Το σκάφος ξεκίνησε ως μέρος του προγράμματος WolfPAC των. Η αποστολή του είναι ειδικές επιχειρήσεις σε ρηχά νερά (ελάχιστο βάθος 2.5 μέτρα) όπου υπάρχει έντονος κυματισμός υπό την υποστήριξη μεγαλύτερων σκαφών του πολεμικού ναυτικού. Ουσιαστικά, είναι ένα σκάφος που μπορεί με πολύ χαμηλό ίχνος να κινείται σε ρηχά νερά, να λειτουργεί ως προκεχωρημένο κέντρο διοίκησης, και να μεταφέρει μικρότερα σκάφη ή άλλα οχήματα. Πρακτικά, μέχρι σήμερα έχει θεαθεί σε αρκετές επιχειρήσεις και επίσημες ασκήσεις των SEAL του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ.
Χωρίς αμφιβολία αυτό που το κάνει αμέσως να ξεχωρίζει είναι η καρίνα του που ονομάζεται «σχήματος διπλού Μ» και διαφέρει έντονα από αυτές σχήματος V που συναντάμε στα περισσότερα σκάφη και πλοία. Η επίσημη περιγραφή του M80 Stiletto από το Υπουργείο Αμύνης των ΗΠΑ είναι η ακόλουθη.
Το Στιλέτο έχει σχεδιαστεί για να οδηγεί την ενέργεια που φυσιολογικά παράγεται ως κούνημα σε ένα συμβατικό σκάφος σχεδιασμού V προς τα επάνω στα τούνελ που δημιουργεί η καρίνα σχεδιασμού Μ. Η ενέργεια που κανονικά χάνεται σε ένα σχέδιο ανάστροφου V πλέον μπαίνει σε αυτά τα τούνελ κάτω από το σκάφος οδηγώντας σε υδροδυναμική άνωση καθώς το Στιλέτο επιταχύνει στο νερό. Στο σκάφος προκαλείται θετική άνοδος έξω από το νερό περίπου ενός ποδός όταν επιταχύνει, μειώνοντας την αντίσταση του νερού. Το σχετικά χαμηλό βάρος του σκελετού από ανθρακόνημα σε σύγκριση με σκάφη από ατσάλι ή αλουμίνιο, και η ενυπάρχουσα αντοχή του ανθρακονήματος προσφέρουν ένα ιδανικό σκάφος μεταφορών, και ασφαλώς, βοηθούν στα χαρακτηριστικά υψηλής ταχύτητας.
Το Στιλέτο σχεδιάστηκε βάσει των αναγκών των ειδικών δυνάμεων μας. Οι SEAL που υπάγονται στο πολεμικό ναυτικό παραδοσιακά χρησιμοποιούν σκάφη σχήματος V για μίλια μακριά από την ακτή ώστε οι ομάδες τους να διεισδύσουν σε εχθρικές ακτές. Η ένταση των κυμάτων οδηγούν σε δύσκολη πορεία στα σκάφη σχήματος V, και με τα χρόνια, προκαλεί προβλήματα στους SEAL καθώς σχεδόν το ένα τρίτο αποστρατεύεται λόγω προβλημάτων υγείας σε μόλις 10 χρόνια υπηρεσίας κυρίως λόγω των δυνάμεων G που δέχονται τα σώματα τους.
Τα σκάφη τύπου M σχεδιάστηκαν για να μειώσουν το κούνημα στα εμπορικά πλοία της Βενετίας ώστε να χαμηλώσουν τις επιπτώσεις των κυμάτων στα παλαιά κτήρια της πόλης. Εφαρμόζοντας αυτό το μοντέλο σε ένα υψηλής ταχύτητας, επιθετικό σκάφος με τεχνολογία σχήματος Μ, το Γραφείο Μεταμόρφωσης Δυνάμεων σε συνεργασία με τη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων κατασκεύασαν ένα σκάφος-μάνα για να βοηθήσει στη διείσδυση του προσωπικού του με δυνατότητα μεταφοράς μίας φουσκωτής βάρκας σκληρού σκελετού 11 μέτρων μέσα στο σκάφος.
Η εταιρία που ανέλαβε το σχεδιασμό του ήταν η αμερικανική M-Ship ενώ τη κατασκευή του ολοκλήρωσε η εταιρία Knight & Carver. Οι αναφορές για το κόστος του ποικίλουν αλλά όλες είναι ανάμεσα σε $10 και $16 εκατομμύρια. Παρακάτω βλέπετε μία φωτογραφία από το 2014 όπου το M80 συλλέγει ένα βρετανικό μη επανδρωμένο αερόχημα παρακολουθήσεων AeroVironment RQ-20 Puma κατά τη διάρκεια άσκησης ειδικών επιχειρήσεων στη Μεγάλη Βρετανία.
Αναφορικά με τα τεχνικά, έχει εκτόπισμα 60 τόνων με μήκος 27 μέτρα, ύψος 5 μέτρα, και πλάτος 12 μέτρα. Για τη μετακίνηση του χρησιμοποιεί τέσσερις κινητήρες C30 της εταιρίας Caterpillar με ιπποδύναμη 1650 ίππων έκαστος. Αυτό του προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 60 κόμβων (110 χλμ/ώρα) και ταχύτητα σταθερής πορείας 40 κόμβων (74 χλμ/ώρα). Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πηγές, το σκάφος έχει πλήρωμα 3 ατόμων ενώ έχει δυνατότητα μεταφοράς 12 βατραχανθρώπων με πλήρη φόρτο μάχης και ενός φουσκωτού σκάφους σκληρού σκελετού 11 μέτρων. Με τα παραπάνω, η αυτονομία του σκάφος με μέγιστη ταχύτητα είναι 500 ναυτικά μίλια.
Κλείνουμε με ένα ακόμα σύντομο βίντεο μέσα από το σκάφος M80 Stiletto που δείχνει τρεις σημαντικούς χώρους του. Το χώρο της γέφυρας, το χώρο του φουσκωτού σκάφους, και το χώρο των ειδικών συλλογής και ανάλυσης πληροφοριών από τους αισθητήρες του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου