Πρόσφατα χρειάστηκε να εργαστούμε και πάλι στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ (περισσότερα για αυτή τη πολιτεία στο άρθρο μας «Ταξίδια & Εμπειρίες: Νέα Υόρκη, ΗΠΑ»).
Καθώς βγαίναμε από το αεροδρόμιο Τζον Φ. Κένεντι είδαμε το παρακάτω
θωρακισμένο όχημα BearCat, μοντέλο G3, της αμερικανικής εταιρίας Lenco.
Το συγκεκριμένο υπάγονταν στη Συνοριακή Αστυνομία των πολιτειών Νιού
Τζέρζι και Νέας Υόρκης αλλά παρόμοια οχήματα χρησιμοποιούνται από πολλά
αστυνομικά τμήματα εντός και εκτός των ΗΠΑ. Αυτό ακριβώς το όχημα θα
αναλύσουμε στο άρθρο μας.
Η παραγωγή του συγκεκριμένου θωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού ξεκίνησε το 1999 για ειδικές στρατιωτικές και αστυνομικές υπηρεσίες. Το συγκεκριμένο είναι η έκδοση LE (Law Enforcement, Επιβολή του νόμου) που όπως δηλώνει και το όνομα του απευθύνεται σε υπηρεσίες επιβολής του νόμου, όπως η ειδική υπηρεσία προστασίας αεροδρομίου που βλέπουμε σε αυτό το άρθρο μας. Παρακάτω είναι το έμβλημα της μονάδος που υπάρχει βαμμένο στο πλάι, στη πόρτα του οχήματος, και εν συνεχεία παραθέτουμε κάποια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Από την επόμενη φωτογραφία βλέπετε ότι το BearCat έχει θύρες πολυβολητή
στις πόρτες του, αλλά και περιμετρικά. Αυτό επιτρέπει στους αστυνομικούς
να βάλλουν προς τους εγκληματίες από την ασφάλεια του θωρακισμένου
οχήματος που έχει αποδείξει έμπρακτα την αξία του. Για παράδειγμα, το
2010 στη πόλη Αθήνα της πολιτείας του Τέξας ένας κακοποιός πυροβόλησε 35
φορές με όπλο τύπου AK-47 προς τους αστυνομικούς που ήταν μέσα σε ένα
αντίστοιχο όχημα και καμία βολίδα δε διαπέρασε τη θωράκιση του.
Η μπάρα που βλέπετε στο πλάι είναι πολιορκητικός κριός για βίαιη παραβίαση εισόδων. Αυτή η μεταλλική μπάρα προσαρμόζεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος όπως βλέπετε στη φωτογραφία που ακολουθεί.
Όπως μας ανέφερε ο οδηγός του, τα λάστιχα είναι τεχνολογίας «run-flat» (δηλαδή λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά και «ξεφούσκωτα») και κοστίζουν παραπάνω από $10.000. Πέραν των αυτονόητων υλικών επιβολής του νόμου όπως σειρήνες, φάνοι, μεγάφωνα, κτλ. το όχημα διαθέτει μία θερμική και οπτική κάμερα παρακολούθησης πλήρους περιστροφής (τεχνολογία PTZ) που τη βλέπετε εμπρός δεξιά στη συνέχεια, καθώς και περιμετρικούς προβολείς ορατού και υπέρυθρου φωτός υψηλής ισχύος στις άλλες άκρες της οροφής.
Παραπάνω βλέπετε επίσης και το σκαλοπάτι για εξωτερική μεταφορά προσωπικού άμεσης επέμβασης. Επίσης, φαίνεται καλύτερα και η βαφή χαμηλής αντανάκλασης που έχει ολόκληρο το όχημα. Κάποια ακόμα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για το Lenco BearCat G3 LE είναι ότι έχει σύστημα εκτόξευσης δακρυγόνων αερίων, καθώς και πλήρη στεγανότητα με διπλό σύστημα ανακύκλωσης αέρα και υποστήριξης ζωής για προστασία από επιθέσεις με αέρια, χημικά και βιολογικά όπλα.
Δυστυχώς, δε μας επέτρεψαν να φωτογραφίσουμε το εσωτερικό του αλλά μπορείτε να δείτε ένα που μοιάζει εξαιρετικά στη συνέχεια. Δεν είχε κάτι το ενδιαφέρον πέραν του ατομικού εξοπλισμού των στελεχών που ήταν (υποθέτουμε) και ο λόγος που δε μας επιτράπηκε η φωτογράφιση του.
Για όσους αναγνώστες αναρωτιούνται για τη τιμή του στο μοντέλο G3 LE σήμερα. Το κόστος του ανέρχεται στις $300.000 για κρατικούς φορείς και $500.000 για ιδιώτες. Είναι ένα πολύ επιβλητικό όχημα που είτε είστε ιδιώτης με ανάλογη οικονομική άνεση, είτε κρατική υπηρεσία, ένα τέτοιο όχημα θα σας προσφέρει εξαιρετική προστασία σχεδόν από οποιαδήποτε απειλή μπορεί να αντιμετωπίσετε σήμερα σε αστικό περιβάλλον.
Η παραγωγή του συγκεκριμένου θωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού ξεκίνησε το 1999 για ειδικές στρατιωτικές και αστυνομικές υπηρεσίες. Το συγκεκριμένο είναι η έκδοση LE (Law Enforcement, Επιβολή του νόμου) που όπως δηλώνει και το όνομα του απευθύνεται σε υπηρεσίες επιβολής του νόμου, όπως η ειδική υπηρεσία προστασίας αεροδρομίου που βλέπουμε σε αυτό το άρθρο μας. Παρακάτω είναι το έμβλημα της μονάδος που υπάρχει βαμμένο στο πλάι, στη πόρτα του οχήματος, και εν συνεχεία παραθέτουμε κάποια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Κατασκευαστής | Lenco Industries |
Μοντέλο | BearCat G3 LE |
Βάρος | 7960 κιλά |
Μήκος | 6 μέτρα |
Πλάτος | 3 μέτρα |
Ύψος | 3.66 μέτρα |
Τύπος θωράκισης | NIJ Type IV+ |
Θωράκιση | Ατσάλινη επένδυση 3.8 εκατοστών |
Κινητήρας | Πετρελαίου 6.7 λίτρων Ford F550 |
Ιπποδύναμη | 440 ίπποι στις 2800 στροφές/λεπτό |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Αυτόματο, 6 ταχυτήτων Ford 6R140 |
Μέγιστη ταχύτητα | 140 χλμ/ώρα |
Η μπάρα που βλέπετε στο πλάι είναι πολιορκητικός κριός για βίαιη παραβίαση εισόδων. Αυτή η μεταλλική μπάρα προσαρμόζεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος όπως βλέπετε στη φωτογραφία που ακολουθεί.
Όπως μας ανέφερε ο οδηγός του, τα λάστιχα είναι τεχνολογίας «run-flat» (δηλαδή λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά και «ξεφούσκωτα») και κοστίζουν παραπάνω από $10.000. Πέραν των αυτονόητων υλικών επιβολής του νόμου όπως σειρήνες, φάνοι, μεγάφωνα, κτλ. το όχημα διαθέτει μία θερμική και οπτική κάμερα παρακολούθησης πλήρους περιστροφής (τεχνολογία PTZ) που τη βλέπετε εμπρός δεξιά στη συνέχεια, καθώς και περιμετρικούς προβολείς ορατού και υπέρυθρου φωτός υψηλής ισχύος στις άλλες άκρες της οροφής.
Παραπάνω βλέπετε επίσης και το σκαλοπάτι για εξωτερική μεταφορά προσωπικού άμεσης επέμβασης. Επίσης, φαίνεται καλύτερα και η βαφή χαμηλής αντανάκλασης που έχει ολόκληρο το όχημα. Κάποια ακόμα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για το Lenco BearCat G3 LE είναι ότι έχει σύστημα εκτόξευσης δακρυγόνων αερίων, καθώς και πλήρη στεγανότητα με διπλό σύστημα ανακύκλωσης αέρα και υποστήριξης ζωής για προστασία από επιθέσεις με αέρια, χημικά και βιολογικά όπλα.
Δυστυχώς, δε μας επέτρεψαν να φωτογραφίσουμε το εσωτερικό του αλλά μπορείτε να δείτε ένα που μοιάζει εξαιρετικά στη συνέχεια. Δεν είχε κάτι το ενδιαφέρον πέραν του ατομικού εξοπλισμού των στελεχών που ήταν (υποθέτουμε) και ο λόγος που δε μας επιτράπηκε η φωτογράφιση του.
Για όσους αναγνώστες αναρωτιούνται για τη τιμή του στο μοντέλο G3 LE σήμερα. Το κόστος του ανέρχεται στις $300.000 για κρατικούς φορείς και $500.000 για ιδιώτες. Είναι ένα πολύ επιβλητικό όχημα που είτε είστε ιδιώτης με ανάλογη οικονομική άνεση, είτε κρατική υπηρεσία, ένα τέτοιο όχημα θα σας προσφέρει εξαιρετική προστασία σχεδόν από οποιαδήποτε απειλή μπορεί να αντιμετωπίσετε σήμερα σε αστικό περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου