Μπάρα

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2015

Ελληνική φρεγάτα παρακολουθεί ρωσικό υποβρύχιο "αόρατης" τεχνολογίας

 Μυστήριο με το νεότευκτο υποβρύχιο που πλέει στη Μεσόγειο

 

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

 

Απέπλευσε από το Ναύσταθμο Σαλαμίνος μία φρεγάτα του Ελληνικού Στόλου προκειμένου να θέσει υπό τον διακριτικό έλεγχό της ένα Ρώσικο υποβρύχιο που τώρα κινείται στην περιοχή της Κεντρικής Μεσογείου με ανατολική κατεύθυνση, αν αυτό θα εισέλθει στο Αιγαίο κατευθυνόμενο προς τη Μαύρη θάλασσα ή αντιθέτως θα κατευθυνθεί προς την ανατολική Μεσόγειο και κάποιο λιμάνι της Συρίας. 
Πιο συγκεκριμένα, συμφώνως με ασφαλείς πληροφορίες της ιστοσελίδος μας, πρόκειται για το νέο, σύγχρονο, ντηζελοκίνητο υποβρύχιο “Rostov-on-Don” του Ρωσικού Ναυτικού, κλάσεως “Improved Kilo” κατά την ονοματολογία του ΝΑΤΟ ή “Project 636”, συμφώνως με τους Ρώσους, το οποίο απέπλευσε από την Αγία Πετρούπολη με τελικό προορισμό τη μεγάλη ναυτική βάση του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη θάλασσα.
Το υποβρύχιο αυτό απέπλευσε προ 15νθημέρου περίπου από τα ναυπηγεία Admiralteiskiye της Αγίας Πετρουπόλεως, εκεί δηλ. όπου ναυπηγήθηκε, και κάνοντας τον γύρο της Ευρώπης εισήλθε προ ημερών, μέσω Γιβραλτάρ, στη Μεσόγειο. Κατά τραγική ειρωνεία της τύχης, η είσοδός του στη Μεσόγειο, συνέπεσε με την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους Su-24 από τους Τούρκους στη Συρία στις 24 του μηνός. 

Αμέσως το ρωσικό υποβρύχιο τέθηκε υπό τη διακριτική παρουσία του ισπανικού αρχικώς και του ιταλικού ναυτικού στη συνέχεια και τώρα, συμφώνως με τις πληροφορίες μας, πλέει στην περιοχή της Κεντρικής Μεσογείου παρακολουθούμενο από το ιταλικό ναυτικό. Θεωρητικώς στο ύψος των Επτανήσων αυτό θα το «παραδώσει» στην ελληνική φρεγάτα «ΕΛΛΗ» που αποπλέει σε λίγη ώρα από το Ναύσταθμο για τον σκοπό αυτό.
Συμφώνως με το Διεθνές Δίκαιο, κάθε ξένο υποβρύχιο όταν πραγματοποιεί αβλαβή διέλευση από τα χωρικά ύδατα άλλης χώρας υποχρεούται να πλέει εν αναδύσει, με συγκεκριμένη και σταθερή πορεία και αναπεπταμένη ευκρινώς τη σημαία του.

Το υποβρύχιο “Rostov-on-Don” είναι το δεύτερο από τα έξι συνολικώς της κλάσεώς του που θα ναυπηγηθούν για λογαριασμό του Ρωσικού Ναυτικού και ήταν ήδη προγραμματισμένο να ενταχθεί στη δύναμη του Ρωσικού Στόλου της Μαύρης Θαλάσσης, ο οποίος επιχειρεί στα ύδατα της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Η τρόπις του σκάφους τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία Admiralteiskiye της Αγίας Πετρουπόλεως το Νοέμβριο του 2011. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2014 και εντάχθηκε στη δύναμη του Ρωσικού Στόλου της Βαλτικής αρχικώς, στις 10 Ιανουαρίου 2015. Ακολούθως πραγματοποίησε εκτενείς θαλάσσιες δοκιμές, πραγματοποιώντας πλου 2500 ναυτικών μιλίων (3.800 χιλιόμετρα) από την τότε βάση του μέχρι τη Θάλασσα του Μπάρεντς μετ’επιστροφής. 

Είναι προηγμένης σχεδιάσεως stealth, ώστε να εντοπίζεται εξαιρετικά δύσκολα, ικανό να επιχειρεί σε σχετικώς αβαθή νερά, έχοντας αυξημένη ακτίνα δράσεως. Το εκτόπισμά του είναι 3100 τόνους, κινείται με ντηζελοκινητήρες/ηλεκτροκινητήρες, έχει πλήρωμα 52 ανδρών και μπορεί να καταδυθεί – επισήμως τουλάχιστον – μέχρι βάθος 300 μέτρων. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται τορπίλλες των 533 mm, καθώς και αριθμός βλημάτων Kalibr 3M54 (NATO SS-N-27 Sizzler) εναντίον στόχων επιφανείας, ξηράς αλλά και άλλων υποβρυχίων. 


Πηγή: Λεωνίδας Μπλαβέρης PARAPOLITIKA.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου