Μπάρα

Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

Ο άτυχος κελευστής του θωρηκτού «Αβέρωφ»



Με την ευκαιρία ας θυμηθούμε τον πρώτο νεκρό του Θ/Κ ''ΑΒΕΡΩΦ'', τον ήρωα Κελευστή Νικόλαο Αποστ. ΚΑΤΗΝΤΖΑΡΗ που έπεσε στη ναυμαχία της ''Ελλης''.


Ο άτυχος κελευστής του θωρηκτού «Αβέρωφ»

Νικόλαος Κατιτζιάρης, oιακιστής κελευστής
Θωρακισμένο καταδρομικό «Γεώργιος Αβέρωφ»


Τρίτη, 16 (3 παλ. ημερ.) Δεκεμβρίου 1912. Ωρα μεταξύ 9.25’ - 10.25’. Θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ιμβρου και ακρωτηρίου της Ελλης «Παιδιά», έλεγε ο οιακιστής κελευστής Νικόλαος Κατιτζιάρης στους άλλους οιακιστές πριν αρχίσει ακόμη η φωτιά, «στο δωμάτιό μου έχω εκατό φράγκα, μέσα στο κoμό. Εάν σκοτωθώ, να πάρετε τες εκατό δραχμές να κρατήσετε τες πενήντα για να τες γλεντήσετε για την ψυχή μου και τες άλλες πενήντα να τες πάτε σπίτι μου».


Οταν ετελείωσε η ναυμαχία, μετέβησαν οι οιακισταί εις το δωμάτιον του Κατιτζιάρη και έψαξαν για τες εκατό δραχμάς, τα οποίας θα έστελναν στην οικογένειάν του. Παρόλον όμως το ψάξιμο, εστάθη αδύνατον να εύρουν έστω και μία πεντάρα. Μία οβίδα σκάσασα εις το κατάστρωμα της πρώρας κατέστρεψε και το δωμάτιον του ατυχούς Κατιτζιάρη με όλα τα πράγματα και τα έπιπλα που είχε μέσα».

• To «Αβέρωφ» από τη ναυμαχία της «Ελλης» και της Λήμνου άντεξε έως τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στη γερμανική επίθεση το πλήρωμα δεν δέχθηκε να βυθιστεί το πλοίο, διέφυγε από τις νάρκες, κατέπλευσε στην Κρήτη και έφτασε με τον συμμαχικό στόλο έως τη Βομβάη.




Μου το θύμισε ο Φίλος Μιχάλης Σκορδής με ανάρτηση του στο προφίλ < ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΣ -  ''Αλον σεβου'' >  facebook  Michael K. Skordis



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου