Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τι μπορούμε να μάθουμε από ανοικτές πηγές για τα Τουρκικά σκάφη της «Sahil Güvenlik» (Ακτοφυλακή)
που βλέπετε στη συνέχεια. Τα σκάφη κλάσης SAR35 κατασκευάζονται στη
Τουρκία και αποτελούν μία εξέλιξη των Τουρκικών σκαφών ακτοφυλακής
κλάσης SAR33. Συνολικά η Τουρκική ακτοφυλακή σήμερα διαθέτει τέσσερα
τέτοιας κλάσης σκάφη.
Από τις διαθέσιμες ανοικτές πηγές εντοπίσαμε τέσσερα σκάφη αυτής της κλάσης με τα ονόματα TCSG-71, TCSG-72, TCSG-73, και TCSG-74 αντίστοιχα.
Το TCSG είναι από τα αρχικά των λέξεων «Turkish Coastguard Sahil Güvenlik» που είναι «Τουρκική Ακτοφυλακή» στα Αγγλικά και Τουρκικά.
Για τον ίδιο λόγο, στη Τουρκία συχνά αναφέρονται απλοποιημένα ως SG-71, SG-72, SG-73, και SG-74 αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση Ακτοφυλακής της Τουρκίας, τα σκάφη αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και πρόληψη παράνομων δραστηριοτήτων, επιχειρήσεις έρευνας & διάσωσης, καθώς και περιπολίες. Παρακάτω είναι τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά τους σύμφωνα με τη Τουρκική ακτοφυλακή.
Τα σκάφη αυτά επανδρώνονται από πλήρωμα 24 ατόμων, και διαθέτουν δύο βασικά οπλικά συστήματα.
Ένα ναυτικό πυροβόλο 40 χιλιοστών εμπρός, και δύο οπλοπολυβόλα διαμετρήματος .50 BMG (ή αλλιώς 12.7 χιλιοστών) στις δύο πλευρές του σκάφους.
Η θέση του οπλισμού είναι εύκολα ορατή από την ακόλουθη επεξηγηματική φωτογραφία του TCSG-72 στη Τουρκία.
Τον Απρίλιο του 2019 το TCSG-72 ήταν ανοικτό σε επισκέπτες ως μέρος του εορτασμού της Τουρκικής εθνικής εορτής της «Εθνικής Κυριαρχίας».
Από εκεί βλέπουμε αρκετά λεπτομερείς φωτογραφίες από τις οποίες μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον οπλισμό.
Όπως βλέπετε παρακάτω, τα οπλοπολυβόλα είναι τύπου Browning M2 επάνω σε μεταλλικές περιστρεφόμενες βάσεις.
Αντιστοίχως, για το ναυτικό πυροβόλο 40 χιλιοστών βλέπουμε καθαρά ότι είναι ένα πολυβόλο της οικογενείας L7/40mm.
Μία ανάλογη φωτογραφία μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.
Από το ίδιο γεγονός από τον Απρίλιο του 2019, παρατηρούμε τη γέφυρα του πλοίου όπως επίσης και το σύστημα πλοήγησης και ραντάρ Decca.
Πέρα από αυτά δεν ήμασταν σε θέση να αναγνωρίσουμε κάτι παραπάνω από τις διαθέσιμες φωτογραφίες από αυτό το μέρος του σκάφους.
Στο εξωτερικό του μέρος, είδαμε παραπάνω ότι επάνω από τη σκάλα εισόδου υπάρχουν κάποια διακριτικά.
Αυτά δεν είναι κάτι άλλο από το έμβλημα της ακτοφυλακής της Τουρκίας, το όνομα του σκάφους, το μοναδικό αναγνωριστικό του σκάφους σε ναυτικό κώδικα (TBSC σε αυτή τη περίπτωση), και τέλος το έμβλημα του σκάφους.
Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε καλύτερα στην ακόλουθη επεξηγηματική φωτογραφία.
Τα τέσσερα αυτά ίδια σκάφη κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Κωνσταντινουπόλεως ως κλάση SAR35 με στόχο τον εκσυγχρονισμό των παλαιοτέρων SAR33.
Για την ακρίβεια, για πρώτη φορά ο σχεδιασμός τους έγινε εξ’ολοκλήρου μέσω σχεδίων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή όπου ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει μετρήσεις αντοχής στο μηχανοστάσιο, σχέδιο εσωτερικών χώρων και κινητήρων.
Πρακτικά, η ανακατασκευή περιελάμβανε ενισχύσεις στα ύφαλα, νέες βάσεις κινητήρα, νέο κατάστρωμα, και εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων ελέγχου, πλοήγησης, και παρατήρησης. Μπορείτε να δείτε τη γέφυρα πριν και μετά τον εκσυγχρονισμό παρακάτω.
Στο μηχανικό μέρος, η ανακατασκευή περιελάμβανε νέους κινητήρες, κιβώτιο ταχυτήτων, προπέλες, συμπιεστές αέρα, αντλία καυσίμου, υδραυλικό σύστημα, πίνακες ελέγχου και διαχείρισης. Αντίστοιχα, μπορείτε να δείτε το πριν και μετά καλύτερα στη συνέχεια.
Έχοντας μία στοιχειώδη κατανόηση των τεσσάρων σκαφών της κλάσης SAR35, είναι ώρα να προχωρήσαμε σε μία αναζήτηση δράσεων τους από ανοικτές πηγές.
Παρακάτω είναι κάποια ενδεικτικά στοιχεία που συλλέξαμε για ένα προς ένα τα τέσσερα σκάφη.
TCSG-71
Η πιο πρόσφατη θέαση του ήταν εις τις 13 Μαρτίου του έτους 2020 όπου φωτογραφήθηκε έξωθεν του ανακτόρου Ντολμά Μπαχτσέ εις την Κωνσταντινούπολη.
Είναι η παραπάνω φωτογραφία. Ωστόσο, πιο πρόσφατα, τις 21 Μαρτίου του 2020 καταγράφηκε μέσω AIS στη Μαύρη Θάλασσα εις τις ακόλουθες συντεταγμένες, 41°19’50.412″N, 29°14’55.428″E. Σε περίπτωση που θέλετε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030064, και το αναγνωριστικό του TBRU.
TCSG-72
Το σκάφος αυτό έχει καταγραφεί πολλές φορές στο παρελθόν ευρισκόμενο εις τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά μέσω του συστήματος AIS η τελευταία γνωστή καταγραφή του ήτο εις τις συντεταγμένες 42°08’19.5″N 35°37’49.9″E στις 7 Νοεμβρίου του 2019. Σε περίπτωση που θέλετε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030065, και το αναγνωριστικό του TBSC.
TCSG-73
Και αυτό το σκάφος έχει καταγραφεί επανειλημμένα να πλέει εις τη Μαύρη Θάλασσα, με τη πιο πρόσφατη καταγραφή του στο σύστημα AIS να είναι στις 17 Δεκεμβρίου του 2018 στις συντεταγμένες 42°16’54.2″N 36°15’35.7″E.
Εάν επιθυμείτε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030066, και το αναγνωριστικό του TBSD.
TCSG-74
Εδώ έχουμε το τέταρτο και τελευταίο σκάφος αυτής της οικογενείας, το οποίο μάλιστα εθεάθη εις τον Βόσπωρο στις 21 Δεκεμβρίου του 2016 με ένα νέο ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα παρατήρησης Seaeye-CUPRA, τουρκικής κατασκευής.
Στο AIS η τελευταία του καταγραφή ήτο εις τις συντεταγμένες 38°33’46.2″N 26°19’27.4″E στο Αιγαίο Πέλαγος.
Αυτό ήταν στις 19 Σεπτεμβρίου του 2019 και το σκάφος έχει MMSI 271030067, και αναγνωριστικό TBSF.
Ελπίζουμε με αυτή τη σύντομη εισαγωγή να σας δώσαμε μία ιδέα του τι είναι αυτά τα τέσσερα σκάφη, τα χαρακτηριστικά τους, και τις τελευταίες δράσεις τους βάσει ανοικτών πηγών. Κλείνοντας, παραθέτουμε ένα βίντεο παρουσίασης τους από το 2015, δημοσιευμένο από τα ναυπηγεία Κωνσταντινουπόλεως.
Από τις διαθέσιμες ανοικτές πηγές εντοπίσαμε τέσσερα σκάφη αυτής της κλάσης με τα ονόματα TCSG-71, TCSG-72, TCSG-73, και TCSG-74 αντίστοιχα.
Το TCSG είναι από τα αρχικά των λέξεων «Turkish Coastguard Sahil Güvenlik» που είναι «Τουρκική Ακτοφυλακή» στα Αγγλικά και Τουρκικά.
Για τον ίδιο λόγο, στη Τουρκία συχνά αναφέρονται απλοποιημένα ως SG-71, SG-72, SG-73, και SG-74 αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση Ακτοφυλακής της Τουρκίας, τα σκάφη αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και πρόληψη παράνομων δραστηριοτήτων, επιχειρήσεις έρευνας & διάσωσης, καθώς και περιπολίες. Παρακάτω είναι τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά τους σύμφωνα με τη Τουρκική ακτοφυλακή.
Μήκος | 36.6 μέτρα |
---|---|
Πλάτος | 8.6 μέτρα |
Βύθισμα | 1.9 μέτρα |
Εκτόπισμα | 210 τόνοι |
Κινητήρες | 2 x 3200 ίπποι |
Μέγιστη ταχύτητα | 27 κόμβοι |
Ταχύτητα περιπολίας/εμβέλεια | 22 κόμβοι/500 ναυτικά μίλια |
Τα σκάφη αυτά επανδρώνονται από πλήρωμα 24 ατόμων, και διαθέτουν δύο βασικά οπλικά συστήματα.
Ένα ναυτικό πυροβόλο 40 χιλιοστών εμπρός, και δύο οπλοπολυβόλα διαμετρήματος .50 BMG (ή αλλιώς 12.7 χιλιοστών) στις δύο πλευρές του σκάφους.
Η θέση του οπλισμού είναι εύκολα ορατή από την ακόλουθη επεξηγηματική φωτογραφία του TCSG-72 στη Τουρκία.
Τον Απρίλιο του 2019 το TCSG-72 ήταν ανοικτό σε επισκέπτες ως μέρος του εορτασμού της Τουρκικής εθνικής εορτής της «Εθνικής Κυριαρχίας».
Από εκεί βλέπουμε αρκετά λεπτομερείς φωτογραφίες από τις οποίες μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον οπλισμό.
Όπως βλέπετε παρακάτω, τα οπλοπολυβόλα είναι τύπου Browning M2 επάνω σε μεταλλικές περιστρεφόμενες βάσεις.
Αντιστοίχως, για το ναυτικό πυροβόλο 40 χιλιοστών βλέπουμε καθαρά ότι είναι ένα πολυβόλο της οικογενείας L7/40mm.
Μία ανάλογη φωτογραφία μπορείτε να δείτε στη συνέχεια.
Από το ίδιο γεγονός από τον Απρίλιο του 2019, παρατηρούμε τη γέφυρα του πλοίου όπως επίσης και το σύστημα πλοήγησης και ραντάρ Decca.
Πέρα από αυτά δεν ήμασταν σε θέση να αναγνωρίσουμε κάτι παραπάνω από τις διαθέσιμες φωτογραφίες από αυτό το μέρος του σκάφους.
Στο εξωτερικό του μέρος, είδαμε παραπάνω ότι επάνω από τη σκάλα εισόδου υπάρχουν κάποια διακριτικά.
Αυτά δεν είναι κάτι άλλο από το έμβλημα της ακτοφυλακής της Τουρκίας, το όνομα του σκάφους, το μοναδικό αναγνωριστικό του σκάφους σε ναυτικό κώδικα (TBSC σε αυτή τη περίπτωση), και τέλος το έμβλημα του σκάφους.
Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε καλύτερα στην ακόλουθη επεξηγηματική φωτογραφία.
Τα τέσσερα αυτά ίδια σκάφη κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Κωνσταντινουπόλεως ως κλάση SAR35 με στόχο τον εκσυγχρονισμό των παλαιοτέρων SAR33.
Για την ακρίβεια, για πρώτη φορά ο σχεδιασμός τους έγινε εξ’ολοκλήρου μέσω σχεδίων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή όπου ανάμεσα σε άλλα περιλαμβάνει μετρήσεις αντοχής στο μηχανοστάσιο, σχέδιο εσωτερικών χώρων και κινητήρων.
Πρακτικά, η ανακατασκευή περιελάμβανε ενισχύσεις στα ύφαλα, νέες βάσεις κινητήρα, νέο κατάστρωμα, και εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων ελέγχου, πλοήγησης, και παρατήρησης. Μπορείτε να δείτε τη γέφυρα πριν και μετά τον εκσυγχρονισμό παρακάτω.
Στο μηχανικό μέρος, η ανακατασκευή περιελάμβανε νέους κινητήρες, κιβώτιο ταχυτήτων, προπέλες, συμπιεστές αέρα, αντλία καυσίμου, υδραυλικό σύστημα, πίνακες ελέγχου και διαχείρισης. Αντίστοιχα, μπορείτε να δείτε το πριν και μετά καλύτερα στη συνέχεια.
Έχοντας μία στοιχειώδη κατανόηση των τεσσάρων σκαφών της κλάσης SAR35, είναι ώρα να προχωρήσαμε σε μία αναζήτηση δράσεων τους από ανοικτές πηγές.
Παρακάτω είναι κάποια ενδεικτικά στοιχεία που συλλέξαμε για ένα προς ένα τα τέσσερα σκάφη.
TCSG-71
Η πιο πρόσφατη θέαση του ήταν εις τις 13 Μαρτίου του έτους 2020 όπου φωτογραφήθηκε έξωθεν του ανακτόρου Ντολμά Μπαχτσέ εις την Κωνσταντινούπολη.
Είναι η παραπάνω φωτογραφία. Ωστόσο, πιο πρόσφατα, τις 21 Μαρτίου του 2020 καταγράφηκε μέσω AIS στη Μαύρη Θάλασσα εις τις ακόλουθες συντεταγμένες, 41°19’50.412″N, 29°14’55.428″E. Σε περίπτωση που θέλετε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030064, και το αναγνωριστικό του TBRU.
TCSG-72
Το σκάφος αυτό έχει καταγραφεί πολλές φορές στο παρελθόν ευρισκόμενο εις τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά μέσω του συστήματος AIS η τελευταία γνωστή καταγραφή του ήτο εις τις συντεταγμένες 42°08’19.5″N 35°37’49.9″E στις 7 Νοεμβρίου του 2019. Σε περίπτωση που θέλετε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030065, και το αναγνωριστικό του TBSC.
TCSG-73
Και αυτό το σκάφος έχει καταγραφεί επανειλημμένα να πλέει εις τη Μαύρη Θάλασσα, με τη πιο πρόσφατη καταγραφή του στο σύστημα AIS να είναι στις 17 Δεκεμβρίου του 2018 στις συντεταγμένες 42°16’54.2″N 36°15’35.7″E.
Εάν επιθυμείτε να παρακολουθείτε τις κινήσεις του, το MMSI του είναι 271030066, και το αναγνωριστικό του TBSD.
TCSG-74
Εδώ έχουμε το τέταρτο και τελευταίο σκάφος αυτής της οικογενείας, το οποίο μάλιστα εθεάθη εις τον Βόσπωρο στις 21 Δεκεμβρίου του 2016 με ένα νέο ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα παρατήρησης Seaeye-CUPRA, τουρκικής κατασκευής.
Στο AIS η τελευταία του καταγραφή ήτο εις τις συντεταγμένες 38°33’46.2″N 26°19’27.4″E στο Αιγαίο Πέλαγος.
Αυτό ήταν στις 19 Σεπτεμβρίου του 2019 και το σκάφος έχει MMSI 271030067, και αναγνωριστικό TBSF.
Ελπίζουμε με αυτή τη σύντομη εισαγωγή να σας δώσαμε μία ιδέα του τι είναι αυτά τα τέσσερα σκάφη, τα χαρακτηριστικά τους, και τις τελευταίες δράσεις τους βάσει ανοικτών πηγών. Κλείνοντας, παραθέτουμε ένα βίντεο παρουσίασης τους από το 2015, δημοσιευμένο από τα ναυπηγεία Κωνσταντινουπόλεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου