Στις 6 Μαΐου του 1994, ύστερα από έξι μόλις χρόνια κατασκευών, εγκαινιάστηκε ένα τούνελ που μέχρι τώρα έχει το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο μέρος οποιασδήποτε σήραγγας στον κόσμο.
Το τούνελ της Μάγχης, που ενώνει το Καλέ με το Ντόβερ, την Γαλλία Με το Ηνωμένο Βασίλειο,
είναι ουσιαστικά η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο. Μπορεί αν
το ψάξετε να ανακαλύψετε ότι η σήραγγα Σεϊκάν στην Ιαπωνία είναι
συνολικά κατά 3,4 χιλιόμετρα μεγαλύτερη (53,8 έναντι 50,4), αλλά το
πραγματικό υποθαλάσσιο μήκος της Σεϊκάν είναι 23,3 χιλιόμετρα, ενώ της
Μάγχης 37,9.
Αρά Η Σεϊκάν είναι η μεγαλύτερη σήραγγα με υποθαλάσσιο
τμήμα στον κόσμο, αλλά η σήραγγα της Μάγχης μπορεί να υπερηφανεύεται πως έχει το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τμήμα στον κόσμο.
( Οι εργασίες διήρκεσαν 6 χρόνια )
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό τεχνολογικό επίτευγμα, που όμως συνοδεύτηκε από έντονο πολιτικό παρασκήνιο μεταξύ Γαλλίας και Βρετανίας, που ναι μεν συμφώνησαν να δουλέψουν από κοινού αλλά πέρασαν έξι επεισοδιακά χρόνια.
Οι σήραγγες είναι τρεις συνολικά, οι δυο είναι για τρένα και η Τρίτη
είναι βοηθητική. Η διάνοιξή τους ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1987 στο
Ντόβερ, ενώ οι Γάλλοι ξεκίνησαν στο Καλέ τρεις μήνες αργότερα.
Οι εργάτες των δυο γειτονικών χωρών συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο τέλος του 1990. Οι κυβερνήσεις για καλή τύχη του έργου δεν μπλέχτηκαν πολύ σε αυτό, αφήνοντας σε ιδιώτες και επενδυτές τον κύριο έλεγχο.
Παρά το υψηλό κόστος που ξεπέρασε κατά 80% τον αρχικό προϋπολογισμό
και παρόλο που αρχικά έδειχνε ότι η σήραγγα θα εξυπηρετούσε μόνο τα
συμφέροντα των δυο συγκεκριμένων χωρών, ουσιαστικά αποτέλεσε ένα
τεράστιο σημάδι εξέλιξης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και άλλαξε για πάντα
τον χάρτη της Ευρώπης.
Μέχρι σήμερα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, η σήραγγα της Μάγχης είναι μια πολύ κερδοφόρα επιχείρηση, όντας δημοφιλής από τα πρώτα κιόλας χρόνια κατασκευής της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου