Οι καταδύσεις μάχης έχουν πολλά μυστικά. Το υδάτινο περιβάλλον δε
συγχωρεί λάθη και αν σε αυτό συμπεριλάβουμε ότι οι επιχειρήσεις γίνονται
σχεδόν αποκλειστικά νύκτα και είναι απαγορευτικό να φανεί οποιοδήποτε
ίχνος της δραστηριότητας, τότε η δυσκολία αυξάνεται εκθετικά. Στο
παρελθόν είχαμε δει μία ακόμα πατέντα για το χώρο των καταδύσεων μάχης
στο άρθρο μας «Πατέντα Μάχης: Υποβρύχια Πορεία Χαμηλής Ορατότητας» και εδώ θα δούμε κάτι αρκετά διαφορετικό.
Σε νυχτερινή υποθαλάσσια πλοήγηση οι δύτες χρησιμοποιούν κατά κανόνα κάποια πυξίδα για να τους δίνει τη κατεύθυνση και διάφορα άλλα μέσα για μέτρηση της απόστασης. Το πιο απλό είναι η μέτρηση των χτυπημάτων με τα βατραχοπέδιλα καθώς κάθε δύτης γνωρίζει πόσα χτυπήματα χρειάζεται για να διανύσει μία απόσταση 100 μέτρων. Το πρόβλημα είναι όταν ο δύτης βρεθεί κάτω από τη καρίνα ενός πλοίου, κάτι συνηθισμένο σε επιχειρήσεις καταστροφής πλοίων με μαγνητικές νάρκες.
Σε αυτό το σημείο του πλοίου αρκετές πυξίδες υποβρύχιας πλοήγησης χάνουν το προσανατολισμό τους λόγω του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου του πλοίου οδηγώντας σε μεγάλη σύγχυση τους νέους δύτες. Αν σκεφτούμε ένα μεγάλο πολεμικό πλοίο που δημιουργεί ένα τέτοιο πρόβλημα, κυριολεκτικά μπορεί να οδηγήσει το δύτη να κάνει κύκλους χωρίς να το αντιλαμβάνεται και εν τέλει, να καταλήξει είτε να πανικοβληθεί και να κάνει κάποιο λάθος, είτε να βγει στην επιφάνεια αποκαλύπτοντας τη δράση του.
Οι πιο έμπειροι δύτες μάχης θα σας πουν μία πολύ απλή πατέντα για επίλυση αυτού του προβλήματος. Ακολουθούμε μία από τις ραφές συγκόλλησης του πλοίου. Οι συγκολλήσεις αυτές είναι κατά μήκος της καρίνας και έτσι εάν κάναμε προσέγγιση από το πίσω μέρος ξέρουμε ότι ακολουθώντας τες θα καταλήξουμε μπροστά, ή το αντίστροφο.
Ακόμα και εξαιρετικά έμπειροι πολεμιστές, όπως ο κύριος Ρόμπερτ Ονίλ, στέλεχος των SEAL, και μετέπειτα το πιο γνωστό στέλεχος της θρυλικής αντιτρομοκρατικής μονάδας DEVGRU (παλαιότερα γνωστής ως SEAL Team 6), είχε αναφέρει το ακόλουθο στο βιβλίο του «The Operator».
Ακόμα καλύτερα, αρχίσαμε να κάνουμε καταδύσεις κάτω από τις καρίνες μεγάλων πολεμικών πλοίων, και μάθαμε για τη κατασκευή τους και τεχνικές τοποθέτησης μαγνητικών ναρκών για να καταστρέψουμε τμήματα τους. Να κολυμπάς αθόρυβα κάτω από τις γιγαντιαίες καρίνες, δίπλα από τις προπέλες, τους άξονες και τα πηδάλια που έμοιαζαν με γίγαντες έτοιμοι για αγώνα ταχύτητας, ήταν σουρεαλιστικό, σχεδόν μαγικό. Πάντα πρόσεχα τις τεράστιες συγκολλήσεις του πλοίου. Είναι πιθανό κάτω από αυτό το τεράστιο όγκο από ατσάλι η πυξίδα σου να χάσει κάθε αίσθηση του μαγνητικού Βορρά και να γυρνάει σαν τρελή. Αν συμβεί αυτό, βρες τις ραφές των συγκολλήσεων του πλοίου και ακολούθησε τες κατά μήκος της καρίνας. Κανένας δε θέλει να πνιγεί ενώ κολυμπάει σε κύκλους κάτω από μερικούς ναύτες.
Σε νυχτερινή υποθαλάσσια πλοήγηση οι δύτες χρησιμοποιούν κατά κανόνα κάποια πυξίδα για να τους δίνει τη κατεύθυνση και διάφορα άλλα μέσα για μέτρηση της απόστασης. Το πιο απλό είναι η μέτρηση των χτυπημάτων με τα βατραχοπέδιλα καθώς κάθε δύτης γνωρίζει πόσα χτυπήματα χρειάζεται για να διανύσει μία απόσταση 100 μέτρων. Το πρόβλημα είναι όταν ο δύτης βρεθεί κάτω από τη καρίνα ενός πλοίου, κάτι συνηθισμένο σε επιχειρήσεις καταστροφής πλοίων με μαγνητικές νάρκες.
Σε αυτό το σημείο του πλοίου αρκετές πυξίδες υποβρύχιας πλοήγησης χάνουν το προσανατολισμό τους λόγω του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου του πλοίου οδηγώντας σε μεγάλη σύγχυση τους νέους δύτες. Αν σκεφτούμε ένα μεγάλο πολεμικό πλοίο που δημιουργεί ένα τέτοιο πρόβλημα, κυριολεκτικά μπορεί να οδηγήσει το δύτη να κάνει κύκλους χωρίς να το αντιλαμβάνεται και εν τέλει, να καταλήξει είτε να πανικοβληθεί και να κάνει κάποιο λάθος, είτε να βγει στην επιφάνεια αποκαλύπτοντας τη δράση του.
Οι πιο έμπειροι δύτες μάχης θα σας πουν μία πολύ απλή πατέντα για επίλυση αυτού του προβλήματος. Ακολουθούμε μία από τις ραφές συγκόλλησης του πλοίου. Οι συγκολλήσεις αυτές είναι κατά μήκος της καρίνας και έτσι εάν κάναμε προσέγγιση από το πίσω μέρος ξέρουμε ότι ακολουθώντας τες θα καταλήξουμε μπροστά, ή το αντίστροφο.
Ακόμα και εξαιρετικά έμπειροι πολεμιστές, όπως ο κύριος Ρόμπερτ Ονίλ, στέλεχος των SEAL, και μετέπειτα το πιο γνωστό στέλεχος της θρυλικής αντιτρομοκρατικής μονάδας DEVGRU (παλαιότερα γνωστής ως SEAL Team 6), είχε αναφέρει το ακόλουθο στο βιβλίο του «The Operator».
Ακόμα καλύτερα, αρχίσαμε να κάνουμε καταδύσεις κάτω από τις καρίνες μεγάλων πολεμικών πλοίων, και μάθαμε για τη κατασκευή τους και τεχνικές τοποθέτησης μαγνητικών ναρκών για να καταστρέψουμε τμήματα τους. Να κολυμπάς αθόρυβα κάτω από τις γιγαντιαίες καρίνες, δίπλα από τις προπέλες, τους άξονες και τα πηδάλια που έμοιαζαν με γίγαντες έτοιμοι για αγώνα ταχύτητας, ήταν σουρεαλιστικό, σχεδόν μαγικό. Πάντα πρόσεχα τις τεράστιες συγκολλήσεις του πλοίου. Είναι πιθανό κάτω από αυτό το τεράστιο όγκο από ατσάλι η πυξίδα σου να χάσει κάθε αίσθηση του μαγνητικού Βορρά και να γυρνάει σαν τρελή. Αν συμβεί αυτό, βρες τις ραφές των συγκολλήσεων του πλοίου και ακολούθησε τες κατά μήκος της καρίνας. Κανένας δε θέλει να πνιγεί ενώ κολυμπάει σε κύκλους κάτω από μερικούς ναύτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου