Η υψηλότερη υποδομή στη Τουρκία είναι ένας αμερικανικός πομπός VLF (Very Low Frequency, Πολύ Χαμηλή Συχνότητα)
που βρίσκεται εις τη περιοχή του Ντιντίμ, στην επαρχία Αϊδινίου.
Πιο συγκεκριμένα στο χωριό Denizköy που μπορείτε να δείτε το που ακριβώς βρίσκεται καλύτερα στην ακόλουθη δορυφορική απεικόνιση.
Όπως βλέπετε βρίσκεται σε ένα λόφο κοντά στο Αιγαίο Πέλαγος, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι τουρκική εγκατάσταση, αλλά αμερικανική.
Το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ, έπειτα από έγκριση της τουρκικής κυβέρνησης εγκατέστησε αυτό το πομπό για στρατιωτική χρήση στη περιοχή του Αιγαίου, υπό τον όρο ότι για τον ίδιο σκοπό θα χρησιμοποιείται και από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό.
Για όσους δε το γνωρίζουν, οι επικοινωνίες σε εύρος συχνοτήτων VLF χρησιμοποιούνται για τις ακόλουθες εφαρμογές.
Όπως προαναφέραμε, ο ίδιος πομπός χρησιμοποιείται και από ολόκληρο το τουρκικό πολεμικό ναυτικό.
Ο σταθμός έχει αναγνωριστικό TBB και εκπέμπει στη συχνότητα 26.7 kHz (ή αλλιώς 26700 Hz), ενώ είναι γνωστός με το όνομα «Μπάφα».
Για να επιτύχει την αποστολή του, ο πομπός αποτελείται από δύο κεραίες σε τηλεπικοινωνιακά ιστία τύπου «guyed mast» που τα βλέπετε καλύτερα στη παρακάτω φωτογραφία από τον αυτοκινητόδρομο.
Κάθε ιστίο έχει ύψος 380 μέτρα κάνοντας τα τις υψηλότερες υποδομές σε ολόκληρη τη Τουρκία.
Επάνω στον αυτοκινητόδρομο Κουμχουριέτ υπάρχει ένας παράδρομος μήκους 2 χιλιομέτρων που οδηγεί στο λόφο επάνω στον οποίο βρίσκεται η υποδομή που μελετάμε εδώ.
Βλέπετε τη βασική δομή καλύτερα στη συνέχεια.
Η υποδομή προστατεύεται από στρατιωτικές δυνάμεις και παρακάτω μπορείτε να δείτε λίγο πιο καθαρά τα χαρακτηριστικά σημεία της εγκαταστάσεως από μία γενική επισκόπηση.
Στη συνέχεια θα δούμε λίγο πιο προσεκτικά κάποια εξ’αυτών.
Να τονίσουμε ότι περιμετρικά της περιφράξεως υπάρχει δρόμος τόσο για περιπολίες όσο και για συντήρηση της υποδομής.
Μελετώντας ιστορικές δορυφορικές καταγραφές παρατηρούμε ότι η υποδομή υπάρχει στο ίδιο σημείο τουλάχιστον από το 2008, αν και έχουν γίνει βελτιώσεις και επεκτάσεις με τα χρόνια.
Μπορείτε να δείτε παράδειγμα από αυτό στη συνέχεια όπου έχουμε μία πιο κοντινή απεικόνιση από τη βάση του πομπού.
Όπως βλέπουμε από τις παραπάνω φωτογραφίες η βάση είναι αρκετά μεγάλη με πολλά κτήρια διαφόρων διαστάσεων, φυλάκιο και μπάρα στη κεντρική πύλη, ελικοδρόμιο, και άλλες υποδομές.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το σημείο διασύνδεσης των δύο ιστίων όπου βρίσκεται και ο εξοπλισμός τους (ενισχυτές, πομποί, κτλ.) απέχει 680 μέτρα από κάθε ιστίο και είναι κατασκευασμένο υπογείως, όπως ακριβώς είναι και τα καλώδια διασύνδεσης του με τα δύο ιστία.
Στην επάνω δεξιά φωτογραφία βλέπουμε δύο μεγάλες εισόδους με ενίσχυση από τσιμέντο, και τρία μικρότερα επιφανειακά κτήρια (πιθανότατα συστήματα εξαερισμού ή αντίστοιχες εγκαταστάσεις).
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι επάνω αριστερά υπάρχει χώρος στάθμευσης και σε πολλές φωτογραφίες είδαμε ένα λευκό ημιφορτηγό να σταθμεύει εκεί.
Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις είδαμε έως και 5 τέτοια λευκά οχήματα σε αυτό το χώρο στάθμευσης.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτό φαίνεται σε φωτογραφίες από το 2016-2017 και μετά. Σε παλαιότερες βλέπουμε παρόμοια οχήματα αλλά διαφόρων χρωμάτων, από χακί έως γκρι, και όχι λευκό.
Βλέπετε ενδεικτικά έξι εξ’αυτών στη συνέχεια, υπάρχουν πολλές περισσότερες ανάλογες φωτογραφίες σε ανοικτές πηγές.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε αρκετά ακόμη, αλλά θεωρούμε ότι τα παραπάνω δίνουν μία καλή εικόνα της υποδομής, της αποστολής της, ένα μέρος της ιστορίας της, και γιατί είναι σημαντική εγκατάσταση από τη πλευρά της Ελλάδος.
Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μονάδες SIGINT (Signals Intelligence, Συλλογής πληροφοριών από σήματα) της Ελλάδος ήδη θα καταγράφουν όλες τις εκπομπές του TBB και οι Έλληνες κρυπταναλυτές θα τις μελετούν ώστε να είμαστε εις θέση να «ακούμε» τις επικοινωνίες τουρκικών και αμερικανικών υποβρυχίων (ίσως και άλλων στενών συμμάχων των ΗΠΑ), και πολεμικών πλοίων, στη περιοχή όταν χρησιμοποιούν μεταδόσεις VLF.
Τέλος, εάν θέλετε να μελετήσετε και μόνοι σας αυτή την υποδομή, τότε μπορείτε να μεταβείτε εις τας συντεταγμένας 37°24’15.0″N 27°19’40.0″E ή σε αυτό το σύνδεσμο προς την υπηρεσία Google Maps.
Πιο συγκεκριμένα στο χωριό Denizköy που μπορείτε να δείτε το που ακριβώς βρίσκεται καλύτερα στην ακόλουθη δορυφορική απεικόνιση.
Όπως βλέπετε βρίσκεται σε ένα λόφο κοντά στο Αιγαίο Πέλαγος, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι τουρκική εγκατάσταση, αλλά αμερικανική.
Το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ, έπειτα από έγκριση της τουρκικής κυβέρνησης εγκατέστησε αυτό το πομπό για στρατιωτική χρήση στη περιοχή του Αιγαίου, υπό τον όρο ότι για τον ίδιο σκοπό θα χρησιμοποιείται και από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό.
Για όσους δε το γνωρίζουν, οι επικοινωνίες σε εύρος συχνοτήτων VLF χρησιμοποιούνται για τις ακόλουθες εφαρμογές.
- Σήματα για πλοήγηση πλοίων
- Σήματα για συγχρονισμό ρολογιών
- Κρυπτογραφημένες/ασφαλείς στρατιωτικές επικοινωνίες
- Επικοινωνία με υποβρύχια (καθώς το εύρος συχνοτήτων VLF μπορεί να περάσει παραπάνω από 40 μέτρα βάθος σε θαλασσινό νερό)
Όπως προαναφέραμε, ο ίδιος πομπός χρησιμοποιείται και από ολόκληρο το τουρκικό πολεμικό ναυτικό.
Ο σταθμός έχει αναγνωριστικό TBB και εκπέμπει στη συχνότητα 26.7 kHz (ή αλλιώς 26700 Hz), ενώ είναι γνωστός με το όνομα «Μπάφα».
Για να επιτύχει την αποστολή του, ο πομπός αποτελείται από δύο κεραίες σε τηλεπικοινωνιακά ιστία τύπου «guyed mast» που τα βλέπετε καλύτερα στη παρακάτω φωτογραφία από τον αυτοκινητόδρομο.
Κάθε ιστίο έχει ύψος 380 μέτρα κάνοντας τα τις υψηλότερες υποδομές σε ολόκληρη τη Τουρκία.
Επάνω στον αυτοκινητόδρομο Κουμχουριέτ υπάρχει ένας παράδρομος μήκους 2 χιλιομέτρων που οδηγεί στο λόφο επάνω στον οποίο βρίσκεται η υποδομή που μελετάμε εδώ.
Βλέπετε τη βασική δομή καλύτερα στη συνέχεια.
Η υποδομή προστατεύεται από στρατιωτικές δυνάμεις και παρακάτω μπορείτε να δείτε λίγο πιο καθαρά τα χαρακτηριστικά σημεία της εγκαταστάσεως από μία γενική επισκόπηση.
Στη συνέχεια θα δούμε λίγο πιο προσεκτικά κάποια εξ’αυτών.
Να τονίσουμε ότι περιμετρικά της περιφράξεως υπάρχει δρόμος τόσο για περιπολίες όσο και για συντήρηση της υποδομής.
Μελετώντας ιστορικές δορυφορικές καταγραφές παρατηρούμε ότι η υποδομή υπάρχει στο ίδιο σημείο τουλάχιστον από το 2008, αν και έχουν γίνει βελτιώσεις και επεκτάσεις με τα χρόνια.
Μπορείτε να δείτε παράδειγμα από αυτό στη συνέχεια όπου έχουμε μία πιο κοντινή απεικόνιση από τη βάση του πομπού.
Όπως βλέπουμε από τις παραπάνω φωτογραφίες η βάση είναι αρκετά μεγάλη με πολλά κτήρια διαφόρων διαστάσεων, φυλάκιο και μπάρα στη κεντρική πύλη, ελικοδρόμιο, και άλλες υποδομές.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το σημείο διασύνδεσης των δύο ιστίων όπου βρίσκεται και ο εξοπλισμός τους (ενισχυτές, πομποί, κτλ.) απέχει 680 μέτρα από κάθε ιστίο και είναι κατασκευασμένο υπογείως, όπως ακριβώς είναι και τα καλώδια διασύνδεσης του με τα δύο ιστία.
Στην επάνω δεξιά φωτογραφία βλέπουμε δύο μεγάλες εισόδους με ενίσχυση από τσιμέντο, και τρία μικρότερα επιφανειακά κτήρια (πιθανότατα συστήματα εξαερισμού ή αντίστοιχες εγκαταστάσεις).
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι επάνω αριστερά υπάρχει χώρος στάθμευσης και σε πολλές φωτογραφίες είδαμε ένα λευκό ημιφορτηγό να σταθμεύει εκεί.
Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις είδαμε έως και 5 τέτοια λευκά οχήματα σε αυτό το χώρο στάθμευσης.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτό φαίνεται σε φωτογραφίες από το 2016-2017 και μετά. Σε παλαιότερες βλέπουμε παρόμοια οχήματα αλλά διαφόρων χρωμάτων, από χακί έως γκρι, και όχι λευκό.
Βλέπετε ενδεικτικά έξι εξ’αυτών στη συνέχεια, υπάρχουν πολλές περισσότερες ανάλογες φωτογραφίες σε ανοικτές πηγές.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε αρκετά ακόμη, αλλά θεωρούμε ότι τα παραπάνω δίνουν μία καλή εικόνα της υποδομής, της αποστολής της, ένα μέρος της ιστορίας της, και γιατί είναι σημαντική εγκατάσταση από τη πλευρά της Ελλάδος.
Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μονάδες SIGINT (Signals Intelligence, Συλλογής πληροφοριών από σήματα) της Ελλάδος ήδη θα καταγράφουν όλες τις εκπομπές του TBB και οι Έλληνες κρυπταναλυτές θα τις μελετούν ώστε να είμαστε εις θέση να «ακούμε» τις επικοινωνίες τουρκικών και αμερικανικών υποβρυχίων (ίσως και άλλων στενών συμμάχων των ΗΠΑ), και πολεμικών πλοίων, στη περιοχή όταν χρησιμοποιούν μεταδόσεις VLF.
Τέλος, εάν θέλετε να μελετήσετε και μόνοι σας αυτή την υποδομή, τότε μπορείτε να μεταβείτε εις τας συντεταγμένας 37°24’15.0″N 27°19’40.0″E ή σε αυτό το σύνδεσμο προς την υπηρεσία Google Maps.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου