με την Τουρκία, το λιμενικό περισυνέλλεξε 31 λαθρομετανάστες από την βραχονησίδα «ΚΑΤΣΑΓΑΝΙ», ανατολικά του Αγαθονησίου.

Όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις, μεταφέρθηκαν στο λιμάνι Πυθαγορείου της Σάμου όπου παραδόθηκαν σε στελέχη της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σάμου προκειμένου να οδηγηθούν στην Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή .

Πηγή:  makeleio

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

ΤΥΜΒΟΣ ΣΑΛΑΜΙΝΟΜΑΧΩΝ Η ιστορία στο ... βούρκο του κέρδους

οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ κάθε χρόνο καταθέτουν Στεφάνι στον Τύμβο των Ηρώων Σαλαμινομάχων.

 

Οταν οι Ελληνες στην επανάσταση του 1821 πολιορκούσαν τους ταμπουρωμένους στην Ακρόπολη Τούρκους, μόλις πληροφορήθηκαν ότι οι εχθροί τους σκοπεύουν να πάρουν το μολύβι από τις κολόνες για να το κάνουν βόλια, τους έστειλαν εκείνοι τα βόλια για να σωθεί ο Παρθενώνας. Το Δεκέμβρη του 1944, οι Αγγλοι μαζί με τους συνεργάτες των κατακτητών είχαν οχυρωθεί στον Παρθενώνα και κτυπούσαν τον ΕΛΑΣ. Οι ΕΛΑΣίτες δεν έριξαν εκεί ούτε μία σφαίρα για να μην καταστραφεί το μνημείο. Σήμερα, το ελληνικό κράτος συζητά με εφοπλιστή την τιμή του τύμβου των Σαλαμινομάχων.

Οταν κάποιος θελήσει να ανέβει στον τύμβο των Σαλαμινομάχων, με έκπληξη θα δει ότι υπάρχουν πινακίδες που απαγορεύουν την είσοδο στην ιδιοκτησία της ναυπηγικής εταιρίας "ΑΡΚΑΔΙΑ". Μικρή, αλλά σημαντική λεπτομέρεια: Ιδιοκτήτες της εταιρίας είναι οι Αφοί Διαμαντή, στενοί συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή. Το πώς περιήλθε στην ιδιοκτησία των Αφών Διαμαντή ο τύμβος των Σαλαμινομάχων, σίγουρα είναι ένα ερώτημα, που η απάντησή του θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το χρονικό της ντροπής

Η περιοχή της Κυνοσούρας στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας που βρίσκεται ο Τύμβος είχε εντοπιστεί σαν αρχαιολογικός χώρος από τον περασμένο αιώνα. Χαρακτηρίστηκε δε σαν τέτοιος από το υπουργείο Πολιτισμού το 1965. Εξι χρόνια μετά το 1971, δηλαδή επί χούντας, η εταιρία "ΑΡΚΑΔΙΑ" εμφανίζεται σαν ιδιοκτήτης της βόρειας πλευράς της χερσονήσου. Τον Οκτώβρη του ίδιου χρόνου, το υπουργείο Πολιτισμού, με την 22905/11 απόφασή του, δίνει άδεια "ιδρύσεως μηχανουργείου προχείρου κατασκευής, ώστε να καθίσταται ευχερώς η ανά πάσαν στιγμήν μετατόπισή της υπό του ιδιοκτήτου κλπ.", όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο. Η βεβήλωση του χώρου έχει αρχίσει. Συνένοχοι, οι Αφοί Διαμαντή και το χουντικό κράτος.

Το 1974, η όρεξη των βέβηλων έχει ανοίξει. Ζητούν άδεια ίδρυσης ναυπηγείων. Η αίτηση απορρίπτεται μεν, αλλά οι Αφοί Διαμαντή αδιαφορούν. Ποιος, άλλωστε, θα τολμούσε να κινήσει νομικές διαδικασίες σε στενούς συγγενείς του αδελφού του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή; Ετσι, το 1975 προχωρούν σε επέκταση των εγκαταστάσεων, πραγματοποιώντας εκσκαφικές και ισοπεδωτικές εργασίες, καταστρέφοντας το ανατολικό τμήμα του Τύμβου, ανοίγοντας σκάμμα περίπου 15 μέτρων βάθους.

Το 1977 χορηγείται από το υπουργείο Πολιτισμού και τυπικά η άδεια εγκαταστάσεως ναυπηγείου. Παρά το ότι υπήρχε ο όρος ότι θα εξαιρεθεί της εκμεταλλεύσεως και θα παραμείνει ελεύθερος ο χώρος του Τύμβου, η εταιρία χρησιμοποιεί το χώρο για ρίψη απορριμμάτων. Δίπλα στους ανοιχτούς τάφους των Σαλαμινομάχων, συσσωρεύονται εξαρτήματα πλοίων, παλιά μηχανήματα, βάρκες και λαμαρίνες καθώς και φορτία από κάρβουνο.

Μόλις το 1986, κάτω από την πίεση των κατοίκων της περιοχής, το υπουργείο Πολιτισμού αποφασίζει να κηρύξει τη διαδικασία απαλλοτρίωσης 5.531 τετραγωνικών μέτρων του χώρου. Είχε προηγηθεί το 1981 η απόπειρα της εταιρίας να ιδρύσει εκεί και σταθμό διαμετακομίσεως άνθρακα και ανέγερσης εργοστασίου ψυγείου. Το 1991, η Αρχαιολογική Υπηρεσία προτείνει την απαλλοτρίωση όλης της έκτασης του ναυπηγείου. Το 1993 εγκρίνεται τελικά από το υπουργείο η απαλλοτρίωση 24.117 τετραγωνικών μέτρων και κινεί τις διαδικασίες.

Στη διατίμηση ο Τύμβος

Από το σημείο αυτό, αρχίζει νέο επεισόδιο στο χρονικό της ντροπής. Ο Τύμβος μπαίνει σε διαδικασία διατίμησης. Κατ' αρχήν η εταιρία "ΑΡΚΑΔΙΑ" πετυχαίνει ακύρωση της απαλλοτρίωσης, διότι την κίνησε το υπουργείο, ενώ ο χώρος βρίσκεται εντός λιμενικής ζώνης που είναι αρμοδιότητα του ΟΛΠ. Ο ΟΛΠ ξεκινά την απαλλοτρίωση από την αρχή. Η Εφορία ορίζει για τον Τύμβο τιμή μονάδος 7.500 δρχ. που σημαίνει ότι τα 24.117 τετραγωνικά μέτρα αξίζουν περίπου 180 εκατομμύρια. Τίμημα, που ο ΟΛΠ δέχεται να καταβάλει στους ... ιδιοκτήτες του Τύμβου. Οι ίδιοι ζητούν 9,5 δισ. Το δικαστήριο ορίζει τιμή μονάδος 35.000, δηλαδή συνολικό πόσο περίπου 850 εκατομμύρια. Ποσό, που ο ΟΛΠ θεωρεί υπερβολικό. Στις 30 Σεπτέμβρη, οι Αφοί Διαμαντή εφεσιβάλλουν τη δικαστική απόφαση, ζητώντας τον καθορισμό της τιμής μονάδας στις 250.000. "Συμβιβάζονται", δηλαδή, με 6 δισ. Παράλληλα, έχουν προσβάλει την ίδια την απαλλοτρίωση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υποστηρίζοντας ότι ο Τύμβος δεν είναι στην περιοχή αυτή.

Πρόκειται για εξοργιστική και σχιζοφρενική κατάσταση. Κάποιοι ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες παρουσιάζονται ξαφνικά σαν ιδιοκτήτες αρχαιολογικού μνημείου ιδιαίτερης ιστορικής σημασίας. Από την... "ιδιοκτησία" αυτή, θέλουν να βγάλουν το μέγιστο δυνατό κέρδος και το κράτος συζητά μαζί τους τις απαιτήσεις τους. Παράλληλα, αμφισβητούν τα αρχαιολογικά ευρήματα, χωρίς να μπαίνουν καν στον κόπο να εξηγήσουν το οξύμωρο, αν πράγματι αληθεύουν οι ισχυρισμοί τους, γιατί ζητούν τέτοια τιμή για τη συγκεκριμένη έκταση. Θα μπορούσε να ήταν θέατρο του παραλόγου. Δυστυχώς όμως, είναι η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Το κράτος στην υπηρεσία των απαιτήσεων του κεφαλαίου, ανεξάρτητα του πόσο παράλογες είναι αυτές.

Αρχαία στο βούρκο

Μπορεί η περίπτωση του χώρου του Τύμβου να είναι η πλέον χαρακτηριστική ασέβειας ιστορικού μνημείου, που δεν είναι απλά ελληνική, αλλά παγκόσμια κληρονομιά. Δεν είναι, όμως, η μοναδική. Ο ίδιος ο χώρος όπου έγινε η μεγαλύτερη ναυμαχία της αρχαιότητας είναι απαράδεκτα υποβαθμισμένος. Στο ιστορικό στενό, ο ΟΛΠ έχει επιτρέψει την εγκατάσταση και άλλων μονάδων καθαρισμού πλοίων, αμμοβολών κλπ. που βαρύνουν το περιβάλλον. Ο επισκέπτης με έκπληξη διαπιστώνει την ύπαρξη μισοβουλιαγμένων φορτηγίδων, πάνω ακριβώς από τις βουλιαγμένες τριήρεις της ναυμαχίας. Στην ακτή, πέραν όλων των άλλων, έχουν αποθηκευτεί τα εκρηκτικά που χρησιμοποιεί ο ΟΛΠ. Τα αποτελέσματα ενός ατυχήματος είναι προφανή. Το ΥΠΕΧΩΔΕ, από τη μεριά του, χαρακτηρίζει όλη την περιοχή του όρμου "Βιομηχανική Ζώνη".

Σε μικρή απόσταση από τον Τύμβο, είναι το λιμάνι της αρχαίας Σαλαμίνας. Ο προβλήτας του λιμανιού είναι σκεπασμένος από ακαθαρσίες των διπλανών επισκευαστικών μονάδων. Η περιοχή του αρχαίου λιμανιού δίνει την εικόνα βούρκου.

Σε πλήρη εγκατάλειψη είναι και τα αρχαιολογικά ευρήματα στην αρχαία πόλη. Ενα μικρό μόνο τμήμα έχει περιφραχτεί και φυλάσσεται από τους ίδιους του κατοίκους. Λίγα μέτρα πιο πάνω, άλλα ευρήματα έχουν αφεθεί στην τύχη τους και οι ανασκαφές έχουν σταματήσει.

οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ κάθε χρόνο καταθέτουν Στεφάνι στον Τύμβο των Ηρώων Σαλαμινομάχων.

 

Είναι βέβαιο ότι όλα αυτά δεν είναι αποτέλεσμα εγκληματικής έστω αδιαφορίας. Το γιατί συμβαίνουν, το εξηγούν οι παρακάτω στίχοι που ο Κ. Παλαμάς έγραψε στο "Δωδεκάλογο του Γύφτου" ένα αιώνα πριν:

"Οι Αθάνατοι κ' οι Ωραίοι θα βοηθήσετε

των Εθνών τη στράτα,

σαν τ' αστέρι πο 'χει χρόνια,

χρόνια και καιρούς σβηστεί

μα ορφανό το φως του ακόμα περπατάει

μέσ' στ' απέραντα κι αχνοφωτάει

τον ακούραστο νυχτοταξιδευτή".

Στο σκοτάδι που προσπαθεί να επιβάλει η "νέα τάξη πραγμάτων", ένα τέτοιο φως πρέπει να σβήσει. Το θέμα είναι, αν θα το επιτρέψουμε.

Πηγή: Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024

ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ ΣΕ ΗΠΑ ΚΑΙ ΝΑΤΟ: Η ΡΩΣΙΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ SARMAT – Η ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ ΤΩΝ 14 ΚΕΦΑΛΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΤΕΞΑΣ ΣΕ ΥΓΡΟ ΓΥΑΛΙ

6

Οι ΗΠΑ επιχείρησαν να εξαπατήσουν τη Ρωσία με τη μείωση των πυρηνικών όπλων δήθεν στο όνομα της παγκόσμιας ειρήνης αλλά η μπλόφα δεν έπιασε – Πανικός στον Λευκό Οίκο από τις μυστικές εκθέσεις σχετικά με το πυρηνικό όπλοστάσιο της Μόσχας
Η Ρωσία έχει πάρει κάποια χρήσιμα μαθήματα από το παρελθόν ως προς την κούρσα των εξοπλισμών και δη των πυρηνικών όπλων.
Υπό την ηγεσία του Vladimir Putin η Ρωσία δεν ενδίδει στις απατηλές υποσχέσεις και διακηρύξεις των ΗΠΑ περί μείωσης των πυρηνικών όπλων, που παραμένουν ένα ισχυρότατο εργαλείο αποτροπής.
Λίγο μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ η τότε ρωσική ηγεσία είχε εξαπατηθεί από τις ΗΠΑ και είχε μειώσει το πυρηνικό της οπλοστάσιο οικειοθελώς ενώ διέλυσε και το Σύμφωνο της Βαρσοβίας.
Ως …αντάλλαγμα οι ΗΠΑ επέκτειναν την παρουσία του ΝΑΤΟ στα σύνορα με τη Ρωσία.Η Ρωσία δεν μπλοφάρει με τα πυρηνικά

Όμως ο χρόνος έχει περάσει και η νέα Ρωσία υπό τον Putin όχι μόνο έχει αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο στον τομέα της πυρηνικής αποτροπής, αλλά άφησε και τους γεωπολιτικούς αντιπάλους πολύ πίσω, εκτιμά ο αναλυτής Kirill Strelnikov.
Οι σαφείς προειδοποιήσεις της Ρωσίας για τις κόκκινες γραμμές, που έχει θέσει στη Δύση σχετικά με τη σύγκρουση στην Ουκρανία, αρχικά έγιναν αντικείμενο χλευασμού και δυσπιστίας από τη Δύση αλλά στη συνέχεια όλοι κατάλαβαν πως δεν πρόκειται για μπλόφα.
Εξάλλου καλύτερη επιβεβαίωση, τόσο για τις προθέσεις της Δύσης όσο και για εκείνες της Ρωσίας, δεν θα μπορούσε να υπάρξει από τα λεγόμενα του επικεφαλής της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ, ναυάρχου Rob Bauer.
«Αν οι Ρώσοι δεν είχαν πυρηνικά όπλα, θα ήμασταν ήδη στην Ουκρανία και θα τους είχαμε διώξει από εκεί» δήλωσε ο Bauer στην Πράγα.

baurer
 
Καταλύτης η τροποποίηση του πυρηνικού δόγματος της ΡωσίαςΌταν στις 25 Σεπτεμβρίου του 2024 ο Vladimir Putin, σε μια συνεδρίαση του Ρωσικού Συμβουλίου Ασφαλείας, αποκάλυψε αλλαγές στο πυρηνικό δόγμα της Ρωσίας, σύμφωνα με τις οποίες η Μόσχα μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει την «πυρηνική επιλογή» σε περίπτωση οξείας κρίσης στις σχέσεις με την Δύση, καθώς και στην κατάσταση γύρω από τη σύγκρουση στην Ουκρανία, προκλήθηκε πανικός στη συλλογική Δύση.
Κάθιδρος ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Joe Biden δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία, την Κίνα και τη Βόρεια Κορέα για τη μείωση των πυρηνικών όπλων χωρίς προϋποθέσεις.
Ο λόγος για την ξαφνική …ειρηνόφιλη στάση των ΗΠΑ βρίσκεται στον περιεχόμενο των πρόσφατων εκθέσεων από διάφορα αξιόπιστα think tank – το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών (CSIS), το Bulletin of Atomic Scientists, το Ναυτικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ και άλλα, τα οποία περιέγραψαν λεπτομερώς τη ζοφερή (για τη Δύση) εικόνα σε τομείς ισοτιμίας μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας στον τομέα των πυρηνικών όπλων.

1
 
Συντριπτική πυρηνική υπεροχή

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών, καθαρά ποσοτικά, η ισοτιμία στις πυρηνικές κεφαλές μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ έχει ως εξής: 5.759 για το ΝΑΤΟ έναντι 5.889 για τη Ρωσία.

Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι τα ποιοτικά στοιχεία του πυρηνικού οπλοστασίου της κάθε πλευράς, με τη Δύση να υστερεί δραματικά.
Για παράδειγμα, ο βαλλιστικός πύραυλος Minuteman 3, που αποτελεί τη βάση της αμερικανικής πυρηνικής τριάδας, βασίζεται σε τεχνολογία από τη δεκαετία του ’70 του περασμένου αιώνα και έχει μόνο μία κεφαλή.
Είναι αλήθεια ότι στις αρχές Νοεμβρίου οι ΗΠΑ πραγματοποίησαν μια δοκιμαστική εκτόξευση του Minuteman με τρεις κεφαλές, αλλά τα πρώτα αποτελέσματα δοκιμών θα ανακοινωθούν μόνο ένα χρόνο αργότερα.
Το βεληνεκές πτήσης του πυραύλου είναι 9.600 χιλιόμετρα.
Η Ρωσία, από την πλευρά της, αντικαθιστά τον κύριο Διηπειρωτικό Βαλλιστικό Πύραυλο (ICBM) Voevoda (για τη Δύση Satan) με τον Sarmat, που μπορεί να φέρει 14 κεφαλές, καθεμία από τις οποίες προστατεύεται από την αντιπυραυλική άμυνα και κινείται προς τη δική του ελεγχόμενη τροχιά, δηλαδή είναι αδύνατο να καταρριφθούν όλες.

Ο Satan – 2 κάνει το Τέξας …υγρό γυαλί

Ένας τέτοιος πύραυλος μπορεί να μετατρέψει την πολιτεία του Τέξας σε υγρό γυαλί γι’ αυτό στη Δύση ονομάστηκε «Satan – 2».
Το βεληνεκές πτήσης του πυραύλου είναι 15.000 χιλιόμετρα.
Περίπου η ίδια εικόνα παρατηρείται και για άλλες οικογένειες παραδοσιακών πυρηνικών όπλων των ΗΠΑ, με φόντο το γεγονός ότι το συνολικό ποσοστό των σύγχρονων πυρηνικών αποτρεπτικών της Ρωσίας έχει ήδη φτάσει το 94%.
Όσον αφορά τα «μη συμβατικά» πυρηνικά όπλα της Ρωσίας, οι συντάκτες των εκθέσεων κυριολεκτικά τρόμαξαν, καθώς δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης.
Ο υπερηχητικός Avangard πέφτει από τον ουρανό σαν καυτός μετεωρίτης στον εχθρό ενώ ο Burevestnik «παραμονεύει» σαν άγριο αρπακτικό γύρω από τη Γη, γράφει χαρακτηριστικά ο Strelnikov.
Η Ρωσία παράλληλα αναπτύσσει και άλλα πυρηνικά όπλα υπό άκρα μυστικότητα.
Έχουν υπάρξει αναφορές για τα όπλα «Gradient» και «Anchar».


2

Στο κενό η μπλόφα των ΗΠΑ, η Ρωσία δεν μπορεί να εξαπατηθεί για δεύτερη φορά

Αυτό επιβεβαιώθηκε έμμεσα στις 7 Νοεμβρίου στην ολομέλεια του Valdai Club από τον Vladimir Putin, ο οποίος είπε ότι η Ρωσία έχει να παρουσιάσει νέα επιτεύγματα στον τομέα των πυρηνικών όπλων αλλά «είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για αυτό».
Η Δύση απλά δεν έχει μεθόδους κατά των πυρηνικών δυνάμεων της Ρωσίας – και γι’ αυτό ο Biden κάλεσε τη Ρωσία να αφοπλιστεί επειγόντως.


3
 

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Sergey Lavrov δήλωσε ξεκάθαρα: «Τα λόγια του προέδρου των ΗΠΑ Joe Biden σχετικά με την ετοιμότητα της Ουάσιγκτον να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία για τη μείωση των πυρηνικών όπλων χωρίς προϋποθέσεις είναι απάτη».
Η μπλόφα του Biden δεν λειτούργησε ενώ η Ρωσία παραμένει πάντα σε επιφυλακή και όπως είπε ο Putin  «θα συνεχίσει να βελτιώνει τις πυρηνικές αποτρεπτικές δυνάμεις της», αν και δεν σκοπεύει να εμπλακεί σε μία νέα κούρσα εξοπλισμών.


4

Πηγή: makeleio.gr

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024

ETR 470: Ποια είναι τα παλιά ελβετικά τρένα που φέρνει ως υπερσύγχρονα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα

 


"Μακριά απ' αυτά τα τρένα" προειδοποιούν οι Ελβετοί για το νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παρουσιάζει ως υπερσύγχρονο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για συρμούς με βεβαρυμένο παρελθόν.

Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις. Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Αφού οι Ελβετοί επιτέλους τα “ξεφορτώθηκαν” και τα έστειλαν για σκραπ, ήρθαν οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι – οι οποίοι έχουν τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – να παρουσιάσουν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα.

Στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι, στέλνουν το εξής μήνυμα στην Ελλάδα: “Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα”.

Σε άρθρο του Investigate Europe αναλύονται οι παθογένειες που κουβαλούν στην πλάτη τους οι εν λόγω με το βεβαρυμένο ιστορικό βλαβών, ενώ ο συντάκτης  διερωτάται πώς γίνεται τα τρένα αυτά να μπορούν ακόμα να κάνουν επιβατικά δρομολόγια.

Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 -που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία- “Pannenzug”, που σημαίνει “τρένο βλάβης”.

Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Την πιο σημαντική διαδρομή στη χώρα.

“Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή” λέει ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990.

Το ETR 470 είναι όντως ένα γρήγορο τρένο, πιο γρήγορο από τα πενιχρά 160 χλμ/ώρα που μπορεί να υποστηρίξει το ελληνικό δίκτυο στη σημερινή του κατάσταση. Η ταχύτητα, όμως, δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μετράει στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πολύ λιγότερο στην προμήθεια πέντε μεταχειρισμένων τρένων.


 

Τρένα που μπορούν εύκολα να ανατραπούν

Το βασικό χαρακτηριστικό του ETR 470 είναι ο μηχανισμός ανατροπής του, ο οποίος του έδωσε το όνομα «Pendolino» (που σημαίνει μικρό εκκρεμές). Όταν μπαίνει σε καμπύλες, το τρένο ανυψώνεται από ένα υδραυλικό σύστημα εξωτερικά και «βυθίζεται» στο εσωτερικό, αποκτώντας κλίση 8 μοιρών, που του επιτρέπει να πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες. Η κλίση θεωρούνταν το μέλλον των σιδηροδρόμων πριν από 30 χρόνια, και σήμερα, ορισμένα ανακλινόμενα τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν στην Ευρώπη.

Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο λόγος που η τεχνολογία κλίσης δεν έχει “πιάσει” ήταν ότι αυτά τα τρένα ήταν πολύ περίπλοκα και επομένως δεν ήταν αρκετά στιβαρά. Η Alstom, η οποία απορρόφησε τη Fiat Ferroviaria, κατασκευαστή του ETR 470, έχει διατηρήσει το δημοφιλές όνομα «Pendolino», αλλά τώρα πολλά νέα μοντέλα που φέρουν αυτό το όνομα δεν διαθέτουν μηχανισμό ανατροπής.

«Τα ETR 470 δεν ήταν κακά τρένα. Αυτό που δεν πήγε καλά ήταν η κακή συντήρηση στην Ιταλία (Μιλάνο), παρά το υψηλό κόστος. Η συντήρηση των ETR 470 είναι κάτι παραπάνω από απαιτητική. Αμφιβάλλω αν μπορεί να είναι εγγυημένη μακριά από τον Savigliano [τα κεντρικά γραφεία της Alstom κοντά στο Τορίνο]», λέει ο Finkbohner.

Η Alstom Greece αναβάθμισε το αμαξοστάσιο της Μενεμένης, στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να φροντίσει για τη συντήρηση των ETR 470. Οι αισιόδοξες ανακοινώσεις για αυτή τη «νέα σιδηροδρομική εποχή» για την Ελλάδα έρχονται σε έντονη αντίθεση με μια ακόμη προειδοποίηση από την Ελβετία: Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα προβλήματα του ETR 470 ακόμη και μετά την αύξηση της χρηματοδότησης και τον πλήρη έλεγχο της συντήρησής τους.

Φωτιές, βλάβες, ακυρώσεις

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτούν, σε μόνιμη βάση, την παρουσία δύο ειδικά εκπαιδευμένων ατόμων – εκτός από τον οδηγό – σε όλα τα τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτή η νέα ρύθμιση προέκυψε μετά το ατύχημα που σημειώθηκε στις 11 Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με τη βοήθεια ενός δεύτερου σιδηροδρομικού υπαλλήλου που έτυχε να ταξίδευε με αυτό το τρένο.

Εκείνη τη χρονιά σήμανε η λήξη της σύντομης καριέρας του ETR 470 στη Γερμανία (του οποίου αρχικά η υποδοχή με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς το τρένο εξοικονομούσε σχεδόν μία ώρα στη διαδρομή Μιλάνο-Στουτγάρδη). Σύμφωνα με την ιστοσελίδα hochgeschwindigkeitszuge.com, το ETR 740 αποσύρθηκε στη Γερμανία επειδή το σύστημα ανατροπής δυσλειτουργούσε επανειλημμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο της διαδρομής.

Τον Μάιο του 2011 μια ακόμα πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 στην Ελβετία, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard μήκους 15 χιλιομέτρων. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Την ίδια χρονιά, μια άμαξα μετατράπηκε σε «σέικερ», ταλαντεύοντας τους επιβάτες της για 10 λεπτά στον κεντρικό σταθμό της Λουκέρνης λόγω μιας εξαιρετικά σπάνιας δυσλειτουργίας του συστήματος ανατροπής.

«Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο τροχαίο υλικό», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011. «Από την έναρξη λειτουργίας τους το 1993, τα ETR 470 έχουν συνεχώς το ίδιο τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν. Προκαλούν συνεχώς τεράστιες δυσκολίες στην κυκλοφορία και βλάπτουν την εικόνα των σιδηροδρόμων. Συχνά αποτυγχάνουν να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα, σταματούν στα μέσα του ταξιδιού ή καταρρέουν εντελώς. Όλα αυτά ασκούν μεγάλη πίεση στο προσωπικό, που επιδεινώνεται από συνεχείς και δικαιολογημένες καταγγελίες από τους επιβάτες».

Τέλος, το 2014, όταν οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι έστειλαν τα δικά τους τέσσερα ETR 470 στο Kaiseraugst για αποσυναρμολόγηση, σώζοντας ένα βαγόνι πρώτης κατηγορίας για το σιδηροδρομικό μουσείο, η Trenitalia άλλαξε τα δικά της πέντε στην πιο ήπια διαδρομή Ρώμη-Reggio Calabria. Εκεί, όπως και στην ελβετική γραμμή, τα ETR -470 ήταν συμπληρωματικά με άλλα, πιο προηγμένα τρένα. Δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσα από τα πέντε ήταν κατάλληλα να τρέξουν ταυτόχρονα.

Σε σχετική ερώτηση από το Investigate Europe, ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato Carlo Valentino απάντησε ότι όλα πήγαν καλά: «Μετά την αρχική περίοδο προσαρμογής στα νέα συστήματα μηχανικής, η απόδοση των τρένων ήταν πάντα πολύ καλή, με απόλυτη συντηρησιμότητα και αξιοπιστία σε σύγκριση με τα υπόλοιπα. του στόλου των τρένων» είπε χαρακτηριστικά.

Στην πραγματικότητα, όμως, τα ETR 470 διαφέρουν από τον υπόλοιπο στόλο της Trenitalia, επειδή ποτέ δεν ήταν εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας. Μέχρι το 2005, προηγούμενα περιστατικά είχαν πείσει τις ιταλικές αρχές να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς πυροπροστασίας και να απαιτήσουν συστήματα υδρονέφωσης υψηλής πίεσης στην οροφή κάθε βαγονιού που εισέρχεται σε σήραγγες μεγαλύτερες από 500 μέτρα (πρότυπο UNI 11565, αναθεωρημένο το 2016). Ο κανονισμός ίσχυε άμεσα για όλα τα νέα τρένα, ενώ τα τρένα που ήταν ήδη σε λειτουργία έπρεπε είτε να εκσυγχρονιστούν είτε να αποσυρθούν πριν την άνοιξη του 2020 (λόγω της πανδημίας, η προθεσμία αναβλήθηκε ελαφρά). Αντί να αναβαθμίσει τα ETR 470 για να τα κάνει κατάλληλα για σήραγγες, η FSI τα έστειλε στην Ελλάδα.

Alstom Greece και ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν απάντησαν στις σχετικές ερωτήσεις

Στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Όθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων. Το ερώτημα είναι αν το προηγμένο σύστημα ενεργητικής πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στην γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν αυτά φτάσουν στην Ελλάδα. Το Investigate Europe αναφέρει ότι ζήτησε τη λίστα των έργων και επισκευών από την Alstom Greece, η οποία δεν απάντησε, απευθύνοντας ερωτήσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία φέρεται να μην παρείχε τη λίστα στους συντάκτες του άρθρου.

Τι συμβαίνει με τις σιδηροδρομικές υποδομές

Ο καθηγητής μηχανικής μεταφορών του Πολυτεχνείου του Τορίνο και συγγραφέας μελετών για τα ανακλινόμενα τρένα, Bruno Dalla Chiara, εξήγησε στο Investigate Europe ότι αυτά τα τρένα απαιτούν εξαιρετική συντήρηση σιδηροτροχιάς, διαφορετικά ερμηνεύουν το ανομοιόμορφο ύψος των σιδηροτροχιών ως είσοδο σε καμπύλη, ενεργοποιώντας τον μηχανισμό κλίσης, παρόλο που η το τρένο ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή. Επίσης, το μεγάλο τους πλεονέκτημα – η ικανότητά τους για γρήγορη επιτάχυνση – αυξάνει τον κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης.

«Η καλή συντήρηση της πίστας είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Εάν στείλετε ένα κεκλιμένο τρένο σε μια γραμμή που δεν συντηρείται καλά, θα έχετε πρόβλημα», τόνισε η Ντάλα Κιάρα στο Investigate Europe.

H Ferrovie dello Stato θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την ανάπτυξη του ETR 470: «Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι περιορισμοί», δήλωσε ο εκπρόσωπος Carlo Valentino.


 

Οι εναλλακτικές

Ο Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino, επισημαίνει ότι υπάρχουν παραδείγματα τρένων παρόμοιων με το ETR 470 που λειτουργούν πολύ καλά, όπως το CPA4000 στην Πορτογαλία, που συνδέει τη Λισαβόνα και το Πόρτο με ταχύτητες έως και 220 χλμ. /h.

Πορτογάλοι οδηγοί τρένων είπαν στο Investigate Europe ότι απολαμβάνουν τη δυνατότητα να μπαίνουν σε καμπύλες χωρίς να επιβραδύνουν, ενώ η Comboios de Portugal (CP, οι Πορτογαλικοί Σιδηρόδρομοι) δήλωσαν ικανοποιημένοι με την απόδοση αυτών των τρένων. «Το 2003, μεταβήκαμε σε μια μεθοδολογία συντήρησης RCM II, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στους πυρηνικούς σταθμούς και την αεροπορία, αυξάνοντας τη διαθεσιμότητα αυτών των τρένων κατά 20% και την αξιοπιστία τους κατά 50%,» λέει η εκπρόσωπος της CP Ana Portela.

Τα CPA4000, που συναρμολογούνται στην Πορτογαλία και προμηθεύονται εξαρτήματα από διαφορετικούς εργολάβους από τα ETR 470, κινούνται σε μια επίπεδη γραμμή κατά μήκος της ακτής του Ατλαντικού, χωρίς σφιχτές στροφές και απότομες κλίσεις. Μεταξύ Λισαβόνας και Πόρτο, δεν υπάρχει ίχνος λόφου, σε αντίθεση με τα απόκρημνα βουνά που βρίσκονται μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όπου το έδαφος μοιάζει περισσότερο με τις ιταλο-ελβετικές Άλπεις παρά με την πορτογαλική παράκτια πεδιάδα.

Πώς κατέληξαν λοιπόν τα ETR 470 στις δοκιμαστικές διαδρομές για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη; Μήπως, για να απλοποιήσει τη συντήρηση και να αποτρέψει πιθανά προβλήματα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απενεργοποιήσει τον μηχανισμό κλίσης, μειώνοντας την ταχύτητα του τρένου, όπως έκαναν οι πολωνικοί σιδηρόδρομοι με τα δικά τους Pendolinos; Τότε γιατί όλη η φασαρία για τα «γρήγορα τρένα»;

«Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη» λέει τέλος ο πρώην επικεφαλής των Ελβετικών Σιδηροδρόμων.

 


Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2024

Έζησε δέκα ζωές και πέθανε μόνη στα 76 της: Όσα είδε και έκανε η θρυλική Ματούλα της πλατείας Κολωνακίου

 

Ο θυελλώδης έρωτας με τον Μπάρκουλη, οι παρέες με Ωνάση και Λάσκαρη, ο γάμος που έγινε... από ανάγκη και το μεγάλο της παράπονο

30 Οκτωβρίου 2024 
Έζησε δέκα ζωές και πέθανε μόνη στα 76 της: Όσα είδε και έκανε η θρυλική Ματούλα της πλατείας Κολωνακίου
twitter sharing button 

messenger sharing button 
whatsapp sharing button
viber sharing button
copy sharing button
sharethis sharing button
Από Εύη Κουρίδου

Μια ζωή που άλλοι θα ζήλευαν και άλλοι θα συμπονούσαν έζησε η Ματούλα του Κολωνακίου της νυχτερινής Αθήνας του '70, αφού είδε και έζησε τα πάντα, για να πεθάνει μόνη και να εντοπιστεί 7 ημέρες μετά τον θάνατό της.

Το μεσημέρι της Τρίτης 17 Οκτωβρίου 2023, γίνεται γνωστό ότι η θρυλική Ματούλα πέθανε σε ηλικία 76 ετών και πως η σορός της εντοπίστηκε μετά από 7 ημέρες μέσα στο σπίτι όπου ζούσε μόνη της.

Η δυσάρεστη είδηση του θανάτου της έγινε αρχικά γνωστή μέσω των social media και στη συνέχεια, την επιβεβαίωσε ο καλός της φίλος και δημοσιογράφος Νίκος Νικόλιζας, ο οποίος έκανε λόγο για ένα κεφάλαιο που κλείνει: «Εγώ έτσι θα σε θυμάμαι πάντα. Χαμογελαστή Ματούλα μου. Έφυγες πικραμένη αλλά και γεμάτη.
Δεν μπόρεσα τελευταία φορά να σε βοηθήσω για το σπίτι που έψαχνες. Θα μείνεις πάντα το φιλαράκι μου. Καλή αντάμωση. Ένα ακόμα κεφάλαιο κλείνει για μένα!».

Ποια ήταν η Ματούλα του Κολωνακίου

Η Ματούλα του Κολωνακίου αποτέλεσε «είδωλο» στο καλλιτεχνικό στερέωμα της δεκαετίας του 1970 και βρέθηκε στο πλευρό μεγάλων προσωπικοτήτων, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο Ανδρέας Μπάρκουλης, η Ζωή Λάσκαρη και ο Τόλης Βοσκόπουλος. Σημειώνεται μάλιστα ότι η μοναδική γυναίκα φίλη της ήταν η διάσημη ηθοποιός, καθώς οι παρέες της απαρτίζοντας κυρίως από αγόρια. Εξάλλου είχε πει πως ήταν αγοροκόριτσο: «Με την Ζωίτσα κάναμε παρέα, γιατί κι εκείνη ήταν αντράκι».

Ματούλα του Κολωνακίου

Η Διαμάντω Κουτροπούλου -όπως ήταν το βαφτιστικό της όνομα- γεννήθηκε στην Κόρινθο το 1947 και ο πατέρας της ήταν διοικητής Χωροφυλακής εκεί. Η ζωή της θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ταινία. 
Όπως η ίδια έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις της, στα 12 της είδε τη μητέρα της να σκοτώνεται μπροστά στα μάτια της, όταν πάτησε ένα σαπούνι στο πάτωμα της κουζίνας και χτύπησε στο κεφάλι.

Στο αναμορφωτήριο για τον Ανδρέα Μπάρκουλη και η ερωτική σχέση τους

Στα 13 της γνώρισε τον Ανδρέα Μπάρκουλη. Η ίδια έχει πει ότι εκείνος ήταν που την έκανε γυναίκα. «Στα 15,5 έγινε κι αυτό. Το έκανα γιατί το ήθελα και χαίρομαι που την παρθενιά μου την πήρε ένας τέτοιος άνθρωπος».

Σε ηλικία μόλις 15 ετών είχε κλειστεί στο αναμορφωτήριο από τον ίδιο της τον πατέρα και αυτό γιατί είχε συνάψει ερωτική σχέση με τον ηθοποιό Ανδρέα Μπάρκουλη… Ήταν ανήλικη και ανύπαντρη και το «παράπτωμα» ήταν αρκετό για την εποχή, ώστε να τιμωρηθεί με τέτοιο τρόπο.

Ο πατέρας της ήταν ένας σκληρός άνθρωπος -στρατιωτικός στο επάγγελμα- και θεώρησε ότι είχε θιχτεί η τιμή και η υπόληψη της οικογένειάς του και την έκλεισε στο αναμορφωτήριο, για να την τιμωρήσει μεν και κατά δεύτερον για να την κάνει να αποκαλύψει ποιος ήταν ο σύντροφος αυτός που τους ατίμασε. 
Η νεαρή τότε κοπέλα προτίμησε να υπομείνει το βασανιστήριο, παρά να αποκαλύψει το όνομα του Μπάρκουλη.

Τα ναρκωτικά και οι ανύπαρκτες σχέσεις με τον γιο της

Αργότερα, σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία, έγινε γνωστή ως η «Ματούλα του Κολωνακίου» καθώς έκανε βόλτα με… άλογο στην Πλατεία Κολωνακίου για να σπάσει πλάκα. Έκτοτε απέκτησε μια μικρή δημοφιλία που στη συνέχεια απογειώθηκε όταν ξεκίνησε να συμμετέχει σε όλα τα δρώμενα της νυχτερινής Αθήνας. Όπως ανέφερε συχνά ήθελε να γεμίζει τη ζωή της με εμπειρίες.

Στις άσχημες πτυχές της ζωής της, όμως, περιλαμβάνεται η εξάρτηση από τα ναρκωτικά, καθώς και ο γιος Λορέντζο Καριέρε, που «είχε να τον δει 15 χρόνια» από όταν έκανε τη δική του οικογένεια, όπως είχε πει χαρακτηριστικά η ίδια.

Η Ματούλα του Κολωνακίου με τον γιο της

Πριν από λίγα χρόνια, μάλιστα, η ίδια ζητούσε βοήθεια προκειμένου να βρει στέγη, καθώς είχε λάβει ένταλμα έξωσης από το σπίτι της στον Ευαγγελισμό. Κι ενώ βρισκόταν σε αυτή την ανάγκη, η ίδια είχε πει τότε για τον γιο της, Λορέντζο: «Δεν έχει ενδιαφερθεί ο γιος μου. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Ας είναι καλά το παιδί εκεί που είναι».

«Είμαι 74, τώρα έγινα τον Αύγουστο!», είχε πει σε συνέντευξή της προ ολίγων ετών η γυναίκα που κάποτε το όνομά της ήταν συνώνυμο με την κοσμική ζωή της Αθήνας. Η Ματούλα είχε παραχωρήσει μια αποκαλυπτική συνέντευξη το 2021 στην οποία είχε αναφερθεί στα λάθη που έχει κάνει κατά το παρελθόν. Παράλληλα, είχε μιλήσει για τα εγγόνια της, αλλά και το γιο της Λορέτζο Καριερέ τον οποίο είχε να δει πολλά χρόνια.

«Εγώ δεν έχω ταυτότητα επαγγέλματος. Απλώς, επειδή από εκείνα τα χρόνια, μικρή, είχα πολλές σχέσεις με τραγουδιστές, με μαγαζιά, με τραγουδίστριες, με έβαλε ο Ζαμπέτας να τραγουδήσω. Δεν ήμουν και η Κάλλας, ούτε η Βίκυ Μοσχολιού.   
Ο Ανδρέας Μπάρκουλης ερχόταν να με πάρει από το 6ο Γυμνάσιο θηλέων, όπου με διώξανε μετά, και φωνάζανε “κορίτσια ο Μπάρκουλης” – μία μέρα ήρθε και ο Κακαβάς. 
Τον ερωτεύτηκα τον Μπάρκουλη, ήταν καταπληκτικό παιδί.
 Έμενε χωρίς λεφτά γιατί τα έδινε στους συνανθρώπους του, έτσι ήμουν κι εγώ.  Δυσκολεύτηκα στην φυλακή, αλλά την έκανα λαχείο στον Κορυδαλλό. Εκεί σταμάτησα τα ναρκωτικά», είχε πει η Ματούλα.
Η ίδια είχε αναφερθεί και στα λάθη με τη σχέση που είχε με τον γιο της, τον Λορέντζο Καριέρε, που συστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από τη συμμετοχή του στο ριάλιτι του Mega, «Bar». 
Αναφορικά με το μοναδικό παράπονο που είχε, είπε: «Δεν έχω δει τα εγγόνια μου ποτέ και δεν ξέρω καν τα ονόματά τους
Αφού ο γιος μου εκεί θέλει να είναι – αρκεί να είναι καλά αυτός και τα παιδιά του. Έχω να τον δω 15 χρόνια, έκλαψα στην αρχή.  
Έχω κάνει πάρα πολλά λάθη με το παιδί μου. Καταρχήν έπεσα στα ναρκωτικά με το που τον γέννησα».

Ο γυμνισμός στη Μύκονο

Το ’70 ήταν η χρυσή εποχή της. Τότε, η ίδια θυμόταν τον εαυτό της να κάνει βόλτα με άλογο στην Πλατεία Κολωνακίου για την πλάκα της, ενώ έκανε και γυμνισμό στη Μύκονο. «Καταρχήν η Μύκονος ξεκίνησε από τον γυμνισμό», είχε πει χρόνια μετά, στην εκπομπή της Αννίτας Πάνια. «Πηγαίναμε εμείς για να είμαστε τσιτσίδι. Δεν ερχόταν κανείς με μαγιό και αν ερχόταν, τον κράζαμε όλοι».

Μετά ήρθαν τα δύσκολα και από τη λάμψη του Κολωνακίου και την κοσμική ζωή, βρέθηκε στην φυλακή λόγω των ναρκωτικών… Είχε μπει στην φυλακή το ’90 και έμεινε μέσα για εννιά μήνες, εκεί ήταν που σταμάτησε οριστικά τη χρήση ουσιών. «Η φυλακή για μένα είναι το χέρι του Θεού που με έσωσε!», είχε πει για αυτό η Ματούλα.

Ματούλα του Κολωνακίου

Ο μεγάλος της έρωτας και ο γάμος... από ανάγκη

Η ίδια έλεγε ότι ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής της ήταν ο εφοπλιστής Γιάννης Πατέρας, με τον οποίο χώρισαν λίγο πριν παντρευτούν, ύστερα από 5 χρόνια σχέσης. 
Γάμο έκανε με τον Ρομπέρτο Καριέρε, επιχειρηματία της ντίσκο Σαν Λορέντζο. «Τον Ρομπέρτο τον παντρεύτηκα γιατί έμεινα έγκυος, δεν ήμουν καψούρα μαζί του. Του είχα πει “θα παντρευτούμε και θα χωρίσουμε”». Όπως κι έγινε στους έξι μήνες γάμου.
Παράλληλα, είχε παραδεχθεί ότι ήταν και αθυρόστομη και ότι έριχνε χαστούκια σε κάποιους που το άξιζαν. Κι αυτό γιατί μια γυναίκα μόνη όπως αυτή, μπορούσε να επιβιώσει μόνο υιοθετώντας μια τέτοια συμπεριφορά, καθώς δεν είχε κανέναν να την προστατεύσει και έπρεπε μόνη της να τα βγάλει πέρα. 
 Είχε παραδεχθεί, μάλιστα, πως είχε «ρίξει κάτι ανάποδα χαστούκια σε κάποιους που το άξιζαν». Ξεκαθάρισε πως δεν σύναπτε ερωτικές σχέσεις μιας βραδιάς με αυτούς που τους την έπεφταν και πως έκανε μακροχρόνιους δεσμούς.

Ματούλα του Κολωνακίου

Το μωρό που γεννήθηκε έγινε αργότερα γνωστό στο πανελλήνιο, μέσα από τη συμμετοχή του στο ριάλιτι BAR, ο Λορέντζο Καριέρε… 
Οι σχέσεις μητέρας και γιου ήταν τεταμένες τα τελευταία χρόνια και η Ματούλα «έφυγε» με τον καημό ότι δεν έβλεπε τα εγγόνια της.
Ήταν κολλητή με τη Ζωή Λάσκαρη και τα «έσπαγε» στα μπουζούκια με τον Ωνάση. Φρόντιζε ο ίδιος να την καλεί, κάθε φορά που βρισκόταν στην Ελλάδα. «Ο Αρίστος ήταν και αθυρόστομος, όταν το ήθελε. 
Τον θυμάμαι μια φορά που τσαντίστηκε πολύ όταν τον φωτογράφισαν κρυφά να κατουράει στο χαλίκι έξω από τη Νεράιδα. Έγινε… Τούρκος!», έχει πει η ίδια σε συνέντευξή της.

«Δεν το έπαιξα ποτέ κάποια, όμως μπορώ να πω ότι έφερα μια τρέλα και μια ελευθερία στα πράγματα. Είμαι πολύ ευτυχισμένη που μόνη μου άντεξα και ξεπέρασα όλα τα κύματα της ζωής μου. Ίσως τελικά να είμαι πολύ δυνατή», είχε επίσης δηλώσει για την πορεία και την προσωπικότητά της.

 

Πηγή:  athensmagazine

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024

Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης το 1912 – H εντολή κατάληψης της πόλης στον Καλλάρη και η σύμβαση παραχώρησης στους Έλληνες



Ἀρχηγὸν Στρατοῦ Θεσσαλονίκην. Βεβαιούμενος ἀπὸ τὸ ἐκ Θεσσαλονίκης σταλέν μοι τὴν ἑσπέραν ταύτην τηλεγράφημα τῆς Ὑμετέρας Βασιλικῆς Ὑψηλότητος τὴν εἴσοδον αὐτῆς καὶ συνεπῶς καὶ τοῦ ἡμετέρου στρατοῦ εἰς τὴν πρωτεύουσαν τῆς Μακεδονίας, σπεύδω νὰ διαβιβάσω αὐτῇ καὶ τῷ γενναίῳ στρατῷ τὰ θερμὰ συγχαρητήρια τῆς Κυβερνήσεως.

Ἀθῆναι 28-Χ-12 Μεσονύκτιον

Βενιζέλος

Το συγχαρητήριο τηλεγράφημα του Έλληνα πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου στάλθηκε στον αρχιστράτηγο του Ελληνικού Στρατού Διάδοχο Κωνσταντίνο την ημέρα που ο ίδιος, επικεφαλής της Ι Μεραρχίας, εισήλθε στη Θεσσαλονίκη. Η πόλη είχε παραδοθεί δύο ημέρες νωρίτερα στον Ελληνικό Στρατό από τον Χασάν Ταχσίν πασά, αρχιστράτηγο των οθωμανικών δυνάμεων που επί είκοσι ημέρες δεν είχαν καταφέρει να ανακόψουν τη νικηφόρα πορεία των ελληνικών στρατευμάτων.

Η ιστορική καταγραφή της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης το 1912 από τους Οθωμανούς από το Γενικό Επιτελείο Στρατού έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς φωτίζονται πτυχές των γεγονότων που έλαβαν τότε χώρα και παρουσιάζονται σημαντικά έγγραφα, όπως η εντολή που είχε δοθεί στον Στρατηγό Καλλάρη για την κατάληψη της Θεσσαλονίκης και η σύμβαση παραχώρησης της πόλης από τους Οθωμανούς στους Έλληνες.

Διαβάζουμε στο σχετικό κείμενο του Γενικού Επιτελείου Στρατού:

Ο πόλεμος εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κηρύχθηκε από την Ελλάδα στις 5 Οκτωβρίου, ενώ είχαν προηγηθεί τα υπόλοιπα συμμαχικά βαλκανικά κράτη, και την ίδια ημέρα ξεκίνησε η προέλαση του Ελληνικού Στρατού σε δύο μέτωπα, στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία. Ο Ελληνικός Στρατός Θεσσαλίας περιλάμβανε 7 μεραρχίες, την Ταξιαρχία Ιππικού, 4 τάγματα Ευζώνων, βοηθητικές μονάδες και την υπηρεσία των μετόπισθεν, δηλαδή συνολικά 100.000 άνδρες και 23.000 κτήνη και είχε να αντιμετωπίσει ισχυρά οθωμανικά στρατεύματα τα οποία, όμως, υστερούσαν σημαντικά σε πεζικό. Έτσι, τις πρώτες ημέρες του πολέμου, οι ελληνικές δυνάμεις κατήγαγαν σημαντικές νίκες απελευθερώνοντας την Ελασσόνα, τη Δεσκάτη, το Σαραντάπορο και τα Σέρβια, και στις 11 Οκτωβρίου εισήλθαν, χωρίς σοβαρή αντίσταση, στην Κοζάνη.

Στις 12 Οκτωβρίου, ενώ το Γενικό Στρατηγείο βρισκόταν στα Σέρβια και μεγάλο μέρος των ελληνικών δυνάμεων ήταν στην περιοχή της Κοζάνης, τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα της μετέπειτα πορείας του στρατού. Το Γενικό Στρατηγείο, μη γνωρίζοντας ακριβώς την κίνηση των οθωμανικών στρατευμάτων αλλά έχοντας πληροφορίες ότι ο μεγαλύτερος όγκος όσων είχαν υποχωρήσει από το Σαραντάπορο είχε συμπτυχθεί προς τα βόρεια, σκόπευε να κινηθεί προς το Μοναστήρι, προκειμένου να ολοκληρώσει την αποστολή του σύμφωνα με τους καθαρά στρατιωτικούς όρους, δηλαδή να επιτύχει τη συντριβή του εχθρού και έπειτα να προωθηθεί προς τη Βέροια και τη Θεσσαλονίκη. Την ίδια ημέρα, όμως, ο διάδοχος έλαβε τηλεγράφημα από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος ζητούσε να μάθει τη μετέπειτα πορεία του στρατού επισημαίνοντας ότι σπουδαίοι πολιτικοί λόγοι επέβαλλαν τη γρήγορη είσοδό του στη Θεσσαλονίκη. Παρόμοια σύσταση έκανε στον αρχιστράτηγο και ο υπουργός Εξωτερικών Λάμπρος Κορομηλάς, ενημερώνοντάς τον για τις κατακτήσεις των συμμάχων και τον κίνδυνο να εισέλθουν πρώτοι στην πόλη.

Την επομένη, 13 Οκτωβρίου, τα ελληνικά στρατεύματα συνέχισαν την προέλασή τους σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο και το Γενικό Στρατηγείο εγκαταστάθηκε στην Κοζάνη. Εκεί, όμως, έπειτα από τις πληροφορίες που συνέλεξαν τα τμήματα αναγνωρίσεως για την κίνηση του Οθωμανικού Στρατού προς τα ανατολικά, σε συνδυασμό με την επιτακτική επιμονή της κυβέρνησης για την άμεση στροφή του Ελληνικού Στρατού προς απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, εξέδωσε νέα διαταγή. Σύμφωνα με αυτή, από το επόμενο πρωί όλες οι μονάδες θα προωθούνταν προς την κατεύθυνση της πολυπόθητης πόλης. Ωστόσο, παρά την τελική σύμπνοια στη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων, η κυβερνητική επέμβαση στην όλη διαδικασία ανέδειξε την ένταση μεταξύ πρωθυπουργού και διαδόχου, η οποία αποτέλεσε την αρχή της σοβαρής σύγκρουσης των δύο ανδρών, με τα γνωστά αποτελέσματα, λίγα χρόνια αργότερα.

Στις μέρες που ακολούθησαν, έλαβε χώρα ένας πραγματικός αγώνας δρόμου τόσο στα πεδία των μαχών όσο και στον τομέα των πληροφοριών για την τύχη της Θεσσαλονίκης. Στις 16 Οκτωβρίου, ο Ελληνικός Στρατός απελευθέρωσε τη Βέροια και την Κατερίνη και στις 19-20 Οκτωβρίου έδωσε την τελευταία νικηφόρα μάχη του στα Γιαννιτσά, όπου η τουρκική διοίκηση είχε επιλέξει να εγκαταστήσει την άμυνά της για να ανακόψει την πορεία του. Η νίκη εκείνη ουσιαστικά κατοχύρωσε την κυριαρχία του Ελληνικού Στρατού στη διεκδίκηση της Θεσσαλονίκης.

Μετά τη νίκη στα Γιαννιτσά, η ελληνική πλευρά έλαβε όλα τα απαραίτητα προπαρασκευαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του τελευταίου εμποδίου μέχρι τη Θεσσαλονίκη: τη διάβαση του ποταμού Αξιού. Το εγχείρημα προγραμματίστηκε για τη νύχτα 23/24 Οκτωβρίου και δεν ήταν εύκολο, καθώς οι Οθωμανοί, κατά την υποχώρησή τους, είχαν καταστρέψει τη μία ξύλινη οδική και τις δύο σιδηροδρομικές γέφυρες, ενώ τα νερά του ποταμού είχαν διογκωθεί εξαιτίας των συνεχών βροχοπτώσεων. Λόγω της δυσκολίας μεταφοράς γεφυροσκευών, ο στρατός υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει για τη ζεύξη του ποταμού πρόχειρα υλικά από τα γύρω χωριά και έτσι η διάβαση του Αξιού επιτεύχθηκε στις 25 Οκτωβρίου για μεγάλο μέρος του στρατού, ενώ το Γενικό Στρατηγείο εγκαταστάθηκε στο χωριό Γέφυρα, στην έπαυλη Τοψίν, ευρισκόμενο σε ετοιμότητα για ισχυρή επίθεση εναντίον των οθωμανικών στρατευμάτων.

Στη Θεσσαλονίκη, ο εκεί αρχηγός του στρατού εναντίον των Ελλήνων Χασάν Ταχσίν πασάς, βλέποντας την κακή κατάσταση των δυνάμεών του και έπειτα από μεσολάβηση των προξένων των Μεγάλων Δυνάμεων, πείσθηκε να έλθει σε διαπραγματεύσεις με τον Έλληνα αρχιστράτηγο προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη αιματοχυσία. Πράγματι, το μεσημέρι της 25ης Οκτωβρίου, αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τους προξένους των Μεγάλων Δυνάμεων και τον Στρατηγό Σεφήκ πασά, φρούραρχο της πόλης, μαζί με έναν ελληνικής καταγωγής αξιωματούχο, επέδωσε στον διάδοχο τα αιτήματα του Τούρκου αρχιστράτηγου. Ο σημαντικότερος όρος ήταν να επιτραπεί σε αυτόν να αποσυρθεί με τον στρατό και τον οπλισμό του στην ανατολική παρυφή της Θεσσαλονίκης και να παραμείνει εκεί έως το τέλος του πολέμου. Ο διάδοχος απέρριψε τους όρους και απαίτησε την άμεση παράδοση του τουρκικού στρατού, ο οποίος θα θεωρούνταν αιχμάλωτος πολέμου και θα μεταφερόταν σε κάποιο λιμάνι της Μικράς Ασίας με έξοδα της ελληνικής κυβέρνησης, ενώ η μόνη του παραχώρηση θα ήταν να διατηρήσουν οι αξιωματικοί τα ξίφη τους. Η αντιπροσωπεία επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη με τον ίδιο συρμό και με τη δέσμευση να απαντήσει ως τις 0600 το πρωί της 26ης Οκτωβρίου.

Στο μεταξύ, τα υπουργεία Στρατιωτικών και Εξωτερικών ενημέρωναν το Γενικό Στρατηγείο για την προέλαση των βουλγαρικών δυνάμεων προς τα νότια μετά την κατάληψη των Σερρών, εκφράζοντας φόβους για την πιθανή ταυτόχρονη άφιξή τους στην πόλη, όπου οι κάτοικοι εναγωνίως ανέμεναν την είσοδο του Ελληνικού Στρατού για την τέλεση δοξολογίας στον ναό του Αγίου Δημητρίου. Το ίδιο βράδυ, το Γενικό Στρατηγείο εξέδωσε διαταγή με την οποία καθόριζε ότι στις 0930 της επόμενης ημέρας οι ελληνικές δυνάμεις θα αναλάμβαναν γενική επίθεση κατά του Οθωμανικού Στρατού, σύμφωνα με το σχέδιο που είχε κοινοποιηθεί στις μεραρχίες νωρίτερα.


 Η παράδοση της πόλης στον ελληνικό στρατό.

Το πρωί της 26ης Οκτωβρίου και πριν από τη λήξη της προθεσμίας, επέστρεψε σιδηροδρομικώς στη Γέφυρα ο Σεφήκ πασάς, κομίζοντας την απάντηση του Τούρκου αρχιστράτηγου ότι δεχόταν τους όρους της ελληνικής πλευράς, αλλά ζητούσε να κρατήσει 5.000 όπλα για την εκγύμναση των νεοσυλλέκτων. Το αίτημα δεν έγινε δεκτό και ο Τούρκος πληρεξούσιος ζήτησε δίωρη προθεσμία, η οποία παρήλθε χωρίς απάντηση.

Υπό την πίεση του χρόνου και ακολουθώντας τις διαταγές της προηγούμενης ημέρας, ο Ελληνικός Στρατός άρχισε να κινείται από διάφορες κατευθύνσεις προς τη Θεσσαλονίκη, συνεχίζοντας την κύκλωση των τουρκικών δυνάμεων. Ο Χασάν Ταχσίν πασάς αρχικά προσπάθησε να κερδίσει χρόνο μέσω των διαπραγματεύσεων, διαβλέποντας, όμως, το μάταιο του αγώνα και τις συνέπειες που θα είχε για τον στρατό του, αποφάσισε να δεχθεί όλους τους όρους του διαδόχου και ζήτησε να σταλούν αντιπρόσωποί του για τη σύνταξη των πρωτοκόλλων. Αμέσως, το Γενικό Στρατηγείο ενημέρωσε τον διοικητή των βουλγαρικών δυνάμεων για τις εξελίξεις, προτρέποντάς τον να κινηθεί διαφορετικά (και όχι προς Θεσσαλονίκη) για στρατηγικούς λόγους. Ταυτόχρονα, διέταξε την VII Μεραρχία και το Απόσπασμα Ευζώνων Κωνσταντινόπουλου να σπεύσουν να καταλάβουν την πόλη. Πράγματι, το ίδιο απόγευμα, τα τμήματα αυτά έφθασαν περίπου 1.500 μ. μακριά από τη Θεσσαλονίκη και στρατοπέδευσαν κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, ενώ οι υπόλοιπες μονάδες σταμάτησαν την προώθησή τους.

Την ίδια ώρα έφθασαν στη Θεσσαλονίκη και οι Έλληνες αντιπρόσωποι του Γενικού Στρατηγείου Αντισυνταγματάρχης Βίκτωρ Δούσμανης και Λοχαγός Ιωάννης Μεταξάς. Έπειτα από δίωρη σύσκεψή τους με τον Τούρκο αρχιστράτηγο, υπέγραψαν, στις 2300 της 26ης Οκτωβρίου, το πρωτόκολλο παράδοσης της πόλης και του εκεί Οθωμανικού Στρατού: «ἡ πόλις τῆς Θεσσαλονίκης παραδίδεται εἰς τὸν Ἑλληνικὸν Στρατὸν μέχρι τῆς συνομολογήσεως τῆς εἰρήνης» αναφερόταν στο άρθρο 3. Το πρωτόκολλο προέβλεπε ότι οι Οθωμανοί στρατιώτες θα παρέδιδαν τα όπλα τους και θα παρέμεναν σε στρατόπεδα της πόλης, ενώ οι αξιωματικοί θα διατηρούσαν τα ξίφη τους και θα κινούνταν στην πόλη ελεύθεροι με τη δέσμευση ότι δεν θα στρέφονταν κατά του Ελληνικού Στρατού και των συμμάχων του όσο διαρκούσε ο πόλεμος. Τα πυροβόλα και τα πολεμικά μηχανήματα του Οθωμανικού Στρατού έπρεπε να παραδοθούν στον ελληνικό, ενώ οι χωροφύλακες και αστυνομικοί θα παρέμεναν στην υπηρεσία τους διατηρώντας τα όπλα τους.

Η σύμβαση παράδοσης της πόλης της Θεσσαλονίκης και του τουρκικού στρατού που υπογράφηκε στις 26 Οκτωβρίου 1912 (Aρχείο ΓΕΣ/ΔΙΣ)
Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, έπειτα από παράκληση του Χασάν Ταχσίν πασά, οι αντιπρόσωποι του Έλληνα αρχιστράτηγου υπέγραψαν και την πρώτη διαταγή για την αναστολή των εχθροπραξιών. Το επόμενο πρωί υπογράφηκε συμπληρωματικό πρωτόκολλο με το οποίο ρυθμίζονταν λεπτομέρειες που αφορούσαν την παράδοση του Οθωμανικού Στρατού και την κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τον Ελληνικό Στρατό. Συνολικά παραδόθηκαν 25.000 οπλίτες και περίπου 1.000 αξιωματικοί, ενώ στην κατοχή του Ελληνικού Στρατού περιήλθαν 70 πυροβόλα, 30 πολυβόλα, 1.200 ίπποι και άφθονο υλικό κάθε κατηγορίας.


 Η είσοδος του ελληνικού στρατού στη Θεσσαλονίκη

Η πρώτη ελληνική μονάδα που εισήλθε στην πόλη, το μεσημέρι της 27ης Οκτωβρίου, ήταν το Απόσπασμα Ευζώνων Κωνσταντινόπουλου με τμήμα Ιππικού. Μέσω των κεντρικών οδών, κατευθύνθηκαν στο διοικητήριο και εγκαταστάθηκαν στους εκεί στρατώνες. Ο πληθυσμός της Θεσσαλονίκης είχε κατακλύσει τους δρόμους και, όπως γράφει ο τότε μαθητής Χ. Χαρίσης, «ἔλαβον χώραν σκηναὶ ἀσυλλήπτου ἐνθουσιασμοῦ. Τριακόσιοι μαθηταὶ μὲ τὰ μπλὲ πηλίκια καὶ ἕνα πλῆθος Ἑλλήνων, τοὺς περικυκλώσαμε καὶ […] ζητωκραυγάζαμε ἔξαλλοι. […] Ὅλοι φιλήσαμε τὴν Πολεμικὴν Σημαίαν, μὲ δάκρυα χαρᾶς».

Παράλληλα, η VII Βουλγαρική Μεραρχία υπό τον Στρατηγό Θεοδωρώφ, παρά την ενημέρωσή της για τις εξελίξεις, συνέχισε την προέλασή της προς τη Λητή και έβαλλε κατά των τουρκικών θέσεων, γεγονός που προκάλεσε τη διαμαρτυρία του Τούρκου αρχιστράτηγου και την έντονη αντίδραση του διαδόχου και, κατ’ επέκταση, της ελληνικής κυβέρνησης.

Λόγω της κίνησης των Βουλγάρων, τη νύχτα της 27/28 Οκτωβρίου, ο νεοδιορισμένος Έλληνας νομάρχης της Θεσσαλονίκης απέστειλε ειδική αμαξοστοιχία στο χωριό Γέφυρα προτείνοντας στον διάδοχο να επισπεύσει την είσοδό του στην πόλη. Πράγματι, στις 0345 ο αρχηγός του Ελληνικού Στρατού επιβιβάσθηκε στην ίδια αμαξοστοιχία και έφθασε στις 0500 στον σιδηροδρομικό σταθμό στη δυτική παρυφή της πόλης. Εκεί συναντήθηκε με τον διοικητή της VII Μεραρχίας, στον οποίο έδωσε εντολή να σπεύσει στην αμαξιτή οδό Θεσσαλονίκης-Σερρών και να εμποδίσει την προέλαση των Βουλγάρων.

Στις 1100 της 28ης Οκτωβρίου ο αρχιστράτηγος εισήλθε θριαμβευτής στη Θεσσαλονίκη με το επιτελείο του, επικεφαλής της Ι Μεραρχίας, ενώ ο ελληνικός πληθυσμός εκδήλωνε με κάθε τρόπο τη συγκίνησή του παρά τη δυνατή βροχή. Γράφει χαρακτηριστικά ο Πρίγκιπας Νικόλαος, μετέπειτα στρατιωτικός διοικητής Θεσσαλονίκης: «μερικοὶ ἐφιλοῦσαν τὰ ὑποδήματά του, ἄλλοι τὴν χλαίνην του, ἄλλοι ἔπεφταν μπροστὰ στὸ ἄλογό του, ἄλλοι ἐχόρευαν κ’ ἐτραγουδοῦσαν κ’ ἐφώναζαν. ἀλλὰ ἡ μεγάλη πλειονότης ἔκλαιε». Ακολούθησε δοξολογία στον ναό του Αγίου Μηνά, μετάβαση του διαδόχου στο διοικητήριο, παρέλαση της Ι Μεραρχίας ενώπιόν του και στη συνέχεια παρουσίαση των αρχών της πόλης. Η Ι Μεραρχία εγκαταστάθηκε στους στρατώνες του Πεδίου του Άρεως. Στην έκθεσή της για την ημέρα εκείνη αναγράφεται ότι «ἡ πραγματοποίησις ἑνὸς ἐθνικοῦ μεγάλου ὀνείρου καὶ ὁ τρόπος καθ’ ὃν τοῦτο ἐπραγματοποιεῖτο, ἐχάραξεν τὴν ἡμέραν αὐτὴν εἰς τὴν καρδίαν τοῦ ἔθνους ὡς μίαν τῶν ἐνδοξωτέρων καὶ εὐτυχεστέρων ἡμερῶν τῆς πατρίδος» (αρχείο ΓΕΣ/ΔΙΣ, Φ.1641/Α/1).

Το επόμενο πρωί εισήλθε στην πόλη και ο βασιλιάς Γεώργιος, περιστοιχισμένος από τον διάδοχο και τους πρίγκιπες. Τιμές απέδωσε η Ι Μεραρχία και το Απόσπασμα Ευζώνων, ενώ, παρά τη συνεχιζόμενη δυνατή βροχή, πλήθη λαού με έξαλλο ενθουσιασμό χαιρετούσαν την άφιξή του. Όταν η πομπή έφθασε μπροστά στον Λευκό Πύργο έγινε έπαρση της σημαίας, ενώ ελληνικά πυροβόλα έριξαν 21 χαιρετιστήριες βολές.

Οι κινήσεις των βουλγαρικών στρατευμάτων προάγγελος νέων συγκρούσεων

Νωρίς το πρωί της 28ης Οκτωβρίου, προτού η VII Μεραρχία προλάβει να εγκατασταθεί αμυντικά στη βορειοδυτική παρυφή της Θεσσαλονίκης, εμφανίστηκαν τα πρώτα τμήματα της VII Βουλγαρικής Μεραρχίας, η οποία έσπευδε να εισέλθει στην πόλη πριν από τον διάδοχο. Η ελληνική μεραρχία απαγόρευσε την περαιτέρω κίνηση των βουλγαρικών στρατευμάτων και το ζήτημα επιλύθηκε έπειτα από διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικητών των δύο συμμαχικών δυνάμεων.

Οι Βούλγαροι στρατηγοί Πετρώφ και Θεοδωρώφ ζήτησαν να υπογραφεί και για τη βουλγαρική πλευρά πρωτόκολλο παράδοσης της Θεσσαλονίκης, παρόμοιο με αυτό που είχε υπογραφεί με τον Έλληνα αρχιστράτηγο, ωστόσο τους κατέστη γνωστό ότι η πόλη είχε ήδη παραδοθεί στον Ελληνικό Στρατό και ο Χασάν Ταχσίν πασάς ήταν αιχμάλωτός του. Επίσης, ζήτησαν να επιλυθεί το ζήτημα της στέγασης των στρατευμάτων, δεδομένης και της ραγδαίας βροχής, ωστόσο τελικά περιορίστηκαν να αιτηθούν την είσοδο στη Θεσσαλονίκη δύο ταγμάτων, προκειμένου να αναπαυθούν οι δύο Βούλγαροι πρίγκιπες που υπηρετούσαν σε αυτά.

Με τη δέσμευση της πλήρους συμμόρφωσης των βουλγαρικών μονάδων προς τις οδηγίες και διαταγές του Έλληνα φρούραρχου, ο διάδοχος εξέδωσε διαταγή για την είσοδο στη Θεσσαλονίκη δύο βουλγαρικών ταγμάτων το πρωί της 29ης Οκτωβρίου. Ωστόσο, μετά την αποχώρηση των ελληνικών στρατευμάτων, ορισμένες βουλγαρικές μονάδες εισήλθαν τη νύχτα στην πόλη παρά τη συμφωνία. Στις 28 Οκτωβρίου κατέφθασε και το σερβικό σύνταγμα Ιππικού, του οποίου ο διοικητής υπέβαλε συγχαρητήρια επιστολή στον διάδοχο και αποχώρησε για να συναντήσει τη μεραρχία του βόρεια της Γευγελής.

Το μεσημέρι της 29ης Οκτωβρίου, μετά την είσοδο του Έλληνα βασιλιά στη Θεσσαλονίκη, παρέλασε στους δρόμους της πόλης ολόκληρο το βουλγαρικό σύνταγμα αντί των δύο μόνο ταγμάτων για τα οποία υπήρχε έγκριση. Το γεγονός αντιμετωπίστηκε με σιωπή από τον λαό, κυρίως, όμως, προανήγγειλε την έλλειψη σύμπνοιας μεταξύ των συμμάχων και την επερχόμενη σοβαρή σύγκρουσή τους λίγους μήνες αργότερα.


 

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024

Ο ΕΚΔΟΤΗΣ «ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ» ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ «ΜΑΙΜΟΥ», ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ! ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΟΥΛΗΣ ΕΣΤΗΣΑΝ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ. ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ Ο «ΓΑΛΑΖΙΟΣ» ΕΚΔΟΤΗΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ: ΤΡΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ «ΕΣΣΟΝΤΑΙ ΕΙΣ ΣΑΡΚΑΝ ΜΙΑΝ»!


karamanlis-nikos-empristiki-0 (Custom)

Ας παίξουμε ένα παιχνίδι… ελαφρώς τροποποιημένο! Αντί για το γνωστό «Βρείτε τις διαφορές» εμείς θα παίξουμε το «Βρείτε τις ομοιότητες»! Για το παιχνίδι θα χρειαστούμε τα στοιχεία από τρεις διαφορετικές εταιρείες. Ας πούμε ότι θα διαλέξουμε τις τρεις εταιρείες του διαπλεκόμενου εκδότη Νίκου Καραμανλή. Θα χρειαστούμε επίσης και παρατηρητικότητα προκειμένου να εντοπίσουμε τα κοινά στοιχεία. Πάμε να ξεκινήσουμε!

dimos political taftotita

Έχουμε και λέμε λοιπόν… Εταιρεία νούμερο 1: ιστοσελίδα paraskinio.gr, εταιρεία νούμερο 2: Εφημερίδα Political και Εταιρεία νούμερο 3: Site dimosdata.gr

Και οι τρεις εταιρείες έχουν την ίδια διεύθυνση, το ίδιο τηλέφωνο και δύο από τις τρεις έχουν και το ίδιο ΑΦΜ! Στις δύο από τις τρεις  εταιρείες επίσης φιγουράρει το όνομα Καραμανλής (Νίκος ή Γιώργος… πατέρας και υιός) είτε ως ιδιοκτήτης, είτε ως νόμιμος εκπρόσωπος, είτε ως διαχειριστής!

Και στις τρεις εταιρείες επίσης η κυρία Χρυσή Τζουμάκα (σύζυγος του εκδότη) εμφανίζεται επίσης ως ιδιοκτήτης, νόμιμος εκπρόσωπος ή
διαχειριστής!

political1

Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι περίπου 10 διαφορετικές εταιρείες (ΟΛΕΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ) μοιράζονται τα ίδια στοιχεία και οι θέσεις ευθύνης είναι μοιρασμένες στα ίδια άτομα με ελάχιστες εξαιρέσεις!

Πιθανόν λοιπόν να αναρωτιέστε γιατί επιλέξαμε να αναφερθούμε συγκεκριμένα σε αυτές τις τρεις… Τι θα λέγατε λοιπόν αν σας λέγαμε πως και οι τρεις αυτές εταιρείες συμμετείχαν στον ίδιο διαγωνισμό του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Αττικής, που έχει πρόεδρο τον Γιώργο Πατούλη, για να πάρουν την ίδια δουλειά αξίας 28.500€;

Στη θέση σας θα μιλούσαμε για καραμπινάτη περίπτωση ΑΠΑΤΗΣ και για διαπλοκή ενός γαλάζιου εκδότη και ενός προβεβλημένου γαλάζιου στελέχους, όπως είναι οι Νίκος Καραμανλής και Γιώργος Πατούλης!

Πιθανόν για να το πιστέψετε θα ζητήσετε αποδείξεις και θα έχετε απόλυτο δίκιο… Πάμε λοιπόν στην απόδειξη!

pato

Από την παραπάνω ανάθεση έργου προκύπτει ότι στις 19/4/22 σε διαγωνισμό που συμμετείχαν (ως «αντίπαλοι») τρεις από τις εταιρείες του εκδότη Καραμανλή για το «Πρόγραμμα ενίσχυσης επαγγελματιών αγροτών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της οικοτεχνίας στην Περιφέρεια Αττικής», «νικήτρια» λόγω χαμηλότερης προσφοράς βγήκε η Ν.Κ συμβουλευτική Αλέξανδρος ΕΠΕ και ο Πατούλης έδωσε τη δουλειά στον φίλο του! Φυσικά ο Νίκος Καραμανλής δεν είχε το παραμικρό άγχος μιας και «έτρεχε» μόνος του σε μια στημένη κούρσα!

Κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί τι σχέση μπορεί να έχει ένας εκδότης με τους επαγγελματίες αγρότες της Περιφέρειας Αττικής, αλλά θυμίζουμε την προηγούμενή μας αποκάλυψη ότι ο εν λόγω διαπλεκόμενος εκδότης και πληρωμένο πιστόλι του Μαξίμου πήρε δουλειά από τον δήμο Μαρκόπουλου για εγκατάσταση και τοποθέτηση πυροσβεστικών κρουνών, αξίας 151.900€!

markopoulo

Και επειδή όσο περισσότερο σκαλίζουμε τόσο περισσότεροι σκελετοι βγαίνουν από τη ντουλάπα του Νίκου Καραμανλή πάμε και σε ένα ακόμα «δωράκι» που έκανε ο Γιώργος Πατούλης στον εκλεκτό του φίλο, τον οποίο πάντα τιμά με την παρουσία του στα διάφορα γκαλά που διοργανώνει… Στα ίδια γκαλά συμμετέχουν «παραδοσιακά» και άλλοι πρωτοκλασάτοι νεοδημοκράτες!

ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ!

Πρόκειται για μια ακόμα σύμβαση έργου μεταξύ Καραμανλή (Ν.Κ συμβουλευτική Αλέξανδρος ΕΠΕ) και ΚΕΔΕ αυτή τη φορά, στην οποία πρόεδρος είναι
ο Γιώργος Πατούλης. Σε αυτήν την περίπτωση η ανάδοχος εταιρεία αναλαμβάνει την επιστημονική υποστήριξη της επιτροπής ΕΣΠΑ της ΚΕΔΕ για το
ποσό των 8.000€!

kede

kede1

kede2

kede3

Τώρα αν είστε απλός πολίτης και όλα τα παραπάνω σας βγάζουν από τα ρούχα σας, είστε απόλυτα δικαιολογημένος… Το θέμα όμως είναι αν πιθανώς
είστε εισαγγελέας και διαβάζετε αυτό το άρθρο τι προτίθεστε να κάνετε; ΚΑΘΑΡΣΗ ή ΟΜΕΡΤΑ;

 

Πηγή: Μακελειό