Μπάρα

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Βρέθηκε το εργαστήριο του Φειδία με 130 αρχαία αγάλματα?????


Πολλές ιστοσελίδες και ιστολόγια αναπαράγουν μια είδηση που από τον τίτλο και μόνο σε αναγκάζει να κάνει κλικ και να δεις περί τίνος πρόκειται.
Έτσι λοιπόν κι εγώ άναψα το τσιγάρο μου και ξεκίνησα το διάβασμα.
Παραθέτω το κείμενο αυτούσιο όπως δημοσιεύθηκε σε μία σελίδα και από κάτω σχολιάζω έπειτα από αρκετή έρευνα.


ΕΝΑΣ ΥΠΟΓΕΙΟΣ θάλαμος που περιέχει 130 αρχαία ελληνικά αγάλματα ανακαλύφθηκε στην Αθήνα πριν από 25 χρόνια. Αλλά κανείς μέχρι τώρα δεν έχει κατορθώσει να νικήσει το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας που εμποδίζει το άνοιγμα της καταπακτής, ώστε τα αγάλματα να έρθουν στο φως. Πρόκειται για μια ακόμη «σκοτεινή» ιστορία, σχετικά με ανακαλύψεις που παραμένουν στο σκοτάδι, επειδή υπάρχει μεγάλη απροθυμία από τις Αρχές. Και αυτό τη στιγμή που ξένοι λαοί, που εμφανίστηκαν πολύ όψιμα στο προσκήνιο της ιστορίας, προσπαθούν να οικειοποιηθούν την παράδοση και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Η δικαιολογία που προβάλλει το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ότι η μυστηριώδης υπόγεια αίθουσα βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο και κανείς δεν θέλει να εμπλακεί σε μια νομική μάχη με τους ιδιοκτήτες. Ο θάλαμος ανακαλύφθηκε τυχαία, όταν δύο φίλοι παρατήρησαν στο χώρο που χτιζόταν μια οικοδομή, ένα άνοιγμα στο έδαφος, δίπλα στα θεμέλια του νέου κτιρίου. Ρίχνοντας στην τρύπα ένα αναμμένο χαρτί, είδαν ότι υπήρχαν σκάλες που οδηγούσαν βαθιά μέσα στο έδαφος. Οι δύο φίλοι κατέβηκαν τη σκάλα με τη βοήθεια κεριών. Και αυτό που είδαν τους άφησε άναυδους.
Ο υπόγειος θάλαμος με τα αγάλματα O Κωνσταντίνος Κυπαρίσσης, ένας από τους δύο φίλους που έκαναν την ανακάλυψη, περιγράφει το γεγονός: «Πετάξαμε μέσα την αναμμένη εφημερίδα και οι φλόγες αποκάλυψαν την αρχή μιας σκάλας. Στο τέλος της, και σε βάθος τριών μέτρων ή λίγο περισσότερο, υπήρχε ένα δωμάτιο ∙ στα δεξιά του δωματίου υπήρχε το άγαλμα μιας θεάς με ύψος περίπου 1,80 μέτρα – έναν μεγαλοπρεπές άγαλμα. Η αριστερή πλευρά του προσώπου της ήταν ημιτελής. Στη δεξιά πλευρά της θεάς υπήρχε το άγαλμα ενός λιονταριού και δίπλα το γυμνό άγαλμα του Διογένη (του ιδρυτή της κυνικής φιλοσοφίας). Πιο δίπλα υπήρχε το άγαμα της θεάς Αθηνάς. Το δωμάτιο ήταν μακρόστενο, και στις πλευρές του, δεξιά κι αριστερά, υπήρχαν πολλά ολόσωμα αγάλματα. Μετά από είκοσι μέτρα δεν υπήρχε οξυγόνο, αλλά το δωμάτιο συνεχιζόταν κι άλλο…» O Κωνσταντίνος Κυπαρίσσης μαζί με το φίλο του μέτρησε συνολικά 130 ακέραια αγάλματα. Υπάρχει η φήμη ότι το δωμάτιο, με τον πλάτους 4 μ. σαν σήραγγα διάδρομο, ήταν ένα από τα εργαστήρια του κορυφαίου γλύπτη, ζωγράφου και αρχιτέκτονα Φειδία, του σημαντικότερου από τους καλλιτέχνες της κλασικής εποχής. Ο Φειδίας (490 – 430 π.Χ.), που είχε τη γενική επιστασία της ανοικοδόμησης των ναών της Ακρόπολης και πρωτίστως του Παρθενώνα, φιλοτέχνησε, μεταξύ άλλων, το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου για το σηκό του Παρθενώνα (446-438 π.Χ.), που είχε κολοσσιαίο μέγεθος (11,5 μ.) και αποτέλεσε καινοτομία στην τεχνική των λατρευτικών αγαλμάτων.

Το βίντεο στο οποίο δημοσιεύτηκε το γεγονός


Μου κίνησε την περιέργεια λοιπόν και ξεψάχνισα το βίντεο για να βρω στοιχεία που μια στο εκατομμύριο επαληθεύουν τα λεγόμενα του ηθοποιού.
Με μια καλή αναζήτηση λοιπόν στο αρχείο της Βουλής των Ελλήνων βρήκα την επερώτηση του τότε βουλευτή του Λ.Α.Ο.Σ κου Γεωργιάδη και την απάντηση του τότε υπουργού πολιτισμού κου Γερουλάνου.
Τα έγγραφα αναφέρουν την οδό και τον αριθμό όπου ο κος Κυπαρίσσης βρήκε αυτή την είσοδο.
Με μια αναζήτηση στους χάρτες της Google, βλέπουμε ότι το σημείο που βρέθηκε η είσοδος έχει όντως πιο φρέσκια στρώση από άσφαλτο στο αριστερό σημείο της φωτογραφίας.



Θα παραθέσω την ερώτηση του βουλευτή και την απάντηση του υπουργού καθώς είναι αναρτημένα ελεύθερα στον ιστότοπο της Βουλής των Ελλήνων

Ερώτηση Άδωνι Γεωργιάδη


Απάντηση υπουργού Πολιτισμού



Προφανώς υπάρχει ζουμί στην όλη υπόθεση αλλά εμένα μου γεννήθηκαν κάποια ερωτήματα – απορίες:
α) Το 1988-1989 που έγινε η ανακάλυψη του συγκεκριμένου χώρου, υπήρχε μια τρύπα χύμα στο δρόμο στο κέντρο της Αθήνας και δεν την είχε προσέξει κανείς?
Ο κος Κυπαρίσσης μήπως δεν τη βρήκε τυχαία?
β) Είναι τυχαίο ότι στο βάθος όπως δείχνει η φωτογραφία είναι χτισμένη εκκλησία? (για όσους δεν το κατάλαβαν θα το αναλύσω σε άλλη ανάρτηση)
γ) Αν υπάρχει έστω και η υποψία για αρχαιολογικά ευρήματα δεν υπάρχει ιδιωτικός χώρος.Ο νόμος λέει μπαίνεις με το στανιό και κάνεις έρευνα. Πώς λοιπόν ολόκληρος υπουργός πολιτισμού (ναι αυτός που παραιτήθηκε λόγω της κλοπής των αρχαίων στην Ολυμπία) υπογράφει ότι «στείλαμε αίτημα στον ιδιόκτητη για συναίνεση άλλα δεν λάβαμε απάντηση και έτσι η αρχαιολογική υπηρεσία δεν μπορεί να επέμβει στο εν λόγω οικόπεδο»
Δηλαδή μπορώ να έχω έναν Κούρο στο σαλόνι μου και να μη σας αφήσω να μπείτε?
δ) Γιατί κανείς μα κανείς πολιτικός δεν έχει ενδιαφερθεί έως και σήμερα? Μήπως τα πούλησαν ήδη σε γνωστούς αρχαιοκάπηλους όπως πούλησαν και ολόκληρη τη χώρα?


Πηγή:  http://toparakseno.gr


.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου