Μπάρα

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2021

Ιστορίες: Ταχεία αντίδραση της GRS της CIA στη Μοσούλη

Η GRS (Global Response Staff, Προσωπικό Παγκόσμιας Επέμβασης) της CIA (Central Intelligence Agency, Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών) είναι με απλά λόγια η μονάδα της υπηρεσίας που παρέχει τους «σωματοφύλακες» των κατασκόπων της CIA σε εμπόλεμες ζώνες και πολύ επικίνδυνες περιοχές. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για αυτό το τμήμα, σας προτείνουμε να μελετήσετε το άρθρο μας «Τι είναι η GRS της CIA;» γιατί εδώ δε θα μιλήσουμε ιδιαίτερα για τη GRS αλλά για μία ιστορία από το 2007 που δείχνει έμπρακτα την αξία ενός τέτοιου τμήματος σε μία σύγχρονη υπηρεσία πληροφοριών.

Πηγή: Pinterest.com

Προτού μελετήσουμε την ιστορία, θα παραθέσουμε μόνο μία παράγραφο από το προαναφερθέν άρθρο μας γιατί θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε το γιατί τα στελέχη της λειτούργησαν με το συγκεκριμένο τρόπο σε αυτή την ιστορία.

Όπως είχαμε διαβάσει και στο βιβλίο «The art of intelligence», τμήματα της CIA όπως η GRS δεν ήθελαν τον «πωρωμένο» νεαρό Ranger ή πρασινοσκούφη που θέλει να τους σκοτώσει όλους σε μία συμπλοκή, να τρέξει 10 μίλια για γυμναστική και μετά να πάει να πιει και μπύρες με τους φίλους του ως το πρωί. 
Θέλει άτομα με τεράστια εμπειρία συνεργασίας αλλά και πολέμου σε όλες αυτές τις θερμές ζώνες του πλανήτη, άτομα που αντέχουν στις δυσκολίες, και γνωρίζουν καλύτερα απ’όλους πότε πρέπει να εμπλακούν σε μάχη και πότε όχι χωρίς ανάγκη για διαταγές από κάποια ανώτερη διοίκηση. 
Έτσι, αρκετοί απόστρατοι ηλικίας άνω των 40 ετών, μερικοί και άνω των 60, με δεκαετίες πολεμικής εμπειρίας σε μονάδες ειδικών επιχειρήσεων όπως Special Forces, Rangers, SEAL, κτλ. μέσω τρίτων εταιριών που είχαν συμβάσεις συνεργασίας με τη CIA άρχισαν να εργάζονται ως μέλη της GRS, και σχεδόν όλα τα στελέχη της και σήμερα προέρχονται από τέτοιες συμβάσεις εργασίας.

Πηγή: Twitter.com/jmscaronte


Η ιστορία μας ξεκινά στην αεροπορική βάση Καγιάρα στη Μοσούλη όπου η CIA είχε τη βάση της με μία μικρή ομάδα προσωπικού της. 
Λόγω του ότι ήταν εμπόλεμη ζώνη, η Υπηρεσία τους είχε αναθέσει και μία ομάδα της GRS η οποία επί καθημερινής βάσεως μελετούσε τις συναντήσεις των αξιωματικών της CIA με τους πράκτορες τους, οργάνωναν τις διαδρομές, έκαναν πορείες αντιπαρακολούθησης, και κατά τις συναντήσεις πρόσεχαν για να μη κινδυνεύσουν οι αξιωματικοί της CIA και οι πράκτορες τους. 
Έτσι κάπως φτάνουμε σε ένα πρωινό του 2007 όταν μία αξιωματικός της CIA ενημερώνει τον ομαδάρχη της GRS, έναν εν αποστρατεία SEAL με δύο δεκαετίες εμπειρίας σε εμπόλεμες ζώνες, για τις συναντήσεις που έχει για την επόμενη ημέρα. 
Εκείνος περνάει το υπόλοιπο της ημέρας οργανώνοντας τις διαδρομές, συλλέγοντας πληροφορίες, και ετοιμάζοντας τις ομάδες.


Πηγή: BusinessInsider.com

Οι ομάδες της GRS αποτελούνται από 6 στελέχη. Έναν ομαδάρχη και 5 στελέχη, όλοι τους με πολλαπλές πιστοποιημένες δεξιότητες (χειρισμός διαφόρων όπλων, διασώστες μάχης, χειριστές ειδικών οχημάτων, κτλ.) Επιπρόσθετα, η CIA έχει τις δικές της ομάδες ταχείας αντίδρασης με εναέρια, θαλάσσια, και επίγεια μέσα για να μη βασίζεται σε ένοπλες δυνάμεις ή τοπικές αρχές εάν κάτι πάει στραβά.

Πηγή: CoffeeOrDie.com


Το επόμενο πρωί, η ομάδα της GRS με την αξιωματικό υποθέσεων της CIA φορούν τις μεταμφιέσεις τους και μπαίνουν στα συμβατικά οχήματα τους (αυτά ήταν θωρακισμένα τζιπ οχήματα που έμοιαζαν με εκείνα του τοπικού πληθυσμού εξωτερικά και σε φθορές). 
Σχεδόν πάντα υπάρχουν δύο οχήματα σε κομβόι ώστε αν δεχθεί επίθεση το ένα να υπάρχει το δεύτερο για διαφυγή.


Πηγή: DiplomaticSecuritySITREP.wordpress.com


Όταν ήταν όλοι έτοιμοι, ο ομαδάρχης κάνει ένα τελευταίο έλεγχο από τις απόρρητες αναφορές πληροφοριών για κινδύνους στη περιοχή, και ξεκινάνε να φύγουν περνώντας αρχικά από το «δρόμο των ελεύθερων σκοπευτών» όπως τον γνωρίζουν πολλοί. 
Ο δρόμος αυτός έμοιαζε με αυτό που βλέπετε παρακάτω το οποίο ήταν κίνδυνος τόσο για ελεύθερους σκοπευτές του εχθρού (γιατί από εκεί έμπαιναν-έβγαιναν όλα τα συμμαχικά οχήματα), αλλά και των ΗΠΑ γιατί εδώ μιλάμε για ένα όχημα υπό κάλυψη. 
Η διαδρομή «σερπαντίνας» όπως ονομάζεται είναι για να καθυστερεί τα οχήματα, να τα αναγκάζει να μειώσουν ταχύτητα, και να μειώσει την ακτίνα θανάτου σε περίπτωση που ανατιναχτούν.


Πηγή: Wikipedia.org (επεξεργασμένη)


Βγαίνει λοιπόν το κομβόι με τα δύο οχήματα και στρίβει δεξιά. Σύντομα, τους σταματάει μία ομάδα από Ιρακινούς με πολιτικά ρούχα σε κινητό μπλόκο περίπου στο σημείο που βλέπετε παρακάτω. 
Η συμφωνία της CIA με τις ένοπλες δυνάμεις του Ιράκ τότε ήταν να δείχνουν μία κάρτα που γράφει σε αραβικά ότι δεν επιτρέπεται να κάνουν έλεγχο σε αυτά τα οχήματα και έβαζαν να παίζει ένα ηχογραφημένο μήνυμα από έναν Ιρακινό στρατηγό που έλεγε το ίδιο. 
Αυτό ήτο το πρωτόκολλο που είχε συμφωνηθεί. 
Στα οχήματα ήτο δύο στελέχη της GRS σε κάθε όχημα. 
Ένας ως οδηγός και ένας συνοδηγός, ενώ μαζί τους ήταν και η αξιωματικός της CIA και μία μεταφράστρια.


Πηγή: Google.com (επεξεργασμένη)


Ο οδηγός του πρώτου οχήματος προσπαθεί να αποκλιμακώσει την ένταση όταν ο συνοδηγός μυστικά ενημερώνει το σταθμό τους για ότι συμβαίνει και ρωτάει εάν έχει αλλάξει κάτι με τη συμφωνία και το πρωτόκολλο αναγνώρισης. Εν τέλει τους αφήνουν να φύγουν, αλλά σχεδόν αμέσως ο οδηγός του δεύτερου οχήματος αναφέρει ότι τους βλέπει να μπαίνουν γρήγορα στα οχήματα τους, να τους προσπερνούν, και να τρέχουν πιο μπροστά.


Πηγή: Google.com (επεξεργασμένη)


Σιγά σιγά φτάνουν στη πόλη που βλέπετε παρακάτω με κατεύθυνση προς τη γέφυρα στο Τίγρη ποταμό. 
Οι γέφυρες, και γενικά τα σημεία όπου δεν υπάρχει εναλλακτική κατεύθυνση διαφυγής, είναι οι καλύτερες επιλογές για ενέδρες και αυτό φυσικά το γνώριζαν τα στελέχη της GRS. Εκεί υπάρχει μια μικρή πόλη και έτυχε και είχε πολύ κίνηση. 
Τότε βλέπουν ότι μπροστά, κοντά στη γέφυρα είναι οι ίδιοι Ιρακινοί με τα πολιτικά ρούχα που προετοίμαζαν ένα νέο μπλόκο και υπήρχαν περισσότεροι πεζοί με ελαφρώς κρυμμένα όπλα αυτή τη φορά.


Πηγή: Google.com (επεξεργασμένη)


Όταν αυτοί οι Ιρακινοί παρατηρούν ότι τα δύο οχήματα της CIA ήταν μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο κάτω τρέχουν προς το μέρος τους. 
Ο ένας χτυπάει με τη γροθιά του το τζάμι του οδηγού και τον διατάζει να βγει έξω. 
Ο οδηγός κάνει ένα προκαθορισμένο σήμα στον οδηγό του δεύτερου οχήματος και οι δύο μαζί κάνουν απότομη αριστερή στροφή, αναστροφή, χτυπούν ελαφρά κάποια παρευρισκόμενα οχήματα, περνούν στο αντίθετο ρεύμα και διαφεύγουν με μεγάλη ταχύτητα με αμυντικούς ελιγμούς διαφυγής πίσω στη βάση.


Πηγή: Wikipedia.org

Λόγω της εγγύτητας στη βάση επιστρέφουν αμέσως πίσω και ο ομαδάρχης της GRS αναζητά πληροφορίες τηλεφωνικών υποκλοπών από τη περιοχή για το διάστημα εκείνο και εντός λίγων λεπτών ένας αναλυτής της NSA (National Security Agency, Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας) τον ενημερώνει ότι πράγματι είχαν εντοπίσει συνομιλίες με μηνύματα που οργάνωναν να κάνουν ενέδρα στα δύο υπό κάλυψη οχήματα των ΗΠΑ στη γέφυρα.

Πηγή: DVIDSHub.net


Ο λόγος που παραθέσαμε αυτή την ιστορία ήταν γιατί δείχνει με το καλύτερο δυνατό τρόπο το ότι αυτό που έγινε στη Βεγγάζη το 2012 (δείτε τα άρθρα μας «Βιβλίο: 13 hours» και «Ταινία: 13 Hours (2016)») ήταν εξαίρεση και όχι ο κανόνας. 
Τα στελέχη της GRS είναι πολύ έμπειροι πολεμιστές για να γνωρίζουν πως να αποφεύγουν τις ένοπλες συμπλοκές ώστε να μη μπαίνει σε κίνδυνο η CIA και οι πράκτορες της σε επικίνδυνες περιοχές. 
Ασφαλώς, εάν χρειαστεί (όπως είδαμε με την ιστορία της Βεγγάζης) έχουν τις γνώσεις, εμπειρίες, και ικανότητες να δώσουν σκληρές ένοπλες μάχες, αλλά όταν αυτό συμβεί σημαίνει ότι απέτυχαν στη βασική τους αρμοδιότητα που είναι να το αποφύγουν.

Πηγή: defensegr.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου