Μπάρα

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2020

Τα ιστορικά ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας -Πού χρησιμοποιήθηκαν, πότε αποσύρθηκαν [εικόνες]


Τα ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό δράση / Φωτογραφία: haf.gr


NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Πολεμική Αεροπορία από τη σύστασή της έως και σήμερα διέθεται και διαθέτει μια εντυπωσιακή σειρά αεροσκαφών, αλλά και ελικοπτέρων.

Τα ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας ανάλογα με τον τύπο τους χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορες επιχειρησιακές συνθήκες. Βέβαια αρκετά από αυτά, όπως αναφέρει και το site της Πολεμικής Αεροπορίας αν και προσέφεραν για χρόνια τις υπηρεσίες τους, δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά στο κοινό.

Πέντε τύποι ελικοπτέρων που χρησιμοποιήθηκαν από το 1958 και 2003 για διάφορους ρόλους και και διάφορες υπηρεσίες, έχουν πλέον αποσυρθεί. Πρόκειται για ελικόπτερα που χρησιμοποιήθηκαν ως μεταφορικά, γενικής χρήσης και έρευνας-διάσωσης.


Agusta – Bell 206A Jetranger

Το Agusta – Bell 206A Jetranger της Πολεμικής Αεροπορίας

 
 

    Ρόλος: Μεταφορικό
    Διαστάσεις: Διάμετρος στροφείου: 10.16m, Mήκος 9.50m, Ύψος 2.90m
    Κινητήρας: 1 x Allison 250-C18Α (317 shp)
    Μεταφορική Ικανότητα: 4 άτομα
    Πλήρωμα: 1
    Αριθμός: 5
    Χώρα Κατασκευής: Ιταλία
    Περίοδος σε υπηρεσία: 1967 – 2003


    Η Πολεμική Αεροπορία προμηθεύτηκε το πρώτο ΑΒ.206 το 1967, ενώ αγοράστηκαν και άλλα τέσσερα το 1971. Έφεραν τα χρώματα των ΑΒ.212. Αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία το 1990. Ένα ελικόπτερο αυτού του τύπου παρέμεινε σε πτήσιμη κατάσταση για τη μεταφορά υψηλών προσώπων (VIP) μέχρι το 2003.

Agusta-Bell 47G-3, AB.47G-5, Bell OH-13H

 

Το Agusta-Bell 47G-3, AB.47G-5, Bell OH-13H της Πολεμικής Αεροπιρίας

     Ρόλος: Γενικής χρήσης / Ψεκαστικό
    Διαστάσεις: Διάμετρος στροφείου: 11.32m, Mήκος 9.63m, Ύψος 2.83m
    Κινητήρας: 1 x Lycoming TVO-435 (280 hp)
    Μεταφορική Ικανότητα: 2 άτομα εκτός του χειριστή
    Πλήρωμα: 1 ή 2 (G-3), 3 (G-5)
    Αριθμός: 24
    Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ, Ιταλία
    Περίοδος χρήσης: 1963 – 2005


    Τουλάχιστον ένα AB.47G-3 παραλήφθηκε το 1963, ενώ με την ίδρυση της 359 Μοίρας Αεροπορικών Εξυπηρετήσεων Δημοσίων Υπηρεσιών το 1968 υπήρχαν έξι AB.47G-3 και 12 AB.47G-5 σε υπηρεσία. Μεταξύ 1970 και 1972 παρελήφθησαν 2 ακόμη G-5 και τέσσερα Bell OH-13H διπλού χειρισμού, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για εκπαίδευση. Η κύρια αποστολή των AB.47 ήταν ο ψεκασμός.

Agusta – Bell 47J-2 Ranger

 

Το Agusta – Bell 47J-2 Ranger της Πολεμικής Αεροπορίας


    Ρόλος: VIP Μεταφορικό
    Διαστάσεις: Διάμετρος στροφείου: 11.33m, Mήκος 9.87m, Ύψος 2.83m
    Κινητήρας: 1 x Lycoming VO-540 B1B (240 hp)
    Μεταφορική Ικανότητα: 3 άτομα
    Πλήρωμα: 1
    Αριθμός: 1
    Χώρα Κατασκευής: Ιταλία
    Περίοδος χρήσης: 1964 – 1985


    Ένα ελικόπτερο αγοράστηκε το 1964 και χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά και μόνο από τον τέως Βασιλιά. Στη συνέχεια είχε πολύ περιορισμένη χρήση, αλλά διατηρήθηκε σε πτήσιμη κατάσταση ως το 1985 για να καταλήξει εν τέλει στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας, όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα.

Boeing-Meridionali CH-47C Chinook


Το Boeing-Meridionali CH-47C Chinook της Πολεμικής Αεροπορίας


    Ρόλος: Μεταφορικό
    Διαστάσεις: Διάμετρος στροφείου: 18.30m, Mήκος 15.85m, Ύψος 5.70m
    Κινητήρας: 2 x Lycoming T55 -L-11 (3,750 shp)
    Μεταφορική Ικανότητα: 44 άτομα
    Πλήρωμα: 2
    Αριθμός σε υπηρεσία: 5
    Χώρα Κατασκευής: Ιταλία
    Περίοδος χρήσης: 1983 – 1988


    Πέντε CH-47C παραλήφθηκαν από την Πολεμική Αεροπορία το 1983, μέρος μιας μεγαλύτερης παραγγελίας του Ιράν η οποία δεν παραδόθηκε. Υπηρέτησαν σε καθήκοντα μεταφορών και Έρευνας / Διάσωσης μέχρι το 1988, οπότε και παραδόθηκαν στον Ελληνικό Στρατό σε ανταλλαγή με αριθμό ελικοπτέρων AB.205A.

Sikorsky UH-19D Chickasaw

Το Sikorsky UH-19D Chickasaw της Πολεμικής Αεροπορίας


    Ρόλος: Έρευνα / Διάσωση
    Διαστάσεις: Διάμετρος στροφείου: 16.16m, Mήκος 12.88m, Ύψος 4.06m
    Κινητήρας: 1 x Wright R-1300-3 radial (800 hp)
    Πλήρωμα: 3
    Αριθμός σε υπηρεσία: 12
    Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ
    Περίοδος χρήσης: 1958 – 1971


    Το UH-19D ήταν το πρώτο ελληνικό ελικόπτερο, το οποίο αποκτήθηκε από την Αεροπορία το 1958 και παρέμεινε σε υπηρεσία έως το 1971. Ανήκε στην 358 Μοίρα Ελικοπτέρων και χρησιμοποιήθηκε σε αποστολές Έρευνας και Διάσωσης. Το 1964 βάφτηκε σε παραλλαγή «NATO», την οποία διατήρησε ως την απόσυρσή του.


Πηγή: iefimerida.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου