Μπάρα

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

“Αν βγάλεις το Π μένει ΟΡΣΕ”

 


 

Το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα με θύμα τον τραπερ MadClip προκάλεσε συζητήσεις για τα πρότυπα μεταξύ άλλων, ο συντάκτης αυτοκινήτου,  Τάκης Πουρναράκης, παραθέτει την άποψη του με γνώση και εμπειρία

Θέλω να ξεκινήσω με τα συλλυπητήρια στην οικογένεια του Πήτερ Αναστασόπουλου. Αυτά δυστυχώς έρχονται να προστεθούν στα συλλυπητήρια προς την οικογένεια Βακάκη, την οικογένεια Γιαννακούλη (γαμπρός του Μπόμπολα) και άλλων πολλών που έχουν χάσει τη ζωή τους με αυτοκίνητο Porsch. Προς Θεού δε φταίει σε τίποτα ούτε η μάρκα ούτε το αυτοκίνητο, 911 turbo στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Δεν έχει σημασία αν ο 34χρονος καλλιτέχνης είχε στη διάθεσή του 500PS ή και παραπάνω, ούτε πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο. Κάθε φορά που γίνεται ένα δυστύχημα τα ίδια συμβαίνουν. Γράφονται πολλά, συνήθως μη σχετικά με τα θέματα οδικής ασφάλειας. Οι Porsche λοιπόν για να επιστρέψουμε στα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά ασφαλή οχήματα. Επίσης είναι εξαιρετικά γρήγορα και κατά την άποψή μου δεν θα έπρεπε να μπορεί να τις αγοράσει ο καθένας.

Το κράτος οφείλει να έχει έναν έλεγχο, δε γίνεται ο 18χρονος που μόλις πήρε δίπλωμα να πάει να αγοράσει ένα υπεραυτοκίνητο επιδόσεων μόνο και μόνο επειδή έχει τα λεφτά.

Είναι προφανές ότι θα σκοτώσει και θα σκοτωθεί. Το ρεπορτάζ λέει πως το σημερινό θύμα του τροχαίου στην Βουλιαγμένη είχε παρελθόν σε επικίνδυνη οδήγηση στο δρόμο.

Μάλιστα συμμετείχε (Mad Clip) σε ένα τραγούδι που προέτρεπε τους νέους να κινηθούν με 200km/h στη στροφή με αυτοκίνητο που έχει υποστεί μετατροπή (200 στη στροφή και με ρωτάνε μαμά).

Θα μου πείτε από το να τραγουδάς μέχρι να πραγματοποιείς έχει μια απόσταση που όπως αποδείχτηκε χτες βράδυ διανύεται εύκολα.

Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε πως όπως έμαθες να τραγουδάς κάπως πρέπει να μάθεις και να οδηγείς με ασφάλεια. Πιστέψτε με είναι εξίσου δύσκολο. Θα διαβάσετε πολλές αναλύσεις για το τι φταίει στο συγκεκριμένο δυστύχημα. Προφανώς δεν γνωρίζω.

Γνωρίζω όμως μερικά πράγματα που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Όπως π.χ. πως η βιαιότητα της σύγκρουσης αρχικά στην κολώνα και μετά στον ευκάλυπτο αποκαλύπτει ακατάλληλη ταχύτητα για το σημείο που έγινε το δυστύχημα.

Ερχόμενοι από Βάρκιζα, περνάς τα φανάρια που κάνουν αριστερά για Αστέρα και βγαίνεις στην ευθεία. Συχνά έχει εκεί νερά, πιθανόν να γλίστρησε το πίσω μέρος της Porsche και δεν μπόρεσε να το επαναφέρει ο οδηγός.

Από τα σημάδια ελαστικών είναι προφανής η πλαγιολίσθηση. Στο συγκεκριμένο σημείο εντός αστικού ιστού το όριο ταχύτητας είναι 50km/h.

Προφανώς παραβιάστηκε. Η ώρα ήταν 02:30, πιθανόν ένας άνθρωπος να είναι κουρασμένος εκείνη την ώρα. Επίσης ο άτυχος νέος είχε φύγει από κοινωνική εκδήλωση, δεν αποκλείεται να είχε καταναλώσει αλκοόλ θα το δείξουν οι εξετάσεις που διενεργεί η Τροχαία.

Που καταλήγουμε λοιπόν πάλι:
Ακατάλληλη ταχύτητα, πιθανή κόπωση, πιθανή κατανάλωση αλκοόλ.

Ερωτηματικά για την οδηγική ικανότητα του θύματος, προφανής έλλειψη οδικής παιδείας.

Δε θα δείτε ποτέ κάποιον οδηγό αγώνων να τρέχει αλόγιστα σε δημόσιο δρόμο, το πάθος για ταχύτητα εκτονώνεται σε οριοθετημένο χώρο, σε πίστα, με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Υπάρχει ένα ακόμη σοβαρό θέμα. Η δυνατότητα ταξινόμησης τόσο ισχυρών αυτοκινήτων στην Ελλάδα χωρίς να υπάρχει πουθενά όριο πάνω από 130km/h είναι λίγο υποκριτική.

Γιατί ως κράτος εισπράττεις δεκάδες χιλιάδες ευρώ από την ταξινόμηση ενός οχήματος 500PS το οποίο εξ’ ορισμού προάγει την παραβίαση των ορίων του ΚΟΚ;

Προφανώς δε φταίει σε τίποτα η Porsche, ούτε ο δρόμος από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα. Φταίει η ακατάλληλη ταχύτητα, η έλλειψη οδηγικής παιδείας, ίσως η κόπωση, ίσως η κατανάλωση αλκοόλ.

Ναι οι ίδιες αιτίες είναι πάντα. Αλλά ποιος ακούει όταν τα λέμε…

_________________________

* © mononews.gr, Τάκης Πουρναράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου