Μπάρα

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

Πολεμικό Μουσείο "Ανανέωση θητείας Διοικητικού Συμβουλίου Πολεμικού Μουσείου"





Όπως αναφέρει το φίλο 752 της 17ης Δεκεμβρίου του 2018 της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως το Επιτυχημένο Σχήμα του Διοικητικού Συμβουλίου του Πολεμικού Μουσείου συνεχίζει το Επιτυχημένο έργο του για άλλα τρία χρόνια..

Συγχαρητήρια στον Πρόεδρο του Δ.Σ. Αντιναύαρχο ε.α. Αθανάσιο Παναγόπουλο ΠΝ και σε όλους για μια νέα Θητεία με περισσότερη εργασία και περισσότερες Επιτυχίες..


Επιβράβευση Αριστείας και Εξαίρετων Πράξεων


Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ επέδωσε «Επιβράβευση Αριστείας - Εξαίρετων Πράξεων» σε δεκατέσσερα (14) στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, διότι πέραν και άνω των προβλεπομένων υπηρεσιακών τους καθηκόντων η απόδοση τους υπερέβη το καλώς εννοούμενο καθήκον, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και επιβεβαιώνει την αξιοσύνη και τις απεριόριστες δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του Πολεμικού Ναυτικού.
Ειδικότερα, επιδόθηκε η «Επιβράβευση Αριστείας - Εξαίρετων Πράξεων» στους:
  • Πλωτάρχη Κοσμά Δράκο ΠΝ Κυβερνήτη
  • Υποπλοίαρχο Μάριο Κουλακιώτη ΠΝ Συγκυβερνήτη
  • Ανθυποπλοίαρχο (Ε) Χρήστο Ιορδανίδη ΠΝ
  • Σημαιοφόρο (Ε) Γεώργιο Μουρίκη ΠΝ
  • Επικελευστή (Τ/ΨΥΚΤ) Κωνσταντίνο Πανταζή
διότι ως πλήρωμα του ελικοπτέρου ΠΝ-59, πρωινές ώρες της Κυριακής 8 Οκτωβρίου 2017 εκτέλεσαν και έφεραν εις πέρας με επιτυχία, υπό αντίξοες συνθήκες, αποστολή εντοπισμού, περισυλλογής και διάσωσης δύο (2) αγνοούμενων αλλιέων.
  • Πλωτάρχη (Ε) Κωνσταντίνο Θεοδοσάκη ΠΝ και Υποπλοίαρχο (Ε) Βασίλειο Καρκαλέτση ΠΝ, που υπηρετούν στο ΓΕΝ, διότι ως ομάδα εργασίας με ιδία πρωτοβουλία, υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμό ολοκλήρωσαν επιτυχώς την ανάπτυξη και δοκιμή εξειδικευμένων ψηφιακών εφαρμογών κατάλληλων για χρήση από προσωπικό των Κέντρων Επιχειρήσεων.
  • Υποπλοίαρχο (Μ) Κωνσταντίνο Μεντζέλο ΠΝ, που υπηρετεί στην κανονιοφόρο ΤΟΛΜΗ, διότι με ατομική του πρωτοβουλία, υψηλή ευσυνειδησία και επαγγελματισμό προέβη στη σύνταξη εμπεριστατωμένης ναυπηγικής μελέτης με σκοπό την επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των πλοίων ομοίου τύπου.
  • Κελευστή (Τ/ΠΒ) Αντώνιο Θώδο, που υπηρετεί στην πυραυλάκατο ΔΑΝΙΟΛΟΣ, διότι παράλληλα με τα καθήκοντά του και με ατομική του πρωτοβουλία, συστηματική προσπάθεια, ευσυνειδησία και επαγγελματισμό προέβη στην οργάνωση, σχεδίαση και υλοποίηση με επιτυχία εξειδικευμένης ηλεκτρονικής εφαρμογής που συντελεί στην βελτίωση της αυτοεπισκευαστικής ικανότητας και επιχειρησιακής ετοιμότητας των μονάδων της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών.
  • Αντιπλοίαρχο (Ε) ε.α. Γεώργιο Βασιλάκη ΠΝ, διότι στο πλαίσιο του θεσμού της εθελοντικής εργασίας συναδέλφων του ΠΝ σε αποστρατεία, συνδράμει στο έργο της Υπηρεσίας Ιστορίας Ναυτικού (ΥΙΝ) που αφορά στη ψηφιοποίηση του ιστορικού της αρχείου και στην ανάδειξή του προς το κοινό με αποτέλεσμα την ανάδειξη του θεσμού και την εξοικονόμηση σημαντικών πόρων προς όφελος της υπηρεσίας.
  • Καθηγητή κ. Νικόλαο Μελανίτη, Διευθυντή του Τομέα Εφαρμοσμένης Μηχανικής και Ναυτικών Υλικών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ)
  • Επίκουρο Καθηγητή κ. Δημήτριο Κάραλη, Διευθυντή του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Ναυτικών Υλικών της ΣΝΔ
  • Υποναύαρχο ε.α. Παναγιώτη Αντωνάκο, Μέλος του Ειδικού Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΕΔΙΠ) του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Ναυτικών Υλικών της ΣΝΔ
  • κ. Ιωάννη Γιαννούλη, Μέλος ΕΕΔΙΠ του Εργαστηρίου Τεχνολογίας Ναυτικών Υλικών της ΣΝΔ,
διότι εξέδωσαν μελέτη αντοχής και αστοχίας κρίσιμων Ναυτικών Υλικών επ’ ωφελεία τύπων πλοίων του ΠΝ με σκοπό την επαύξηση της ασφάλειας του προσωπικού και του υλικού.


Πλοίαρχος Μιχαήλ Λαμπίρης ΠΝ

Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ





Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

"Αίγυπτος: Ανακαλύφθηκε "άθικτος" τάφος ιερέα 4.400 χρόνων"

 
Athanasios Panagopoulos
Ο τάφος ενός υψηλόβαθμου ιερέα που κατασκευάσθηκε πάνω από 4.400 χρόνια πριν ανακαλύφθηκε στην νεκρόπολη της Σακάρα κοντά στο Κάιρο από αιγυπτιακή αρχαιολογική αποστολή, ανακοίνωσαν οι αιγυπτιακές αρχές.
Ο τάφος του ιερέα που ονομάζεται «Wahtye» ανήκει στην 5η δυναστεία (ανάμεσα στο 2.500 και 2.300 π.Χ.) και τοποθετείται στην βασιλεία του φαραώ Νεφερίρκαρ, σύμφωνα με το υπουργό Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου.
Ο τάφος είναι σε εξαιρετική κατάσταση, το εσωτερικό του είναι διακοσμημένο με γλυπτά που αναπαριστούν σκηνές με τον κάτοχο του τάφου, την μητέρα του, την σύζυγό του και την οικογένειά του.
Υπάρχουν επίσης πολυάριθμες εσοχές με αγάλματα που αναπαριστούν τον ιερέα και μέλη της οικογένειάς του.
Τον Νοέμβριο, στην ίδια περιοχή, οι αιγυπτιακές αρχές είχαν ανακοινώσει την ανακάλυψη επτά τάφων, τέσσερις από τους οποίους χρονολογούνται 6.000 χρόνια πριν, από την ίδια αιγυπτιακή αρχαιολογική αποστολή.
Οι αρχαιολόγοι έφεραν στο φως μεγάλο αριθμό σκαραβαίων και μουμιοποιημένων γατών.
Η Σακάρα, νότια του Καΐρου, είναι μία τεράστια νεκρόπολη στην οποία βρίσκεται η γνωστή κλιμακωτή πυραμίδα του φαραώ Ζοζέρ, η πρώτη πυραμίδα της περιόδου των φαραώ.
Το μνημείο, το οποίο κατασκευάσθηκε περί το 2.700 π.Χ. από τον αρχιτέκτονα Ιμχοτέπ, θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα μνημεία στην επιφάνεια της γης.




Πηγή: facebook  Athanasios Panagopoulos

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018

Τοποθέτηση σιγαστήρα

Σε αντίθεση με όσα «διδάσκουν» οι ταινίες, η αρχική τοποθέτηση σιγαστήρα σε ένα όπλο είναι μία διαδικασία που απαιτεί εμπειρία και γνώσεις. Σε αυτό το άρθρο θα κάνουμε μία σύντομη ανάλυση του θέματος με κάποιες βασικές οδηγίες και τι πρέπει να προσέξει κανείς. Πάντα να ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και αν δεν είστε σίγουροι να απευθυνθείτε άμεσα σε κάποιον εξειδικευμένο οπλουργό.


Πηγή: LifeUnderSky.com

Να τονίσουμε ότι συγκεκριμένα όπλα είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθούν με σιγαστήρα. Για παράδειγμα, όπλα που έχουν εξαγωγή αερίων εκτός της κάννης όπως φερειπείν τα περισσότερα περίστροφα. Εφόσον έχετε ένα όπλο που μπορεί να δεχθεί σιγαστήρα, τότε το πρώτο που θα πρέπει να προμηθευτείτε είναι ένα ανάλογου διαμετρήματος εργαλείο ευθυγράμμισης σιγαστήρων Geissele. Το εργαλείο Geissele είναι πολύ απλό. Είναι ουσιαστικά μία μεταλλική ράβδος μεγάλης ακριβείας την οποία τοποθετούμε στη κάννη με το σιγαστήρα προσαρμοσμένο για να εξασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχουν αποκλίσεις που θα οδηγήσουν το βλήμα να χτυπήσει στο σιγαστήρα δημιουργώντας αποτελέσματα όπως αυτό που βλέπετε εδώ.

Πηγή: TheFirearmBlog.com

Για να γίνει καλύτερα κατανοητό το πως λειτουργεί, βλέπετε στη παρακάτω φωτογραφία αριστερά ένα συνδυασμό κάννης και σιγαστήρα που είναι ευθυγραμμισμένα, και δεξιά ένα που δεν είναι ευθυγραμμισμένο και αν προσπαθούσαμε να ρίξουμε θα είχαμε καταστροφικές συνέπειες. Σε αντίθεση με όσα νομίζει πολύς κόσμος, δεν είναι σίγουρο ότι η κάννη μας θα έχει πάντα τη σωστή ευθυγράμμιση με το σιγαστήρα και ίσως να πρέπει να αλλάξουμε κάννη εάν δε καταφέρουμε να την ευθυγραμμίσουμε με το σιγαστήρα με άλλους τρόπους που θα δούμε στη συνέχεια.

Πηγή: Geissele.com

Και καθαρά για λόγους κατανόησης, βλέπετε και στη συνέχεια το πως ακριβώς είναι οι ράβδοι ευθυγράμμισης Geissele που είναι αποκλειστικά σχεδιασμένες για τοποθέτηση σιγαστήρων.

Πηγή: WeaponOutfitters.com

Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα. Στα περισσότερα ημιαυτόματα πιστόλια κυκλοφορούν κάννες που έχουν ειδικές προδιαγραφές για να ταιριάζουν τέλεια σε σιγαστήρες με σπειρώματα. Σε τέτοια περίπτωση το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιβεβαιώσετε ότι το σπείρωμα του σιγαστήρα είναι το ίδιο με αυτό της αντίστοιχης κάννης. Πέρα από αυτό, απλώς αλλάζετε τη κάννη, τοποθετείτε το σιγαστήρα, κάνετε τον έλεγχο με το εργαλείο ευθυγράμμισης Geissele όπως περιγράψαμε παραπάνω, και είστε έτοιμοι.

Πηγή: Tactical-Life.com

Μετά έχουμε σιγαστήρες που έχουν σύστημα τοποθέτησης με σπείρωμα αλλά το όπλο μας δε διαθέτει ανάλογο σπείρωμα. Αυτό σημαίνει ότι ένας ειδικός οπλουργούς-μηχανουργός θα πρέπει να αφαιρέσει τη κάννη και να κατασκευάσει το εν λόγω σπείρωμα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί πολύ μεγάλη ακρίβεια καθώς το σπείρωμα πρέπει να ταιριάζει απόλυτα. Και πάλι, μετά την αρχική τοποθέτηση του σιγαστήρα ακολουθεί ο έλεγχος με το εργαλείο Geissele για επιβεβαίωση της ευθυγράμμισης.

Πηγή: LongRiflesInc.com

Για τη τοποθέτηση επάνω στο σπείρωμα της κάννης (όπως περιγράψαμε παραπάνω) θέλει επίσης μεγάλη προσοχή να υπάρχει κατάλληλο κενό για το σώμα του σιγαστήρα. Δηλαδή, το σπείρωμα τελειώνει και έπειτα υπάρχει και ένα κενό καθώς ο σιγαστήρας έχει κάποιο πάχος. Αυτό είναι απαραίτητο για να σφίξει καλά ο σιγαστήρας στη κάννη και να μην επιτρέπει να διαφεύγουν αέρια. Βλέπετε αυτό το κενό παρακάτω.

Πηγή: GunDigest.com

Έπειτα έχουμε φλογοκρύπτες που λειτουργούν ως σύστημα προσάρτησης QD (Quick Detach, Γρήγορης αφαίρεσης) για σιγαστήρες. Αυτού του τύποι οι φλογοκρύπτες συνήθως είναι κατασκευασμένοι για συγκεκριμένα μοντέλα σιγαστήρων και απαιτείται μεγάλη προσοχή ώστε να τοποθετήσουμε τα κατάλληλα δαχτυλίδια ώστε και ο σιγαστήρας να κουμπώνει στο κατάλληλο σημείο, αλλά και να μην υπάρχει κενό ανάμεσα στο σπείρωμα της κάννης και το φλογοκρύπτη. Συνήθως οι συλλογές περιλαμβάνουν αναλυτικές οδηγίες και όλα τα απαραίτητα δαχτυλίδια. Οπότε, όπως πάντα μετά την αρχική τοποθέτηση κάνουμε τον έλεγχο ευθυγράμμισης.

Πηγή: GunDigest.com

Από αυτή τη μικρή εισαγωγή θα πρέπει να είναι κατανοητό ότι η αρχική τοποθέτηση σιγαστήρα σε ένα όπλο είναι μία απαιτητική διαδικασία. Αν δεν έχετε εμπειρία καλύτερα να την αναθέσετε σε έναν επαγγελματία καθώς μπορεί να καταλήξει σε άσχημα αποτελέσματα. Βέβαια, μετά την αρχική τοποθέτηση είναι πολύ απλό να αφαιρούμε και να επανατοποθετούμε το σιγαστήρα χωρίς όλα αυτά τα βήματα. Περιστασιακά βέβαια, ένας έλεγχος ευθυγράμμισης δε βλάπτει. Τέλος, παρότι υπάρχουν αρκετές διαφορετικές επιλογές θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι ίσως απλά να είναι αδύνατη η ευθυγράμμιση της συγκεκριμένης κάννης με το συγκεκριμένο σιγαστήρα που σημαίνει μία νέα επένδυση σε κάννη ή όπλο. Είναι σπάνιο καθώς όπως είδατε υπάρχουν αρκετές επιλογές, αλλά δεν είναι αδύνατο να συμβεί.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

Έπιασαν βαπόρι από τη Συρία με 6 τόνους χασίς

Μπροστά στην ανακάλυψη μιας τεράστιας ποσότητας ναρκωτικών βρίσκονται τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος τα οποία ελέγχουν το φορτίο που μετέφερε φορτηγό πλοίο με σημαία Συρίας, το οποίο βρίσκεται στο λιμάνι του Ηρακλείου.
Σύμφωνα με το ekriti, μέχρι τώρα, έχουν ελεγχθεί οκτώ κοντέινερ, στα οποία οι λιμενικοί έχουν εντοπίσει πάνω από πέντε τόνους κάνναβης σε μορφή «σοκολάτας». Οι έρευνες συνεχίζονται, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα ναρκωτικά βρίσκονται κρυμμένα στο εσωτερικό του δαπέδου των κοντέινερ, τα οποία περιέχουν διαφόρων ειδών εμπορεύματα. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν πως η ποσότητα των ναρκωτικών που βρίσκεται στο πλοίο μπορεί να ανέρχεται στους 10 τόνους και πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φορτία που έχουν εντοπιστεί στην Κρήτη.



Ενδεικτικό της σοβαρότητας της υπόθεσης, είναι το γεγονός πως στο Ηράκλειο βρίσκεται ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, ενώ τον συνοδεύουν ανώτατοι αξιωματικοί της Διεύθυνσης Ναρκωτικών.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, το πλήρωμα του πλοίου το οποίο αποτελείτο από δέκα Σύρους και έναν Ινδό, έχει συλληφθεί.



Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, πριν από λίγες ημέρες πολλά μίλια ανατολικά της Κρήτης έγινε ρεσάλτο της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού πάνω στο συγκεκριμένο πλοίο. Οι καιρικές συνθήκες όμως ήταν δύσκολες αφού υπήρχε καιρός κι έτσι το πλοίο οδηγήθηκε συνοδεία του Λιμενικού νότια της Κρήτης μέχρι να κοπάσει ο καιρός.
Στη συνέχεια το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου προκειμένου να ελεγχθεί εξονυχιστικά.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην επιχείρηση ανατολικά της Μεσογείου χρησιμοποιήθηκε drone ενώ προφανώς υπήρχε συνεργασία και με διεθνείς οργανισμούς όπως η Frontex.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, τα κοντέινερ περιέχουν για κάλυψη ρούχα, παπούτσια και απορρυπαντικά.
Πηγές του Flashnews, αναφέρουν μάλιστα πως τις τελευταίες ημέρες έφτασε στο Ηράκλειο ειδικά εκπαιδευμένος για την ανίχνευση ναρκωτικών, σκύλος από την Πάτρα – λόγω του τραυματισμού της Μίσα, του σκύλου του Λιμενικού από τα Χανιά – καθώς και ειδικό κλιμάκιο από την Αθήνα με σκάνερ για κοντέινερ.

Φωτογραφία από Flashnews
Φωτογραφία από Flashnews
 
Το πλοίο «ΝΟΚΑ» του ΄78 αγοράστηκε πρόσφατα από μία εταιρεία γενικού εμπορίου με έδρα την Λαττάκεια. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, ήταν το πρώτο ταξίδι του για λογαριασμό της νέας ιδιοκτησίας με το πλοίο να είναι σε κακή κατάσταση.

Φωτογραφία από Cretalive
Φωτογραφία από Cretalive
 
Το «ΝΟΚΑ» είχε αναχωρήσει από τη Λαττάκεια για τη Βεγγάζη της Λιβύης. Το αργότερο μέχρι το Σαββατοκύριακο θα αναχωρούσε από το λιμάνι του Ηρακλείου καθώς έπρεπε πρώτα να αποκατασταθούν κάποια θέματα για λόγους ασφαλείας, στοιχειωδώς.
Πρόκειται για το τρίτο πλοίο που αναχωρεί από τη Λαττάκεια της Συρίας και πιάνεται στη θαλάσσια περιοχή της Κρήτης με ναρκωτικά ,τον τελευταίο χρόνο.
Με τα νέα δεδομένα η υπόθεση παίρνει νέα τροπή και αναμένεται ο έλεγχος να προχωρήσει και σε άλλα σημεία του πλοίου.


Πηγές: ekriti, cretalive, flashnews , zougla

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Τα Πρωτόκολλα και οι Συμφωνίες που καθορίζουν τα Ελληνοαλβανικά Σύνορα!


Τα Πρωτόκολλα και οι Συμφωνίες που καθορίζουν τα Ελληνοαλβανικά Σύνορα!

Του Κωνσταντίνου Ζιαζιά*

Διαβάζουμε και ακούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα, δημόσιες δηλώσεις του πρόσφατα παραιτηθέντος Υπουργού Εξωτερικών, για εθνικά θέματα που άπτονται της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ της χώρας. Θέματα τα οποία πρέπει να συζητούνται ΜΟΝΟ στα δημοκρατικά θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας και όχι δημόσια,δηλώνοντας:
«Ο στρατός αρνείται να αναγνωρίσει τα σύνορα Ελλάδας-Αλβανίας. Ο στρατός πρέπει να κάνει κάποιες ενέργειες για να εκφραστεί η αναγνώριση των συνόρων και δεν τις κάνει…Υπάρχουν δυνάμεις στην Ελλάδα που δεν αναγνωρίζουν το πρωτόκολλο της Φλωρεντίας, των Παρισίων, οι οποίοι ανατρέχουν σε πρωτόκολλα του 1914, όπως είναι αυτό της Κέρκυρας, το οποίο δεν είναι νομικώς ζωντανό».
Η δήλωση του Πρώην Υπουργού Εξωτερικών παρουσιάζει ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας δεν υφίστανται πολιτικό έλεγχο και ότι προβαίνουν σε ενέργειες που υπερβαίνουν τις συνταγματικές αρμοδιότητές τους. Δήλωση έντονα υπονομευτική και δυσφημιστική για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τους δημοκρατικούς θεσμούς της χώρας.
Επίσης εκτιμώ, με όλο τον σεβασμό προς τον θεσμό του Υπουργού Εξωτερικών, ότι είναι τελείως ρηχή, επιφανειακή, ιδεοληπτική και αυθαίρετη η επιχειρούμενη από την πλευρά του ερμηνεία των Διεθνών Συνθηκών και Πρωτοκόλλων, που αφορούν το Εθνικό θέμα της Βορείου Ηπείρου και της εκεί Ελληνικής Μειονότητας. Ερμηνεία που είναι βέβαιο ότι θα αξιοποιηθεί ανάλογα από τους ενδιαφερόμενους γείτονες στο απώτερο μέλλον, διότι γίνεται από Πρώην Υπουργό Εξωτερικών της χώρας.
Επιπλέον όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η ΑΠΟΣΤΟΛΗ των Ένοπλων Δυνάμεων είναι η προστασία της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της κυριαρχίας της χώρας, εναντίον οποιασδήποτε επίθεσης η απειλής καθώς και η υποστήριξη των Εθνικών Συμφερόντων, όπως καθορίζονται στην Πολιτική Εθνική Άμυνα.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις υλοποιούν τους στόχους της Πολίτικης Εθνικής Άμυνας, εφαρμόζοντας μια συνεχώς επικαιροποιημένη στρατηγική εθνικής ασφάλειας και άμυνας, ακρογωνιαίος λίθος της οποίας είναι η προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, ο σεβασμός των ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ και ΣΥΝΘΗΚΩΝ, η τήρηση του διεθνούς δικαίου και η ειρηνική επίλυση των διαφόρων.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας είναι προσηλωμένες στην ΑΠΟΣΤΟΛΗ τους και ΜΟΝΟ και είναι φρόνιμο να αποφεύγονται υπονοούμενα και κατηγορίες... για να καλύψουμε προσωπικές πικρίες και κομματικές διαμάχες... Όμως είναι εθνικά ωφέλιμο να γνωρίζουν, χρονικά, οι Έλληνες, την εξέλιξη του παραμελημένου Βορειοηπειρωτικού ζητήματος.
Η Βόρειος Ήπειρος απελευθερώθηκε από τον τουρκικό ζυγό το 1913 μαζί με την υπόλοιποι Ήπειρο. Δυστυχώς όμως οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής αυτής παρασύρθηκαν από την Ιταλία και Αυστροουγγαρία και ίδρυσαν το ανύπαρκτο μέχρι τότε αλβανικό κράτος, στο οποίο προσαρτήθηκε με το πρωτόκολλο της Φλωρεντίας (17 Δεκ. 913), ολόκληρος η Βόρειος Ήπειρος. Η απόφαση αυτὴ γνωστοποιήθηκε στην ελληνικὴ κυβέρνηση στις 13 Φεβρουαρίου 1914. Στην ίδια απόφαση περιλαμβανόταν και η κατακύρωση στην Ελλάδα των νήσων του Αιγαίου (πλὴν Ίμβρου και Τενέδου) με την προϋπόθεση να αποχωρήσουν τα ελληνικὰ στρατεύματα από την Βόρειο Ήπειρο.
Με βάση τη Συνθήκη Ειρήνης του Λονδίνου, της 30ης Μαΐου του 1913, ανατέθηκε στις Μεγάλες Δυνάμεις η ρύθμιση των συνόρων της Αλβανίας και στις 29 Ιουλίου του ίδιου χρόνου, η πρεσβευτική συνδιάσκεψη κατέληξε με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου στην ανακήρυξη της Αλβανίας σε ανεξάρτητο κράτος, χωρίς όμως να καθορίσει τα όριά της. Συγκροτήθηκε επιτροπή από αντιπροσώπους των έξι Μεγάλων Δυνάμεων για ρύθμιση των συνόρων της.
Για την συγκρότηση του νεοσύστατου κράτους της Αλβανίας, οι εκπρόσωποι των "Μεγάλων Δυνάμεων" δεν έλαβαν υπόψη τους για ευνόητους λόγους, την εθνική ταυτότητα του ντόπιου πληθυσμού, αλλά μόνο τη γλωσσική σύνθεση, με αποτέλεσμα περιοχές που κατοικούνταν από Έλληνες βλάχοφωνους, αλβανόφωνους κλπ. να δοθούν στο μελλοντικό Αλβανικό κράτος. Στο πλευρό της Ιταλίας και της Αυστροουγγαρίας και σε βάρος της χώρας μας, τάχθηκε και η Ρουμανία, ο πρεσβευτής της οποίας ζήτησε από τη Συνδιάσκεψη «... όπως πάσαι αι μεταξύ Ιωαννίνων, Μετσόβου, Γρεβενών, του όρους Γράμμου και Κορυτσάς χώρες, συσσωματωθούν μετά της Αλβανίας...». Τις θέσεις αυτές υποστήριξαν επίσης η Τουρκία και η Βουλγαρία...
Την ίδια περίοδο, μεγάλα συλλαλητήρια έγιναν σ' όλες τις μεγάλες πόλεις της Βορείου Ηπείρου για ένωση με την Ελλάδα, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Πολλά μέλη της Διεθνούς Επιτροπής, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους για τη συμπεριφορά και τις επιδιώξεις των εκπροσώπων της Ιταλίας και της Αυστροουγγαρίας, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να δημιουργήσουν μια «μεγάλη» (για τα δεδομένα του 1913) Αλβανία  . Ο Άγγλος συνταγματάρχης Murray, στις 25/11/1913 στην Κορυτσά, είπε προς τα μέλη της Επιτροπής, αγανακτισμένος και αηδιασμένος απ' όσα συνέβαιναν: «Δεν θέλω να γελοιοποιήσω τους κυρίους της Διεθνούς Επιτροπής, γιατί το σφάλμα δεν ήταν δικό τους αλλά των Μεγάλων Δυνάμεων, οι οποίες τους έφεραν σε τόσο δύσκολη κατάσταση».
Στις 27/11/1913,η επιτροπή συνεδριάζει για τελευταία φορά στο Αργυροκάστρου, εν μέσω επεισοδίων και αποχώρησε για την Φλωρεντία, όπου και υπογράφει το Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας στις 17/12/1913 , που καθόριζε τα σύνορα (όριο γραμμή) μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας.
Εκεί, οι εκπρόσωποι της Γαλλίας και της Ρωσίας, οι οποίοι είχαν πειστεί για την τεράστια αδικία σε βάρος της Ελλάδας αντέδρασαν έντονα. Όμως, η επιμονή της Αυστροουγγαρίας και της Ιταλίας με τη συνδρομή της Γερμανίας και η ανοχή της Μεγάλης Βρετανίας, είχαν σαν αποτέλεσμα να υπογραφεί το περιβόητο Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας.
Με το Πρωτόκολλο αυτό της Φλωρεντίας της 17/12/1913, οι Βόρειες περιοχές της Ηπείρου μετονομάστηκαν «Νότιος Αλβανία», οι δε Έλληνες Ηπειρώτες «Ελληνική Μειονότητα». Αξίζει να επισημάνουμε ότι την εγκληματική αυτή απόφαση των Μ. Δυνάμεων κατεδίκασε και ο ίδιος ο – τότε πρεσβευτής της Γερμανίας – Πρίγκηπας Λιχνόβσκι και μέλος της Πρεσβευτικής Διάσκεψης του Λονδίνου, ο οποίος στα απομνημονεύματά του, που δημοσιεύτηκαν το 1918, μεταξύ των άλλων αναφέρει και τα εξής: «Εις το μεγαλύτερο μέρος της Αλβανίας ο πολιτισμός είναι ελληνικής προελεύσεως. Εις το νότιο τμήμα της χώρας (Β. Ήπειρος), αι πόλεις είναι απολύτως ελληνικαί. Η προσάρτησις συνεπώς των «Αλβανών» τούτων, κατά το πλείστον Ορθοδόξων ή μουσουλμάνων εις την Ελλάδα ήτο η καλυτέρα και φυσικοτέρα λύσις».
Οι κάτοικοι όμως της Βορείου Ἠπείρου ποτὲ δεν αποδέχτηκαν το επαίσχυντο αυτό πρωτόκολλο. Έτσι στις 17 Φεβρουαρίου 1914 οι Μητροπολίτες Δρυϊνουπόλεως Βασίλειος και Κονίτσης Σπυρίδων συγκάλεσαν στο Αργυροκάστρο πανηπειρωτικὴ συνέλευση και ανακήρυξαν την αυτονομία της Βορείου Ηπείρου. Τότε σχηματίστηκε η πρώτη κυβέρνηση με πρωθυπουργὸ τον Γεώργιο Χρηστάκη Ζωγράφο.
Αλβανικές δυνάμεις με επικεφαλείς Ολλανδούς αξιωματικούς επιτίθενται για να διαλύσουν την νεοσύστατη πολιτεία. Ήταν τόσο ζωντανὸ το αγωνιστικὸ φρόνημα των Βορειοηπειρωτών, ώστε σε τρεις μήνες οι αλβανικὲς δυνάμεις νικήθηκαν κατὰ κράτος και απομακρύνθηκαν από τα ελληνικά εδάφη της Βορείου Ηπείρου.
Στις 17 Μαΐου 1914 υπογράφεται το πρωτόκολλο της Κέρκυρας με το οποίο αναγνωρίστηκε η ελληνικότητα και η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου και παραχωρούνται στους Βορειοηπειρώτες συγκεκριμένα διοικητικά, θρησκευτικὰ και εκπαιδευτικά δικαιώματα, ελευθερία γλώσσας και άλλες μεταβατικής φύσεως ρυθμίσεις. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακὸ για την εποχή του κείμενο στον τομέα των συλλογικών δικαιωμάτων.
Με την υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας ,τερματίστηκαν οι ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ αλβανικής χωροφυλακής-ατάκτων και Βορειοηπειρωτών (Ιερών Λόχων). Η κυβέρνηση της Β. Ηπείρου αξίωνε να εγκριθούν και να εγγυηθούν για το Πρωτόκολλο οι Μεγάλες Δυνάμεις. Τελικά στις 1 Ιουνίου οι πρεσβευτές των έξι Μεγάλων Δυνάμεων, στην Αθήνα, ανακοίνωσαν στον Έλληνα Υπουργό Εξωτερικών ότι οι κυβερνήσεις τους επικύρωσαν αυτή την συμφωνία και λίγες μέρες αργότερα η αλβανική κυβέρνηση αποδέχτηκε τελικά την συμφωνία και απέδωσε το επίσημο έγγραφο του πρωτοκόλλου στις 23 Ιουνίου 1914 στην αυτόνομη κυβέρνηση. Λίγες μέρες αργότερα η αποδοχή της συμφωνίας ανακοινώθηκε στην Διεθνή Επιτροπή Ελέγχου.
Προτού όμως τεθεί το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας σε εφαρμογή, κηρύχθηκε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας δεν αναιρέθηκε ποτέ από κάποια μεταγενέστερη συνθήκη. Κάποιοι ισχυρίζονται πως δεν έχει πλέον ισχύ. Η ισχύς μίας διεθνούς συμφωνίας πηγάζει όχι τόσο από το αν είναι νέα ή παλαιά, αλλά από την αποφασιστικότητα, την θέληση και την ισχύ για να επιβληθεί η εφαρμογή της. Παράδειγμα, το Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας είναι του έτους 1913 και το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας του έτους 1914. 5 μήνες χωρίζουν το ένα από το άλλο. Το πρώτο βρίσκεται σε πλήρη ισχύ, το δεύτερο όμως όχι.
Στις 28 Ιουνίου 1914 δολοφονείται στο Σαράγιεβο ο διάδοχος του Αυστριακού θρόνου Αρχιδούκας Φερδινάνδος και η σύζυγός του. Η Αυστρία κατηγορεί ως υπεύθυνη την Σερβία και της κηρύσσει τον πόλεμο. Είναι η έναρξη του 1ουΠαγκοσμίου Πολέμου. Αυτό αλλάζει ριζικά τα πάντα. Τον Οκτώβριο του 1914 οι Μεγάλες Δυνάμεις με την ανοχή της Ιταλίας έδωσαν εντολὴ στην Ελλάδα να ανακαταλάβει και στρατιωτικὰ τη Βόρειο Ήπειρο. Αυτὸ έγινε για δύο λόγους: Πρώτον για την εκεί επιβολὴ της τάξεως και δεύτερον για να έχουν την Ελλάδα με το μέρος τους στον πόλεμο. Έτσι τον Οκτώβριο του 1914 τα ελληνικὰ στρατεύματα επανήλθαν στη Βόρειο Ήπειρο και έμειναν εκεί μέχρι το καλοκαίρι του 1916.
Τον Μάρτιο του 1916 η Ελλάδα κηρύσσει την ένωση της Βορείου Ηπείρου με την μητέρα πατρίδα και Βορειοηπειρώτες βουλευτές εγκαθίστανται στα έδρανα της βουλής των Ελλήνων. Δύο νομοί, Αργυροκάστρου και Κορυτσάς δημιουργούνται και όλες οι ελληνικές αρχές εγκαθίστανται παντού.
Δυστυχώς όμως οι διαρκείς παρεμβάσεις της Ιταλίας και ο διχασμὸς του Έθνους συνέβαλλαν στο να παραδοθεί και πάλι η Βόρειος Ήπειρος στην Αλβανία με την πρεσβευτικὴ διάσκεψη των Παρισίων (9 Νοεμβρίου 1921), που επέβαλε το μεθοριακὸ καθεστώς του πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας (1913). Την απόφαση αυτὴ επικύρωσε και δεύτερο πρωτόκολλο που υπογράφτηκε μεταξὺ των ενδιαφερομένων χωρών το 1926 πάλι στη Φλωρεντία.
Οι συνεχείς αθετήσεις από την πλευρὰ της Αλβανίας των συμφωνιών του πρωτοκόλλου της Κέρκυρας ανάγκασαν την Ελλάδα να προσφύγει στο Διεθνὲς Δικαστήριο της Χάγης, το οποίο καταδίκασε την αλβανικὴ τακτικὴ τον Απρίλιο του 1933. Αυτὸ είχε ως συνέπεια να αναγκασθεί η αλβανικὴ κυβέρνηση να συμμορφωθεί με την απόφαση αυτή.
Γενικὰ η εθνική συμφορά του 1922 απορρόφησε εξ ολοκλήρου το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στη Βόρειο Ήπειρο τέτοιες καταστάσεις, που κάθε άλλο παρά ευνοούσαν την ενσωμάτωση του τμήματος αυτού στο ελληνικό κράτος. Η αμφισβήτηση των ελληνοαλβανικών συνόρων, συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια.
Στις 9/11/1921, η Πρεσβευτική Διάσκεψη αποφάσισε την οριστική ενσωμάτωση της Β. Ηπείρου στην Αλβανία. Η απόφαση υπογράφτηκε από τους αντιπροσώπους των κυβερνήσεων Μ. Βρετανίας, Ιταλίας, Γαλλίας και Ιαπωνίας. Με την απόφαση της ίδιας Πρεσβευτικής Διάσκεψης, αποφασίστηκε η σύσταση διασυμμαχικής τετραμελούς επιτροπής για τη διαχάραξη των νοτίων και νοτιοανατολικών συνόρων της Αλβανίας. Η επιτροπή αυτή, είχε επικεφαλής τον Ιταλό στρατηγό Tellini (Τελίνι). Η δολοφονία του Τελίνι και της ακολουθίας του από αγνώστους κοντά στην Κακαβιά στις 27/8/1923, είχε σαν αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες της .Στα τέλη Μαρτίου 1924, η επιτροπή τελικά ολοκλήρωσε τις εργασίες της και υπέβαλε το πόρισμά της στην Πρεσβευτική Διάσκεψη, η οποία, μετά από πιέσεις της Ιταλίας, στις 19/4/1924, ανακοίνωσε στον Έλληνα πρεσβευτή στο Παρίσι, ότι η Ελλάδα έπρεπε να δώσει στην Αλβανία, εκτός της Βορείου Ηπείρου, και πρόσθετο ελληνικό έδαφος κοντά στις Πρέσπες! Έτσι, 14 ελληνικά χωριά ,που από το 1912 βρισκόταν υπό ελληνική διοίκηση, παραχωρήθηκαν στην Αλβανία.
Εδώ να επισημάνω ότι μερικά χρόνια αργότερα, ο Ανδρέας Μιχαλακόπουλος, ως Υπουργός Εξωτερικών ,επιδιώκοντας την επανάκτησή των χωριών των Πρεσπών, μετά από εντολή του πρωθυπουργού, τότε, Ελευθέριου Βενιζέλου, απευθύνθηκε στον Γάλλο Υπουργό Εξωτερικών Μπριάν (Aristide Briand), τιμημένο με Νόμπελ Ειρήνης το 1926 μάλιστα, και πήρε την εξής κυνική απάντηση: «Μην ανησυχείτε κύριε Μιχαλακόπουλε! Ασφαλώς θα βρεθεί κάποια λύση. Ή θα δοθούν τα χωριά σε εσάς και οι κάτοικοι τους εις τους Αλβανούς ή θα δοθούν τα χωριά στους Αλβανούς και σε εσάς οι κάτοικοι».
Η οριστική επιδίκαση της Β. Ηπείρου στην Αλβανία, επικυρώθηκε στις 27/11/1925 με το Δεύτερο Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας, που υπογράφτηκε από τους: Στρατηγό Pietro Cazzera (Ιταλός), Συνταγματάρχη I.A. Ordioni (Γάλλος), Αντισυνταγματάρχη F. Giles (Βρετανός) και τον Έλληνα Αντισυνταγματάρχη Χρήστο Αβραμίδη.
Για την δημιουργηθείσα κατάσταση στην Βόρειο Ήπειρο, ο Γάλλος πρωθυπουργός , Κλεμανσό, έγραφε στην παρισινή εφημερίδα «L' Homme Libre» («Ελεύθερος Άνθρωπος»), τα εξής συγκλονιστικά: "Ιδού 350.000 αληθινοί Έλληνες διανεμόμενοι εις χωρία των οποίων και μόνο τα ονόματα δηλώνουν την ελληνικήν καταγωγήν. Κατόρθωσαν να κρατήσουν την εθνικότητα των εναντίον των Τούρκων και όταν έφθασαν τα ελληνικά στρατεύματα προς απελευθέρωσίν των εκ του Οθωμανικού ζυγού, τους είπον και τους επανέλαβον ότι τώρα ήτο οριστική η αποκατάστασίς των εις την πατρίδα. Διότι αρχικώς θέμα της κυβερνήσεως των Αθηνών και της διπλωματίας της ήτο η επιστροφή ολοκλήρου της Ηπείρου στην Ελλάδα. Και ξαφνικά, χωρίς καμιά προπαρασκευήν, χωρίς να λάβουν δια τους δυστυχείς αυτούς πληθυσμούς καμίαν εγγύησην... καληνύχτα σας, αγαπητοί συμπατριώται και καλήν τύχην με τους ληστάς Αλβανούς!!».
Το 1940 ο ελληνικός στρατός, μετά την απόκρουση της ιταλικής επιθέσεως, ανακατέλαβε τη Βόρειο Ήπειρο, την οποία απελευθέρωσε για τρίτη φορά. Δυστυχώς όμως το μαρτυρικό αυτό τμήμα ατύχησε και αυτή τη φορά. Ο ελληνικός Στρατός απεχώρησε μετά την εισβολή των Γερμανών.
Μέτα τη λήξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου τα σύνορά της Αλβανίας τέθηκαν υπό διεθνή αναθεώρηση, ύστερα από αίτηση της Ελληνικής κυβέρνησης. Με το θέμα αυτό ασχολήθηκε η Διάσκεψη των 21 εθνών που έγινε στο Παρίσι. Στη συνεδρία της 30 Αυγούστου 1946 έγιναν οξύτατες συζητήσεις, λόγω αντιδράσεως του Σοβιετικού Υπουργού Εξωτερικών Μολότωφ, ο οποίος πέτυχε τελικά την παραπομπή του ζητήματος στο Συμβούλιο των τεσσάρων Υπουργών Εξωτερικών των Μεγάλων Δυνάμεων. Στη Διάσκεψη των τεσσάρων Υπουργών των Εξωτερικών στη Νέα Υόρκη, συμφωνήθηκε ότι η απόφαση για τη Βόρειο Ήπειρο θα ληφθεί μετά την υπογραφή της συνθήκης ειρήνης με την Αυστρία και την Γερμανία. Η συνθήκη ειρήνης με την Αυστρία υπογράφηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1955. Η συνθήκη ειρήνης με την Γερμανία υπογράφηκε στη Μόσχα στις 12 Σεπτεμβρίου 1990 , γεγονός που οδήγησε στην ένωση των δυο Γερμανιών. Για την Βόρειο Ήπειρο ουδεμία απόφαση, ουδεμία συζήτηση... μέχρι σήμερα.
Το 1987 έγινε, μονομερώς , με δήλωση του τότε Έλληνα Υπουργού Εξωτερικόν, η άρση της εμπολέμου καταστάσεώς μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας , που ίσχυε από το 1940 , χωρίς να υπογράφει συνθήκη ειρήνης , που να διασφαλίζει τα εθνικά δίκαια και τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου. Δεν τηρήθηκε η αρχή του διεθνούς δικαίου, που προβλέπει ότι η εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ δυο εμπόλεμων κρατών τερματίζεται με συνθήκη ειρήνης , η οποία ρυθμίζει όλες τις εκκρεμότητες μεταξύ των δυο αντιπάλων κρατών.
Το Βορειοηπειρωτικό, ως εθνικό θέμα ιστορικά, παρόλο ότι είχε τις περισσότερες ευκαιρίες, από τα άλλα εθνικά θέματα, δυνατότητες να λυθεί ευνοϊκά για την χώρα μας, εν τούτοις δεν έγινε εφικτό αυτό λόγω των γεωστρατηγικών και γεωπολιτικών συμφερόντων των Μεγάλων Δυνάμεων, του δημιουργηθέντος διπολικού συστήματος διακυβέρνησης του Κόσμου, αλλά και ορισμένες φορές λόγω όχι δυναμικής απαίτησης της ελληνικής διπλωματίας, αν και η χώρα μας ήταν πάντοτε με το μέρος των νικητών, με τεράστια συνεισφορά και στους δυο Παγκόσμιους πολέμους.
Μέτα την παραπομπή του θέματος στο Συμβούλιο των τεσσάρων Υπουργών των Εξωτερικών, δεν έγινε καμία ουσιαστική ενέργεια από την πλευρά της Ελλάδος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να οδηγηθεί το Βορειοηπειρωτικό σε πλήρη αποτελμάτωση.
Όπως παρατηρεί σύγχρονος ιστορικός το Βορειοηπειρωτικὸ ζήτημα εξελίχθηκε σε δίπρακτο δράμα, του οποίου η μεν πρώτη πράξη παίχθηκε στα πεδία των μαχών και κατάληξε σε νικητήριο θρίαμβο, ενώ η δεύτερη πράξη εκτυλίχθηκε στα σκοτεινά παρασκηνικά της διπλωματίας και μεταβλήθηκε σε εθνική τραγωδία, που αναμένει ακόμη την προσήκουσα κάθαρση...
Γενικά χρειάζεται και για το μεγάλο αυτό εθνικό μας πρόβλημα, σωστή εθνική στρατηγική και υπεύθυνη αντιμετώπιση, γιατί "οι καιροί οι μενετοί" και οι ιστορικές συνθήκες είναι πολύ ρευστές και επικίνδυνες .

*Ο κ. Κωνσταντίνος Ζιαζιάς είναι Επίτιμος Α/ΓΕΣ Στρατηγός ε.α.

O Άγιος Βασίλης και οι Έλληνες πυροσβέστες πήγαν στην Ογκολογική Μονάδα Παίδων



Απίστευτη κίνηση απο την Πυροσβεστική Υπηρεσία

Η Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ» κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη υποδέχτηκε θερμά τους πυροσβέστες, τους ευχαρίστησε από καρδιάς που θέλησαν να δώσουν τόσο μεγάλη χαρά στα παιδιά

 Tο απόγευμα της  Δευτέρας ο Άγιος Βασίλης άφησε το έλκηθρό του στην άκρη, ανέβηκε σε ένα πυροσβεστικό όχημα βραχυονοφόρο όχημα και πήγε στην Ογκολογική Μονάδα Παίδων για να μοιράσει δώρα στα παιδιά που νοσηλεύονται εκεί.

Ρεσάλτο σε πλοίο με ναρκωτικά από βατραχανθρώπους της Μονάδας Υποβρυχιών Αποστολών του Λιμενικού

resalto-ne1

Σε εξελιξη βρίσκεται μεγαλη επιχειρηση του Λιμενικου νοτια της Κρητης.
Ομάδα των ειδικά εκπαιδευμένων βατραχανθρώπων της Μοναδας Υποβρυχίων Αποστολών (Μ.Υ.Α Λ/Σ) πραγματοποίησε ρεσάλτο σε φορτηγό πλοίο μηκους περιπου 90 μετρων, ακινητοποίησε το πλήρωμα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες έχει εντοπιστεί μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών.

Η επιχειρηση οργανώθηκε μετά από πληροφορία που έφθασε στη Δίωξη Ναρκωτικών του Λιμενικού (ΔΙ.ΔΙ. ΝΑ.Λ) ενώ για το μπλοκάρισμα του ναρκώπλοιου, επιστρατεύτηκε το σκάφος ΠΑΘ 90 και ελικόπτερο

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Ανωμαλία Οπλισμού ΤΠΚ ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ


      
Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρωινές ώρες Τρίτης 11 Δεκεμβρίου 2018, κατά την διάρκεια εκτέλεσης πυρών επιφανείας στο πλαίσιο επιχειρησιακής εκπαίδευσης μονάδων του Αρχηγείου Στόλου, παρουσιάσθηκε ανωμαλία οπλισμού στο ΤΠΚ ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ με αποτέλεσμα την απώλεια της κάνης του πυροβόλου 72 ( OTO-MELARA 76/62).

        Από την ανωτέρω ανωμαλία προκλήθηκε ελαφρύς τραυματισμός ενός μέλους του πληρώματος.
        Το πλοίο επαναπλέει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας για περαιτέρω διερεύνηση των αιτιών της ανωμαλίας.


Πλοίαρχος Μιχαήλ Λαμπίρης ΠΝ

Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

Κριτικές Όπλων: Πιστόλι Sig Sauer P220 CPO

Το P220 είναι το πρώτο πιστόλι που κατασκευάστηκε από τη Sig Sauer και έχει μία ιστορία που ξεκινάει το 1975 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Είναι ένα διαχρονικό 45άρι που έχει υπηρετήσει πολλά κράτη αλλά είναι εξίσου πολύ διαδεδομένο και στο χώρο της λιανικής αγοράς για αυτοάμυνα. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ένα CPO (Certified Pre-Owned, Πιστοποιημένο Μεταχειρισμένο) πιστόλι κατασκευής του 2001. Τα CPO είναι πιστόλια που επιστρέφονται στη Sig Sauer από κρατικές υπηρεσίες για απόσυρση και η εταιρία τα επιδιορθώνει, και τα πουλάει με νέα εγγύηση ενός έτους για οποιαδήποτε βλάβη στη λιανική αγορά υπό την ένδειξη CPO. Προσοχή! Ότι διαβάζετε σε αυτή τη κατηγορία είναι η προσωπική μας άποψη βάσει των εμπειριών και γνώσεων μας, δεν είναι σε καμία περίπτωση μία αντικειμενική παρουσίαση.


Πηγή: ArmsList.com

Το 1975 η ελβετική εταιρία SIG (Schweizerische Industrie Gesellschaft, Ελβετική Βιομηχανία Κατασκευών) ανέλαβε να σχεδιάσει το νέο πιστόλι για τις ένοπλες δυνάμεις της Ελβετίας. Τελικά το σχέδιο το ολοκλήρωσαν οι σχεδιαστές της εταιρίας Βάλτερ Λούντβιχ, Χανσπέτερ Σιγκ, και Έντουαρντ Μπρόντμπεκ. Ωστόσο, η κατασκευή του δόθηκε σε μία γειτονική εταιρία, στη γερμανική εταιρία J. P. Sauer & Sohn. Έτσι γεννήθηκε το πρώτο όπλο υπό τη νέα επωνυμία Sig Sauer. Ήταν το μοντέλο P220. Μέχρι και σήμερα το P220 ανανεώνεται και κατασκευάζεται καθώς είναι υπηρεσιακό όπλο στις ένοπλες δυνάμεις της Ελβετίας, του Βατικανού, της στρατονομίας του Καναδά, της Ουρουγουάης, των βρετανικών δυνάμεων στο Αφγανιστάν, και πολλών ακόμα κρατών και υπηρεσιών.

Πηγή: Yahoo.com

Προσωπικά, για περίοδο λίγων μηνών χρησιμοποιούσαμε ένα P220 διαμετρήματος .45 ACP που ανήκει στη σειρά CPO κατασκευής του 2001. Με αυτό το όπλο, που το βλέπετε και στη συνέχεια, έχουμε ρίξει λίγο παραπάνω από 2000 φυσίγγια σε διάφορες συνθήκες και βάσει αυτής της εμπειρίας θα γράψουμε τη κριτική μας σε αυτό το άρθρο. Καθώς τα CPO είναι επισκευασμένα μπορεί να δείτε μικρές διαφορές από το ένα στο άλλο όπως διαφορετικά κουμπιά, λαβές, κτλ.

Πηγή: Προσωπικό αρχείο

Καθότι μεταχειρισμένο, σίγουρα αμέσως θα αναρρωτηθεί κανείς για τη τιμή του αλλά και την αξιοπιστία του. Η τιμή του σήμερα κυμαίνεται στα $500 και όσον αφορά την αξιοπιστία του, δεν έχουμε τίποτα το αρνητικό να γράψουμε. Ακόμα και με ελάχιστη συντήρηση το πιστόλι ήταν εντυπωσιακά αξιόπιστο και εύστοχο. Όλα τα του εξαρτήματα είναι υψηλής αντοχής και από τη πρώτη επαφή σου αφήνει αυτή την αίσθηση ότι είναι κατασκευασμένο για πάρα πολύ σκληρή χρήση.

Πηγή: TheFirearmsForum.com

Για να το δείξουμε και λίγο πιο τεχνικά το παραπάνω, όλα τα εξαρτήματα του είναι μεταλλικά με επίστρωση προστασίας από διάβρωση, έχει ράγες ολισθητήρα σε όλο το μήκος του κορμού, και διαθέτει και ένα πάρα πολύ ανθεκτικό επανατατικό ελατήριο με εξίσου υψηλής ποιότητας ατσάλινο οδηγό ελατηρίου. Βλέπετε στη συνέχεια αριστερά το επανατατικό ελατήριο, και δεξιά τις ράγες του ολισθητήρα που είναι σε όλο το μήκος του κορμού.

Πηγή: YouTube.com/channel/UCA_QoEK7PQx-Qlbkv-OSPjA

Βέβαια, αυτά όλα έχουν ως αποτέλεσμα και τα μειονεκτήματα του όπλου. Δηλαδή, είναι αρκετά ογκώδες, έχει βάρος 862 γραμμάρια, και έχει αρκετά απαρχαιωμένα συστήματα. Συγκεκριμένα, λειτουργεί με εξωτερική σφύρα που σημαίνει ότι είναι ευπαθές σε περισσότερες εμπλοκές, αλλά έχει και σκανδάλη DA/SA (Double Action/Single Action, Διπλής Ενέργειας/Μονής Ενέργειας). Μάλιστα, ήταν το πρώτο όπλο της Sig Sauer με σκανδάλη DA/SA. Για όσους δε γνωρίζουν τον όρο, το πιστόλι προτείνεται να φέρεται με τη σφύρα ασφαλισμένη. Έτσι η πρώτη βολή έχει μία μεγάλη διαδρομή σκανδάλης που οπλίζει τη σφύρα και έπειτα την απελευθερώνει, δηλαδή σκανδάλη DA. Ωστόσο, όταν ο ολισθητήρας απορρίψει το πρώτο κάλυκα θα οπλίσει και τη σφύρα άρα όλες οι επόμενες βολές έχουν μία πολύ μικρή διαδρομή καθώς η σφύρα είναι οπλισμένη, δηλαδή σκανδάλη SA. Αυτό έγινε για λόγους ασφαλείας έπειτα από αίτημα των ενόπλων δυνάμεων της Ελβετίας για αποφυγή ακούσιας εκπυρσοκρότησης καθώς πλέον η πρώτη βολή απαιτεί αρκετά μεγάλη πίεση, και ακόμα και με πτώση δε κινδυνεύει κανείς καθώς η σφύρα δεν είναι οπλισμένη. Αυτό σημαίνει ότι το πιστόλι απαιτεί και μεγάλο βαθμό εξοικείωσης για εύστοχες βολές.

Πηγή: GunsAmerica.com

Ένα ακόμα σημαντικό μειονέκτημα του P220 στο διαμέτρημα .45 ACP είναι ότι παρότι ογκώδες όπλο έχει γεμιστήρες μονής στοίβας που σημαίνει ότι η χωρητικότητα του περιορίζεται στα 8 φυσίγγια ανά γεμιστήρα, συν ένα στη θαλάμη. Σχετικά μικρή χωρητικότητα για τα σημερινά δεδομένα.

Πηγή: SportsmansOutdoorSuperstore.com

Επιπρόσθετα, το παραπάνω σημαίνει ότι το πιστόλι διαθέτει και ένα νέο διακόπτη για ασφάλιση της σφύρας, το γνωστό με τον αγγλικό όρο «decocker» (αφοπλισμός). Όλα αυτά αυξάνουν το βάρος, τον όγκο, αλλά και την απαιτούμενη εκπαίδευση για το σωστό χειρισμό του. Τέλος, ένα σημαντικό κατά τη γνώμη μας μειονέκτημα του είναι η διαφορά ύψους από το σημείο της λαβής έως τη κάννη του όπλου. Καθώς υπάρχει τόσο μεγάλη απόσταση, και σε συνδυασμό με το διαμέτρημα .45 ACP κάνει της γρήγορες εύστοχες βολές πιο δύσκολες καθώς το όπλο έχει μεγαλύτερη μετακίνηση με κάθε βολή.

Πηγή: GATDaily.com

Αντίστοιχα βεβαίως, το βάρος του βοηθάει στη καλύτερη διαχείριση του διαμετρήματος .45 ACP και το ύψος του επιτρέπει πιο γρήγορη απόκτηση σκοπευτικής εικόνας από το στόχαστρο του όπλου. Άρα, ναι, υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα σε αυτό το πιστόλι.

Πηγή: CrossbreedHolsters.com

Άρα θα προτείναμε σε κάποιον να το αγοράσει; Εξαρτάται πολύ από τη χρήση για την οποία το θέλετε. Για κάποιον ένστολο με αρκετούς εφεδρικούς γεμιστήρες και συστηματική εξάσκηση ναι, είναι ένα πάρα πολύ αξιόπιστο όπλο που όταν θα το χρειαστείτε θα είναι εκεί. Για τον μέσο οπλοφόρο που έχει κρυμμένη θήκη και το έχει για λόγους αυτοάμυνας, τότε όχι. Είναι ογκώδες, βαρύ, έχει μικρή χωρητικότητα και απαιτεί μεγάλη εξοικείωση και εμπειρία στο χειρισμό. Από την άλλη πλευρά, για άμυνα στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, κτλ. δεν θα το αποκλείαμε αλλά καλύτερα να βρείτε κάτι με μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Πηγή:defensegr.wordpress.com

Πυροβολισμός στο πόδι και αρτηριακή αιμορραγία

Συχνά άνθρωποι που δεν έχουν επαφή με το χώρο των όπλων λένε φράσεις όπως «γιατί δε τον πυροβόλησε στο πόδι» και άλλα σχετικά. Εδώ θα δούμε με στοιχεία γιατί ένας πυροβολισμός στο πόδι είναι εξίσου επικίνδυνος με έναν πυροβολισμό οπουδήποτε αλλού. Άρα καλύτερα να πυροβολούμε στο κορμό που είναι και ο πιο μεγάλος, και κατ’επέκταση εύκολος, στόχος σε ένα κρίσιμο περιστατικό. Το περιεχόμενο του άρθρου μας βασίζεται σε ένα βίντεο ένοπλης συμπλοκής αστυνομικών που δημοσιεύτηκε στη σελίδα Full30 και μπορείτε να το δείτε ακολουθώντας αυτό το σύνδεσμο.


Πηγή: Full30.com (επεξεργασμένη)

Στο περιστατικό βλέπετε έναν αστυνομικό με πολιτικά ρούχα που προσπαθεί να σταματήσει ένα ληστή τράπεζας οπλισμένο με μαχαίρι στο Ιράν. Ένα πλήθος πολιτών έχει μαζευτεί γύρω και υπάρχουν διερχόμενα οχήματα που κάνει το έργο του αστυνομικού πολύ δύσκολο. Εν τέλει, μία στιγμή που ο αστυνομικός έχει καθαρό πεδίο πίσω από το στόχο του (4ος κανόνας ασφαλούς χειρισμού όπλων) πυροβολεί τον εγκληματία στο δεξί πόδι. Βλέπετε τη στιγμή του πυροβολισμού παρακάτω.

Πηγή: Full30.com (επεξεργασμένη)

Όπως μπορεί πολύ γρήγορα να αντιληφθεί κανείς, το τραύμα οδήγησε σε αρτηριακή αιμορραγία. Στα πόδια μας υπάρχουν οι μηριαίες αρτηριες οι οποίες έχουν περίπου τη διάμετρο του αντίχειρα μας και αν κοπούν μπορούν να οδηγήσουν στο θάνατο από απώλεια αίματος σε λιγότερο από 3 λεπτά. Βάσει του βίντεο υποθέτουμε ότι η σφαίρα πέτυχε τον εγκληματία περίπου στο σημείο που βλέπετε εδώ μέσα στο κόκκινο κύκλο.

Πηγή: Kenhub.com (επεξεργασμένη)

Κυριολεκτικά εντός 9 δευτερολέπτων βλέπουμε κάτω από το πόδι του εγκληματία να δημιουργείται μία λίμνη αίματος. Μία σημαντική ένδειξη αρτηριακής αιμορραγίας. Βλέπετε καλύτερα το στιγμιότυπο αυτό στη συνέχεια καθώς ο εγκληματίας συνεχίζει να προσπαθεί να διφύγει χωρίς να αφήνει το μαχαίρι από τα χέρια του. Με κάθε βήμα του ο εγκληματίας αφήνει πίσω του μεγάλο όγκο αίματος όπως βλέπετε και μόνοι σας στο κόκκινο πλαίσιο.

Πηγή: Full30.com (επεξεργασμένη)

Αυτή τη στιγμή το ρολόι μετράει αντίστροφα για τον εγκληματία καθώς σε περίπου 1-1.5 λεπτό από σοβαρό τραυματισμό μίας μεγάλης αρτηρίας (όπως η μηριαία) θα έχει χάσει τη μισή ποσότητα αίματος του σώματος του. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα του θα είναι σε κατάσταση καταπληξίας (σοκ), δηλαδή θα σταματάει να στέλνει αίμα σε μη ζωτικά όργανα για να μπορέσει να επιβιώσει (π.χ. πεπτικό σύστημα, μεγάλες μϋικές ομάδες, δέρμα, κτλ.) και καθώς η πίεση του αίματος θα μειώνεται, δε θα είναι αρκετά υψηλή για να τροφοδοτεί τον εγκέφαλο με οξυγόνο και έτσι θα χάσει τις αισθήσεις του. Βλέπετε παρακάτω τη κατάσταση του εγκληματία μόλις 14 δευτερόλεπτα μετά το πυροβολισμό.

Πηγή: Full30.com

Όπως βλέπετε ήδη οι μεγάλες μϋικές ομάδες του τον εγκατέλειψαν και δε μπορεί να σταθεί πλέον στα πόδια του. Σε ένα τέτοιο περιστατικό ένας ιμάντας ίσχαιμης περίδεσης ψηλά στο δεξί πόδι του εγκληματία θα είχε σταματήσει την ακατάσχετη απώλεια αίματος και θα του είχε σώσει τη ζωή. Γι’αυτό είναι πάντα καλό να τοποθετούμε ιμάντες ίσχαιμης περίδεσης σε σοβαρές αιμορραγίες των άκρων, ακόμα και αν δεν είμαστε σίγουροι. Ο χρόνος που έχει κάποιος για να μπορέσει να το κάνει όπως βλέπετε στη πράξη είναι ελάχιστα δευτερόλεπτα προτού χάσει τις δυνάμεις του από τη καταπληξία, και εν συνεχεία χάσει και τις αισθήσεις του από την υπερβολικά χαμηλή πίεση του αίματος. Κάτι το οποίο συμβαίνει στον εγκληματία περίπου 1 λεπτό μετά τον αρχικό τραυματισμό. Βλέπετε τη στιγμή που λιποθυμάει λόγω της χαμηλής πίεσης παρακάτω. Παρατηρήστε και πως λόγω της καταπληξίας έχει αλλάξει το χρώμα του δέρματος του καθώς ο οργανισμός του στέλνει το αίμα στα ζωτικά όργανα και όχι στο δέρμα για να τον κρατήσει ζωντανό.

Πηγή: Full30.com

Τελικά ο εγκληματίας έχασε τη ζωή του αλλά έχει ενδιαφέρον και κάτι ακόμα που βλέπουμε σε αυτό το βίντεο. Παρότι κανείς δε του παρείχε τις πρώτες βοήθειες, όταν χάνει τις αισθήσεις του ένας περαστικός βγάζει τη ζώνη του και επιχειρεί να κατασκευάσει ένα αυτοσχέδιο ιμάντα ίσχαιμης περίδεσης (κάτι σχεδόν αδύνατο με ζώνη μέσης). Το ενδιαφέρον είναι ότι λόγω πιθανότατα της ψυχολογικής κατάστασης του (πίεση, στρες, ένταση, πανικός, άγχος, κτλ.) από το περιστατικό ο περαστικός προσπαθεί να τοποθετήσει τον ιμάντα στο αριστερό πόδι του εγκληματία, όχι στο δεξί που δέχθηκε το πυροβολισμό. Κάτι που μας δείχνει ακόμα μία φορά ότι χωρίς πάρα πολύ εξάσκηση και εκπαίδευση όσο καλές προθέσεις και να έχουμε, δε θα τα καταφέρουμε. Επιπρόσθετα, δείχνει γιατί ο κατάλληλος εξοπλισμός είναι τόσο σημαντικός όσο και η εκπαίδευση μας με αυτόν.

Πηγή: Full30.com

Παραπάνω βλέπετε ένα ακόμα χαρακτηριστικό της αρτηριακής αιμορραγίας, τη φωτεινότητα του αίματος. Καθώς οι αρτηρίες μεταφέρουν το αίμα που περιέχει οξυγόνο είναι πιο ανοιχτόχρωμο από αυτό των φλεβών που δε περιέχει οξυγόνο και έχει ένα βαθύ κόκκινο χρώμα. Πολλά μαθήματα από αυτό το περιστατικό, από αποστάσεις πραγματικών ένοπλων συμπλοκών, χειρισμό όπλων, «μη θανατηφόρους» πυροβολισμούς, πρώτες βοήθειες, διαχείριση πλήθους, και πολλά άλλα.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

ΝΥΧΤΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ Κ. ΚΑΤΣΙΦΑ. ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΗ. ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ. ΤΑ’ ΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΝΙΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ. ΚΑΤΑΔΟΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΞ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ «ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

katsifas-dimou
Προσαγωγή τώρα, 10 μελών του Συλλόγου Βορειοηπειρωτών και της Νεολαίας μεταξύ των οποίων και της εξαιρετικής γραμματέας του Συλλόγου Eleniς Dimou , όπως ενημερωνόμαστε από καλά πληροφορημένες δημοσιογραφικές πηγές που στην κηδεία του εθνομάρτυρος, Κωνσταντίνου Κατσίφα, ήταν στους Βουλιαράτες της μεγάλης , ανυπέρβλητης πατριωτικής κινητοποίησης και έζησε από κοντά τον φασισμό των Αλβανικών «θηριών» , ρουφιάνων και κατακαθιών των μυστικών υπηρεσιών.

«Τους οδηγούν στην Αστυνομική Διεύθυνση Αγίων Σαράντα για ανάκριση !!!! Εαν είναι δυνατόν.
Ενώ ο διοργανωτής των πούλμαν, ο Νικος Γκάζικας, έχει προσαχθεί στο τμήμα Αργυροκάστρου από την Αντιτρομοκρατική !
Η Χούντα του Ράμα σε όλο της το μεγαλείο !!!
Ο «ψυχοπαθής» Τσιπρας, υποτιθέμενος και Υπουργός Εξωτερικών , κάπου χασκογελαει και μιλάει υπερήφανος για γραβάτες!
Α, ετοιμάζεται και να μαυρίσει τη Θεσσαλονικη στις 14/12 στην καρδιά της Μακεδονίας , για να πει στους γνήσιους Μακεδόνες ποσο τυχεροί είναι που πούλησαν τη Μακεδονία», όπως αναφέρει σχολιάζοντας η ίδια δημοσιογραφική πηγή.

ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
 Εν τω μεταξύ, όπως μας ενημερώνει η δημοσιογράφος Γεωργία Μπιτάκου, «το θράσος και ο φασισμός του Αλβανικού τυραννικού καθεστώτος δεν έχει όρια και κανένας από την Ελληνόφωνη Κυβέρνηση δεν αντιδρά !!!
160 άτομα έχουν στη λίστα της ντροπής ως «persona no grata» και χωρίς καμία σοβαρή δικαιολογία έχουν ήδη ξεκινήσει να μπλοκάρουν άτομα στα σύνορα και να τους απαγορεύουν να φτάσουν στους Βουλιαράτες για το μνημόσυνο των 40 ημερών από την εκτέλεση του ήρωα Κατσίφα !

KATSIFAS

Ένας εκ των «no grata» , ο πολύ καλός φίλος και αγωνιστής Σπυρίδων Βούκαλης κάτοικος Ιωαννίνων , που ταξίδευε μόνος οδικώς  το απόγευμα της Παρασκευής !

Μόλις πληκτρολόγησαν το όνομά του , χτύπησε κόκκινο και του είπαν με αναίδεια πως για 5 τουλάχιστον χρόνια δεν μπορεί να περάσει Αλβανία γιατί θεωρείται «επικίνδυνος και απειλή για τη Δημοκρατία της Αλβανίας» !
Όταν ο Σπύρος τους ρώτησε το λόγο, του ανταπάντησαν «να βάλεις δικηγόρο να μάθει εάν θες» και τον υποχρέωσαν να υπογράψει το έγγραφο που κοινοποιώ προκειμένου να φύγει, να επιβεβαιώσει δηλαδή ότι είναι επικίνδυνος !
Επειδή γνωρίζω το Σπύρο πρόκειται για ένα εξαιρετικό άνδρα πολύ κοντά στο Θεό ,ταπεινό , γεμάτο αγάπη για το συνάνθρωπο και καλοσύνη !
Οι αναφορές τους από Βουλιαράτες, γιατί διατηρεί ιστοσελίδα αφύπνισης, ήταν πολύ προσεκτικές και καθόλου προκλητικές , ήταν επίσης πολύ κοντά στην οικογένεια και βοήθησε όσο μπορούσε τις δύσκολες ώρες της κηδείας πριν και μετά το τραγικό γεγονός !
Έμαθα επίσης ότι οι Έλληνες αστυνομικοί στα σύνορα , εκνευρίστηκαν με τις πράξεις των Αλβανών συναδέλφων τους αλλά χωρίς τις πλάτες της ανύπαρκτης Ελληνικής Κυβέρνησης δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να μας προστατέψουν !
Έστω και τώρα -για να μη ταλαιπωρηθούν άλλοι συμπατριώτες μας που έχουν κάθε δικαίωμα να παραστούν στο μνημόσυνο να τιμήσουν τον Έλληνα Εθνομάρτυρα – έχουν σκοπό οι αρμόδιες αρχές να κινητοποιηθούν;

Λίγες ώρες έμειναν!
 
Επίσης που ήξεραν το όνομα και αριθμό ταυτότητας του Σπύρου στα συνορα ;
Ρουφιάνοι παντού για φτύσιμο και φυλακή όταν ελευθερωθεί η Ελλαδα μπαίνετε στα προφίλ και δίνετε, πρακτοράκια, στοιχεία στους ανθέλληνες και στα τυραννικά καθεστώτα που καταπατούν συνθήκες και πρωτόκολλα εκτός από στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα !
Υπάνθρωποι οι καταδότες που δεν αξίζουν κανένα οίκτο και συγχώρεση» , καταλήγει η κυρία Μπιτάκου στα γραφόμενα και στο ρεπορτάζ που μας έστειλε.

Πηγή: makeleio.gr